خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / طرز تهیه چیز کیک نیویورکی کافی شاپی با ساقه طلایی در 6 مرحله ساده

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی کافی شاپی با ساقه طلایی در 6 مرحله ساده

یکی از دسرهای خوشمزه و معروف در سراسر دنیا، «چیز کیک نیویورکی» است. این کیک پنیر با پایه بیسکویت‌هایی مثل ساقه طلایی درست می‌شود. بقیه موادی که در طرز تهیه چیز کیک نیویورکی کلاسیک استفاده می‌شود، مشابه چیز کیک ساده است. روی چیز کیک را هم می‌توانید به سلیقه خودتان تزیین کنید. درست کردن این چیز کیک اصلا کار سختی نیست فقط باید به برخی موارد و نکات دقت کنید. اگر سوال شما هم این است که دسر مجلسی چی درست کنم در این مقاله از مجله فیدیلیو طرز تهیه چیز کیک نیویورکی نرم با بافت لطیف و ابریشمی و نکات پخت و خوشمزه شدن چیز کیک نیویورکی به روش کافی شاپ و قنادی را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک نیویورکی کلاسیک به روش کافی شاپ

  • بیسکویت ساقه طلایی: ۲ بسته (۲۵۰ گرم)
  • خامه: ۴۰۰ گرم (۲ بسته)
  • پنیر خامه‌ای: ۴۰۰ گرم
  • پنیر ماسکارپونه: ۴۰۰ گرم
  • خامه ترش: ۱۰۰ گرم
  • کره: ۱۵۰ گرم
  • شکر: ۱۰۰ گرم (نصف لیوان دسته‌دار فرانسوی)
  • پودر قند: ۴ قاشق غذاخوری
  • آرد ذرت یا آرد برنج: ۳ قاشق غذاخوری (۲۰ گرم)
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • رنده پوست لیمو: ۱ عدد لیمو
  • نمک: نوک قاشق چای‌خوری
  • روغن: به میزان لازم

مدت زمان آماده‌سازی و استراحت مواد: ۱ ساعت

مدت زمان مورد نیاز برای پخت چیز کیک نیویورکی: ۳۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه چیز کیک نیویورکی با ساقه طلایی

برای طرز تهیه چیز کیک نیویورکی به فر نیاز دارید و بهترین قالب هم برای درست کردن چیز کیک نیویورکی قالب کمربندی است. مراحل طرز تهیه این دسر را باید با جزییات، به روش زیر دنبال کنید.

مرحله اول: مواد و وسایل اولیه را آماده کنید

در ابتدا برای طرز تهیه چیز کیک نیویورکی در فر، مواد را از یخچال یا فریزر بیرون بیاورید و ۳۰ دقیقه در دمای آشپزخانه بگذارید تا هم‌دما با محیط شوند. دیواره‌ها و کف یک قالب کمربندی با قطر ۲۰ سانتی‌متر را هم با کمی روغن چرب کنید. فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: لایه بیسکویتی چیز کیک را آماده کنید

بعد از هم‌دما شدن مواد مورد نیاز کیک پنیر نیویورکی با محیط، بیسکویت‌ها را در یک پاکت زیپ کیپ بریزید و با گوشتکوب یا ته لیوان بکوبید تا کاملا پودر شود. می‌توانید بیسکویت‌ها را در دستگاه آسیاب بریزید و پودر کنید.

سپس بیسکویت‌ها را در یک کاسه بریزید و کره نرم شده را به آن اضافه کنید. کره و پودر بیسکویت را به قدری هم بزنید که حالت خمیری بگیرد. این خمیر را کف قالب کمربندی بریزید و با پشت قاشق یا لیوان فشار دهید تا سفت شود. قالب را کنار بگذارید.

مرحله دوم: مایه پنیری چیز کیک نیویورکی را درست کنید

در یک کاسه دیگر، پنیر، خامه، خامه ترش، شکر، پودر قند و کمی نمک را اضافه کنید. (به جای ترکیب شکر و پودر قند، می‌توانید از ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی شکر استفاده کنید). همه مواد را با همزن کاملا بزنید تا یکدست و پوک شود. حدود ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط پنیری را هم بزنید و وسط کار، چند بار مواد را دورگیری کنید.

مرحله سوم: مواد تخم مرغی را آماده کنید

در این مرحله در یک کاسه دیگر، تخم مرغ‌ها را بشکنید و قسمت سبزی پوست لیموی رنده شده (زست لیمو) و آرد ذرت یا آرد برنج را اضافه کنید. همه مواد را با همزن به مدت ۵ دقیقه بزنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم: مواد مایه چیز کیک نیویورکی را با هم مخلوط کنید

 سپس مخلوط پنیری که در مرحله دوم درست کردید، به مایه تخم مرغی اضافه کنید. دوباره مواد را با همزن بزنید تا غلظت مواد کمی روان‌تر از ماست شود. اگر مایه چیز کیک شما زیادی سفت بود، کمی شیر و اگر خیلی شل بود، کمی آرد ذرت اضافه کنید و هم بزنید تا غلظت مناسبی پیدا کند.

مرحله پنجم: مایه چیز کیک نیویورکی را در قالب بریزید

بعد از درست شدن مایه پنیری، آن را روی لایه بیسکویتی بریزید و چند بار کف قالب را به سطح بکوبید تا حباب‌های آن خارج شود. روی قالب را صاف کنید. سپس قالب را در فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد، به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا روی چیز کیک طلایی شود.

مرحله ششم: چیز کیک نیویورکی را در یخچال بگذارید

بعد از پختن چیز کیک نیویورکی، فر را خاموش کرده و درب فر را باز کنید. اجازه دهید چیز کیک در فر خاموش، با درب باز، بماند و به آرامی از دما بیفتد. بعد از نیم ساعت، چیز کیک را بیرون بیاورید و در دمای آشپزخانه بگذارید. بعد از ۱ ساعت، چیز کیک را در یخچال بگذارید و ۶ ساعت استراحت دهید تا کاملا خودش را بگیرد. درست کردن که چیز کیک نیویورکی یخچالی نیست اما این کار برای انسجام چیزکیک لازم است. سپس کمربند قالب را باز کنید. چیز کیک نیویورکی را با یک چاقوی تیز برش بزنید و با چای یا قهوه سرو کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه چیز کیک نیویورکی کافی شاپی

  • به جای پنیر ماسکارپونه می‌توانید از ماست غلیظ و شیر پرچرب استفاده کنید.
  • به جای ۳ تخم مرغ کامل می‌توانید از ۲ تخم مرغ کامل و ۲ زرده تخم مرغ بدون سفیده استفاده کنید.
  • به جای پوست لیموی رنده شده می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری آبلیموی تازه در مایه چیز کیک نیویورکی بریزید.
  • هر چه تخم مرغ را بیشتر هم بزنید، بوی زهم آن بیشتر در انواع کیک و شیرینی از بین می‌رود.
  • تفاوت چیز کیک نیویورکی با چیز کیک ساده، استفاده از خامه ترش در آن است که طعم و بافت چیز کیک را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.
  • برای تهیه چیز کیک نیویورکی بهتر است از قالب کمربندی گالوانیزه استفاده کنید تا بعد از پخت چیز کیک، باز کردن کمربند راحت‌تر باشد و چیز کیک از فرم و قیافه نیفتد.
  • چیز کیک نیویورکی را می‌توانید به‌صورت ساده و بدون تزیین سرو کنید. خیلی‌ها چیز کیک را بدون تاپر و تزیین بیشتر می‌پسندند.
  • برای تزیین چیز کیک نیویورکی، می‌توانید از مواد مختلفی مثل انواع مربا، مارمالاد، سس کارامل، سس شکلات، شکلات چیپسی، برش‌های میوه‌های مختلف و … استفاده کنید.

سوالات متداول درباره چیز کیک نیویورکی

چرا چیز کیک نیویورکی ترک می‌خورد؟

چیز کیک نیویورکی باید بعد از پخت به آهستگی سرد شود. اگر چیز کیک را بلافاصله بعد از خاموش کردن فر، از فر بیرون بیاورید، چیز کیک ترک می‌خورد.

چرا چیز کیک نیویورکی بعد از پخت طعم خام می‌دهد؟

دلیل طعم خام چیز کیک، استراحت نکردن چیز کیک در یخچال است. چیز کیک بعد از بیرون آمدن از فر، کمی طعم خام می‌دهد. برای برطرف شدن این طعم، ۵ تا ۶ ساعت باید چیز کیک نیویورکی در یخچال بماند و خودش را بگیرد.

پایه چیز کیک نیویورکی چه بیسکویتی است؟

بیسکویت ساقه طلایی ساده، بیسکویت پتی بور وانیلی، بیسکویت پتی بور شکلاتی و کراکر، گزینه‌های خوبی به‌عنوان پایه چیز کیک نیویورکی هستند. اگر از بیسکویت کرم‌دار یا اورئو (اوریو) استفاده می‌کنید، باید لایه کرم آن را جدا کرده و فقط بیسکویت آن را استفاده کنید.

پنیر چیز کیک نیویورکی چیست؟

برای پنیر می‌توانید از پنیر ماسکارپونه، پنیر خامه ای و پنیر لبنه استفاده کنید. این پنیرها باید بافت نرم و خامه داشته باشند و شور نباشند.

سخن پایانی

«آرنولد روبن»، صاحب رستوران «ترف» در شهر نیویورک، دستور پخت کیک پنیر نیویورکی را در سال 1929 پس از خوردن یک تکه پای پنیر در خانه یکی از دوستانش تهیه کرد. او دستور پخت کیک پنیری میزبان خود را تغییر داد و در نهایت نسخه مخصوص کیک پنیر خود را ساخت که به جای پنیر «دلمه» مانند اکثر نانوایی‌های دیگر در آن زمان، با پنیر خامه‌ای درست شده بود. سپس روبن محصول جدید خود را در رستورانش سرو کرد که در زمان کمی بسیار محبوب شد.

شما چیز کیک نیویورکی دوست دارید؟ تجربه خوردن چیز کیک نیویورکی را دارید؟ به نظر شما کدام کافی شاپ خوشمزه‌ترین چیز کیک نیویورکی را سرو می‌کند؟ خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود را در قسمت کامنت‌های این مطلب با ما و مخاطبان فیدیلیو در میان بگذارید.

درباره ebrahimi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *