خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / ۱۰ هلدینگ غذایی موفق و زیر مجموعه‌هایشان را بیشتر بشناسید

۱۰ هلدینگ غذایی موفق و زیر مجموعه‌هایشان را بیشتر بشناسید

صنعت غذایی یکی از جذاب‌ترین، سخت‌ترین، پرسودترین و از همه مهم‌تر زود بازده‌ترین کسب کارهایی است که بسیاری بخاطر سود وارد این حرفه می‌شوند اما متاسفانه خیلی زود و با ضرر از آن خارج می‌شوند. این کسب و کار اصول نانوشته‌ای دارد که باید در آن متن کار بود و آن‌ها را از نزدیک تجربه کرد تا بتوان در آن دوام آورد. بیش از ۸۰% رستوران های تازه تاسیس نمی‌توانند جشن ۳ سالگیشان را ببینند و این یعنی چقدر این حرفه چقدر سخت گیر و بی رحم است.

از طرفی هستند رستوران‌هایی که شعبات خود را افزایش می‌دهند و مجموعه‌ها و گروه‌هایی غذایی که هر سال حداقل چند شعبه به زیرمجموعه‌های خود اضافه می‌کنند و مشتریان هم رضایت نسبی از آن‌ها دارند. در این گزارش ۱۰ تایی از مجله فیدیلیو می‌خواهیم ۱۰ گروه‌ غذایی و هلدینگ‌ رستوران داری را به شما معرفی و تا حدودی به بررسی عوامل موفقیت آن‌ها بپردازیم.

۱- مانسون گروپ

مانسون گروپ با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در زمینه رستوران داری از بزرگترین و معروف‌ترین هلدینگ‌های رستوران داری در ایران است. مشتریان هدف این شرکت اشخاصی هستند که وقتی به رستوران می‌روند به قیمت غذاهای منو نگاه نمی‌کنند یا به قدری حرفه‌ای به غذا نگاه می‌کنند که باز هم قیمت برای آن ها اولویت اول نمی‌باشد. ماندگاری این برند حاکی از آن است که هدف درستی را انتخاب کرده‌اند و پا در مسیر صحیحی گذاشته‌اند.

-رستوران دیوان

به احتمال بسیار زیاد معروف‌ترین زیرمجموعه مانسون گروپ رستوران دیوان است. رستوران یا بوتیک رستوران یا گالری رستوران دیوان با سبکی ایرانی و طراحی شکیل و فاخر بهترین انتخاب برای قرارهای بسیار مهم کاری و مهمانان مهم خارجی است که همزمان می‌توانید در آن یک تجربه لوکس داشته باشید و هم غذاهای خوشمزه میل کنید.

-مانسون لانژ

مانسون لانژ اولین رستوران تاسیس شده توسط مانسون گروپ است. رستورانی با سبک شرقی که انواع سوشی و نودل حرفه‌ای را می‌توانید در آن میل کنید.

-پارک وی

پارک وی هم با سبک و سیاق شرقی و تا حدودی خودمانی تر از مانسون لانژ از زیر مجموعه‌های مانسون با حال و هوای آسیایی است.

-کوبابا

کوبابا رستورانی با تم عربی مدیترانه‌ای است که انواع غذاهای عربی و پیش خوراک‌ها و سالادهای مدیترانه‌ای را می‌توانید با طعمی مطلوب و رضایت بخش را در آن تجربه کنید. کوبابا چند شعبه هم در باملند و لواسان دارد.

-روتی

روتی یکی از تازه تاسیس‌ترین زیرمجموعه‌های مانسون گروپ است که حال و هوای هندی دارد و سعی در ارائه غذاهایی با سبک خیابانی از سرزمین هزار مزه را دارد. طراحی، دکور و موسیقی همگی شما را به یک سفر خوشمزه به هندوستان می‌برد.

-تومو کوسینا

تومو فرزند ایتالیایی این خانواده است و انواع پیتزاهای خاص و تقریبا متفاوت ایتالیایی را در شکل و ظاهری خوشمزه و جذاب در کنار قهوه‌های خوب سرو می‌کند. تومو هم از دیگر زیرمجموعه‌های مانسون است که در باملند هم شعبه دارد.

-بابا لانژ

بابا لانژ آخرین فرزند این خانواده پر جمعیت است که در تابستان ۹۷ افتتاح شده و قرار است با سبکی اسپانیایی، اسنک‌ها و میان وعده‌های خوشمزه‌ای را به میهمان خود ارائه دهد. باید منتظر باشیم تا ببینیم این کافه آخرین فرزند خانواده پر جمعیت است یا نهضت همچنان ادامه دارد.

۲- پاپ کورن گروپ

پاپ کورن گروپ از هلدینگ‌های غذایی تقریبا تازه تاسیس اما موفق در حوزه غذایی بوده است. سه زیر مجموعه این شرکت هریک سبکی خاص و پر طرفدار دارند که باعث شده اهل دلان با نام این زیر مجموعه به اندازه زیادی آشنایی دارند.

– تهچین بار

از اسم این برند به خوبی مشخص است که ماهیت اصلی غذاها تهچین است. تهچین نه فقط بعنوان یک مدل غذا بلکه سبکی از غذا. در این رستوران شما با ته چین عدس پلو، آلبالو پلو، اسفناج، بادنجان و … که همگی جذاب خوشمزه هم هستند رو به رو می‌شوید. تنها همین فرزند پاپ کورن گروپ ۶ شعبه در مراکز مهم شهر دارد.

-دونر گاردن

دونر گاردن یک کباب ترکی فروشی حرفه‌ای ولی با لهجه آلمانی است. از نان تا نحوه سرو غذا با کباب ترکی یا دونر کباب‌هایی که قبلا تجربه کردید فرق دارد. دونر گاردن هم ۳ شعبه در اندرزگو، پاسداران و شهرک غرب دارد.

– ناکایا

ناکایا فرزند کوچک پاپ کورن گروپ است و متخصص در سوشی و غذاهای خاور دور. پاپ کورن گروپ برای اینکه این فرزند خود را راه بی اندازد یک سوشی شف ژاپنی آورد تا الفبای ژاپنی این کار را تا حدود زیادی حرفه‌ای و کامل بیاموزد.

۳- هلدینگ غذایی توران

شاید اسم هلدینگ غذایی پشت این نام‌ها معروف نباشد اما بنظرمان این نام به کارشان می‌آید. داستان این گروه غذایی با رستوران مس توران شروع شد بعد از چند سال چند شعبه مس و حس هم به تیمشان اضافه کردند.

– مس توران

مس توران یکی از اولین رستوران‌های تهران با سبک جدید ایرانی و حال و هوایی قدیم اما با قیمتی لوکس و محیطی خاص بود. از حوضچه کوچک، موتور گازی تا ریسه‌های رنگی. غذاهایی مثل پلو پرده‌ای و کباب شاهنامه و دوغ آبعلی. اینجا رستورانی است که حتما باید با رزرو قبلی بروید تا از دم در شما را بر نگرداند.

-مس توران خانه ویلایی

مس توران در خانه ویلایی تازه ترین شعبه از شعبات این گروه است که در یک خانه ویلایی شمیرانی زیبا و دلربا بنا شده و صبحانه هم به منوی خود اضافه کرده است. تجربه‌ای خوب و با قیمت بالا که برای میهمانان خارجی بسیار پیشنهاد می‌شود.

-حس توران

حس توران واقع در رویال آدرس فود هال یکی از اتفاقات غذایی سال گذشته تهران بود. با سبک و سیاق ایرانی و غذاهایی از شمال تا جنوب ایران با حال و هوایی تئاتر گونه و پرسنلی با لباس‌های معاصر و تاریخی. حس توران تجربه‌ای گران قیمت  بوده که اتفاقات غذایی تازه‌ای در آن رخ داده است و برای تجربه حتما پیشنهاد می‌شود.

-حس کافه

حس کافه همزاد حس توران است و بار سرد و گرم این رستوران را فراهم می کند. دمنوش‌ها و شربت‌های سنتی ایرانی باز هم با ظاهری تازه و جذاب، قهوه‌های دمی جذاب و … بهتر است تجربه کنید تا توضیح بیشتری راجبه آن بخوانید.

۴- هلدینگ راه ابریشم

– رستوران دهکده

رستوران دهکده روشا از آن رستوران‌هایی است که به یک بار رفتن به آنجا راضی نمی‌شوید. راستش تجربه خوب صرف یک غذای خوب در یک محیط چشم نواز، شما را برای دوباره و دوباره رفتن به آنجا ترغیب می‌کند. این رستوران بر بام دپارتمان استور فرمانیه واقع شده است و به غذای ترکیه‌ای، عربی و صبحانه ویژه‌اش که کله پاچه است معروف است.

– رستوران تهران بیروت

می­‌توان تهران-بیروت را یکی از معروف­‌ترین رستوران­‌های عربی‌-ایرانی دانست که در کنار ارائه غذاهای ایرانی با کیفیت و طعم منحصربفرد، غذاهای لبنانی را نیز در منوی خود دارد. سرو غذاهای سنتی ایرانی با طعم و مزه‌های اصیل و نوستالژیک، در کنار طراحی‌های مدرن و به روز، از ویژگی های رستوران تهران – بیروت است. از لحاظ طراحی ظاهری هم این رستوران دارای بخش‌های مختلف با طراحی ویژه است.

-رستورن آسیایی جاده ابریشم

ین رستوران در طبقه نهم مرکز خرید روشا واقع شده است و علاوه بر ارائه غذا و نوشیدنی های باکیفیت، شما را به یک چشم انداز زیبا از تهران میهمان می کند. اگر اهل غذاهای سالم، باکیفیت و همچنین صرف غذا در یک محیط دنج و زیبا با چشم اندازی عالی از تهران هستید به جاده ابریشم سر بزنید.

-ماساکی

این رستوران که در بوتیک مال ملل واقع شده و یک رستوران آسیایی است که تمرکز آن روی غذاهای ویتنام، اندونزیایی، ژاپن و کره است. در این رستوران انواع سوپ و غذاهای آسیایی با بهترین کیفیت سرو می‌شود و نکته اینجاست که طراحی تمام رستوران‌های گروه راه ابریشم ویژه و خاص است و استفاده از درخت در این طراحی حس تازگی و طراوات را در شما ایجاد می کند. در این رستوران هم یک سوشی بار وجود دارد که بهترین سوشی را با کیفیت بالا به شما ارائه می دهد.

-کافه رستوران تی هاسو

این رستوران آخرین عضو هلدینگ رستوران داری جاده ابریشم است. تی هاسو به نوعی یک سوشی بار است که دمنوش‌هایی شرقی با حالی هوایی خاور دوری هم سرو می‌کند. سوشی باری خاص با سطح کیفیت بالا و تجربه غذاهای جذاب و خوشمزه.

۵- سامسونگ و وی کافه‌هایش

صنعت خوراک و نوشیدنی و رستوران داری بقدری جذاب و دوست داشتنی و البته زود بازده است که بزرگان اقتصادی کشور هم اندک اندک در حال ورود به این تجارت هستند. یکی از معروف‌ترین‌های این صنف شرکت سامسونگ الکترونیک ایران است که با راه اندازی برند وی کافه سعی در بزرگتر کردن کسب و کار خود دارد.

– وی کافه  (فلسطین/ قلهک/ نارمک/ اندرزگو)

شعبه نخست وی کافه در حوالی خیابان انقلاب خیابان فلسطین و درست در مرکز تجمع دانشگاه‌های تهران قرار دارد. با دو بخش مجزای کافه و رستوران با منویی جذاب و متنوع. آشپزخانه‌های حرفه‌ای که اکثر محصولات و آیتم‌های منوی کافه و رستوران را بصورت صفر تا صدی در آن‌ها تهیه می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های وی کافه منوی تقریبا اقتصادی و تازگی محصولات و کیفیت ثابت آن‌هاست. این‌ها بگذارید در کنار محیطی جذاب و امکاناتی برای برپایی نمایشگاه و گالری.

۶- روحی

برند روحی توانست در مدت کمتر از دو سال به موفقیت و محبوبیت چشمگیری برسد. رستورانی که با تم و منوی خسته تهرونی آن هم بدون چنگال دل مشتریانی که دنبال اتفاق جدید و خوشمزه هستند را ربود همین محبوبیت باعث شد که شعبات و زیر مجموعه‌هایش را اندک اندک زیاد کنند.

-رستوران روحی

رستوران روحی در شهرک غرب اولین فعالیت غذایی این نام تجاری است. دکوری تلفیقی، موسیقی نوستالژیک، تافی‌های کام و چای با بیسکوئیت مادر خیلی‌ها را عاشق خودش کرد. کباب مشتی بازار و سیخکی‌ها و قیمه نذری هم که در کنار سالاد شیرازی و شربت لیمو عسل صفای دیگری دارد.

-کافه روحی

بعد از موفقیت روحی این نام به فکر تاسیس یک کافه با همان حال و هوای رستوران خود افتاد. باغ نگارستان محل مناسبی به نظر می‌رسید و ساخت ساز در آن انتقادهای بسیاری را به همراه داشت. در نهایت زمستان ۹۶ شروعی شد برای کافه روحی.

-رستوران روحی نگارستان

چند ماه بعد از فعالیت کافه روحی در باغ نگارستان نوبت به افتتاح شعبه دوم رستوران روحی در این باغ رسید. در زیرزمین یک ساختمان قدیمی و با دیوارهای آجری جذاب. از دیگر رستوران‌های خوب برای میهمانان خارجی و لذت جلا دادن به جگر با یک شربت جگر جلا بعد از صرف یک کوبیده فرد اعلا.

۷- ایلیو گروپ

برند ایلیو با مدیریت یک زن و شوهر موفق چند سالی است که سطح میهمانوازی و پذیرایی و کیفیت پذیرایی بالا را به ما تهرانی‌ها معرفی کرده‌اند. برندی که رضایت مشتری از نخستین اهداف کاری و سیاست حرفه‌ایشان هست. از هنگام ورود تا لحظه خروج همه با روی خوش و غذای خوش و سرویس خوش از شما پذیرایی می‌کنند.

-رستوران ایتالیایی ایلیو

برند ایلیو ابتدا در مرکز تجاری پالادیوم فعال بود و حدود یک سالی می‌شود که به بوتیک مال ملل نقل مکان کرده است. رستورانی با تیم خوب و خوش اخلاق منوی غذایی متنوع و برگذاری ایونت‌های شور و شیرین جذاب. یک روز در هفته برگر نایت، یک روز ایونت شکلات و شیرینی، دعوت از سر آشپزان معروف بین المللی برای تنوع در منو و هزاران اتفاقات خوشمزه دیگر.

-شکلات فروشی ایلیو

در طبقه همکف بوتیک مال ملل یک مغازه خوشحالی فروشی قرار دارد به اسم شکلات ایلیو. شکلات‌های دست ساز با بهترین کیفیت، بهترین تزئین و بسته بندی و جذاب.

-بستنی ایلیو (فرشته و قیطریه)

آخرین اعضای این گروه هم بستنی (جلاتو) فروشی‌های این برند است. اگه اهل بستنی باشید بدون شک یکی از بهترین بستنی‌های تهران را در بستنی فروشی ایلیو پیدا می‌کنید. جایی که خبری از اسانس‌های ضعیف و رنگ‌های مصنوعی نیست و شما بیش‌تر طعم خوشمزه میوه‌های فصل را از بستنی‌های ایلیو می‌توانید بگیرید.

۸- اس پی او

اس پی او یک هلدینگ غذایی است که اکثر غذا دوستان آن را به اسم اس پی یو و رستوران ایرانی آن در درکه می‌شناسند. این زنجیره غذایی هم با این رستوران خود معروف شد و سعی کرد دیگر طعم‌ها و مزه‌های غذایی را نیز امتحان کند. البته که دیگر زیرمجموعه‌های آن به موفقیت رستوران اس پی یو نشدند.

-رستوران اس پی او (درکه)

این رستوران ایرانی با فضای دلچسب و با صفا در کنار خوارک ها و کباب های ایرانی خوشمزه مشتریان ثابت و علاقمند زیادی دارد. در تهران ترین ها سری زدیم به اسپیو که فیلم کامل و خوظمره آن را می توانید از اینجا ببینید.

-اس پی او (رویال)

یک رستوران ایرانی تقریبا کلاسیک در مرکز خرید پالادیوم

-اس پی او اکسپرس

یک سلف سرویس غذای ایرانی با خورش قرمه سبزی تا کوفته تبریز

-برگر فکتوری

از اسمش مشخص است، یک برگر فروشی در فود کورت پالادیوم

-چیکن فکتوری

یک فست فود که همه چیز دارد مرغ و سوخاری هم سرو می کند با شعار اینکه مرغ را با طعم های متفاوت تجربه کنید

۹- ویکولو گروپ

ویکولو گروپ بعد از موفقیت کافه جذاب خودش اقدام به راه اندازی و گشایش مجموعه‌های دیگر کرد. این نام تجاری هم با تلاشی که برای زیرساخت‌ها و حفظ کیفیت خود کرده است در حال طی کردن مسیر رشد و بزرگ می‌باشد.

-کافه ویکولو

زمانی یکی از بهترین کافه‌های تهران بود. کافه‌ای در مرکز خرید مدرن الهیه با حال و هوای کوچه پس کوچه‌های ایتالیا با حوض و فواره‌های فلورانسی و قهوه‌های جذاب و حرفه ای.

-سوشیکو

گویا رسم است هر برند غذایی که سعی در افزایش کسب و کارش دارد یک سری هم به غذاهای شرق آسیا و از همه مهم تر سوشی می‌زند. سوشی کو که نمایندگی یک برند تقریبا بین المللی است و از مجله سوشی بارهایی است که سوشی‌های خوبی برای شما تهیه می‌کند.

-سماک

سماک جدیدترین عضو ویکولو گروپ است و حال و هوایی ایرانی با غذاهای سنتی دارد. این رستوران در باملند واقع شده است و باید منتظر خبرهای بیشتری از آن باشیم.

-ژآست پتسیر (شیرینی فروشی ژاست)

ژاست پتسیر یا قنادی بلبل هم به نوعی یکی از اعضای ویکولو گروپ است و قناد حرفه‌ای دارد که در فرانسه دوره دیده و انواع شیرینی‌های جذاب و اصیل فرانسوی را بصورت روزانه برای عشاق شیرینی تهیه می‌کند.

۱۰-دیگر شرکت های غذای

شرکت‌ها و نام‌های تجاری دیگری هم هستند که یک یا دو زیر مجموعه دارند. مانند برند رفتاری که چلوکباب های معروفش رستوران دروازه تهران را در باملند اداره می‌کند و کافه نان سبوس و فست فود ریواس که متعلق به یک سرمایه گذار هستند و اسامی دیگری که در مطلب بعدی به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

 

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.