خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / طرز تهیه پنینی مرغ در ساندویچ ساز یا تابه در 5 مرحله آسون

طرز تهیه پنینی مرغ در ساندویچ ساز یا تابه در 5 مرحله آسون

چطور در خانه «پنینی» مرغ درست کنیم؟ «پنینی» یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و سیر‌کننده است که اصالت ایتالیایی دارد و در اصل نوعی ساندویچ به حساب می‌آید. البته پنینی با مواد مختلفی درست می‌شود و می‌توان در آن از سبزیجات و انواع گوشت از جمله گوشت مرغ استفاده کرد. در پنینی، انواع پنیر و سس را هم می‌توانید به کار ببرید. در این میان پنینی مرغ، یکی از محبوب‌ترین انواع پنینی ایتالیایی است که به روش ساده‌ای درست می‌شود. البته می‌توانید پنینی را با خمیر هزارلا هم درست کنید که در این صورت به زمان بیشتری برای آماده شدن نیاز دارد. در این مقاله از مجله فیدیلیو طرز تهیه پنینی مرغ و نکات پخت و سرو پنینی را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه پنینی مرغ (برای ۴ نفر)

  • فیله مرغ: ۴۰۰ گرم
  • قارچ: ۱۰ تا ۱۲ عدد
  • فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد کوچک
  • پیاز: ۱ عدد بزرگ
  • کره: ۲۰ گرم
  • پنیر پیتزا: ۲۰۰ گرم
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
  • زردچوبه و پودر آویشن: به میزان لازم
  • سس کچاپ یا هزار جزیره: به میزان لازم
  • نان تست: ۱۶ عدد

مدت زمان آماده‌سازی و استراحت مواد: ۱ ساعت

مدت زمان مورد نیاز برای پخت پنینی مرغ: ۱۰ تا ۱۵ دقیقه

میزان کالری پنینی مرغ در 250 گرم: حدود 458 کیلوکالری

مراحل طرز تهیه پنینی مرغ ایتالیایی

پنینی مرغ را می‌توانید به‌عنوان یک غذای فست فودی برای بعد از تمرین ورزشی، برای میل کردن در محل کار یا دانشگاه و حتی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها تهیه کنید. پنینی مرغ یک ساندویچ مورد علاقه بچه‌ها هم هست. در ادامه مراحل طرز تهیه پنینی مرغ اصیل ایتالیایی را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد اولیه را آماده کنید

ابتدا فیله‌های مرغ‌ را بشویید و در آبکش بگذارید. فیله‌ها را به‌صورت باریک و نواری خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را بشویید و ریز خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. قارچ‌ها را هم بشویید و اسلایسی خرد کنید.

مرحله دوم: فیله‌های مرغ را تفت دهید

در یک تابه مقداری کره یا روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. سپس فیله‌های مرغ را در آن بریزید. نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن و زردچوبه را هم اضافه کنید و با فیله‌ها تفت دهید تا زمانی که بپزد و سرخ شود. برش‌های نواری فیله‌ مرغ هر چه باریک‌تر باشند، زودتر می‌پزند. سپس پیاز‌ها را در تابه بریزید و با مرغ به مدت ۲ دقیقه تفت دهید تا نرم و سبک شوند.

مرحله سوم: مواد پنینی مرغ را بپزید

در این مرحله، فلفل دلمه‌ای‌ها را اضافه کنید و ۱ دقیقه تفت دهید. بعد قارچ‌‌ها را اضافه کنید و تفت دهید تا آب آنها کشیده شود. درب تابه را بگذارید و حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا طعم‌ها به خورد هم بروند. بعد از ۵ دقیقه، پنیر پیتزا را به تابه اضافه کنید و ۲ دقیقه صبر کنید تا پنیرها ذوب شوند.

مرحله چهارم: پنینی مرغ را بین نان‌ها بریزید

دستگاه ساندویچ‌ساز را روشن کنید و اجازه دهید گرم شود. ۸ عدد نان باگت را روی سطح بگذارید و روی آنها، مقداری سس کچاپ یا سس هزار جزیره بریزید و با چاقو، روی نان بمالید. از مایه پنینی مرغ و پنیر پیتزا بریزید و سطح آن را با پشت قاشق صاف کنید. سپس یک نان دیگر را روی مواد بگذارید.

مرحله آخر: ساندویچ پنینی مرغ را بپزید و سرو کنید

دستگاه ساندویچ‌ساز که گرم شد، کف دستگاه را روغن یا کره بمالید. نان‌های تست را یکی یکی در دستگاه بگذارید و درب دستگاه را ببندید. اجازه دهید هر نان به مدت ۳ تا ۴ دقیقه در دستگاه بماند تا هر دو طرف آن سرخ شود. بعد نان‌ها را بیرون بیاورید. همه پنینی‌ها را به همین روش درست کنید. سپس پنینی مرغ را با سس دلخواه سرو کنید.

طرز تهیه پنینی مرغ در تابه

اگر دستگاه ساندویچ‌ساز ندارید، می‌توانید پنینی مرغ را در تابه درست کنید. برای این کار یک تابه گریل روی حرارت بگذارید و کف آن کمی روغن یا کره بمالید. نان‌ها را برای پخت در تابه گریل قرار دهید و روی آن را یک جسم سنگین بگذارید تا فشرده شود.

می‌توانید دور یک تکه آجر یا یک سنگ سنگین را فویل آلومینیومی بپیچید و روی نان‌ بگذارید. یک طرف نان که سرخ شد، آن را برگردانید تا سمت دیگر پنینی مرغ هم طلایی شود. همه پنینی‌ها را به همین شکل درست کرده و با سس دلخواه سرو کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه پنینی مرغ مجلسی

  • برای طرز تهیه پنینی مرغ و سیب زمینی، به مواد داخل پنینی مرغ، ۱ یا ۲ سیب زمینی آبپز و نگینی شده هم اضافه کنید.
  • برای طرز تهیه پنینی مرغ و بادمجان، به‌صورت جداگانه، ۲ تا ۳ عدد بادمجان را پوست بگیرید و حلقه‌ای خرد کنید. بادمجان‌ها را در آب نمک بریزید تا تلخی‌شان گرفته شود، سپس آنها را آبکش و سرخ کنید. بادمجان‌های سرخ شده را به مواد پنینی مرغ اضافه کنید.
  • برای طرز تهیه پنینی مرغ و اسفناج، مقداری اسفناج را بشویید و خرد کنید. سپس اسفناج‌ها را در زمان پخت و تفت دادن مرغ‌ها، به تابه اضافه کنید تا اسفناج‌ها هم نرم شوند.
  • برای طرز تهیه پنینی مرغ با پنیر خامه ای، به جای پنیر پیتزا، پنیر موزارلا، پنیر ورقه‌ای، پنیر چدار و …، مقداری پنیر خامه‌ای به مایه پنینی مرغ اضافه کنید. می‌توانید مقداری پنیر خامه‌ای را هم روی نان بمالید و بعد مواد پنینی را بین نان‌ بریزید و گریل کنید.
  • در طرز تهیه پنینی مرغ می‌توانید از مرغ ریش ریش شده یا مرغ ورقه‌ای یا مکعبی شده استفاده کنید. هر چه قطعات مرغ، ریزتر باشد بهتر است.
  • برای خمیر پنینی می‌توانید از خمیر هزارلا استفاده کنید. خمیر هزارلا را می‌توانید از فروشگاه‌ها به‌صورت آماده خریداری کنید. در این صورت مواد پنینی مرغ را روی خمیر بریزید و آن را ببندید و با وردنه صاف کنید. سپس خمیر‌های شکم‌پر شده را در تابه با روغن سرخ کنید.
  • برخی افراد هم پنینی مرغ را با خمیر جادویی درست می‌کنند. در این صورت باید خمیر را خودتان در منزل درست کنید.
  • سبزیجات یا مخلفاتی که به ساندویچ پنینی اضافه می‌کنید سلیقه‌ای است. برخی از پوره آووکادو هم به عنوان چاشنی پنینی استفاده می‌کنند.

سوالات متداول درباره پنینی مرغ ایتالیایی

پنینی چیست؟

پانینی یا پِنینی (به انگلیسی: Panini، تلفظ ایتالیایی: [paˈni:ni]، به معنی «نان کوچک، نان غلتکی» یا پانینو (به معنی «نان رول شده») درواقع یک ساندویچ ایتالیایی متشکل از انواع گوشت یا کالباس و سوسیس یا سبزیجات مختلف است و معمولاً به صورت برشته یا تُست شده و به شکل گرم، سرو می‌شود.

پنینی مرغ با چه نانی سرو می‌شود؟

پنینی مرغ بین نان تست یا نان باگت ریخته می‌شود و در دستگاه یا تابه گریل می‌شود. البته می‌توانید با خمیر هزارلا هم پنینی خود را درست کنید و مواد را بین خمیر بریزید و آن را سرخ کنید.

سس مناسب برای سرو در کنار پنینی مرغ چیست؟

برای سرو در کنار پنینی مرغ یا سایر انواع پنینی می‌توانید از سس پستو، سس کچاپ، سس خردل، سس مایونز، سس قارچ و سس‌های دلخواه خود استفاده کنید.

سخن پایانی

پنینی یک ساندویچ ساده ایتالیایی است که با انواع گوشت، مارتادلا، ژامبون، سالامی، انواع پنیر و سبزیجات و نان‌های مختلف از جمله باگت، سیاباتا، فوکاچیا و میشتا تهیه می‌شود. این ساندویچ بعد از پر و فشرده شدن در دستگاه ساندویچ‌ساز یا تابه گریل و به‌صورت گرم سرو می‌شود. شما ساندویچ پنینی دوست دارید؟ پنینی مرغ دوست دارید یا پنینی گوشت یا این‌که پنینی سبزیجات؟ به نظر شما بهترین پنینی در ایران متعلق به کدام رستوران یا کافه است؟ خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود را در بخش کامنت‌های این مطلب با ما و مخاطبان فیدیلیو در میان بگذارید.

درباره ebrahimi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *