خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / طباخی کاج | معرفی، منو، ساعات کاری، آدرس شعب و اینستاگرم طباخی کاج

طباخی کاج | معرفی، منو، ساعات کاری، آدرس شعب و اینستاگرم طباخی کاج

طباخی کاج | معرفی، منو، ساعات کاری، آدرس شعب و اینستاگرم طباخی کاج

طباخی کاج یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین کله پزی‌های تهران است. از آنجایی که درست کردن کله پاچه، فوت و فن‌ها و قلق‌های خاص خودش را دارد، بسیاری افراد ترجیح می‌دهند، کله پاچه را از طباخی‌های تایید شده، تهیه کنند. در این میان طباخی کاج، یکی از شناخته شده‌ترین و نام آشناترین کله پزی‌های تهران است که شعب متعددی در شهر تهران دارد و به‌صورت شبانه‌روزی کله پاچه سرو می‌کند. در این مقاله به معرفی طباخی کاج، بررسی کیفیت کله‌ پاچه، سیراب، شیردان و …، معرفی شعب طباخی کاج، آدرس تمام شعب طباخی کاج، آدرس اینستاگرام و شماره تلفن شعب طباخی کاج و هر آنچه باید درباره این کله پاچه فروشی شبانه روزی در تهران بدانید، می‌پردازیم.

تاریخچه غذایی به نام کله پاچه

پیش از پرداختن به معرفی طباخی کاج بد نیست کمی درباره تاریخچه غذایی به نام کله پاچه بدانیم. معمولا ایرانی‌ها، کله پاچه را یک غذای سنتی و اصالتا ایرانی می‌شناسند اما بد نیست بدانید این غذای مقوی و سیر‌کننده فقط مختص ایران نیست و بین مردم خاورمیانه، قفقاز جنوبی و نروژ طرفداران زیادی دارد.

هر چند در هر یک از این کشورها، نحوه پخت و سرو کله پاچه کمی متفاوت است. از آن جایی که کله پاچه جزو غذاهای اصیل و قدیمی به شمار می‌رود، خوردن و سرو آن هم با آداب و رسوم خاصی همراه است. مثلا در میان نروژی‌ها، معمول است که خوردن کله پاچه را از گوش و چشم شروع می‌کنند.

تاریخچه کله پاچه به حدود ۴ هزار سال پیش برمی‌گردد؛ جایی‌ که در استان خراسان شمالی و در نزدیکی شهر «سنخواست» بقایایی از کله و پاچه در دو قبر کشف شدند. طبق کاوش‌های باستان‌شناسی، همراه با یک دست کله پاچه که داخل قبر بودند، کاسه‌هایی هم کشف شده بود که نشان از سِرو کله پاچه در کاسه‌های سفالی داشت.

به نظر می‌رسد، بنا به باور گذشتگان که برخی مواقع، اشیای محبوب یا گران‌قیمت هر فرد، پس از مرگ با وی به خاک سپرده می‌شده است، کله پاچه و کاسه هم جزو اشیای محبوب این درگذشتگان محسوب می‌شده است. همین آثار مهم نشان می‌دهد که کله پاچه یک غذا با قدمت طولانی بین ایرانی‌ها بوده است.

بهترین کله پاچه تهران کجاست؟

اگر کله پاچه خور باشید، حتما پیدا کردن بهترین کله پاچه تهران یا شهرستان‌ها را در اولویت قرار می‌دهید. برای عاشقان کلپچ، خوردن یک کله پاچه خوشمزه برای شروع روز، نه تنها یک غذای جذاب است، بلکه می‌تواند تا زمان زیادی شما را سیر نگه دارد.

به هر حال اگر قرار است هر از گاهی به عنوان صبحانه، ناهار یا شام، کله پاچه بخورید، باید در انتخاب کله پزی دقت کنید. در ادامه قصد داریم به معرفی یکی از بهترین طباخی‌های تهران بپردازیم.

معرفی طباخی کاج

طباخی کاج به‌عنوان یکی از طباخی‌های زنجیره‌ای و بسیار معروف در تهران شناخته می‌شود. اگر جزو دوستداران کله پاچه باشید، حتما اسم کله پزی کاج را شنیده‌اید.

این کله پاچه فروشی مشهور تهران، به‌عنوان یکی از بهترین طباخی های تهران، شعبه‌های متعددی در نقاط مختلف شهر تهران دارد که در آنها، به سرو کله پاچه (دست کامل)، زبان، چشم، بناگوش، سیراب یا سیرابی، شیردان، مغز و گوشت می‌پردازد. معمولا در کنار کله پاچه، نان سنگک تازه، آبلیمو یا آب نارنج، پودر دارچین، انواع ترشی و نوشیدنی سرد سرو می‌شود. بعد از  خوردن کله پاچه هم که نوشیدنی یک استکان چای داغ قند پهلو همیشه جواب است.

منو کامل طباخی کاج

منوی کامل طباخی کاج شامل موارد زیر است. تمام آیتم‌های منوی کله پزی کاج به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین قابل سفارش هستند.

  • دست کامل کله پاچه
  • آبگوشت ساده
  • آبگوشت با مغز
  • انواع سیرابی
  • زبان و گوشت
  • زبان و گوشت و بناگوش
  • صورت بناگوش
  • گوشت
  • معجون میکس
  • مغز
  • سیراب شیردان (پرسی)
  • سیراب شیردان (کامل)
  • یک جفت چشم
  • بناگوش
  • پاچه
  • انواع سینی کله پاچه (سینی‌های دو نفره و سه نفره)
  • مغز و پاچه
  • مخلفاتی مثل ترشی فلفل، ترشی لیته و ترشی مخلوط
  • انواع نوشیدنی

ویژگی‌های بارز طباخی کاج چیست؟

استفاده از مواد اولیه باکیفیت

در میان بهترین طباخی‌های تهران، کاج جزو طباخی‌هایی است که به‌خاطر کیفیت تهیه، پخت و سرو کله پاچه معروف است. در طباخی کاج، تازه‌ترین کله پاچه‌های کشتار روز، پخته و سرو می‌شوند، بنابراین خیالتان می‌تواند بابت کیفیت درجه یک، تازه بودن و بدون بو بودن کله پاچه راحت باشد.

طبخ کله پاچه به روش اصیل و سنتی

در این میان، فرمول تهیه کله پاچه در طباخی کاج و انتخاب نوع ادویه‌ها برای طبخ، کله پاچه‌های پخته شده در این طباخی را متمایز می‌کند. کله پاچه و دیگر اجزا مثل سیراب و شیردان، با ادویه‌های خاص کله پاچه پخته می‌شوند.

طولانی بودن زمان پخت و جا افتادن کله پاچه

در میان وجوه تمایز طباخی کاج، می‌توان به پخت آرام کله پاچه با شعله ملایم اشاره کرد. هر چه کله پاچه با حرارت ملایم و مدت‌ طولانی‌تر پخته شود، جا افتاده‌تر و آب آن لعابدارتر می‌شود. در ضمن ادویه‌ها به خوبی به خورد کله پاچه می‌رود و در نتیجه طعم آن خوشمزه‌تر خواهد شد.

دسترسی به کله پاچه در هر زمانی از شبانه‌روز در شعب طباخی کاج

سرو شبانه‌روزی کله پاچه در شعبه‌های طباخی کاج، یکی دیگر از مزیت‌های این کله پزی قدیمی و معروف تهران است. امکان حضور در شعب فراهم است و جای نشستن مهیاست. بنابراین در هر ساعتی از شبانه‌روز (بین ساعت 2 و نیم بامداد تا 2 شب) می‌توانید با مراجعه به هر یک از شعب طباخی کاج، به کله پاچه تازه و خوشمزه دسترسی داشته باشید.

برای مثال طباخی کاج در خیابان ملاصدرا ونک جزو مشهورترین طباخی های شبانه‌روزی تهران است و در هر ساعتی از شبانه‌روز که هوس کله پاچه کنید به صورت حضوری، آنلاین یا تلفنی آماده سفارش‌گیری از شماست.

امکان سفارش آنلاین یا تلفنی کله پاچه و ارسال سریع آن

در کنار همه مزایای میل کردن کله پاچه در طباخی کاج، فروش و سفارش آنلاین کله پاچه، می‌تواند کار را برای کسانی که می‌خواهند از طعم کله پاچه در خانه لذت ببرند و زحمت بیرون رفتن از خانه را به خود ندهند، راحت کند.

طباخی کاج با ارسال سریع سفارش شما را داغ داغ به دست‌تان می‌رساند. همچنین اغلب شعبات طباخی کاج امکان ارسال کله پاچه به تمام نقاط تهران را برای مشتریان مهیا کرده‌اند.

پرسنل مودب و محیطی آرام

کافی است یک بار به یکی از شعب طباخی کاج سر بزنید تا رفتار محترمانه پرسنل این طباخی و تمیز بودن محیط طباخی را به چشم ببینید. خوردن کله پاچه در فضایی آرام و تمیز، لذت کلپچ خوردن را دو چندان خواهد کرد. شما می‌توانید با مراجعه به شعب طباخی کاج، این لذت را به خود و عزیزانتان هدیه بدهید.

آدرس شعبات طباخی کاج و شماره تماس

طباخی کاج به‌عنوان یکی از طباخی‌های زنجیره‌ای، در شمال، غرب و شرق استان تهران، شعبه‌های متعددی را برای دسترسی آسان مشتریان، احداث کرده است. شعبات فعال طباخی کاج در تهران به شرح زیر است:

شعبه رسالت طباخی کاج

 آدرس: تهران، بزرگراه رسالت، بعد از میدان رسالت (شرق به غرب)، جنب پست بانک،

شماره تماس: ۲۲۳۲۲۷۲۸-۰۲۱

آدرس اینستاگرام طباخی کاج رسالت:  @tabakhi_kaj_

ساعت کار: 24 ساعت شبانه‌روز فعال و ارسال به تمام نقاط تهران

شعبه پاسداران طباخی کاج

 آدرس: خیابان پاسداران، پایین‌تر از برج سفید، نبش دشتستان هشتم

شماره تماس: ۲۲۸۵۱۱۲۹-۰۲۱

آدرس اینستاگرام طباخی کاج پاسداران: ‎ @tabakhikajpasdaran

ساعت کار: از 7 صبح الی 23 شب و ارسال به تمام نقاط تهران

شعبه ملاصدرا طباخی کاج

آدرس: ونک، خیابان ملاصدرا، نرسیده به پل کردستان، پلاک ۵۰

شماره تماس: ۸۸۸۷۰۳۱۷-۰۲۱

آدرس اینستاگرام طباخی کاج ملاصدرا:@abakhi_kaj_molasadra

ساعت کار: 24 ساعت شبانه‌روز و ارسال به تمام نقاط تهران

شعبه تهرانپارس طباخی کاج

 آدرس: فرجام شرقی، بعد از گلشنی، نبش ایران‌خودرو، پلاک ۴۲، شماره تماس: 77732157-۰۲۱

