خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / ۵ راهکار برای داشتن ذهن خلاق
ذهن خلاق

۵ راهکار برای داشتن ذهن خلاق

بررسی ذهن خلاق برای ایده پردازی و ایجاد خلاقیت:

ذهن خلاق یکی از مفیدترین مهارت هایی می باشد که همه می توانند داشته باشند. در این مقاله از مجله فیدیلیو با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد تبدیل ذهن به ذهنی خلاق صحبت کنیم.  به این صورت که هر مشکلی که در زندگی و یا کار با آن رو به رو می شوید را می توان با استفاده از خلاقیت و یک راه حل نوآورانه و ایده پردازی عالی برطرف نمود. چون کشف نبوغ نیاز به تمرین و شجاعت زیادی دارد. این رویکرد پنج مرحله ای به ابهام زدایی از ذهنی خلاق کمک می کند و مسیر را برای پروسه ی ذهنی  خلاق روشن تر می نماید. هر کسی می تواند این پنج راهکار و روش را برای داشتن ذهنی خلاق بیاموزد. البته این به معنی راحت بودن و سادگی برای داشتن ذهنی خلاق نمی باشد.

مهم تر از همه، توانایی ایجاد ترکیبات جدید به توانایی شما در دیدن روابط بین انواع مفاهیم، بستگی دارد. اگر بتوانید پیوند جدیدی را بین دو ایده ی قدیمی ایجاد کنید، کار خلاقانه ای انجام داده اید. تقریبا می توان گفت که تمامی ایده های عالی و بکر از یک فرایند خلاقانه مشابه پیروی و تبعیت می کنند. ذهن خلاق زمانی اتفاق می افتد که اقدام به ایجاد ترکیب های جدید از عناصر قدیمی نمایید. به بیان دیگر ذهن خلاق به تولید چیزی و ترکیب قطعه هایی که از قبل وجود داشتن گفته می شود.

 

ذهن خلاق

بررسی پنج روش برای داشتن ذهنی خلاق

5 راهکار برای داشتن ذهنی خلاق  وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. 5 روش برای داشتن ذهنی خلاق برای ایجاد خلاقیت و ایده پردازی های جدید و بکر به شرح زیر می باشند:

ذهن خلاق

  • مطالب جدید را جمع آوری کنید: برای داشتن ذهنی خلاق در ابتدای کار باید دو مورد را یاد بگیرید: اولی، یادگیری مطالب خاصی است که مستقیما با وظیفه ی شما مرتبط می باشد. و دومی، یادگیری مطالب عمومی با تمرکز بر جذب گسترده ای از مفاهیم می باشد.
  • به طور کامل روی متریال های ذهن خود کار کنید: دومین روش برای داشتن ذهن خلاق، بررسی حقایق زوایای مختلف و آزمایش و تطابق ایده های مختلف با یکدیگر می باشد.
  • از مشکلات فاصله بگیرید: سومین راهکار برای داشتن ذهنی خلاق، فاصله گرفتن از مشکلات است. به این صورت که باید مشکلات را به صورت کامل از ذهنتان دور کنید. و به سمت کارهای دیگری بروید، مخصوصا کارهایی که موجب ایجاد انرژی و هیجان به شما می شوند. 
  • بگذارید ایده هایتان به شما بازگردد: چهارمین روش برای داشتن ذهنی خلاق در زمان دادن به ایده ها می باشد. در برخی موارد، به خصوص در زمانی که شما به کل از فکر کردن بر ایده ی خود دست کشیده اید، راهکار جدیدی در مورد ایده با جرقه ای از ایده پردازی های جدید به شما باز می گردد.
  • ایده خود را براساس بازخورد شکل و توسعه دهید: پنجمین راهکار برای داشتن ذهن خلاق در توسعه و شکل دهی ایده براساس بازخورد است. برای موفقیت هر ایده، باید آن ها در کل دنیا منتشر کرد. به این صورت که ایده ی خود را در معرض انتقاد قرار داده و در صورت نیاز آن را با نظرات عموم مردم تطبیق دهید.

 

درباره safoora makhmalbaf