خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / معرفی۱۰ غذای نونی خوشمزه برای عاشقان آن ها

معرفی۱۰ غذای نونی خوشمزه برای عاشقان آن ها

غذاهایی که با نان (نون) سرو می‌شوند اغلب غذاهای ساده و سریعی هستند. بسیاری از آنها در زمره غذاهای به اصطلاح “حاضری” جای می‌گیرند. با این حال غذاهای نونی طرفداران خاص خود را دارند که تعداد آنها کم نیست؛ در این مطلب از مجله فیدیلیو ۱۰ غذای نونی محبوب را به شما معرفی خواهیم کرد. آنها را در خانه تهیه کنید و در مهمانی‌ها و جمع عزیزانتان از آنها لذت ببرید.

کوکوی پیازچه

غذای نونی خوشمزه

کوکوی پیازچه یک غذای حاضری است. کوکوی پیازچه به روش‌های مختلفی طبخ می‌شود اما در هر صورت عطر و طعم آن عالی‌ست. این غذای خوشمزه را می‌توان تنها با استفاده از پیازچه، تخم‌مرغ، پیاز و ادویه تهیه کرد. اگر تا به حال از میان انواع کوکوها فقط کوکوی سیب‌زمینی و کوکوی سبزی را امتحان کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این کوکوی فوق‌العاده را از دست ندهید.

کتلت مرغ

غذای نونی خوشمزه

کتلت مرغ یک غذای مقرون به صرفه (در مقایسه با کتلت گوشت قرمز) و در عین حال خوشمزه است. طرز تهیه آن بسیار ساده و مشابه کتلت گوشت است. مقداری سینه مرغ _متناسب با تعداد افراد_ چرخ کرده و با سیب‌زمینی رنده شده، پیاز، تخم‌مرغ، ادویه و مقداری آرد مخلوط کنید. سپس آن را سرخ کرده و نوش جان کنید. کتلت مرغ را می‌توانید به همراه خیارشور، گوجه و کاهو به صورت ساندویچ میل کنید.

خوراک لوبیا

غذای نونی خوشمزه

خوراک لوبیا یک غذای ساده و کم هزینه است. لوبیا یک ماده‌ غذایی سرشار از پروتئین است؛ یک غذای مناسب برای رژیم‌های لاغری و همچنین رژیم گیاهخواری است. آن را می‌توانید برای هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام میل کنید. برای پخت آن می‌توان از انواع لوبیا مثل لوبیای قرمز، لوبیای چشم بلبلی و لوبیا چیتی استفاده کنید. پیشنها ما استفاده از لوبیا چیتی است زیرا لعاب بیشتری دارد. همچنین برای لعاب بیشتر در خوراک انواع لوبیا می‌توانید از یک سیب‌زمینی کوچک استفاده کنید. سایر مواد لازم شامل سیر، پیاز، رب گوجه‌فرنگی و ادویه است.

در مطلب خوراکی های بسیار مفید بیشتر بخوانید.

کباب تابه‌ای

غذای نونی خوشمزه

ترکیب گوشت چرخ‌کرده، پیاز، کمی نمک، فلفل و زردچوبه یک غذای عالی به شما می‌دهد. کباب تابه‌ای در مقایسه با کتلت گوشت کالری کمتری دارد و غذایی مناسب برای رژیم‌های ویژه است. آن را به همراه مقدار بسیار کمی روغن داخل ماهی‌تابه قرارداده و درب آن را بگذارید. اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه و با حرارت ملایم پخته و سرخ شود. کباب تابه‌ای را می‌توانید به همراه نان و برنج سرو کنید.

تاس‌کباب

غذای نونی برای مهمانی

تاس‌کباب یک غذای ستنی و اصیل ایرانی‌ست. تاس‌کباب از ترکیب گوشت، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز تهیه می‌شود. در بعضی مناطق کشور از بادمجان هم در طبخ آن استفاده می‌شود. بهتر است از گوشت گوسفندی با استخوان در پخت آن استفاده کنید. تاس‌کباب را باید با آب بسیار کم و حرارت ملایم پخت تا کاملا جا‌بیوفتد.

کیک مرغ

غذای نونی خوشمزه

کیک مرغ یک غذای اشتها آور و خاص است. کیک مرغ را می‌توانید در انواع مهمانی‌ها، از جشن تولد گرفته تا دورهمی‌های بعدظهر، هم به عنوان پیش‌غذا و هم غذای اصلی سرو کنید. مواد لازم برای تهیه آن شامل سینه مرغ، جعفری تازه، ماست، سس مایونز، نان تست و … است.

انواع کوفته

غذای نونی خوشمزه

کوفته یک غذای قدیمی و سنتی ایران بوده که انواع آن بسیار لذیذ است. کوفته‌ها براساس موادی که در پخت آن به کار می‌رود به کوفته تبریزی، کوفته برنجی، کوفته پیاز و سیب‌زمینی، کوفته ریزه و غیره تقسیم می‌شوند. سبزیجاتی که در پخت آن به کار می‌رود سبزی‌های معطر مثل جعفری، تره، نعنا، ریحان، ترخون و پیازچه است. تهیه کوفته نیاز به دقت و حوصله زیادی دارد تا در طول پخت، ظاهر خود را از دست ندهند.

میرزاقاسمی

غذای نونی خوشمزه

میرزاقاسمی یک غذای شمالی خوشمزه است. اما سال‌هاست که در سرار کشور طبخ شده و بسیار محبوب است. مهمترین اصل در پخت میرزاقاسمی کبابی کردن بادمجان‌ است. این کار را می‌توانید بر روی منقل یا اجاق انجام دهید. نکته بعدی استفاده از سیر فراوان است. میرزاقاسمی یک غذای کاملا گیاهی و متناسب با رژیم‌های وگان است. (می‌توانید از تخم‌مرغ استفاده نکنید) آن را امتحان کنید.

سمبوسه

غذای نونی خوشمزه

این یک غذای ساده و خوشمزه جنوبی _یا بهتر است بگوییم عربی_ است که به عنوان میان‌وعده و همچنین غذای اصلی می‌تواند سرو شود. سمبوسه انواع مختلفی دارد؛ سمبوسه سیب‌زمینی، ساده‌ترین نوع آن است. اما انواع پیتزایی و … آن هم وجود دارد. سمبوسه محبوب دل بچه‌ها هم هست. این یک پیشنهاد عالی برای مهمانی عصر، و یا به عنوان پیش‌غذا در مهمانی‌هاست.

همچنین طرز تهیه سمبوسه را اینجا ببینید.

کشک بادمجان

غذای نونی خوشمزه

استفاده از بادمجان به هر شکل در غذا، می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. کشک بادمجان یک غذای بسیار ساده است که سریع آماده می‌شود. کشک بادمجان به دلیل داشتن کشک فراوان، غذایی سرشار از کلسیم است. نعنا، پیاز و گردو (در صورت تمایل) دیگر مواد تشکیل دهنده آن می‌باشد. این غذا را هم به عنوان پیش‌غذا و هم به عنوان غذای اصلی می‌توان سرو کرد.

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.