خانه / فیدیلیو / خانه قدیمی، کافه و رستوران آرنوش

خانه قدیمی، کافه و رستوران آرنوش

همیشه در پیدا کردن یک کافه خوب و همه چیز تمام مشکل داشتم تا این‌که تصمیم گرفتم یک روز به مرکز شهر بروم و کافه های مرکز شهر را بررسی کنم. به کریم خان رفتم و در کوچه پس کوچه‌های آنجا با کافه رستوران آرنوش رو به رو شدم. خیلی تردید داشتم که به این کافه برم یا نه، ولی انقدر فضای بیرون این کافه زیبا بود که به سمت آنجا کشیده شدم. درب چوبی خانه را باز کردم و وارد یک حیاط قدیمی شدم، با دیدن فضای آنجا حس کردم دارم در زمان سفر می‌کنم.

همیشه انتخاب کافه‌ای که از هر نظر زیبا باشد برای همه سخت و دشوار است. ولی انتخاب کافه آرنوش تجربه خوب و قشنگی بود که در ادامه با شما این تجربه زیبا را در میان می‌گذارم، تا شما هم بتوانید این کافه جذاب را انتخاب کنید و از گذراندن لحظاتتان لذت ببرید.

فضای زیبای کافه رستوران آرنوش

من همیشه بیشتر کافه‌هایی را انتخاب می‌کردم که فضایی تاریک و امروزی داشته باشند ولی این بار کاملا متفات عمل کردم و به یک کافه در سبک قدیمی رفتم. وقتی وارد این کافه دنج مرکز شهر شدم حس و حال عجیبی بهم دست داد، نا خود آگاه به یاد فیلم‌های قدیمی و خانه مادر بزرگ‌ها افتادم. من بیست سالمه و تجربه‌ی زندگی کردن در خانه‌های قدیمی را ندارم، ولی پدرم همیشه می‌گفت که خانه‌‌ای که کودکی خود را در آن گذرانده است یک حیاط بزرگ با یک حوض در وسط آن بود.

با دیدن این کافه نا خود آگاه به یاد پدرم افتادم و سریع با آن تماس گرفتم تا من را در نشستن در این کافه زیبا همراهی کند. پشت میزی که در بالکن این کافه بود نشستم تا پدرم بیاید و یک قهوه ترک سفارش دادم. واقعا آرنوش یکی از بهترین کافه‌های مرکز شهر است چون با کافه‌های دیگر خیلی فرق دارد. نیم ساعت طول کشید تا پدرم به کافه برسد، وقتی رسید از دور تماشایش کردم که با دیدن فضای کافه کمی جلوی در مکث کرد و مات و مبهوت به اطراف نگاهی انداخت. متوجه شدم که از زیبایی کافه آرنوش در این حد تعجب کرده است.

دستم را برای پدرم بالا بردم تا من را ببیند همین که آمد سمت من گفت اینجا کجاست؟ برای کیه؟ در جواب پدرم گفتم منم برای اولین بار اینجا رو پیدا کردم خیلی قشنگه نه؟ پدرم به من نگاه کرد و گفت اینجا دقیقا شبیه خانه مامان جون هست. خیلی وقت بود که با پدرم دوتایی بیرون نیامده بودیم به خاطر همین از او خواستم تا از زمان‌های قدیم برای من بگوید.

همینکه پدر خواست حرفی بزند از داخل کافه بوی خوش نان به مشاممان رسید، پدرم نفس عمیقی کشید و گفت مادر بزرگت هم همیشه در تنوری که گوشه حیاط خانه بود صبح‌ها نان میپخت و سفره صبحانه را در بالکن پهن می‌کرد و سور و سات نان، پنیر و گردو را قبل از مدرسه راه می‌انداخت.

پدرم به در و دیوار کافه نگاهی کرد و گفت فکر کن چقدر خاطرات تلخ و شیرین در میان این آجرها پنهان شده است. دیدن حس پدرم برای من خیلی قشنگ و جالب بود. او تعریف می‌کرد زمانی که بچه بود پدر بزرگ همیشه او و خواهر برادرهایش را زیر سایه درختان جمع می‌کرد و خاطرات و قصه‌های دوران کودکی خودش را برای آن‌ها تعریف می‌کرد.

از پدرم پرسیدم مامان بزرگ هم مثل الان در حیاط گل نگهداری می‌کرد؟ او در پاسخ به سوال من لبخندی زد و گفت مادر و مادر بزرگم همیشه گل‌های شمعدانی را در گلدان‌های سفالی نگهداری می‌کردند و عصرها با آبپاش به آن‌ها آب می‌دادند و با آن گل‌ها صحبت می‌کردند. پدرم گفت با وارد شدن به اینجا به یاد خاطرات کودکی خود و اتاق‌های طاقچه دار خانه قدیمی مادر و پدرم افتادم. با دیدن فضای این کافه و دیدن حس پدرم مطمئن شدم که در بهترین کافه مرکز شهر نشسته‌ام.

منو کافه رستوران آرنوش

پیشنهاد دادم تا از داخل منو چیزی برای خوردن سفارش دهیم. پدرم بدون نگاه کردن به منو گفت که چای بهار نارنج می‌خورد، واقعا با این نم نم بارانی که شروع شده بود بهترین انتخاب همین چای بهار نارنج است. من هم همین چای را سفارش دادم. با نگاه‌ کردن به منو این کافه دنج جذاب واقعا تعجب کردم. کافه آرنوش به غیر از این‌که یک کافه زیبا با قدمت ۹۰ ساله است، منو کامل و خوبی هم دارد. همین که داشتم منو را ورق می‌زدم دیدم که غذاهای مخصوص گیاهخواران هم در لیست غذا قرار گرفته است.

واقعا این موضوع که کافه آرنوش به نظر همه احترام می‌گذارد برای من بسیار با ارزش و جذاب بود. ترکیب بوی قهوه همراه با کیک‌های تازه‌ای که در این کافه پخته می‌شد واقعا دیوانه کننده بود. منو و قیمت‌های این کافه بسیار مناسب است. وقتی سفارشمان را در کمترین زمان آوردند دیدم پدرم با نوشیدن چای بهار نارنج همراه با کیک هویج به اطراف نگاه می‌کرد. به پدرم گفتم هنوز دارید به گذشته فکر می‌کنید؟

در جواب به سوالم گفت دارم به ارتباط بین آدمها فکر می‌کنم، نمیدونم در سرشان چه می‌گذرد ولی وقتی می‌خندند من هم لبخند می‌زنم یا وقتی غمگین هستند قلب من هم از درد مچاله می‌شود.

آدم‌های این کافه هم همینطور بودند، انگار قلبشان از طلا بود. در رابطه با منو هم باید بگم که ما چندین ساعت آنجا بودیم و من یک پیتزا هم سفارش دادم، باید بگم که بهترین پیتزا تهران برای کافه رستوران آرنوش بود.

برخورد کارکنان کافه رستوران آرنوش

نکته‌ای که توجه من را خیلی به خود جلب کرد رفتار و برخورد پرسنل کافه آرنوش بود. رفتار آن‌ها انقدر خوب بود که ما اصلا آن چند ساعت احساس بدی نداشتیم. خیلی با حوصله و با لبخندی بر روی لبهایشان سفارش‌ها را برای مشتری‌ها می‌بردند. آن‌ها جوری مشتریان را بدرقه می‌کردند که انگار آنجا خانه دوم آن‌ها است و مانند مادر بزرگی که همیشه چشم به راه نوه‌های خود هست با مشتریان رفتار می‌کردند.

بهترین کافه مرکز شهر بدون شک آرنوش است چون همه جوره کامل، عالی و منحصر به فرد است. اگر کافه‌ای می‌خواهید بروید که افراد آنجا حس و حال خوبی را به شما منتقل کنند این کافه دنج برای شما عزیزان بهترین انتخاب است.

بهترین لوکیشن برا عکاسی

این کافه که نمادی از خانه‌های مادر بزرگ و قدیمی است می‌تواند بهترین جا برای ثبت خاطرات شما در قالب عکس باشد. این کافه حیاط دار زیبا جای بسیار زیبایی برای عکاسی است. حوض زیبا و آبی رنگی که در وسط حیاط قرار دارد می‌تواند خاطرات زیبایی را برای شما به جا بگذارد. این کافه حتی از بهار هم سبزتر و زیباتر است.

اینجا چیزهای زیادی است که می‌تواند منجر به خوشحالی شما شود ولی مهم‌ترین حس برای شما قطعا حسی است که زمان ورود به این کافه پیدا خواهید کرد. پس قبل از این‌که به این کافه زیبا بیایید حتما دوربین عکاسی خود را بردارید تا در کنار عزیزانتان این تاریخ را ثبت کنید.

ویژگی‌های کافه رستوران آرنوش

  • دنج بودن و زیبایی فضای کافه رستوران آرنوش
  • استفاده از مواد اولیه مرغوب و تازه
  • لوکیشن زیبا برای عکاسی
  • یاد آور خاطرات زمان کودکی
  • دارا بودن حوض قدیمی در وسط حیاط
  • قدمت ۹۰ ساله
  • فضایی صمیمی و دوستانه
  • استفاده از موزیک‌های نوستالژی و خاص
  • برخورد خوب کارکنان
  • قیمت مناسب
  • داشتن تنور و نان تازه
  • صبحانه‌های جذاب و هیجان انگیز
  • استفاده از سر آشپزهایی ماهر و باریستا‌های کار بلد
  • داشتن غذای گیاهی
  • دسترسی آسان
  • مکانی جدید و نوستالژی
  • کامل بودن منو غذا و منو کافه

آدرس کافه رستوران آرنوش

آرنوش در محله قدیمی کریم خان و کوچه پس کوچه‌های آنجا قرار دارد و به راحتی با رفتن به مترو هفت تیر می‌توانید به آنجا برسید. کافه‌های مرکز شهر همگی زیبا هستند ولی کافه رستوران آرنوش یکی از بهترین‌های مرکز شهر است. پس حتما به این کافه جذاب و دنج بروید و از زیبایی این کافه رستوران گیاهخواران لذت ببرید.

کافه آرنوش بهترین جا برای سورپرایزهای عاشقانه و گذراندن لحظاتی شیرین در کنار عزیزان شما است. این کافه جذاب از مترو فردوسی هم دسترسی آسانی دارد یا حتی می‌توانید خود را به پایانه اتوبوسرانی هفت تیر برسانید. حتما قبل از رفتن میز خود را رزرو کنید تا بهترین جا از آن شما شود.

آدرس:تهران کریمخان، بین ایرانشهر و خردمند جنوبی، کوچه ملکیان، پلاک ۱۸

تلفن رزرو: ۸۸۸۶۷۴۲۷

نتیجه گیری

انتخاب کافه‌ای که بتواند شما را از هیاهو دنیای بیرون در امان نگه دارد کار سختی است. من با رفتن به این کافه حس جدید و خاصی را تجربه کردم که به شما هم پیشنهاد می‌کنم به آنجا بروید و لحظاتی را در آنجا در کنار عزیزانتان بگذرانید. کافه رستوران آرنوش می‌تواند برای همیشه در ذهن شما بماند.

من با دیدن حیاط زیبای این کافه به یاد سریال شهرزاد و فیلم‌های قدیمی افتادم که با دیدن آن در تلویزیون هم حس خوبی را احساس می‌کردم. اینجا خوشمزه‌ترین کافه مرکز شهر است که می‌تواند با زیبایی ظاهری که دارد دل هر کسی را ببرید. همینطور جایی مناسب برای امتحان کردن غذاهای گیاهی است. پس همین الان تلفن را بردارید و میز خود را رزرو کنید. ممنون که من را تا اینجا همراهی کردید.

درباره ادمین