خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / طرز تهیه استیک مرغ با سس قارچ در ۵ مرحله ساده به روش رستورانی
«استیک مرغ» یکی از خوشمزه‌ترین و راحت‌ترین غذاهایی است که می‌توانید به‌عنوان وعده ناهار یا شام درست کنید. حتی برای مهمانی‌ها، استیک مرغ به‌عنوان یک غذای مجلسی با مرغ، گزینه مناسبی است. ورزشکاران، بدنسازان و کسانی که رژیم غذایی خاصی را هم دنبال می‌کنند، می‌توانند از طعم استیک رژیمی مرغ لذت ببرند. معمولا با استیک مرغ رستورانی سس قارچ، پوره سیب زمینی و ... سرو می‌شود که درست کردن آن هم آسان است. در این مقاله از مجله فیدیلیو طرز تهیه استیک مرغ با سس قارچ به روش رستوران و کافی شاپ و فوت و فن‌های خوشمزه شدن استیک مرغ رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه استیک مرغ با سس قارچ در ۵ مرحله ساده به روش رستورانی

«استیک مرغ» یکی از خوشمزه‌ترین و راحت‌ترین غذاهایی است که می‌توانید به‌عنوان وعده ناهار یا شام درست کنید. حتی برای مهمانی‌ها، استیک مرغ به‌عنوان یک غذای مجلسی با مرغ، گزینه مناسبی است. ورزشکاران، بدنسازان و کسانی که رژیم غذایی خاصی را هم دنبال می‌کنند، می‌توانند از طعم استیک رژیمی مرغ لذت ببرند. معمولا با استیک مرغ رستورانی سس قارچ، پوره سیب زمینی و … سرو می‌شود که درست کردن آن هم آسان است. در این مقاله از مجله فیدیلیو طرز تهیه استیک مرغ با سس قارچ به روش رستوران و کافی شاپ و فوت و فن‌های خوشمزه شدن استیک مرغ رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه استیک مرغ با سس قارچ رستورانی (برای ۴ نفر)

  • سینه مرغ: ۴ عدد (برش خورده)
  • روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
  • سیر: ۲ حبه
  • رزماری: ۱ شاخه
  • لیمو ترش تازه: ۲ عدد
  • پیاز: ۱ عدد متوسط
  • سس سویا: ۱ قاشق غذاخوری (دلخواه)
  • شکر قهوه‌ای: ۱ قاشق مرباخوری (دلخواه)
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم
  • پودر آویشن یا ادویه‌های دلخواه دیگر: به میزان دلخواه

مواد لازم برای تهیه سس قارچ

  • قارچ: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی (خرد شده)
  • آرد: ۱ قاشق سوپ‌خوری
  • خامه: ۲ قاشق سوپ‌خوری
  • شیر: نصف لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • روغن یا کره: ۲ قاشق سوپ‌خوری
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲ ساعت

مت زمان مورد نیاز برای پخت استیک مرغ با سس قارچ: ۳۰ دقیقه

میزان کالری استیک مرغ در ۱۰۰ گرم: حدود ۱۵۰ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه استیک مرغ در ماهیتابه

برای طرز تهیه استیک مرغ با سس قارچ و خامه، کافی است ابتدا استیک مرغ را درست کرده و بعد سس قارچ را روی آن سرو کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه استیک مرغ ساده و سریع با سس قارچ را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: تکه‌های مرغ را آماده کنید

ابتدا برای طرز تهیه استیک مرغ ساده، تکه‌های سینه مرغ را از پهنا برش بزنید تا نازک‌تر شود. همین که از وسط یک برش افقی بزنید، کافی است. سپس استیک‌ها را با بیفتک کوب بکوبید تا کمی نرم شوند ولی له نشوند و بافت مرغ از هم باز نشود.

مرحله دوم: تکه‌های مرغ‌ را مرینیت کنید

به تکه‌های مرغ‌، آبلیمو، روغن زیتون، فلفل سیاه، پیاز خرد شده، سس سویا، شکر قهوه‌ای، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر آویشن و شاخه رزماری را اضافه کنید و آنها را ماساژ دهید تا روی همه مرغ‌ها به مواد مرینیت آغشته شوند. تکه‌های استیک مرغ را به همراه مخلفات مرینیت در یک پاکت زیپ کیپ بریزید. سپس درب پاکت را ببندید و پاکت را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال استراحت دهید تا مرغ‌ها کاملا طعم گرفته و نرم شوند.

مرحله سوم: تکه‌های مرغ‌ را سرخ کنید

بعد از طعم گرفتن مرغ‌ها، آنها را از پلاستیک بیرون بیاورید و پیازها و مواد مرینیت را جدا کنید. سپس یک تابه ترجیحا گریل را روی حرارت بگذارید و در آن روغن بریزید. تکه‌های استیک مرغ‌ را در تابه بچینید و اجازه دهید هر طرف استیک، ۳ تا ۵ دقیقه سرخ شود. بعد استیک‌های مرغ را کنار بگذارید و سس قارچ را درست کنید.

مرحله چهارم: سس قارچ را آماده کنید

برای طرز تهیه استیک مرغ در ماهیتابه، در یک تابه مقداری کره یا روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. وقتی داغ شد، قارچ‌ها را در تابه بریزید و تفت دهید تا آب اضافی آنها کشیده شود.

قارچ‌ها را بیرون بیاورید و کنار بگذارید. آرد را در تابه با کمی روغن تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته شود. به تدریج شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا مطمئن شوید، آردها گلوله نمی‌شوند. کمی که شیر غلیظ شد، خامه، نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و شعله را خاموش کنید. در آخر وقتی مایه سس آماده شد، قارچ‌ها را در مایه سس بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله پنجم: استیک مرغ و سس قارچ را سرو کنید

استیک مرغ ساده را در ظرف سرو بگذارید و روی آنها سس قارچ را بریزید. استیک مرغ با سس قارچ را به‌صورت گرم سرو کنید.

طرز تهیه استیک مرغ با سس قارچ رژیمی

برای تهیه استیک مرغ رژیمی، کافی است مرغ را مثل روش بالا مزه‌دار کنید ولی برای درست کردن استیک، یا از تابه گریل با کمترین روغن (ترجیحا روغن زیتون) استفاده کنید یا استیک‌ها را کبابی کنید. برای تهیه سس قارچ رژیمی هم، خامه را از طرز تهیه سس قارچ حذف کنید و شیر کم‌چرب استفاده کنید.

طرز تهیه استیک مرغ با سس قارچ و پوره سیب زمینی

در این روش، مطابق هر کدام از روش‌های بالا، استیک مرغ با سس قارچ را درست کنید ولی در کنار سس قارچ، پوره سیب زمینی هم سرو کنید. برای تهیه پوره سیب زمینی، ۱ یا ۲ عدد سیب زمینی را آبپز کنید و بعد از گرفتن پوست، آنها را بکوبید. سپس در یک تابه سیب زمینی له شده را با کمی کره و شیر تفت دهید تا بافت نرم‌تری پیدا کند. این پوره را در کنار غذا بریزید.

طرز تهیه استیک مرغ با سس قارچ و اسفناج

اگر می‌خواهید به ترکیبات سس قارچ، اسفناج هم اضافه کنید، کافی است مقداری اسفناج را بشویید و خرد کنید. سپس اسفناج‌ها را با کمی آب، آبپز کنید و وقتی نرم شدند، با سس قارچ ترکیب کنید تا یکدست شود. این سس قارچ و اسفناج را روی استیک مرغ بریزید و غذا را سرو کنید.

طرز تهیه استیک مرغ با سس قارچ و پنیر

در این روش، استیک مرغ را باید مثل روش اول یا دوم مزه‌دار و تهیه کنید. برای سس قارچ، از ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری پنیر موزارلا رنده شده و ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری پنیر چدار رنده شده استفاده کنید. افزودن خامه به سس قارچ در این روش، اختیاری است.

سوالات متداول درباره استیک مرغ با سس قارچ

چرا استیک مرغ سفت می‌شود؟

اگر شعله گازی در هنگام درست کردن استیک مرغ کم باشد و مرغ‌ها به جای سرخ شدن، آب بیندازند، سفت می‌شوند. نگران نباشید، به‌خاطر استراحت کردن مرغ با مواد مرینیت، مرغ‌ها زود می‌پزند.

چرا سس قارچ گلوله گلوله می‌شود؟

باید شیر را به تدریج و کم کم به سس قارچ اضافه کنید و موقع اضافه کرن شیر مدام مواد سس را هم بزنید تا گلوله ایجاد نشود. اگر نتوانستید گلوله‌ها را کاملا باز کنید، بهتر است سس را صاف کنید و بعد قارچ، خامه و دیگر مواد را اضافه کنید.

ترفند خوشمزه شدن سس قارچ رستورانی چیست؟

در سس قارچ رستورانی مقداری پنیر پارمسان رنده شده و گاهی چند قطره سرکه سفید می‌ریزند، شما هم می‌توانید این ترفندها را امتحان کنید.

چرا سس قارچ تکه تکه می‌شود و بافت منسجمی ندارد؟

اگر سس را بیش از حد لازم حرارت بدهید و بپزید بافت آن تکه تکه می‌شود. برای حل این مسئله کمی آب جوش به سس اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

استیک مرغ را با چی بخوریم؟

اگر سوال شما هم این است که استیک مرغ با چی خوبه باید بگوییم سس قارچ، پوره سیب زمینی، اسفناج و سس قارچ، انواع پاستا و همچنین سیب زمینی سرخ کرده جزو بهترین دورچین‌های بشقاب استیک مرغ محسوب می‌شوند.

سخن پایانی

استیک مرغ یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای کم کالری رستورانی و کافی شاپی است. به نظر شما کدام رستوران یا کافه رستوران خوشمزه‌ترین استیک مرغ را دارد؟ شما خودتان تجربه درست کردن استیک مرغ در خانه را دارید؟ ترفندهای شما برای خوشمزه شدن استیک مرغ چیست؟ خوشحال می‌شویم ترفندها و تجربیات خود را در بخش نظرات این مطلب با ما و مخاطبان فیدیلیو در میان بگذارید.

درباره mona

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *