خانه / فیدیلیو / معرفی کافه حیات هزار افسان

معرفی کافه حیات هزار افسان

همیشه انتخاب یک کافه سنتی خوب برای گذراندن لحظات و دورهمی‌های دوستانه مشکل و سخت است. باید قبول کنیم که در فصل تابستان دیگر نوبت امتحان کافه حیاط دار و کافه‌های قدیمی و تاریخی تهران است. خیلی وقت بود که به دنبال کافه رستورانی می‌گشتم تا بتوانم حس و حال زمان قدیم را با خوردن یک فنجان چای و هل در یک حیاط قدیمی حس کنم.

 

مدتی هست که توانستم بهترین کافه مرکز شهر را پیدا کنم، و با چند بار رفتن به آنجا تصمیم گرفتم تا تجربه خودم را از کافه حیات هزار افسان با شما در میان بگذارم تا شما هم بتوانید حس من را تجربه کنید.

کافه‌ای دنج و زیبا در کوچه پس کوچه‌های مرکز شهر که با ورودی زیبایی که داشت من را بخود خیره کرد، درب چوبی و زیبای این کافه رستوران سنتی یکی از دلایلی بود که من به این کافه جذب شدم. با من همراه باشید تا بیشتر کافه حیات هزار افسان را بشناسید.

محیط داخلی کافه حیات هزار افسان

این کافه جذاب، کافه و مجتمع گردشگری در دلِ یک حیاط ۹۰ ساله وسط مرکز شهر است. با قدم گذاشتن در حیات این عمارت 90 ساله می‌توانید حس و حال تهران قدیم را تجربه کنید. وقتی وارد این عمارت زیبا شدم با دیدن فضای دلنشین آنجا مات و مبهوت به اطراف نگاه می‌کردم.

از میزهای لب استخر گرفته تا میزهای پالتیِ محوطه‌ی زیر چتر و میزهای وسط حیاط که هرکدام حس و حال خاص و متنوعی داشتند زیبایی این کافه را چند برابر کرده بودند. اگر بخواهم دقیق‌تر از زیبایی این کافه زیبا بگویم، وقتی به بالاترین طبقه این عمارت رفتم دیدم که باغ زیبای صبا همانند یک فرش بر جلوی این عمارت و زیر پای من پهن شده است.

من خیلی وقت هست که به این کافه می‌آیم باید بگم که هر چهار فصل این کافه به طور باورنکردنی و خاصی زیبا است.  در روزهای آفتابی می‌توانید شاهد درخشش نور خورشید در وسط حیات و همینطور برق زدن آب استخر باشید. کافه حیات هزار افسان می‌تواند بهترین انتخاب برای گذراندن روزهای بهاری و تابستانی برای شما باشد.

شب‌‎های کافه حیات هزار افسان هم بسیار زیبا و دلنشین است. شب‌ها می‌توانید چشمک‌ زدن ستازه‌ها را ببینید و از تاریکی و زیبایی شب لذت ببرید. زیبایی این کافه حیاط دار بسیار زیاد و چشم نواز است و محیط بی‌نظیر این کافه دنج می‌تواند حال شما را بعد از یک روز سخت کاری خوب کند.

منو کافه حیات هزار افسان

همیشه به غیر از محیط زیبای کافه منو غذا و کیفیت آن کافه رستوران هم بسیار مهم است. وقتی داشتم از زیبایی این کافه رستوران لذت می‌بردم، منو را برداشتم تا چیزی برای خوردن سفارش دهم. منو نوشیدنی‌های گرم و سرد این کافه دنج کامل و بدون نقص بود. حتی منو غذاهای آنجا هم خوب و کامل بود. با نگاهی جزئی تصمیم گرفتم یک پیتزا ناپُلیتَن به همراه یک لیموناد سفارش دهم. باید بگویم که منو کامل و جذابی داشت، از پاستا گرفته تا برگر و همینطور همه خوراک‌های مدیترانه‌ای در این منو قرار داشت.

سفارش من در کمترین زمان ممکن حاضر شد، وقتی اولین برش از پیتزایی که سفارش داده بودم را خوردم متوجه شدم خوشمزه‌ترین پیتزای تهران را دارم تجربه می‌کنم. مواد غذایی که برای پخت پیتزا استفاده شده بود بسیار با کیفیت و تازه بودند. پیشنهاد می‎کنم  به این کافه جذاب مرکز شهر بروید و طعم خاصی از غذاهای ایرانی و فرنگی را آنجا تجربه کنید.

برخورد کارکنان کافه

من زمان زیادی را در این کافه گذراندم، باید بگم که بهترین برخورد را از پرسنل و کارکنان این کافه جذاب دیدم. همه دختر پسرهایی که در این کافه زیبا مشغول به کار بودند همه با لبخند و رویی خوش با مشتریان برخورد می‌کردند. حوصله زیاد و انگیزه آنها برای انجام کارشان بسیار تحسین برانگیز بود. من ساعت‌ها نشته بودم به اطراف نگاه می‌کردم و از محیط کافه لذت می‌بردم ولی هیچکس مزاحمتی برای من ایجاد نکرد.

برخورد خوب کارکنان باعث شد که من ساعت‌ها آنجا بشینم و از خوردن غذا و همینطور محیط زیبای کافه لذت ببرم. این موضوع را زمانی متوجه شدم که از یکی از پرسنل معنی این کافه زیبا را پرسیم: او با حوصله و رویی خوش به من گفت معنی اسم کافه یعنی زندگی پر از افسانه و زیبایی، واقعا نام زیبایی را برای این کافه انتخاب کرده بودند. اینجا همانند افسانه‌های ایرانی خاص و زیبا بود.

تجربه چشیدن یک فنجان قهوه

بعد از خوردن غذای خوشمزه‌ای که سرآشپز کافه حیات هزار افسان برای من درست کرده بود، ناگهان نسیم خنک و بهاری صورتم را لمس کرد. بعد از تجربه این حس زیبا تصمیم گرفتم که به عنوان دسر قهوه و کیک سفارش دهم. وقتی قهوه لته من را به همراه کیک شکلاتی برایم آوردند بدون صبر کمی از کیک خوردم.

واقعا طعم عالی و بی‌ظیری داشت. مشخص بود که یک باریستا کار بلد قهوه من را درست کرده است چون طعم آن بسیار خوشمزه و خاص بود. بنظر می‌آمد که کیک شکلاتی را خودشون پخته‌اند چون طعبی بی‌نظیر داشت و بافتی بسیار نرم و تازه داشت. واقعا تجربه خوردن قهوه در عمارت زیبایی مانند این کافه برای من لذت بخش بود.

لوکیشنی زیبا برای عکاسی

بسیاری از افراد وقتی به یک کافه سنتی یا مدرن می‌روند همیشه به دنبال انداختن عکسهای هنری هستند. کافه حیات هزار افسان از آن دسته کافه‌هایی است که عکس انداختن در گوشه به گوشه آن زیبا و جذاب است. قبل از آن که تلفن را بردارید و این کافه جذاب را رزرو کنید حتما دوربین عکاسی خود را درون کیفتان بگذارید. وجود استخر زیبایی که در این عمارت قرار دارد محیط را برای عکاسی زیباتر خواهد کرد. همچنین باغ زیبایی که در رو به روی این عمارت قرارگرفته بسیار سبز و چشم‌نواز است. با پوشیدن لباس‌های قدیمی در این کافه می‌توانید حس و حال فیلم‌های قدیمی و سریال عاشقانه شهرزاد را تجربه کنید.

مکانی مناسب برای مناسبت‌ها

وقتی داشتم قهوه می‌خوردم ناگهان متوجه صدای خوشحالی خانواده‌ای شدم، برگشتم نگاه کردم دیدم دختر جوانی برای پدرش جشن تولد گرفته است. واقعا لحظه زیبا و به یاد ماندنی را برای پدر خود در این کافه زیبا به یادگار گذاشت.

اگر شما هم به دنبال کافه‌ای هستید تا بتوانید به راحتی به عشق خود ابراز علاقه کنید کافه حیات هزار افسان بهترین انتخاب است. این کافه جذاب به دلیل وصعت زیادی که دارد می‌تواند مکان مناسبی برای برگذاری جشن تولد یا سورپرایز همسرتان باشد. شما عزیزان می‌توانید با رزرو این کافه مکانی دنج و خانوادگی برای مناسبت‌های خود داشته باشید.

همچنین اگر می‌خواهید میتینگ‌ها و قرارهای کاری خود را در کافه‌ای زیبا برگذار کنید این کافه بهترین انتخاب است. جالب است بدانید زمانی که من به این کافه رفته بودم هر قشری را در این کافه رستوران سنتی جذاب دیدم. برخی از دختر و پسرهای جوان‌ قرارهای دانشجویی خود را در این کافه گذاشته بودند. همچنین دختر و پسرهای عاشقی هم در اطراف این عمارت نشسته بودند و داشتنتد عشق بی پایان خود را به هم اعتراف می‌کردند.

کافه حیات هزار افسان کجاست؟

دسترسی آسان هر کافه و رستورانی برای هر کسی بسیار مهم و ضروری ایت. کافه حیات هزار افسان هم به دلیل اینکه در مرکز شهر قرار گرفته است دسترسی خوب و آسانی هم داد. برای رسیدن به این بهشت زمینی فقط کافی است که خود را به نزدیکترین مترو محل سکونت خود برسانید. می‌توانید با پیاده شدن در مترو میدان فلستین و چهارراه ولیعصر به راحتی به این کافه سنتی خودتان را برسانید.

همچنین دسترسی نزدیک این کافه به دانشگاه هنر و داشگاه امیر کبیر کار را برای دانشجویان این دانشکده‌ها آسان کرده است. توجه داشته باشید که حتما قبل از مراجعه میز خود را رزرو کنید. این کافه زیبا همه روزه از ساعت 9 صبح تا 11:30 شب در خدمت شما عزیزان خواهد بود.

نشانی: خیابان بزرگمهر، خیابان برادران مظفر رو به بالا، درب چوبی قدیمی

تلفن: ۶۶۹۸۱۲۷۸

ویژگی‌های کافه حیات هزار افسان

  • عمارتی با قدمت 90 سال
  • مکانی زیبا و جذاب برای گدراندن لحظاتی شاد
  • کاملا خانوادگی
  • دارای حیاطی سنتی و استخر دار
  • برخورد خوب پرسنل
  • استفاده از مواد غذایی تازه
  • منو کامل نوشیدنی‌های گرم و سرد
  • منو کامل غذاهای ایرانی و فرنگی
  • مناسب برای برگذاری جشن تولد
  • بهترین جا برای سورپرایز
  • مکانی مناسب برای دورهمی‌های دوستانه و دانشجویی
  • امکان برگذاری جلسات و نشست‌های کاری
  • لوکیشنی زیبا برای عکاسی
  • دسترسی آسان و نزدیک به مترو میدان ولیعصر
  • داشتن کیک‌های تازه و خوشمزه

نتیجه‌گیری

همیشه انتخاب کافه‌ای جذاب و خوب برای همه ما مشکل بوده است. کافه حیات هزار افسان یکی از آن دسته کافه رستوران‌های سنتی است که می‌تواند حس و حال تازه‌ای را به شما هدیه دهد. استفاده از مواد غذایی مرغوب و تازه در پخت غذاهای  این کافه سنتی یکی از بهترین ویژگی‌های این کافه دنج است. قیمت‌ مناسب غداها و قهوه‌های اینجا، این کافه را برای هر قشری مناسب کرده است.

من با رفتن به این کافه زیبا حس قشنگی را تجربه کردم که پیشنهاد می‌کنم شما عزیزان هم با رفتن به کافه حیات هزار افسان و گذراندن لحظاتی شاد در کنار خانواده حس من را تجربه کنید. از نظر من کافه حیات هزار افسان بهترین کافه در مرکز شهر تهران است.

 

درباره ادمین