خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / طباخی شکوفه | آدرس، منو، تاریخچه و نقد و بررسی قدیمی ترین کله پزی شرق تهران

طباخی شکوفه | آدرس، منو، تاریخچه و نقد و بررسی قدیمی ترین کله پزی شرق تهران

در میان کله پزی‌های معروف تهران، «طباخی شکوفه» (عباس طلا) یکی از معروف‌ترین و خوشنام‌ترین‌ها است. این کله پزی قدیمی و با اصالت در شهر تهران، کله پاچه‌های بازاری بسیار خوشمزه و تازه‌ای را به مشتریان عرضه می‌کند. اگر شما هم جزو دوستداران کلپچ تازه هستید و در تهران زندگی می‌کنید، می‌توانید لذت خوردن کله پاچه برای صبحانه، ناهار یا شام را در کله پزی شکوفه، تجربه کنید تا طعم متفاوت کله پاچه و سیراب شیردون را بچشید. در این مقاله از فیدیلیو مگ به معرفی طباخی شکوفه، ویژگی‌های کله پزی شکوفه، آدرس، شماره تماس و هر آنچه باید درباره قدیمی ترین طباخی شرق تهران بدانید را به شما خواهیم گفت.

معرفی طباخی شکوفه

طباخی شکوفه یکی از قدیمی‌ترین طباخی‌های تهران است که در شرق تهران و محله چهارصد دستگاه و در میدان شهدا واقع شده است. اگر به دنبال یک کله پزی در شرق تهران هستید، می‌توانید در ساعات مختلف شبانه‌روز و از 3 و نیم صبح الی 11 شب، خود یا عزیزانتان را به صرف کله پاچه در کله پزی شکوفه دعوت کنید. این طباخی، به‌خاطر اصالت و قدمتی که دارد، جزو کله پاچه فروشی‌های معروف تهران محسوب می‌شود و مشتریان پر و پاقرصی هم دارد.

 اگر شما هم به تمیزی کله پاچه اهمیت می‌دهید و می‌خواهید خیالتان بابت رعایت بهداشت کله پاچه و سیراب شیردان راحت باشد، می‌توانید از بین بهترین طباخی های تهران، طباخی شکوفه را انتخاب کنید.

این طباخی، تمام مجوزه‌های بهداشتی را دارد و تحت نظارت سازمان بهداشت، به فعالیت می‌پردازد.  در این کله پزی، کله پاچه کامل و دیگر اجزای کله پاچه مثل پاچه، چشم، بناگوش، مغز، آبگوشت، سیراب و شیردان با کیفیت عالی طبخ و عرضه می‌شود.

تاریخچه طباخی شکوفه

طباخی شکوفه در سال ۱۳۴۰ تاسیس شد و لقب قدیمی‌ترین کله پزی شرق تهران را یدک می‌کشد. مدیریت کله پزی شکوفه بر عهده «حاج عباس نقره» مشهور به «عباس طلا» بود و در حال حاضر نوه ایشان «حمید دواتگر» راه پدربزرگ خود را ادامه داده و این طباخی را مدیریت می‌کند.

 به گفته مشتریان قدیمی و وفادار کله پزی شکوفه، کیفیت طبخ کله پاچه در طباخی شکوفه، از گذشته تا حال حاضر، همچنان حرف اول را می‌زند و به همین خاطر هنوز جزو  بهترین کله پاچه های تهران است.

آدرس طباخی شکوفه

طباخی شکوفه یکی از طباخی های واقع شده در شرق شهر تهران است. این طباخی در میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، بعد از چهارراه عزیزی و نبش کوچه خوشرو واقع شده است.

از لحاظ موقعیت جغرافیایی طباخی شکوفه در نزدیکی مراکزی مثل پمپ بنزین میدان شهدا ۲۷۲، بیمارستان مردم، حلیم حاج علی معنوی و پسران، فروشگاه زنجیره ای اتکا شعبه شهدای انقلاب و مرکز واکسیناسیون بهداشت جلالی قرار گرفته است.

شماره تماس طباخی شکوفه

اگر می‌خواهید به طباخی شکوفه بروید و از باز بودن این کله پزی مطمئن شوید، می‌توانید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید یا به پیج اینستاگرام آن دایرکت بدهید:

شماره تلفن طباخی شکوفه: ۰۲۱۳۳۷۰۴۰۵۳/ 09123707841/ 09925438084

آدرس اینستاگرام طباخی شکوفه: @tabakhi_shokoofeh

ساعات کاری طباخی شکوفه

طباخی شکوفه از ساعت ۳/۳۰ صبح تا ۱۱ شب به خدمات‌رسانی به مشتریان می‌پردازد. در این طباخی از ساعت ۳/۳۰ تا ۱۲ ظهر کله پاچه و ساعت ۱۶ تا ۲۱ سیراب شیردان سرو می‌شود.

منوی طباخی شکوفه

در طباخی شکوفه لیست متنوعی از کله پاچه و اجزای آن را سفارش دهید. آیتم‌های منوی طباخی شکوفه، شامل موارد زیر می‌شود:

  • کله کامل گوسفندی بدون پاچه (شامل یک کله کامل بدون پاچه، با لیمو یا نارنج بدون نان)
  • کله پاچه کامل گوسفندی (شامل یک کله بدون پاچه با لیمو یا نارنج بدون نان)
  • کله کامل بدون زبان، پاچه و مغز (شامل دو عدد بناگوش، گوشت لخم با لیمو یا نارنج بدون نان)
  • کله پاچه کامل بدون مغز‌ (یک دست کله پاچه کامل به همراه ۴ پاچه بدون مغز با لیمو یا نارنج بدون نان)
  • زبان (یک عدد زبان گوسفندی با لیمو یا نارنج بدون نان)
  • مغز (یک عدد مغز گوسفندی با لیمو یا نارنج بدون نان)
  • بناگوش (پرسی، یک صورت کامل با نارنج یا لیمو بدون نان)
  • سیرابی شیردان (یک دست کامل سیراب گوسفندی بدون نان)
  • گوشت لخم (شامل ۳ تکه گوشت فک گوسفندی با لیمو یا نارنج بدون نان)
  • پاچه (پرسی، شامل یک عدد پاچه گوسفندی با لیمو یا نارنج بدون نان)
  • چشم (یک جفت چشم گوسفندی)
  • آبگوشت مغز (شامل نصف مغز با ۳۰۰ میلی‌لیتر آبگوشت با لیمو یا نارنج بدون نان)
  • آبگوشت ساده (۳۰۰ میلی لیتر)
  • سینی دو نفره درباری (شامل یک عدد زبان گوسفندی، بناگوش، نصف مغز، یک عدد چشم، ۲ عدد پاچه و گوشت لخم، لیمو یا نارنج بدون نان)
  • سینی دو نفره شاهانه (شامل یک عدد زبان گوسفندی، یک پرس بناگوش، یک جفت چشم، یک پرس گوشت لخم، لیمو یا نارنج بدون نان)
  • سینی خانواده طباخی شکوفه (۲ عدد زبان، یک پرس گوشت لخم، ۲ پرس بناگوش، یک جفت چشم، ۲ عدد پاچه، ۳ عدد نوشابه بطری)
  • نوشیدنی شامل نوشابه بطری
  • نان

ویژگی‌های طباخی شکوفه پیروزی

اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید که این بار برای میل کردن کله پاچه به طباخی شکوفه در شرق تهران بروید باید بگوییم که فاکتورهای مختلفی این طباخی را به یکی از بهترین گزینه‌های کله پزی در تهران تبدیل کرده است. این فاکتورها شامل موارد زیر می‌شود:

استفاده از مواد اولیه باکیفیت

طباخی شکوفه در انتخاب کله پاچه و سایر اجزای آن، نهایت دقت خود را به کار می‌گیرد. کله پاچه‌هایی که در کله پزی شکوفه طبخ می‌شوند، بسیار تازه و کشتار روز هستند. استفاده از کله پاچه تازه و پاک کردن آن به روش اصولی و بهداشتی، کیفیت کلپچ و سیراب شیردون این طباخی را یک سر و گردن بالاتر از دیگر طباخی‌ها بالا می‌برد.

روش طبخ اصیل کله پاچه

از آن جایی که کله پاچه باید به دقت شسته و تمیز شود تا هیچ بوی نامطبوع یا بوی زهمی نداشته باشید، در این طباخی، این نکات به خوبی و به طور کامل رعایت می‌شود. همچنین پخت کله پاچه و دیگر اجزای آن، به‌صورت حرفه‌ای، با ادویه‌های مختلف انجام می‌شود. زمان پخت کله پاچه در این کله پزی هم طولانی بوده که به خوبی بپزد و آثاری از خامی در آن وجود نداشته باشد.

قیمت مناسب کله پاچه به نسبت کیفیت آن

پیدا کردن یک طباخی با قیمت خوب و مناسب در تهران، شاید چندان کار راحتی نباشد و ممکن است کله پاچه‌های ارزان قیمت، کیفیت خوبی نداشته باشند. اما در کله پزی شکوفه، علاوه بر رعایت استانداردهای پخت و سرو غذا، قیمت خوب و به صرفه هم در نظر گرفته شده است که به‌عنوان یک نقطه قوت آن به حساب می‌آید.

دسترسی آسان به طباخی شکوفه

اگر می‌خواهید با وسیله نقلیه شخصی به طباخی شکوفه بروید، می‌توانید در ساعات مختلف روز، به جای پارک رایگان خیابان دسترسی داشته باشید. اگر با وسایل نقلیه عمومی به این طباخی می‌روید، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این کله‌پزی، ایستگاه مترو میدان شهدا و نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به این مکان، ایستگاه اتوبوس شکوفه است که دسترسی به این مکان را برای کاربران حمل‌ونقل عمومی آسان کرده است.

سفارش تلفنی و آنلاین از طباخی شکوفه

اگر می‌خواهید در خانه بنشینید و زحمت بیرون رفتن را به خود ندهید، در عین حال کله پاچه را در جمع دوستان و عزیزینتان میل کنید، می‌توانید به صورت سفارش تلفنی یا آنلاین از طباخی شکوفه کله پاچه سفارش دهید و درب منزل با ارسال فوری کله پاچه را داغ تحویل بگیرید.

سوالات متداول

بهترین طباخی در شرق تهران کجاست؟

به‌عنوان قدیمی ترین طباخی در شرق تهران، طباخی شکوفه با بیش از ۶۰ سال قدمت و تجربه، در میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شکوفه را می‌توانید انتخاب کنید.

طباخی شکوفه چه ساعتی باز است؟

ساعت کاری طباخی شکوفه ساعت ۳/۳۰ صبح تا ۱۱ شب‌ (یا زمان اتمام غذا)‌ است.

درباره ebrahimi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *