خانه / تاپ / بیت بیسترو ، هدفی بالاتر از یک کافه‌ی معمولی

بیت بیسترو ، هدفی بالاتر از یک کافه‌ی معمولی

کافه بیت بیسترو

به بیت بیسترو رفتیم تا گزارشی تهیه کنیم. بیت بیسترو دقیقا در خیابان لارستان تهران نبش کوچه‌ی فلاحی واقع شده است. جالبه، قرار گرفتن بیت بیسترو در این خیابان به نوعی مانند خود این مکان، منحصر به فرد است. شاید خیلی از ما در وسط خیابان لارستان نزدیک یک خیابان فرعی، منتظر جایی با خصوصیات بیت بیسترو نباشیم. جایی شبیه به کافه که بلافاصله پس از ورود یک کاغذ برای نقطه بازی و دو کاغذ برای بازی اسم فامیل جلویتان می‌گذارد حتما حرف‌هایی برای گفتن دارد.

بیستروها چه جور کافه هایی هستند

کافه بیت بیسترو

اول این موضوع را بگوییم که بیستروها درواقع شبیه به کافه است و تمام وعده های غذایی را سرو می کند. بیسترو ها در واقع نوعی از کافه ها غیر فست فودی بودند که در فرانسه به وجود آمدند. این اماکن دارای قیمت های مناسب و متوسطی هستند.

وقتی وارد کافه ی بیت بیسترو بلافاصه متوجه شدیک که اینجا فقط یک کافه ی معمولی نیست. طراحی ها روی شیشه ها طرح های روی دیوارها و کتابخانه ای که از شماره ی صفر تا آخر نشنال جغرافی ، ماهنامه ی همشهری داستان و انواع کتاب ها همه گویای این است که  بیت بیسترو هدفی دارد. وقتی از مدیریت این بیسترو سوال کردیم که آیا شما هدفی را دنبال می کنید یا خیر جواب دادند که  بیت بیسترو اساسا بر اساس هدف هایی اجتماعی پدید آمده است. آن ها بیش از هر چیز دغدغه ی آن را دارند که بیت بیسترو مکانی باشد برای گفتگوی افراد جامعه با یکدیگر، ایجاد کمپین های اجتماعی و فرهنگی و …. .

به همین دلیل است که وقتی به منوی کافه بیت بیسترو نگاه می کنید متوجه می شوید که این کافه غذاها را به گونه ای با قیمت متوسط و مواد با کیفیت تهیه کرده که بر مطابق بر دغدغه ها و دیدگاه های این کافه است. آن ها در سرو، پذیرایی و به طور کلی هر گونه فعالیتی از پلاستیک استفاده نمی کنند. شاید این کافه از معدود کافه هایی در کشور باشد که منوی بریل دارد. بیت بیسترویی ها فقط شعار نمی دهند بلکه برای دغدغه هایی که دارد کارهایی نیز انجام می دهد.

هانسل بیت

کافه بیت بیسترو

بیت بیسترو با الهام از جهانگردهای هیچ هایکی و عقاید آن ها ساخته شد. کتاب های مربوط به نویسنده های هانسل بیت در این مکان موجود است، این نویسنده ها در دهه ی 50میلادی درباره ی اینگونه سفر رفتن و جهانگردی می نوشتند.

بیت بیسترو با در نظر گرفتن اقداماتی از قبیل تخفیف به دوچرخه سوارانی که با دوچرخه به  بیسترو می آیند، تخفیف به کسانی که با لباس اقوام (کرد، لر و…) می آیند و کسانی که لیوان خود را به همراه دارند تا از لیوان یکبار مصرف استفاده نکنند، در حال یک نوع جریان سازی است.

در ضمن بیت بیسترو قهوه ها، کروسان ها و شیرینی های بسیار با کیفیتی دارد که همه به صورت دست ساز در آشپزخانه ی این کافه تهیه می شوند. شما در  بیسترو بدون آن که محدودیت زمانی داشته باشید می توانید با خیالی آسوده گپ بزنید، بازی کنید و به مطالعه ی خواندنی های جالب کافه بپردازید.

 

برای مشاهده منو، نظرات و آدرس درباره‌ی بیت بیسترو بر روی نام مجموعه کلیک کنید

درباره sadaf peykami