خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / 12 طباخی معروف تهران | آدرس، منو، ساعت کار و نقد و بررسی

12 طباخی معروف تهران | آدرس، منو، ساعت کار و نقد و بررسی

بهترین طباخی تهران برای خوردن یک کلپچ لذیذ و تمیز کجاست؟ شروع روز با خوردن کله پاچه تازه و لذیذ یا سیراب شیردون خوش عطر و مقوی یکی از بزرگ‌ترین لذت‌ها برای طرفداران پر و پاقرص کله پاچه است. اما پیدا کردن یک کله پزی خوب و تمیز در تهران بزرگ نیاز به کمی تجربه دارد. در این مقاله فیدیلیو مگ قرار است بهترین کله پاچه و سیراب شیردون در شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران را به شما معرفی کنیم تا برای خوردن سیرابی و کله پاچه 24 ساعته بدانید کجا بروید و طباخی های شبانه روزی تهران را بلد باشید.

بهترین کله پاچه در شمال تهران

بهترین کله پزی شمال تهران کجاست؟ در ادامه به بررسی کله پزی های معروف و قدیمی در شمال تهران می‌پردازیم.

طباخی کاج

«طباخی کاج» به‌عنوان یکی از طباخی‌های زنجیره‌ای و بسیار معروف در تهران شناخته می‌شود. اگر جزو دوستداران کله پاچه باشید، حتما اسم کله پزی کاج را شنیده‌اید.

این کله پاچه فروشی مشهور و قدیمی، به‌عنوان یکی از بهترین طباخی های تهران، شعبه‌های متعددی در نقاط مختلف شهر تهران دارد. در منوی طباخی کاج در تمام شعب سرو کله پاچه (دست کامل)، زبان، چشم، بناگوش، سیراب یا سیرابی، شیردان، مغز و گوشت، معجون و … همه روز سرو می‌شود.

معمولا در کنار کله پاچه، نان سنگک تازه، آبلیمو یا آب نارنج، پودر دارچین، انواع ترشی و نوشیدنی سرد هم سرو می‌شود و بعد از خوردن کله پاچه می‌توانید یک سرویس چای خوش رنگ و تازه هم سفارش بدهید.

همچنین برخی شعب طباخی کاج 24 ساعته و جزو کله پزی‌های شبانه‌روزی تهران هستند.

آدرس شعبات فعال طباخی کاج در شمال، شمال شرق و شمال غرب به شرح زیر است:

شعبه پاسداران طباخی کاج

 آدرس: خیابان پاسداران، پایین‌تر از برج سفید، نبش دشتستان هشتم

شماره تماس: ۲۲۸۵۱۱۲۹-۰۲۱

آدرس اینستاگرام طباخی کاج پاسداران: ‎ @tabakhikajpasdaran

ساعت کار: از 7 صبح الی 23 شب و ارسال به تمام نقاط تهران

شعبه ملاصدرا طباخی کاج

آدرس: ونک، خیابان ملاصدرا، نرسیده به پل کردستان، پلاک ۵۰

شماره تماس: ۸۸۸۷۰۳۱۷-۰۲۱

آدرس اینستاگرام طباخی کاج ملاصدرا:@abakhi_kaj_molasadra

ساعت کار: 24 ساعت شبانه‌روز و ارسال به تمام نقاط تهران

شعبه نیاوران طباخی کاج

آدرس: نیاوران، سه‌راه یاسر، طباخی کاج، شماره تماس: 22281889_021

آدرس اینستاگرام طباخی کاج نیاوران:  @tabakhikaj.niavaran

‎ ساعت کار: 24 ساعت شبانه‌روز

شعبه شریعتی طباخی کاج

آدرس: ما بین پل صدر و مترو قیطریه، پلاک ۱۷۷۶

شماره تماس: 22644090-021

آدرس اینستاگرام طباخی کاج شریعتی: ‎ @cafe_tabakhi_kaj

ساعت کار: 24 ساعت شبانه‌روز

ساعت کار: 7:30 صبح الی 24 بامداد

شعبه سعادت ‌آباد طباخی کاج

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان سرو ، ضلع جنوب غربی

 شماره تماس: 02122068413

آدرس اینستاگرام طباخی کاج سعادت ‌آباد: @tabakhi_kaj_sadatabad

ساعت کار: 24 ساعت شبانه‌روز

آدرس وب‌سایت طباخی کاج: tabakhikaj.ir

شعبه دادمان طباخی کاج

آدرس: تهران، شهرک غرب، بلوار دادمان، نرسیده به پل یادگار امام

 شماره تماس: 02188365046

آدرس اینستاگرام طباخی کاج دادمان: tabakhi_kaj_dadman@

ساعت کار: شبانه روزی و 24 ساعته فعال است

بنابراین چه شمال، چه شرق و غرب و چه جنوب تهران باشید می‌توانید به شعب طباخی کاج سر بزنید و منوی طباخی کاج از دست کامل کله پاچه گرفته تا سایر اجزای کله پاچه مثل سیرابی، شیردان، آبگوشت، بناگوشت و گوشت لخم را سفارش دهید. حتی امکان سفارش آنلاین و تلفنی با ارسال فوری هم در مجموعه رستوران‌های کله پزی کاج وجود دارد.

کله پاچه ناردون (نارنجستان سابق)

اگر ساکن منطقه دارآباد یا کاشانک هستید و دنبال یک کله پزی معروف و خوشنام در شمال تهران می‌گردید، «طباخی نارنجستان» (ناردون) را می‌توانید انتخاب کنید.

 نارنجستان جزو یکی از اصیل‌ترین طباخی‌های کاشانک است که قدیمی‌های این محل، به خوبی آن را می‌شناسند. این طباخی در شمال تهران از قدیم با نام طباخی «نارنجستان» شناخته می‌شد ولی در حال حاضر نام آن به «ناردون» تغییر کردهاست.

جالب است بدانید در این طباخی قدیمی تهران، علاوه بر کله پاچه، دیزی سنگی هم برای ناهار سرو می‌شود. همچنین برای عصرانه هم می‌توانید سیراب شیردان خوشمزه از منوی کله پاچه ناردون سفارش بدهید.

کله پزی نارنجستان علاوه بر تمیز کردن بهداشتی و اصولی کله و پاچه، با ادویه‌های مخصوص، کله پاچه را طبخ می‌کند و هیچ بوی نامطبوعی را در زمان خوردن کله پاچه حس نخواهید کرد.

همچنین به خاطر پخت طولانی مدت کله پاچه، آبگوشت لعابدار و کله پاچه کاملا پخته شده در این طباخی عرضه می‌شود. طباخی ناردون از ساعت 5 صبح الی 23:30 آماده سرو کله پاچه و سایر مخلفات آن است. محیط طباخی تمیز و دلنشین است و برای سفارش حضوری نگران بوی کله پاچه در فضای داخلی سالن نباشید.

اگر می‌خواهید با وسایل نقلیه عمومی به کله پزی نارنجستان بروید، باید بدانید که نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به این مکان، ایستگاه اتوبوس کاشانک است که دسترسی به این مکان را برای کاربران حمل‌ونقل عمومی آسان می‌‌کند.

همچنین اگر در شمال تهران می‌خواهید کله پاچه بخورید، ناردون امکان سفارش تلفنی و آنلاین را هم برای شما فراهم کرده است و غذا را در سریع‌ترین زمان، داغ و لذیذ به دست شما می‌رساند.

آدرس طباخی ناردون: نیاوران، کاشانک، خیابان پور ابتهاج، پ ۲۷۴، نبش کوچه صمدی

شماره تلفن طباخی ناردون: ۰۲۱۲۲۸۱۱۳۶۵

آدرس اینستاگرام طباخی ناردون: @narenjestantabakhi

طباخی اراج

برسیم به یکی از معروف‌ترین کله پزی‌های شمال شرق تهران، یعنی «طباخی اراج» به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کله پاچه‌های شمال تهران. ساکنان اراج، این طباخی را به عنوان بهترین کله پزی در منطقه اراج می‌شناسند، چون معتقدند کیفیت کله پاچه و سیراب شیردون را از قدیم به همان خوبی حفظ کرده است.

از آنجایی که پخت کله پاچه باکیفیت، مستلزم استفاده از مواد اولیه تازه و تمیز است، کله پاچه‌هایی که در این کله پزی پخته می‌شوند، به‌صورت روزانه از کشتارگاه‌ها خریداری می‌شوند، سپس به‌صورت حرفه‌ای، تمیز می‌شوند تا هیچ مویی روی کله و پاچه‌ها باقی نماند.

در مرحله بعد، کله پاچه‌ها به دقت شسته می‌شوند تا هیچ آثاری از آلودگی روی آنها نماند و در زمان پخت، اصول طبخ کله پاچه به خوبی رعایت می‌شود تا نتیجه نهایی یک کله پاچه خوشمزه، تمیز، سالم و بدون بو باشد.

در کله پزی اراج از ساعت 5 صبح تا 23، تمام آیتم‌های لیست منو  از دست کامل کله پاچه گرفته تا دیگر اجزای آن شامل مغز، زبان، بناگوش، گوشت، آبگوشت و … به همراه نان، لیمو یا نارنج، سرو می‌شود و بعد از آن هم می‌توانید یک سرویس چای تازه دم سفارش بدهید.

همچنین علاوه بر سفارش حضوری و میل کردن کله پاچه در طباخی اراج، امکان سفارش آنلاین و تلفنی و ارسال فوری غذا هم امکان‌پذیر است.

آدرس طباخی اراج: ابتدای بلوار ارتش، شمیرانات، اراج، خیابان شهید مسعود تیموری، بن بست قنات، پلاک 38، طبقه همکف

شماره تلفن طباخی اراج: 02122954552- ۰۲۱۲۲۹۳۰۰۱۳

بهترین کله پاچه در شرق تهران

بهترین طباخی های شرق پایتخت معمولا جزو قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین کله‌پزی‌های شلوغ و پر رفت و آمد تهران هستند.

کله پزی شکوفه یا عباس طلا

«طباخی شکوفه» یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین طباخی‌های تهران است که در سال ۱۳۴۰ در شرق تهران تاسیس شد و به‌خاطر کیفیت بالای پخت کله پاچه در آن، هنوز هم مشتریان ثابت و پر و پاقرص خود را حفظ کرده است.

در ابتدا مدیریت کله پزی شکوفه بر عهده حاج عباس نقره بود و به همین خاطر به کله پزی «عباس طلا» هم معروف است. در حال حاضر نوه ایشان «حمید دواتگر» راه پدربزرگ خود را ادامه داده و این طباخی را مدیریت می‌کند.

 به گفته مشتریان قدیمی و وفادار کله پزی شکوفه، کیفیت طبخ کله پاچه در طباخی شکوفه، از گذشته تا حال حاضر، همچنان حرف اول را می‌زند و به همین خاطر هم این طباخی، تاکنون تعطیل نشده است.

در کله پزی عباس طلا به عنوان قدیمی‌ترین کله پزی تهران هم مشهور است، علاوه بر رعایت استانداردهای پخت و سرو غذا، قیمت خوب و به صرفه هم در نظر گرفته شده است که به‌عنوان یک نقطه قوت آن به‌حساب می‌آید.

منو طباخی شکوفه بسیار منعطف و متنوع است و برای هر سلیقه‌ و به میزان استفاده خانوار، سینی‌ خانواده، سینی درباری، سینی شاهانه، کله پاچه کامل، کله پاچه بدون مغز، کله پاچه بدون پاچه و … به فروش می‌رسد تا بهترین گزینه را انتخاب کرده و به‌صورت حضوری یا اینترنتی و تلفنی سفارش دهید. اگر در طباخی شکوفه کله و پاچه میل کردید، سماور شکوفه هم همیشه به راه است و چای تازه دم برای مشتری همیشه حاضر است.

طباخی شکوفه از ساعت 3 و نیم صبح الی 23 (تا تمام شدن غذا) در تمام طول هفته کله پاچه و سیراب شیردون سرو می‌کند. اما این را در نظر داشته باشید که در این طباخی از ساعت 3 و نیم صبح الی 12 ظهر کله پاچه و ساعت 16 الی 21 سیراب شیردان سرو می‌شود. همچنین امکان سفارش آنلاین و تلفنی کله پاچه و سایر مخلفات آن با تحویل سریع مهیاست.

آدرس طباخی شکوفه: میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، بعد از چهارراه عزیزی و نبش کوچه خوشرو

شماره تلفن طباخی شکوفه: ۰۲۱۳۳۷۰۴۰۵۳/ 09123707841/ 09925438084

آدرس اینستاگرام طباخی شکوفه: @tabakhi_shokoofeh

طباخی قوچ میشک

همیشه از قدیم محله‌های شرق تهران به طور سنتی قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین طباخی‌ها را داشته است. در این میان «طباخی قوچ میشک» جزو تمیزترین و پرطرفدارترین طباخی‌های شرق تهران است که در محله تهرانپارس واقع شده است.

کافی است یک بار از کنار این طباخی رد شوید تا بوی عطر دارچین و کله پاچه، هوش را از سرتان ببرد. این طباخی با مدیریت خانم باقری اداره می‌شود و بسیار به نظافت و تمیزی کله پاچه، غذاهایی که در این کله پزی سرو می‌شود و محیطی که در آن کله پاچه می‌خورید، اهمیت داده شده است.

شعار طباخی قوچ میشک رعایت بهداشت در طبخ و سرو غذا است. این طباخی، رعایت بهداشت را اولین قدم در راستای احترام به مشتریان می‌داند و به آن معتقد است.

 طباخی قوچ میشک، بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان در طبخ کله پاچه، سیراب، شیردان، مغز، زبان و سایر اجزای کله پاچه دارد، اما معجون طباخی قوچ میشک، معمولا از دیگر آیتم‌های این کله پزی در شرق تهران، پرطرفدارتر است.

اگر شما هم می‌خواهید طعم یک کله پاچه تمیز و خو‌ش‌عطر و بو را بچشید، از ساعت 4 صبح الی 24 بامداد می‌توانید به این طباخی سر بزنید و دلی از عزا درآورید. همچنین علاوه بر سفارش حضور و میل کردن کله پاچه در قوچ میشک، امکان سفارش تلفنی و آنلاین با سفارش فوری از این طباخی هم مهیاست. یادتان نرود که بعد از خوردن کله و پاچه یک چای دبش هم سفارش بدهید!

آدرس طباخی قوچ میشک: تهرانپارس، اتوبان باقری، بین ۲۰۰ و ۲۰۲ غربی، پلاک ۱۶۰

شماره تلفن طباخی قوچ میشک: ۰۲۱۷۷۸۶۴۲۸۹

آدرس وبسایت طباخی قوچ میشک: www.ghoochmishak.com

آدرس اینستاگرام طباخی قوچ میشک: @ghoochmishak

سیراب شیردون مش ممد

«سیراب شیردون مش ممد»، جزو خاص‌ترین و معروف‌ترین سیرابی فروش‌های تهران است. جالب است بدانید که در این سیرابی فروشی قدیمی تهران، کله پاچه طبخ و سرو نمی‌شود. اما اگر در ساعات کاری سیراب شیردان مش ممد به آنجا سر بزنید، یک صف طولانی خواهید دید.

سیراب شیردون ممد بیش از ۵۰ سال (بیش از نیم قرن) سابقه فعالیت دارد و هر روز بین ساعت ۴ تا ۷ شب، سیراب شیردان سرو می‌کند. وجه تمایز و دلیل استقبال مشتریان و بهتر بگوییم، دلیل وفاداری مشتریان قدیمی، استفاده از آب مغز قلم روی سیراب شیردون در هنگام سرو است که طعم بسیار لذیذ و جذابی به آن می‌دهد.

اگر می‌خواهید بهترین سیراب شیردون تهران را بخورید، باید بدانید که نباید در آخرین ساعات کاری این سیراب شیردون فروشی به آن سر بزنید، چون معمولا غذای این مغازه پرمشتری، قبل از ساعت ۷ شب تمام می‌شود. پس اگر می‌خواهید خودتان یا عزیزانتان را به یک عصرانه مقوی و لذیذ با قیمت مناسب دعوت کنید، به میدان امام حسین بروید.

آدرس سیراب شیردان مش ممد: میدان امام حسین (ع)، محله صفا، کنارگذر امام علی، خیابان صفا شرقی، پلاک ۲۶۰

شماره تماس سیراب شیردون ممد: ۰۹۱۹۰۰۷۰۷۶۹                                                                                                                                                          آدرس اینستاگرام سیراب شیردون ممد: @sirabi_shirdan

بهترین کله پاچه در غرب تهران

بهترین و معروف ترین طباخی‌های غرب تهران معمولا ظاهری شیک و مدرن دارند و جزو بهترین کله پاچه‌های تهران محسوب می‌شوند.

طباخی بره سفید

«بره سفید» یکی از طباخی‌های قدیمی و با اصالت در غرب تهران است. این طباخی در سال ۱۳۷۰ در خیابان ستارخان، شعبه طباخی بره سفید را احداث کرد و هیچ شعبه دیگری در تهران و سایر شهرهای ایران ندارد.

کله پزی بره سفید تمرکز خود را بر کیفیت پخت و ارائه بهترین کله پاچه تهران گذاشته است و تنها یک شعبه در تهران دارد. شعبه طباخی بره سفید در ستارخان، تنها شعبه طباخی بره سفید است و طباخی‌های دیگر که با نام بره سفید در دیگر نقاط تهران مثل خیابان ولیعصر، هروی، یوسف آباد یا در دیگر شهرهای ایران به نام سفید بره یا بره سفید فعالیت می‌کنند، تحت نظارت طباخی بره سفید تهران نیستند.

در طباخی بره سفید، شیوه طبخ و مدت زمان پختن کله پاچه، سیراب و شیردان، با دقت و جزییات فراوان انجام می‌شود. آیتم‌های موجود در منوی کله پاچه بره سفید، علاوه بر تمیز و گندزایی شدن، برای مدت طولانی پخته می‌شوند تا به خوبی جا بیفتند.

برای تهیه کله پاچه مخصوص بره سفید، از ادویه‌های مخصوص استفاده می‌شود تا کله پاچه هیچ بوی زهم و زننده‌ای نداشته باشد و نتیجه کار یک کله پاچه لعاب‌دار، چرب و چیلی و خوشمزه از آب دربیاید. منوی طباخی بره سفید هم حسابی پر و پیمان و کامل است و برای هر سلیقه‌ای مناسب است. بعد از میل کردن کلپچ در بره سفید حتما یک استکان چای داغ هم نوش جان کنید.

طباخی بره سفید با موقعیت جغرافیایی مناسبی که در غرب تهران دارد، دسترسی آسان برای سفارش حضوری را فراهم کرده است.  بره سفید از 4 صبح الی 24 بامداد آماده پذیرایی از عاشقان کلپچ است.

بره سفید فضای نشیمن دلنشینی دارد. همچنین شما می‌توانید به راحتی کله پاچه خود را به‌صورت تلفنی یا آنلاین سفارش داده و در کمترین زمان، درب منزل تحویل بگیرید. علاوه بر این قیمت کله پاچه بره سفید، نسبت به کیفیت آن، بسیار به صرفه‌ و خوش‌قیمت‌ است.

آدرس طباخی بره سفید: میدان توحید، خیابان ستارخان، روبه‌روی خیابان باقرخان

شماره تماس طباخی سفید: ۰۲۱۶۶۵۰۳۱۶۲- ۰۲۱۶۶۵۰۴۰۱۲

آدرس اینستاگرام طباخی بره سفید: @baredefidofficial

آدرس وبسایت یا تارنمای بره سفید: www.baresefid.com

طباخی شاهگوش

«شاهگوش» یکی دیگر از طباخی ‌های اسم و رسم دار غرب تهران است که دو شعبه در محله ستارخان دارد. این طباخی بیش از ۳۵ سال سابقه در طبخ و سرو کله پاچه دارد. شعبه اول طباخی شاهگوش، فضای نشیمن بیشتری دارد و شعبه دوم آن کوچک‌تر است. اما کیفیت غذا و قیمت کله پاچه در هر دو شعبه طباخی شاهگوش، یکسان است.

یکی از نقاط قوت طباخی شاهگوش، رفتار محترمانه پرسنل این طباخی است که میان مشتریان زبانزد هستند. علاوه بر این، کیفیت کله‌ پاچه و سیراب شیردانی که در کله پزی شاهگوش می‌خورید، مثال‌زدنی است.

بدون شک اگر یک بار به شعبه‌های طباخی شاهگوش سر بزنید، مشتری وفادار این کله پزی خواهید شد. طباخی شاهگوش از ساعت 3 صبح الی 1 بامداد روز بعد کله پاچه، سیراب، شیردان، مغز، گوشت، بناگوش، چشم، آبگوشت و … طبخ و سرو می‌کند و به نوعی یک طباخی شبانه روزی در تهران است که 22 ساعت در روز باز است.

علاوه بر امکان سفارش حضوری و میل کردن کله پاچه در هر دو شعبه شاهگوش امکان سفارش آنلاین و تلفنی هم از شاهگوش با ارسال فوری مهیاست.

آدرس طباخی شاهگوش:

شعبه اول: ستارخان، روبه‌روی شادمان، جنب پارک ستارخان، جنب کارواش اکبری، پلاک ۲۶۵

شعبه دوم: میدان توحید، ستارخان، نرسیده به رستوران نشاط

شماره تلفن طباخی شاهگوش: ۰۲۱۶۶۵۰۲۰۳۰

آدرس اینستاگرام طباخی شاهگوش: @Tabakhi_shahgoosh

بهترین کله پاچه در جنوب تهران

کله پاچه و سیراب شیردون از گذشته‌های دور غذای مورد علاقه لوتی‌ها و چهره‌های معروف جنوب شهر تهران بوده است. حتی بسیاری از ورزشکاران و ستارگان سینما وقتی می‌خواستند کله پاچه یا سیراب شیردون بخورند حتما به یک کله پزی در جنوب تهران می‌رفتند.