آدرس اینستاگرام طباخی کاج تهرانپارس: @tabakhi.kaj.farjam

ساعت کار: 24 ساعت شبانه‌روز

شعبه نیاوران طباخی کاج

آدرس: نیاوران، سه‌راه یاسر، طباخی کاج، شماره تماس: 22281889_021

آدرس اینستاگرام طباخی کاج نیاوران:  @tabakhikaj.niavaran

‎ ساعت کار: 24 ساعت شبانه‌روز

شعبه شریعتی طباخی کاج

آدرس: ما بین پل صدر و مترو قیطریه، پلاک ۱۷۷۶

شماره تماس: 22644090-021

آدرس اینستاگرام طباخی کاج شریعتی: ‎ @cafe_tabakhi_kaj

ساعت کار: 24 ساعت شبانه‌روز

شعبه پیروزی طباخی کاج

آدرس: سه‌راه سلیمانیه، جنب پست بانک، پلاک ۷۱۸

 شماره تماس: 33787494-021

آدرس اینستاگرام طباخی کاج پیروزی:‎ @tabakhikaj_piroozi

ساعت کار: 7:30 صبح الی 24 بامداد

شعبه سعادت ‌آباد طباخی کاج

آدرس: تهران، سعادت آباد ، میدان سرو ، ضلع جنوب غربی

 شماره تماس: 02122068413

آدرس اینستاگرام طباخی کاج سعادت ‌آباد: @tabakhi_kaj_sadatabad

ساعت کار: 24 شبانه‌روز

آدرس وب‌سایت طباخی کاج: tabakhikaj.ir

طباخی کاج شعبه شهرک غرب

آدرس: بلوار دادمان نرسیده به پل یادگار امام

شماره تماس : ۸۸۳۶۵۰۴۶-۰۲۱

آدرس اینستاگرام طباخی کاج شهرک غرب: tabakhi_kaj_dadman@

ساعت کار: 24 ساعت شبانه‌روز و ارسال به تمام نقاط تهران

بهترین زمان خوردن کله پاچه چه موقع از روز است؟

حالا که یکی از بهترین طباخی‌های تهران را به شما معرفی کردیم بد نیست در مورد بهترین زمان خوردن کله پاچه بیشتر بدانید. کله پاچه یک وعده غذایی چرب و سنگین است. اگر چه خوردن کله پاچه در تمام ساعت روز دلچسب است اما بهترین زمان برای صرف کله پاچه وعده غذایی صبحانه است.

با این‌همه اغلب افراد برای ناهار یا شام هم میل کردن کله پاچه را می‌پسندند که در این صورت توصیه می‌کنیم بعد از خوردن کله پاچه یک پیاده‌روی هر چند کوتاه یا حتما تحرک داشته باشید.

آداب خوردن کله پاچه را بلد هستید؟

کله پاچه به‌عنوان یک غذای اعیانی مهمانی از گذشته‌های دور شناخته می‌شده است و سرو آن برای مهمان، نشانه‌ای از مهمان‌نوازی بوده است. اما از قدیم، مغازه‌هایی که در آن‌ها، کله پاچه پخته و سرو می‌شده، وجود داشته است. این مغازه‌ها که به نام «کله پزی» معروف بوده‌اند، اجزای مختلف کله پاچه را طبخ کرده و با نان دلخواه مشتریان، سرو می‌کردند.

برخی مشتریان، نان دلخواه خود را به کله پزی می‌بردند و همراه با کله و پاچه، می‌خوردند یا در آب کله‌ پاچه، ترید می‌کردند. در بیشتر مواقع، نان سنگک در خود کله‌پزی‌ها در کنار کله پاچه به همراه لیمو یا نارنج، نمک و دارچین سرو می‌شد.

به محض ورود مشتریان به طباخی یا کله پزی، صاحب مغازه مشتریان را به تخت‌هایی که برای نشستن در نظر گرفته شده بودند، راهنمایی می‌کرد. سپس یک سینی یا مجمع که در آنها، آب کله پاچه ریخته شده بود، به مشتری عرضه می‌شد. شاگرد مغازه، مقداری از نان دلخواه مشتری را در آب کله پاچه، خرد می‌کرد و نان‌ها را در آب فشار می‌داد تا نان‌ها در آب کله پاچه فرو بروند و خیس شوند.

بعد از خیس شدن نان‌ها، اگر مشتری جزو افراد والا مقام بود، آب اضافی نان را می‌گرفت و آن را به شکل مخروطی درمی‌آورد و روی آن مقداری روغن مغز می‌ریخت. به‌صورت مکرر، اضافه کردن و ریختن روغن مغز روی نان‌ها، متداول بود.

پس از سرو نان‌های خیسانده شده در آب کله پاچه و آغشته شده به روغن مغز، ظرف حاوی گوشت، چشم، بناگوش، زبان، پاچه و دیگر اجزای کله پاچه می‌رسید. صاحب یا شاگرد مغازه، به دلخواه مشتری روی کله پاچه روغن داغ و دارچین می‌ریخت و به مشتری می‌داد.

بد نیست بدانید که از قدیم کله پاچه جزو غذاهای اعیانی با قیمت بالا شناخته می‌شد و افراد فقیر کمتر شانس خوردن کله پاچه را داشتند، بنابراین معمولا به خوردن آب کله و ترید کردن نان در آن، اکتفا می‌کردند.

سوالات متداول درباره بهترین طباخی های تهران

طباخی شبانه روزی در تهران کجا بریم؟

اگر در هر ساعتی از شبانه‌روز هوس کله پاچه به سرتان زد، می‌توانید به هر یک از شعب طباخی کاج سر بزنید و از طعم کله‌پاچه لذت ببرید.

کله پاچه خوب در تهران کجا بخوریم؟

طباخی کاج، به‌خاطر کیفیت مواد اولیه، شعب متعدد، طبخ اصیل و خوشمزه کله پاچه، پرسنل مودب، محیط آرام و .. جزو بهترین طباخی‌های تهران شناخته می‌شود.

درباره ebrahimi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *