خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / چطور چیز کیک پسته را بدون فر به روش قنادی های لوکس درست کنیم؟

چطور چیز کیک پسته را بدون فر به روش قنادی های لوکس درست کنیم؟

«چیز کیک پسته» یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین انواع چیز کیک آجیلی است که علاوه بر بافت نرم و طعم دلپذیر، رنگ سبز بسیار زیبایی هم دارد. این کیک پنیر سبز رنگ و خوشمزه را می‌توانید بدون فر یا گاز و در یخچال تهیه کنید. اگر شما هم طرفدار طعم‌های آجیلی در کیک و شیرینی هستید، این مطلب از مجله فیدیلیو به آموزش طرز تهیه چیز کیک پسته ایی به روش کافی شاپ و فوت و فن‌های چیز کیک یخچالی اختصاص دارد.

مواد لازم برای تهیه کراست (پایه) چیز کیک پسته ای یخچالی

  • بیسکویت ساده گندمی (پتی بور، لوتوس یا ساقه طلایی): یک بسته
  • کره: 60 گرم

مواد لازم برای تهیه کرم چیز کیک پسته ای

  • پنیر خامه‌ای یا پنیر ماسکارپونه: 400 گرم
  • مغز پسته (پسته خام یا پسته بو داده بدون نمک): 200 گرم
  • خامه صبحانه: 200 گرم
  • شکر: 1 لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • وانیل: 1 قاشق چای‌خوری
  • پودر ژلاتین: 1 قاشق غذاخوری

مدت زمان لازم برای آماده‌سازی مواد اولیه: 30 دقیقه

مدت زمان لازم برای تهیه چیز کیک پسته ای: 1 تا 3 ساعت

مراحل طرز تهیه چیز کیک پسته به روش یخچالی

مرحله اول: مواد اولیه را آماده کنید

قبل از شروع آشپزی، کره، خامه و پنیر خامه‌ای را از یخچال خارج کنید تا برای 30 دقیقه الی یک ساعت در دمای محیط قرار بگیرند و به دمای اتاق برسند.

با استفاده از دستگاه آسیاب خانگی یا یک گوشتکوب، مغز پسته را آسیاب کنید تا کاملا پودری شود. پودر پسته را کنار بگذارید تا هر وقت نوبتش شد به ترکیبات این چیز کیک سبز اضافه کنید.

بیسکویت‌ها را هم در دستگاه غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید و کاملا خرد کنید. اگر به این دستگاه‌ها دسترسی ندارید، با استفاده از گوشتکوب و به روش دستی هم می‌توانید بیسکویت‌ها را پودر کنید. در این صورت بیسکویت‌ها را در یک کیسه ضخیم یا زیپ کیپ بریزید و با گوشتکوب حسابی بکوبید تا پودر شوند.

مرحله دوم: کره و پودر بیسکویت را ترکیب کنید

در این فاصله، کره که قبلا در دمای محیط قرار گرفته مطمئنا نرم شده است. پس، وقت آن است که این کره نرم را به بیسکویت‌های پودر شده اضافه کنید. برای این منظور، ابتدا بیسکویت‌های خرد شده را در کاسه مناسبی بریزید و پس از افزودن کره، مواد را با کمک لیسک به خوبی هم بزنید تا کاملا با یکدیگر ترکیب شوند و تمام ذرات بیسکویت به کره آغشته شوند.

مرحله سوم: مواد کراست چیز کیک پسته را در قالب بریزید

حالا، ترکیب بیسکویت خرد شده و کره را در قالب مناسبی (ترجیحا قالب کمربندی با ابعاد 20 سانتی‌متر) بریزید. این ترکیب را با کمک ته یک استکان یا کف دست کاملا فشرده کنید تا کف قالب را به‌صورت یکدست بپوشاند و منسجم شود. در ادامه، این قالب را برای یک ساعت در یخچال بگذارید تا پایه (کراست) چیز کیک استراحت کند و کاملا خودش را بگیرد.

اگر به قالب کمربندی دسترسی ندارید، می‌توانید کف و دیواره‌های ظرف مناسبی را با دو لایه سلفون بپوشانید و چیز کیک پسته ایی یخچالی را در این ظرف آماده کنید.

مرحله چهارم: کرم چیز کیک پسته را آماده کنید

در مدت زمان استراحت کراست بیسکویتی، باید دست به کار درست کردن کرم چیزکیک پسته شوید. پس ابتدا، پنیر خامه‌ای یا پنیر ماسکارپونه و شکر را با دور تند همزن برقی به خوبی هم بزنید تا کاملا با یکدیگر ترکیب شوند و به بافت کرمی برسند.

مرحله پنجم: پودر پسته، خامه و وانیل را اضافه کنید

در ظرف مناسبی، پودر پسته (مقداری از پودر پسته را برای تزیین چیز کیک کنار بگذارید)، خامه و وانیل را کاملا با یکدیگر ترکیب کنید. سپس، این ترکیب را به مخلوط پنیر خامه‌ای و شکر اضافه کنید. همه مواد را به خوبی هم بزنید تا تا مایه یکدستی ایجاد شود.

مرحله ششم: پودر ژلاتین را آماده کنید

پودر ژلاتین را همراه با مقداری آب سرد در کاسه نسبتا کوچکی بریزید و هم بزنید تا پف کند. سپس، کاسه را روی بخار کتری یا سماور بگذارید تا پودر ژلاتین با حرارت غیر مستقیم به روش بن ماری در آب حل شود. حالا، ژلاتین حل شده را نیز به باقی ترکیبات کرم چیز کیک پسته ای اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

مرحله هفتم: کرم چیز کیک را در قالب بریزید

در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک پسته، باید قالب حاوی کراست بیسکویت را از یخچال خارج کنید. سپس، ترکیبات کرم چیز کیک پسته را روی آن بریزید. کرم چیز کیک را کاملا در قالب پخش کرده و با کمک قاشق یا لیسک، سطح آن را صاف کنید.

مرحله هشتم: چیز کیک پسته را در یخچال بگذارید

حالا، قالب محتوی چیز کیک پسته را برای یک الی سه ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و کاملا منسجم شود.

مرحله نهم: چیز کیک پسته ای را از قالب بیرون بیاورید

پس از گذشت این مدت، چیز کیک پسته ای خوشمزه و خوش رنگ را از یخچال بیرون بیاورید. قالب را که از یخچال بیرون آوردید برای درآوردن کیک از قالب از پالت قنادی یا یک چاقو با تیغه پهن کمک بگیرید. چاقو را از قسمت کناره چیزکیک به سمت پایین فرو ببرید. کناره‌های چیز کیک را با کمک چاقو به آرامی آزاد کنید. سپس کمربند قالب را باز کنید تا کنار‌ه‌های چیزکیک از قالب جدا شوند.

مرحله آخر: چیز کیک پسته را برش بزنید

روی چیز کیک را به دلخواه با خامه فرم گرفته، مقداری پسته پودر شده یا کرم پسته تزیین کنید. قبل از برش زدن چیز کیک  15 دقیقه صبر کنید و سپس چیزکیک را برش بزنید. بهتر است تیغه چاقو را مقداری روی شعله گاز گرم کنید تا چیز کیک خرد نشود و راحت برش بخورد.

فوت و فن‌های طرز تهیه چیز کیک پسته به روش قنادی

  • اگر می‌خواهید رنگ چیز کیک پسته‌ای شما کاملا سبز شود، می‌توانید 2 قطره رنگ خوراکی سبز را نیز به ترکیبات کرم چیز کیک اضافه کنید.
  • در طرز تهیه ی چیز کیک پسته‌ای، به جای خامه صبحانه می‌توانید از خامه سنگین قنادی استفاده کنید. در این صورت، لازم است مقدار شکر را در این دستور کاهش دهید. وگرنه، دسر پسته‌ای شما بیش از اندازه شیرین می‌شود.
  • برای تهیه کیک پنیری پسته، حتما از مغز پسته درجه یک و با‌کیفیت استفاده کنید تا دسر پسته ای شما طعم بهتری داشته باشد.
  • برای تهیه کیک پنیری پسته، حتما از بیسکویت ساده و بدون کرم مثل ساقه طلایی، پتی بور یا بیسکویت لوتوس استفاده کنید. در این صورت چیز کیک لوتوس پسته خواهید داشت.
  • برای درست کردن چیز کیک پسته و زعفران، کافی است مقداری زعفران دم کرده غلیظ را به ترکیبات کرم این کیک پنیری اضافه کنید.

سوالات متداول درباره طرز تهیه چیز کیک پسته

برای تهیه چیز کیک یخچالی از چه قالبی استفاده کنیم؟

قالب کمربندی، بهترین نوع قالب برای تهیه انواع چیز کیک از جمله، چیز کیک با طعم پسته است.

بهترین روش برش زدن چیزکیک چیست؟

برای برش زدن چیز کیک، بهتر است ابتدا تیغه چاقو را گرم کنید. به این ترتیب، پایه بیسکویتی این دسر خوشمزه بدون خرد شدن برش می‌خورد.

چه نوع بیسکویتی برای درست کردن کراست چیزکیک بهتر است؟

انواع بیسکویت ساده و بدون کرم مانند بیسکویت ساقه طلایی، لوتوس و پتی بور از بهترین گزینه‌ها برای درست کردن پایه چیزکیک به حساب می‌آیند.

چرا بیسکویت چیز کیک یخچالی خرد می‌شود؟

  • بیسکویت‌ها را به اندازه کافی پودر نکرده‌اید.
  • از پنیر خامه‌ای برای درست کردن چیز کیک استفاده نکرده‌اید.
  • مواد یخچالی حتما باید 30 دقیقه قبل از شروع به کار از یخچال خارج شوند تا به محیط هم دما شوند.

چرا بیسکویت چیز کیک وا می‌رود؟

برای درست کردن مایه پنیری چیزکیک یخچالی حتما از ژلاتین استفاده کنید. ژلاتین باعث سفت شدن لایه پنیری چیزکیک می‌شود و جایگزینی هم ندارد.

چرا پنیر در چیز کیک گوله گوله می‌شود؟

دلیل گلوله شدن پنیر در مایه میانی چیز کیک این است که پنیر خامه‌ای به دمای محیط نرسیده است. پنیر را حداقل یک ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا با محیط هم دما شود.

سخن پایانی

حالا که طرز تهیه چیز کیک پسته با کراست بیسکویت به روش یخچالی را یاد گرفتید، می‌توانید این دسر پسته ای خوشمزه را به آسان‌ترین شکل ممکن درست کنید. کیک پنیری پسته یکی از لوکس‌ترین انواع چیز کیک است قنادی و کافی شاپی است. شما چیز کیک پسته دوست دارید؟ خودتان در خانه چیز کیک پسته درست می‌کنید؟ قنادی و شیرینی فروشی می‌شناسید که چیز کیک بسته خوشمزه درست کند؟ خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود را در بخش کامنت‌های این مطلب با ما و مخاطبان فیدیلیو در میان بگذارید.

درباره ebrahimi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *