خانه / تاپ / تاثیر رنگ های داخلی رستوران در جذب مشتری

تاثیر رنگ های داخلی رستوران در جذب مشتری

مدت زمان مطالعه این مقاله : ۹ دقیقه

 

انتخاب رنگ های داخلی رستوران می تواند بر انتخاب مشتری و افزایش فروش تاثیر بگذارد.

 

   فضای داخلی یک رستوران تنها به محیط و دکور آن ختم نمی شود. رنگ های استفاده شده در محیط به همان اندازه نقش مهمی در تاثیر گذاری برای درک مشتری و تصمیم بر انتخابشان دارد. رنگ های داخلی رستوران بایستی با دقت زیاد انتخاب شوند و متناسب با دکوراسیون و موضوع رستوران شما باشد. طبق مطالعات انجام شده، رنگ های استفاده شده در داخل  رستوران بر روان شناسی مشتریان تاثیر زیادی می گذارد و موجب واکنش  آن ها به روش های گوناگون از انتخاب غذایشان گرفته تا میزان هزینه ای که خرج می کنند می گذارد. برخی از انواع رنگ ها موجب تحریک احساسات شده و می تواند عمیقا بر احساس گرسنگی و تشنگی و راحتی در افراد بگذارد.

استفاده از رنگهای گرم تر در ورودی رستوران می توان به مشتریان این احساس را بدهد که دما چند درجه بالاتر از حد معمول است. سایه های خنک تر هم موجب ارسال یک انگیزه ی روانی شده و باعث می شود تا مشتریان فکر کنند که دما آرام تر است.  طراحی داخلی مجموعه ای از دانش و فن و هری است که با استفاده از عناصری مانند فرم و رنگ  بافت سعی در بهینه سازی محیط جهت رسیدن به کارایی مناسب فضا در کنار زیبایی معنا دارد.  

در ادامه در بخش مگ فیدیلیو قصد داریم شما را با انواع رنگ های کاربردی در دکوراسیون رستوران و تاثیر آن بر جذب مشتری آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

تاثیر رنگ های مختلف داخلی رستوران بر روی مدیریت مشتریان:

رنگ های داخلی رستوران

    ۱. رنگ های روشن: سفید، بژ و خاکستری روشن

در صورتی که شما صاحب یک رستوران کوچک هستید، سعی کنید تا با رنگ آمیزی دیوارهای داخلی رستوران خود با رنگ ها روشن موجب بزرگتر دیده شدن آن شوید. طبق تحقیقات انجام شده، رنگ هایی مانند سفید و بژ به مشتریان حس آرامش بخشی داده و موجب می شود که آن ها تمایل بیشتری به ماندن داشته باشند. بهترین رنگ برای سقف رستوران رنگ سفید و یا بژ است، چون مکان را بزرگتر نشان می دهد. البته در همین راستا ذکر این موضوع از قاعده مستثنی نمی باشد که رستوران هایی که روزانه حجم بالایی از مشتری دارند، بایستی از استفاده ی رنگ های روشن اجتناب کنند، چون با حجم بالای زمان اقامت مشتری در رستوران در این شرایط تا جایی که ممکن است آن را به حداقل رساند.

در عین حال، نباید هرگز از این رنگ ها زیادی در فضای رستوران استفاده کرد. به این صورت که آن ها را در تضاد با رنگ های دیگر باید استفاده کرد مثله ترکیب رنگ بژ با کمی سفید و یا سبز و قرمز، با وجود سلطنتی بودن رنگ بژ، در صورت استفاده از آن در کنار قرمز یا سبز، موجب شکسته شدن جلوه ی بژ شده و فضایی آرامش بخشی را برای مشتریان ایجاد می کند. برای ایجاد این جلوه می توان در کنار کفپوش های سفید از صندلی یا گلدان های قرمز استفاده کرد. 

    ۲. رنگ های آرامش بخش سبز و قهوه ای:

رنگ سبز موجب ایجاد فضایی آرام در محیط می شود، چون جز رنگ های سرد بوده که با طبیعت همراه است. این رنگ باعث آرامش مشتریان می شود و آن ها را تشویق می کند که مدت زمان زیادی در آن محل بمانند. مهم ترین جنبه ی رنگ آمیزی سبز و کمی قهوه ای چوبی  رستوران در معرفی غذاهای سالم و ارگانیک  آن محل است. در کافه هایی که نور کم رنگی در فضا حاکم است، استفاده از رنگ سبز موجب دلگیر شدن فضا می شود. استفاده از رنگ چوبی و قهوه ای هم نباید بیش از حد باشد، چون باعث می شود که رستوران شبیه به کلبه های روستایی به نظر برسد. مهم ترین نکته در استفاده از رنگ های سبز و قهوه ای در ایجاد تعادل بین رنگ های داخلی رستوران است. 

رنگ های داخلی رستوران
بررسی تاثیر رنگ های مختلف داخلی رستوران بر مشتریان

    ۳. مهار اشتها: آبی و بنفش

شاید باور کردنی به نظر نرسد، ولی استفاده از رنگ های آبی و بنفش در فضا موجب کاهش اشتهای مشتریان می شود. چه این گفته درست باشد یا نه، واقعیت این است که، زیادی مواد غذایی با این رنگ ها نداریم و همین موضوع موجب محدود شدن اشتهای فرد می شود. رنگ آبی ارتباط مستقیمی با آرامش دارد، اگر صاحب کافه ای مشتری مداری هستید و دوست دارید که مردم در آن اوقاتی آرام داشته باشند و از نوشیدنی های آن جا نهایت لذت را ببرند، توصیه می شود تا  از رنگ های آبی و بنفش در فضای داخلی کافه استفاده کنید. البته فراموش نکنید که در کنار رنگ بنفش از کنتراست قرمز هم استفاده کنید. رنگ قرمز قبل از بنفش توجه مشتری را به خود جلب می کند.

رنگ های داخلی رستوران

    ۴. سایه های روشن قرمز و زرد

پرکاربردترین رنگهای مورد استفاده در لوگوها، رنگ های زرد و قرمز هستند. چون شادترین رنگ ها از لحاظ بصری هستند. هر دوی این رنگ ها موجب افزایش ضربان قلب و فشار خون بیننده می شود، و این حس را ایجاد می کند که سریع غذایشان را خورده و بروند. این رنگهای گرم برای رستوران هایی که دارای مشتریان زیادی هستند و می خواهند مشتری بعد از صرف غذای خود سریع آن جا را ترک کند، توصیه می شود. اکثر رستوران های فست فود برای دکوراسیون محیط داخلی خود از این دو رنگ استفاده می کنند. مک دونالد و کی اف سی نمونه هایی از رستوران های فست فود هستند که از این روانشناسی برای مشتریان خود استفاده می کنند. بهترین رنگ برای فضای داخلی و خارجی رستوران، رنگ هایی هستند که برند ها را بیشتر منعکس می کنند.

     ۵. سایه های گرمتر قرمز و نارنجی و قهوه ای:

 رنگ های تیره و خاکی زمانی که با سایه های روشن تر روی دیوار رنگ آمیزی می شوند، موجب ایجاد آرامش زیادی به مشتریان می شود. سایه های تیره تر قرمز و قهوه ای و نارنجی  گرم  اشتهای مشتریان را افزایش می دهد. بهترین رنگ ها برای نمای بیرونی رستوران بایستی از رنگ های تیره تر مانند قهوه ای و یا آبی سرمه ای استفاده شود.  در هنگام انتخاب رنگ های داخلی رستوران، مهمترین مورد باید این باشد که شما چه نوع رستورانی دارید و در آن قرار است چه غذایی سرو کنید. 

 

درباره safoora makhmalbaf