طباخی سلیقه

با یکی از قدیمی‌ترین طباخی‌های تهران در جنوب شهر، آشنا شوید؛ «طباخی سلیقه» در محله امیریه تهران. منوی طباخی سلیقه، بسیار متنوع است و برای هر تعداد افراد، سینی یک نفره، دونفره، سه نفره، گوشت، بناگوش، زبان، چشم، آب مغز، شیردان، سیراب شیردان کامل، پرسی و … وجود دارد.

قیمت کله پاچه سلیقه نسبت به کیفیت آن، بسیار به‌صرفه است. شک نکنید که با یک بار تجربه کردن طعم کله پاچه سلیقه، مزه آن همیشه زیر زبانتان خواهد ماند و خاطره‌ای خوش از این غذای اصیل ایرانی برای خودتان خواهید ساخت. بعد از میل کردن کله پاچه هم می‌توانید سرویس چای سفارش بدهید تا لذت خوردن کلپچ را دو چندان کنید.

خلاصه اگر به دنبال باکیفیت ترین طباخی در حوالی منیریه می‌گردید و برای خوردن سیراب شیردون در خیابان ولیعصر به دنبال یک کله پزی باکیفیت هستید، سلیقه برای شما بهترین انتخاب است. طباخی سلیقه از 5 صبح الی 11 و نیم شب باز است.

اگر امکان سفارش حضوری و میل کردن کله پاچه در طباخی سلیقه را ندارید، می‌توانید کله پاچه و سیراب شیردون را به‌صورت آنلاین یا تلفنی هم سفارش دهید و با ارسال فوری تحویل بگیرید.

آدرس طباخی سلیقه: خیابان ولیعصر، امیریه، بعد از تقاطع قزوین، ابتدای خیابان بشیری (پل امیر بهادر)

شماره تماس طباخی سلیقه: ۰۹۱۲۷۱۹۶۶۸۹

طباخی بهشت

بنا بر نظر مشتریان و  کله پاچه‌خورهای حرفه‌ای، «طباخی بهشت» یکی از بهترین طباخی‌های جنوب تهران است که هم کله و پاچه با کیفیتی سرو می‌کند، هم محیط و سالن طباخی بسیار تمیز است و هم به انصاف و خوش قیمتی، معروف است.

کیفیت عالی، سادگی و خوشمزگی کله پاچه و سیراب و شیردان در این طباخی، آن را به معروف‌ترین طباخی‌های محله نازی آباد بدل کرده است.

البته احتمالا نام طباخی بهشت را در گوشه و کنار تهران ببینید، ولی کله پزی بهشت در نازی آباد، به گواه مشتریان طباخی کیفیت متمایزی دارد. این طباخی، تمیزترین و تازه‌ترین کله پاچه‌های کشتار روز را به روشی اصولی و حرفه‌ای طبخ و سرو می‌کند، به همین خاطر، هیچ اثری از بوی نامطبوع در زمان خوردن کله پاچه بهشت، به مشامتان نمی‌رسد.

ساعت کاری طباخی بهشت نازی آباد از 3 بامداد الی 12 و نیم ظهر است و امکان سفارش حضوری، تلفنی و آنلاین از آن مهیاست.

آدرس طباخی بهشت: نازی آباد شرقی، بلوار شهید رجایی، ابتدای خیابان کوکبی

شماره تلفن طباخی بهشت: ۰۲۱۵۵۳۳۰۵۷۶

بهترین کله پاچه در مرکز تهران

مرکز تهران به خاطر شلوغی و رفت و آمد زیاد به خاطر تمرکز وزارت‌خانه‌ها، ادارات و مراکز دولتی در این نقطه از تهران از جمله مناطق پر رونق در زمینه رستوران، کافه، فست فود و البته طباخی است.

طباخی راک

«طباخی راک» یکی از خوشنام‌ترین کله پاچه فروشی‌ها در مرکز تهران است. این طباخی قدیمی تهران، کله پاچه و دیگر اجزای آن مثل سیراب، شیردان، آبگوشت، چشم، بناگوش و … را با بالاترین کیفیت طبخ کرده و به مشتریان عرضه می‌کند. طباخی راک با بیش از ۲۵ سال سابقه درخشان، در خیابان فاطمی واقع شده و شعبه دیگری ندارد.

نکته جالب این‌که طباخی راک جزو فعال‌ترین و شلوغ‌ترین طباخی‌های تهران است و به‌خاطر قرار گرفتن در منطقه مهم فاطمی و نزدیک به مراکز مهم تجاری و درمانی از جمله بیمارستان‌های سجاد و محب کوثر، از ساعات اولیه بامداد شروع به فعالیت می‌کند.

پس اگر در نزدیکی خیابان ولیعصر به دنبال کلپچ یا سیراب شیردون خوشمزه و با کیفیت هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به طباخی راک بزنید.

طباخی راک از ساعت 3 و نیم صبح الی 24 بامداد به سرو کله پاچه می‌پردازد. اگر عادت دارید صبح خود را با یک غذای مقوی و سیر کننده شروع کنید، می‌توانید از ساعات اولیه صبح، به این طباخی سر بزنید و کلپچ بزنید و بعد هم یک سرویس چای داغ و تازه سفارش بدهید.

اگر هم در طول روز هوس خوردن کله پاچه به سرتان زد، کافی است به میدان جهاد، ابتدای کاج جنوبی بروید و خودتان را به بهترین کله پاچه تهران مهمان کنید. در ضمن امکان رزرو صندلی و سفارش غذا به‌صورت تلفنی یا آنلاین هم از این طباخی وجود دارد.

آدرس طباخی راک: میدان فاطمی (جهاد)، میدان گل‌ها، خیابان کاج جنوبی، ابتدای کوچه کاج۱(بین یکم و دکتر فاطمی)

شماره تماس تلفنی طباخی راک: ۰۲۱۸۸۹۷۰۳۹۴

آدرس اینستاگرام طباخی راک: @tabakhi_rak

طباخی ساعی

اگر در هوای نیمه تاریک دم صبح، حوالی خیابان ولیعصر تهران هوس خوردن کله پاچه داغ و خوشمزه به سرتان زد، «طباخی ساعی» به گرمی از شما استقبال می‌کند.

مشتریان این طباخی علاوه بر اینکه همیشه از کیفیت آن تعریف می‌کنند، یک وجه تمایز طباخی ساعی با دیگر طباخی‌های تهران، در پخت نان سنگک در خود طباخی می‌دانند. در این صورت در کنار کله پاچه داغ و خوشمزه‌ می‌توانید نان سنگک تازه از تنور در آمده هم بخورید که لذت خوردن کله پاچه را چند برابر می‌کند. بعد از میل کردن کله پاچه هم یک چای دبش قند پهلو یا چای و نبات سفارش بدهید.

طباخی ساعی جزو طباخی‌ها با آدرس سرراست در تهران است که دسترسی به آن، بسیار آسان و راحت است. این طباخی از ساعت ۵ صبح تا ۱۱ شب، کله پاچه، مغز، زبان، بناگوش، آبگوشت، سیرابی، شیردان و … را به مشتریان عرضه می‌کند.

اگر امکان سفارش حضوری یا میل کردن کله و  پاچه در طباخی ساعی را ندارید، از سیراب شیردان تا کله و پاچه و آبگوشت آن را آنلاین یا تلفنی سفارش بدهید و با ارسال فوری داغ و تازه تحویل بگیرید.

آدرس طباخی ساعی: خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، بین ساعی ۱ و ۲، پلاک ۲۱۸۳

شماره تلفن طباخی ساعی: ۰۲۱۸۸۷۸۰۱۱۱

آدرس اینستاگرام طباخی ساعی: @tabakhi_saee

چطور کله پاچه به روش طباخی درست کنیم؟

خب در این مقاله بهترین و معروف‌ترین طباخی‌ها در مناطق مختلف تهران را به شما معرفی کردیم. اما چطور کله پاچه در خانه به روش طباخی درست کنیم؟ خبر خوب این است که درست کردن کله پاچه در خانه هم کار سختی نیست.

مواد لازم برای درست کردن کله پاچه به روش طباخی

کله و پاچه: ۱ دست کامل

پیاز: ۲ تا ۳ عدد درشت

پودر زردچوبه: ۱ قاشق چای‌خوری

چوب دارچین: ۲ عدد

فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم

برای طرز تهیه کله پاچه گوسفندی خوشمزه، نکته مهم، گرفتن بوی زهم کله پاچه است. ابتدا کله پاچه را بشویید. کله پاچه باید کاملا از قبل تمیز شده باشد. کله و پاچه‌های تمیز و شسته شده را در یک قابلمه بگذارید و روی آن را آب بریزید تا ۲/۳ قابلمه پر شود و روی کله و پاچه‌ها به اندازه ۴ بند انگشت، آب باشد. قابلمه را روی حرارت بگذارید و شعله را زیاد کنید تا آب بجوشد.

بعد از جوشیدن آب، روی سطح آن را کف‌های تیره و سفید می‌پوشاند. اجازه دهید این کف‌ها خارج شود. حدود ۵ دقیقه باید کله پاچه بجوشد. قابلمه را از روی حرارت بردارید و آبکش کنید تا این کف‌ها از بین بروند.

دوباره روی کله و پاچه‌ها را آب بگیرید و آنها را در قابلمه بگذارید. به قابلمه آب اضافه کنید و روی حرارت بگذارید. پیازها را پوست بگیرید و به ۴ تا ۸ قسمت تقسیم کنید. پیازهای خرد شده را به همراه زردچوبه، چوب دارچین و فلفل سیاه به قابلمه بیفزایید. درب قابلمه را ببندید تا آب جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید.

برای مطالعه ادامه مراحل و فوت و فن‌های درست کردن کله پاچه در خانه روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

چطور کله پاچه را  قبل از پخت تمیز کنیم؟

پاک کردن کله پاچه در خانه شاید برای خیلی‌ها تجربه جدیدی باشد. تمیز کردن کله پاچه، در نگاه اول کار سخت و پرچالشی به نظر می‌رسد ولی اگر ترفند پاک کردن کله پاچه را بلد باشید، جای نگرانی نیست. در این صورت در مدت زمان کم، با مواد ساده می‌توانید به راحتی کله پاچه را خودتان در منزل تمیز کنید. همچنین دیگر نیازی به نگرانی بابت بو یا طعم نامطبوع کله پاچه بعد از پخت نخواهید داشت.

یکی از سنتی‌ترین و مطمئن‌ترین روش پاک کردن کلمه پاچه، به قول معروف، «کز دادن موهای کله پاچه» است. در این روش موزدایی کله پاچه با آتش، اصلا طعم کله پاچه تغییر نمی‌کند، علاوه بر این آسیب سلامتی هم ندارد.

اگر بالکن، حیاط یا حیاط خلوت در خانه دارید، این روش بسیار کاربردی است. در رستوران‌ها یا کله‌پزی‌ها معمولا از کپسول‌های فشار قوی گاز برای پاک کردن موهای کله پاچه استفاده می‌شود ولی دستگاه کله پاچه پاک کنی خانگی هم برای مصارف خانگی در دسترس است.

در این روش، بهتر است حتما موهای کله و پاچه خشک باشند که کار سریع‌تر انجام شود. بعد از اینکه موها را سوزاندید، سوختگی‌ها را بتراشید و کله پاچه را بشویید.

البته چند روش دیگر هم برای پاک کردن کله پاچه در خانه وجود دارد که قرار است ما به شما آموزش دهیم.

 برای مطالعه روش‌های تمیز کردن کله پاچه در خانه روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

سوالات متداول درباره بهترین طباخی های تهران

قدیمی ترین طباخی تهران کجاست؟

در میان قدیمی‌ترین طباخی‌های تهران، طباخی عباس طلا یا شکوفه، طباخی سلیقه و سیراب شیردان مش ممد جزو قدیمی‌ترین کله پزی‌های تهران هستند.

کله پزی ۲۴ ساعته تهران کجاست؟

چندین شعبه از طباخی کاج از جمله شعبه طباخی کاج در خیابان ملاصدرا، ونک، جزو طباخی های شبانه روزی یا طباخی ۲۴ ساعته در تهران هستند. برخی شعب این طباخی بین ساعت ۱۲ تا ۳ بامداد تعطیل هستند اما امکان رزرو آنلاین از این طباخی وجود دارد.

قیمت کله پاچه در تهران چقدر است؟

قیمت کله پاچه یا سیراب شیردونی که در طباخی‌های تهران میل می‌کنید به فاکتورهای زیادی بستگی دارد؛ از لوکیشن و محل کله پزی گرفته تا دکور و سایر تجهیزات سالن و البته نوع سفارش شما. پس قیمت کله پاچه در کله پاچه فروشی‌های تهران با توجه به این فاکتورها متغیر است.

درباره ebrahimi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *