خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / تعطیلات ژانویه در بهترین کافه و رستوران های تهران با فیدیلیو

تعطیلات ژانویه در بهترین کافه و رستوران های تهران با فیدیلیو

تعطیلات ژانویه در بهترین کافه و رستوران های تهران در سال نو میلادی 2022: چند سالی‌ست که جشن کریسمس به صورت گسترده‌تری در کشور ما برگزار می‌شود. برخی از رستوران‌ها و اماکن تفریحی برنامه‌های ویژه‌ای برای این روز تا شب سال نو در نظر می‌گیرند.و این بهانه خوبی برای جشن گرفتن میلاد حضرت مسیح در کنار هموطنان مسیحی‌مان است..

اگر شما هم تصمیم دارید این روز را در کنار عزیزانتان جشن بگیرید، روی رستوران‌هایی که عضو” کمپین جشن کریسمس فیدیلیو” هستند حسابی حساب کنید!

تعطیلات ژانویه در بهترین کافه و رستوران های تهران با فیدیلیو

1 –  باغ مجلل عقیق

 

این یک باغ مجلل فوق حرفه‌ای در برگزاری جشن تولدها و سایر مراسم‌های خاص و ایونت‌های ویژه است؛ می‌گویید نه جشن کریسمس امسال را در باغ مجلل عقيق سپری کنید تا شما هم با ما هم‌نظر شوید! باغ مجلل عقیق مکانی زیبا و دلنشین در حاشيه تهران با منویی گسترده از انواع غذای‌های ایرانی ، خارجي و همچنین غذاهای دریایی‌ست.
باغ عقیق دارای دو فضای مجزاي تالار و محيط باز است ، پذیرایی سلف سرویس هست به همراه اتش بازی باشکوه ، اتلیه عکس سیار، دیزاین ویژه کریسمس، استفاده رایگان از کلیه فضاهای باغ، موزیک زنده پاپ موزیک زنده سنتی، پذیرایی فینگر فود از ابتدای مراسم تا پایان شب بدون توقف، بار نوشیدنی سرد بار نوشیدنی گرم ، حتما پيشنهاد مي كنيم تو اين مراسم باشيد .
برای مشاهده منو، آدرس، نظرات و رزرو رستوران دیدنیها بر روی نام رستوران کلیک کنید

2 – رستوران امیرسلطان

 تعطیلات ژانویه در بهترین کافه و رستوران های تهران - رستوران امیرسلطان

رستوران امیرسلطان در عمارت تاریخی امیرسلطان و حوالی جمهموری قراردارد. امیرسلطان در دو طبقه و شامل قسمت‌های ناهارخوری اصلی و شربتخانه است. این رستوران با حفظ بنای قدیمی ساختمان، ظاهر چشم‌نوازی را برای  مهمانان ایجاد کرده‌است. پس اگر به فضاهای سنتی علاقه‌مند هستید این یک انتخاب عالی برای شماست؛ چراکه گذشته از ظاهر جذاب رستوران، منوی متنوع آن با انواع غذاهای فرنگی و ایرانی و همچنین قلیان‌های حرفه‌ای با یک سرویس خوشمزه متشکل از بستنی، کمپوت و انواع خوارکی‌های هیجان انگیز جای تردیدی باقی‌نمی‌گذارد!

ویژه برنامه‌های سال نو میلادی از کریسمس تا شب سال نو در رستوران برگزار می‌شود. زمستان را در رستوران امیرسلطان جشن بگیرید و از تجربیاتتان برای ما بنویسید.

برای مشاهده منو، آدرس، نظرات و رزرو رستوران امیر سلطان بر روی نام رستوران کلیک کنید

3 – رستوران بادیز

 تعطیلات ژانویه در بهترین کافه و رستوران های تهران - رستوران بادیز

این یک کافه و رستوران با عجیب با ماجرایی مبهم و رازآلود است! طراحی دکوراسیون زیبا و خاص آن به این ماجرا بی‌ربط نیست، اما درحال حاضر کسی چیزی درمورد آن نمی‌داند؛ بله شما با آمدن به بادیز به یک دنیای اسرارآمیز قدم می‌گذارید که می‌توانید از انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های جذاب و هیجان‌انگیز آن لذت ببرید. قهوه‌های تک خواستگاه، همبرگر با نان مربعی و ساندویچ مرغ با فیله مرامی، فقط تعدادی از پیشنهادات ما به شماست.

بادیز محیط رفیق‌مابانه دارد؛ اینجا همه چیز برای شکل‌گیری دوستی‌های تازه محیاست. در بادیز می‌توانید کریسمس را در کنار رفقای دیروز و دوستان امروز جشن بگیرید! پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا برای رزرو میز اقدام کنید.

برای مشاهده منو، آدرس، نظرات و رزرو رستوران بادیز بر روی نام رستوران کلیک کنید

4 – رستوران سالمبا

 تعطیلات ژانویه در بهترین کافه و رستوران های تهران - رستوران سالمبا

کافه رستوران سالمبا استاد درست کردن غذاست؛ منویی گسترده از شرق تا غرب، پر از رنگ، پر از مزه و پر از خوشمزگی! سالمبا در بلوار فردوس غرب واقع شده و با توجه به وسعت فضای رستوران یک گزینه عالی برای برگزاری جشن‌ها و مهمانی‌هاست. با اینکه سالمبا جزو رستوران‌هایی با رنج قیمتی نسبتا بالا به حساب می‌آید،ما کیفیت غذا نسبت به قیمت کاملا قابل قبول است. همچنین موقعیت جغرافیایی رستوران به شکلی است که برای جای پارک مشکلی نخواهید داشت.

سالمبا هم امسال برای جشن سال نو میلادی برنامه‌های متنوع و جذابی در نظرگرفته تا شب خاطرانگیزی را برای شما رقم بزند. برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین رزو می‌توانید با شماره بالا تماس بگیرید.

برای مشاهده منو، آدرس، نظرات و رزرو رستوران سالمبا بر روی نام رستوران کلیک کنید

5 – رستوران کالوک

 تعطیلات ژانویه در بهترین کافه و رستوران های تهران - رستوران کالوک

فقط کافی‌ست یکبار به کالوک را امتحان کنید تا بارها و بارها به آنجا بروید! این یک رستوران کاملا حرفه‌ای با ظاهری زیبا و مدرن،و متشکل از دو بخش بالکن و سالن سرپوشیده است. طراحی بالکن با مبلمان راحت، به شکلی است که مهمانان بتوانند ساعت‌ها بنشینند و از زمان خود لذت ببرند. از این رو بالکن رستوران در میان مشتریان همشیگی کالوک بسیار محبوب است. منو رستوران نیز شامل سه سبک غذای ایرانی، ایتالیایی و عربی‌ست که هر کدام با استفاده از مواد اولیه باکیفیت و رسپی اصولی طبخ می‌شوند. همچنین نکته قابل توجه آن حجم کافی و راضی کننده غذاهاست.

در کنار تمام اینها کالوک ید طولانی در برگزاری جشن‌ها و ایونت‌های مختلف دارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد حضور در جشن سال نو میلادی کالوک خالی از لطف نخواهد بود. اطلاعات بیشتر در مورد کالوک را در فیدیلیو بخوانید و برای رزرو با شماره‌های بالا تماس بگیرید.

برای مشاهده منو، آدرس، نظرات و رزرو رستوران کالوک بر روی نام رستوران کلیک کنید

6 – رستوران کاساب تجریش

 تعطیلات ژانویه در بهترین کافه و رستوران های تهران - رستوران کاساب

تعطیلات ژانویه با طعم دنر کباب و کوفته! این تجربه سال نو میلادی با انواع غذاهای ترکی و مدیترانه‌ای‌ست. رستوران کاساب یکی از پرآوزه‌ترین رستوران‌های شمال شرق تهران است که در طبخ انواع غذاها و دسهای ترکیه‌ای بسیار ماهر است. کاساب یکی از رستوران‌های با رنج قیمتی بالا به حساب می‌آید و این به دلیل کیفیت و طعم عالی غذاهاست. یک از نقاط قوت اینجا پرسنل آموزش دیده و ترکی الصل( تعدادی از پرسنل) آن است. نکته قابل توجه این است که استیک‌ها در کاساب به شکل ترکی آن سرو می‌شوند، بنابراین خبری از سس‌های رنگارنگ نیست. خلاصه اینکه اگر از عاشقان گوشت هستید و تصمیم دارید جشن سال نو میلادی را در یک رستوران ترکی برگزار کنید، روی کاساب حساب ویژه باز کنید!

برای مشاهده منو، آدرس، نظرات و رزرو رستوران کاساب شعبه فرشته بر روی نام رستوران کلیک کنید

برای مشاهده منو، آدرس، نظرات و رزرو رستوران کاساب شعبه تجریش بر روی نام رستوران کلیک کنید

 

همچنین با معرفی تاریخچه کوتاهی از کریسمس همراه فیدیلیو باشید.

تاریخچه کریسمس

کریسمس در 25 دسامبر جشن گرفته می‌شود؛ این هم یک جشن مقدس مذهبی‌ست و هم پدیده‌ای فرهنگی و تجاری در سراسر جهان. حدود دو هزار سال است که مردم در سراسر جهان آن را با سنت‌ها و آداب و رسومات خاصی برگزار می‌کنند. مسیحیان روز کریسمس را به عنوان سالروز تولد عیسی مسیح جشن می‌گیرند. آداب و رسوم رایج این روز شامل مبادله هدایا، تزئین درخت‌های کریسمس، حضور در کلیسا، صرفه وعده‌های غذایی با خانواده و دوستان و البته انتظار برای رسیدن بابانوئل است.

25 دسامبر – روز کریسمس – از سال 1870 یک تعطیلات فدرال در ایالات‌متحده بوده‌است. این تعطیلات در کشورهای مختلف وجود دارد و در حدود 2 هفته است.

چگونه کریسمس شروع شد؟

همانطور که ذکر شد کریسمس تولد عیسی مسیح را که مسیحیان معتقدند فرزند خداست جشن می‌گیرد. تاریخ تولد وی ناشناخته است؛ زیرا اطلاعات کمی در مورد زندگی اولیه حضرت عیسی در دسترس است.و اختلاف نظر میان دانشمندان در مورد تولد عیسی وجود دارد. از همین رو مسیحیان ارتدکس روز کریسمس را در 7 ژانویه جشن می‌گیرند.

وسط زمستان مدت‌هاست که زمان جشن در سراسر جهان بوده‌است. قرن‌ها قبل از آنکه حضرت مسیح بر این هستی پا بگذارد، اروپایان اولیه، در تاریکی‌ترین روزهای زمستان، “نور” و “تولد” را جشن می‌گرفتند. بسیاری از مردم بعد از عبور از سخت‌ترین روزهای زمستان را جشن می‌گرفتند؛ زمانی که بدترین وضعیت زمستان پشت سر آنها بود و آنها می‌توانستند به امید روزهای طولانی‌تر و ساعات طولانی از آفتاب بمانند.

آداب و رسوم جشن کریسمس

روز کریسمس در بسیاری از کشورها اما نه در همه کشورها تعطیل است. بسیاری از خانه‌ها در هفته منتهی به روز کریسمس، درخت کریسمس و تزئینات دیگر دارند. برخی از شرکت‌ها و اداره‌ها مهمانی‌های کریسمس را قبل از 25 دسامبر برگزار می‌کنند. از جمله فعالیت‌های مرسوم این روز تبادل هدایا ، خواندن آهن‌ های کریسمس و رفتن به مهمانی‌هاست.

این زمان ویژه‌ای است که کودکان از خانواده، دوستان و بابانوئل هدیه می‌گیرند. کارت‌های تبریک کریسمس نیز قبل از این روز داده یا ارسال می‌شود. تصاویر بابانوئل، آدم برفی، گوزن شمالی و آبنبات‌هایی به شکل عصا، تصاویر کودک عیسی، ستاره کریسمس و سایر نمادهای مرتبط با معنای مذهبی کریسمس نیز در شب کریسمس و روز کریسمس دیده می‌شود.

درباره ali khani