خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / طرز تهیه چیز کیک سن سباستین به سبک سرآشپزهای منطقه باسک اسپانیا

طرز تهیه چیز کیک سن سباستین به سبک سرآشپزهای منطقه باسک اسپانیا

«چیز کیک سن سباستین» که با نام‌های «چیز کیک سوخته» و «کیک پنیر لاوینا» شناخته می‌شود، یک دسر اصیل اسپانیایی است که به عنوان دسر کریسمس یا مناسبت‌های مهم تهیه و سرو می‌شود. این چیز کیک برخلاف بسیاری از چیز کیک‌های دیگر، بدون کراست و پایه بیسکویت یا کیک پخته می‌شود. روی این چیز کیک هم حالت سوخته و طعم دودی و برشته دارد. در این مقاله از مجله فیدیلیو طرز تهیه چیز کیک سن سباستین و رازهای خوشمزه شدن چیز کیک سن سباستین را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک سن سباستین

  • پنیر ماسکارپونه یا خامه‌ای: ۶۰۰ گرم
  • خامه صبحانه: ۴۰۰ گرم
  • شکر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری
  • وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری
  • تخم مرغ: ۴ عدد

مواد لازم برای تهیه سس چیز کیک سن سباستین

  • کره: ۵۰ گرم
  • سرشیر: ۱۵۰ گرم
  • شکر (ترجیحا قهوه‌ای): ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت چیز کیک سن سباستین: ۴۵ دقیقه

میزان کالری چیز کیک سن سباستین: حدود ۳۰۵ کیلوکالری در هر بار سرو

مراحل طرز تهیه چیز کیک سن سباستین اسپانیایی

چیز کیک سن سباستین یک دسر عالی، خاص و شیک با اصالت اسپانیایی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها است. شما هم می‌توانید این چیز کیک کافی شاپی را به راحتی در خانه تهیه کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک سن سباستین بدون بیسکویت را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول: مواد چیز کیک را آماده کنید

در ابتدا، مواد یخچالی چیز کیک را از یخچال بیرون بیاورید و به مدت ۳۰ دقیقه در آشپزخانه بگذارید تا به دمای محیط برسند. کف و دیواره‌های یک قالب کمربندی با سایز ۱۸ را با روغن یا کره چرب کنید.

داخل قالب را کاغذ روغنی بگذارید، طوری که کف و دیواره‌های قالب با کاغذ روغنی پوشانده شود و وقتی مایه چیز کیک در قالب ریخته شود، کاغذ بالای سطح مایه قرار بگیرد. سپس قالب را کنار بگذارید.

مرحله دوم: مایه تخم مرغی چیز کیک را آماده کنید

در یک کاسه، پنیر ماسکارپونه را بریزید و به تنهایی به مدت ۵ دقیقه، با همزن بزنید تا بافت کاملا لطیفی پیدا کند. سپس خامه را به پنیر بیفزایید و دوباره با همزن بزنید تا پنیر و خامه با هم مخلوط شوند. بعد تخم‌ مرغ‌ها را یکی یکی در مخلوط پنیر و خامه بشکنید و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ، دوباره مواد را با همزن به مدت یک دقیقه بزنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که همه تخم مرغ‌ها تمام شوند.

مرحله سوم: بقیه مواد چیز کیک را اضافه کنید

سپس شکر و وانیل را به مایه چیز کیک اضافه کنید و به مدت ۳ دقیقه با همزن بزنید تا یکدست شوند. این مایه را کنار بگذارید. سپس نشاسته را ۳ بار الک کنید و طی سه مرحله به مایه چیز کیک بیفزایید. هر بار با لیسک مخلوط را هم بزنید تا نشاسته در مایه چیز کیک، مخلوط و نرم و یکدست شود.

مرحله چهارم: مایه چیز کیک سن سباستین را در قالب بریزید

فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا به مدت ۵ دقیقه گرم شود. سپس مایه چیز کیک را در قالب آماده شده بریزید و قالب را چند بار به سطح بکوبید تا حباب‌های آن خارج شود. میزان مایه چیزکیک باید در حدی باشد که ۱/۳ حجم قالب خالی باشد و جا برای حجیم شدن چیز کیک وجود داشته باشد.

مرحله پنجم: چیز کیک سن سباستین را در فر بپزید

سپس قالب چیز کیک را به مدت ۴۵ دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید تا چیز کیک بپزد. اگر قالب را تکان دادید و وسط مایه چیز کیک، تکان خورد، یعنی چیز کیک‌تان آماده است. در ۲ تا ۳ دقیقه آخر پخت، گریل را روشن کنید تا روی چیز کیک هم طلایی شود. بعد از پخت چیز کیک، فر را خاموش و درب آن را باز کنید. صبر کنید تا چیز کیک به مدت ۱۵ دقیقه در فر خاموش ولی گرم بماند. سپس قالب را از فر بیرون بیاورید. چیز کیک سن سباستین را به مدت ۸ ساعت در یخچال بگذارید.

مرحله پنجم: سس روکش چیز کیک سن سباستین را درست کنید

در یک تابه یا شیر جوش، سرشیر، کره و شکر قهوه‌ای را بریزید و روی حرارت بگذارید. اجازه دهید دانه‌های شکر حل شود. حدود ۲ تا ۳ دقیقه بعد، شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا سس سرد شود.

مرحله آخر: چیز کیک سن سباستین را سرو کنید

سپس چیز کیک سن سباستین را از قالب بیرون بیاورید و در ظرف سرو بگذارید. روی چیز کیک، سس بریزید و کیک را به قطعات دلخواه برش بزنید. نوش جان!

فوت و فن‌های طرز تهیه چیز کیک سن سباستین به روش کافی شاپ

  • به محض پخته شدن چیز کیک، آن را از فر بیرون نیاورید چون پف چیز کیک می‌خوابد. مدت زمان گفته شده برای ماندن چیز کیک در فر خاموش را رعایت کنید.
  • اجازه دهید چیز کیک سن سباستین سرد شود و بعد آن را برش بزنید.
  • برای طرز تهیه چیز کیک سن سباستین با پنیر ویلی، به جای پنیر ماسکارپونه از پنیر ویلی خامه‌ای استفاده کنید.
  • برای طرز تهیه چیز کیک سن سباستین شکلاتی، به عنوان تزیین، روی چیز کیک را با شکلات تخته‌ای ذوب شده به جای سس، تزیین کنید.
  • برای اطمینان از گرفته شدن بوی زهم تخم مرغ از چیز کیک، می‌توانید به اندازه ۱ قاشق چای‌خوری زست لیمو (رنده قسمت سبز رنگ پوست لیمو) یا ۱ قاشق غذاخوری، آبلیموی تازه در مایه چیز کیک بریزید.
  • طرز تهیه چیز کیک سن سباستین بدون فر متداول نیست چون روی سطح این چیز کیک باید گریل و طلایی شود و اگر طرز تهیه چیز کیک سن سباستین در قابلمه را انجام دهید، روی آن گریل نخواهد شد.
  • برای تزیین چیز کیک سن سباستین می‌توانید از انواع مربا، مارمالاد، شکلات ذوب شده، سس سن سباستین و … استفاده کنید. 

سوالات متداول درباره چیز کیک سن سباستین

چه کار کنیم که چیز کیک سن سباستین لطیف شود؟

برای لطیف شدن چیز کیک سن سباستین می‌توانید بعد از آماده کردن مایه چیز کیک، مایه را از صافی رد کنید و بعد آن را در قالب بریزید.

برای تیره شدن روی چیز کیک سن سباستین چه کنیم؟

اگر می‌خواهید روی چیز کیک سن سباستین تیره‌تر شود، بعد از پخت چیز کیک، گریل را برای بیش از ۲ دقیقه روشن کنید تا روی آن تیره شود.

چیز کیک سن سباستین مال کجاست؟

«سانتیاگو ریورا»، سرآشپز مشهوری بود که چیزکیک سن سباستین را در کافه خود «La Viña» در شهر سن سباستین اختراع کرد. بعد از آن بود که آوازه این چیز کیک معروف منطقه باسک علاوه بر مردم محلی، دهان به دهان به گوش توریست‌ها و گردشگران خارجی رسید.

سخن پایانی

چیز کیک سن سباستین یک چیز کیک مشهور اسپانیایی است. این چیزکیک اسپانیایی برخلاف سایر انواع چیز کیک بدون پایه (کراست) کیک یا بیسکویت تهیه می‌شود. شما چیز کیک سن سباستین دوست دارید؟ اصلا تا به حال طعم چیز کیک سباستین را امتحان کرده‌اید؟ به نظر شما کدام کافی شاپ در ایران بهترین چیز کیک سباستین را سرو می‌کند؟ خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود را در بخش کامنت‌های این مطلب با ما و مخاطبان فیدیلیو در میان بگذارید.

درباره ebrahimi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *