خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / ۱۰ قهوه خوشمزه که به راحتی در آشپزخانه شما ساخته می‌شوند
معرفی قهوه‌های حرفه‌ای خانگی

۱۰ قهوه خوشمزه که به راحتی در آشپزخانه شما ساخته می‌شوند

دانه‌های قهوه دائما به دنبال بهتر شدن هستند، شکار کافه‌های جدید و ترکیبات جدید. اما زمانی که بخواهید موضوع را عمیقا ارزیابی کنید، میبینید که شما نمی‌توانید چیزهایی که به فنجان قهوه شما اضافه می‌شود را کنترل کنید. در عوض، هر آنچه که برای ساخت یه قهوه عالی نیاز دارید را در خانه می‌توانید تهیه کنید. درحالی که می‌توانید اطمینان داشته باشید کافئینی که مصرف می‌کنید سالم است. از طرفی چند ۱۰۰۰ تومنی هم در جیب خود ذخیره می‌کنید!

معرفی قهوه‌های حرفه‌ای خانگی

قهوه یکی از نوشیدنی‌های لذت بخش در همه سال‌های زندگی و برای همه اقشار جامعه است. ولی روزهایی وجود دارد که به دلایل مختلف، ما به کافه مورد علاقه‌مان دسترسی نداریم. از طرفی بسیاری از مردم از ساخت قهوه خود در خانه اجتناب می‌کنند. زیرا تصور می‌کنند این به انرژی و زمان زیادی نیاز دارد؛ درحالی که هرگز نمی‌توانند قهوه‌ای به خوشمزگی قهوه‌های کافه محبوبشان بسازند. حقیقت این است که این قهوه خانگی می‌تواند فرش کننده‌تر و سالم‌تر از ورژن کافی‌شاپ آن باشد.

به همین دلیل فکر کردیم این سرگرم کننده است که تعدادی از قهوه‌های خوشمزه را که به آسانی در آشپزخانه‌‌ها قابل تهیه هستند را به شما معرفی کنیم. پس اگر شما هم از طرفداران پر و پا قرص این نوشیدنی دلچسب هستید این مطلب از مجله فیدیلیو را از دست ندهید.

لته (Latte coffee)

قهوه لته

لته یک نوشیدنی قهوه یا اسپرسو با شیر بخار دیده است. این اصطلاح انگلیسی از واژه مخفف شده ایتالیایی آن _ café latte _ گرفته شده و به معنی “قهوه شیر” است.

این نوشیدنی پر طرفدار تنها به سه ماده نیاز دارد و شما می‌توانید میزان کالری آن را (حتی بدون استفاده از لبنیات) با استفاده از شیر بدون چربی و یا شیر بادام یا نارگیل تنظیم کنید. با استفاده از شربت وانیل بدون شکر، از شکر و کالری بکاهید.

موکا مدنس (Mocha Madness)

موکا مدنس

با نگهداشتن اندازه دقیق کالری و بدون افزایش وزن (نگران اندازه شدن لباس‌های مهمانی خود نباشید) این نوشیدنی یخ قهوه را با استفاده از قهوه یا اسپرسوی موردعلاقه خود در خانه درست کنید!

استفاده از شیر کم چرب و پودر کاکائو بدون شیرینی، کالری موجود در آنها را بسیار کمتر از آنچه در بسته‌های بزرگ در کافی شاپ‌ها خریداری می‌کنید، تهیه کنید. بهتر از همه این است که هر کدام از این نوشیدنی‌های یخی فقط چند دقیقه زمان نیاز دارند تا آماده شوند.

لته سرد یا آیس لته با دارچین و عسل (Honey Cinnamon Iced Latte)

لته سرد یا آیس لته با دارچین و عسل

اگر شما به دنبال چیزی سبک و شیرین (و البته طبیعی) هستید، هیچ چیز آسان‎تر از این نیست. عسل و دارچین دو ماده‌ای هستند که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر ضرورتی برای شما وجود دارد، می‌توانید از شیر ارگانیک یا شیرهای غیر لبنی استفاده کنید.

نیازی به استفاده از شکر نیست، عسل به تنهایی نوشیدنی شما را شیرین می‌کند. کل پروسه ساخت این نوشیدنی هیجان انگیز و خنک فقط ده دقیقه طول می‌کشد. شما می‌توانید زمان زیادی را صرف نوشیدن آن کنید!

قهوه فرنچ پرس زنجفیلی (French Press Gingerbread Coffee)

قهوه فرنچ پرس زنجفیلی

با استفاده از دستگاه فرنچ پرس به راحتی می‌توانید یکی از آنها را تهیه کنید. عناصر خشک را در فرنچ پرس بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید. دستگاه را روشن کنید بعد از ۴ دقیقه شیر را به آن اضافه کنید. زمان کلی آماده سازی آن ۸ دقیقه است.

قهوه هل پرتقال کلد برو (Orange and Cardamom Cold-Brewed Coffee)

5- قهوه هل پرتقال کلد برو

آماده کردن این قهوه بسیار آسان است. تمام چیزی که نیاز دارید پرتقال، مقداری هل، قهوه پودر شده و مقداری آب است. ترکیب فوق را در دمای اتاق بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت به حال خود رها کنید. سپس با استفاده از فیلتر قهوه یا هر فیلتر دیگری ترکیبات را از آب جدا کنید. بعد آن را درون یخچال قراردهید. اگر می‌خواهید آن را بلافاصله سرو کنید می‌توانید مقدار زیادی یخ به آن اضافه کنید. در صورت تمایل می‌توانید به آن شکر اضافه کنید. در صورتی که این نسبت برای شما خیلی غلیظ است یه آن آب یا شیر اضافه کنید.

لته دارچین شیرین (Cinnamon Sweet Latte Coffee)

لته دارچین شیرین

دارچین را در یک قوری کوچک بریزید و آب را به آن اضافه کنید. قوری را بر روی حرارت ملایم قرارداده و آن را مرتبا هم بزنید. پس از ۵ دقیقه آن را به یک ظرف قابل انجماد منتقل کرده و در یخچال بگذارید. بعد لته و یا شربت (شیره) افرا را به ترکیب دارچین اضافه کنید. می‌توانید برای شیرینی بیشتر از شربت افرا بیشتر استفاده کنید.

قهوه کنستانتین (Constantine Coffee)

قهوه کنستانسین

قهوه کنستانتین هم یکی دیگر از قهوه‌های سرد است. این نوشیدنی عالی از ترکیب قهوه، دارچین، عسل، هل و شیر تهیه می‌شود. در یک قوری چوب دارچین و قهوه را بریزید و به آن آب اضافه کنید. بعد اجازه دهید تا دم بکشد (به اندازه دم کردن یک قهوه معمولی) بعد آن را از قوری خارج کنید. عسل و هل را اضافه کنید. آن را در یخچال قراردهید تا خنک شود. برای سرو آن از لیوان‌های بلند و چند تکه یخ استفاده کنید . ۳/۲ لیوان را از قهوه دم کرده پر کنید و بقیه لیوان را شیر بریزید. امیدوارم از آن لذت ببرید!

کاپوچینو (Cappuccino)

کاپوچینو

یک فنجان قهوه مهمترین چیز به هنگام صبح برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان است؛ عطر خوش قهوه به همراه شیر و شکر و ترکیب فومی آن بسیار لذت بخش است. برای کسانی که قهوه را دوست دارند اما زمان کافی برای تهیه آن را ندارند، قهوه فوری راه نجات است. برای تهیه کاپوچینو می‌توانید از قهوه فوری استفاده کنید.

قهوه فیلتری (Filter Coffee)

قهوه فیلتری

قهوه فیلتری متعلق به جنوب هندوستان است. یک قهوه بسیار معروف که به وسیله یک ظرف فیلتردار و با شیر و فوم تهیه می شود. آب، قهوه و شیر تمام چیزی است که به آن نیاز دارید.

موکای سرد (Mocha Cooler)

موکای سرد

برای تمام دوستداران قهوه، موکای سرد یک هدیه آسمانی‌ست! این نوشیدنی خوشمزه با طعم‌های قوی مثل قهوه، خامه، نوشیدنی شکلات و اسکوپ‌های بستنی شکلاتی ساخته می‌شود. شکلات را داخل قهوه داغ بریزید. شیر سرد را به آن اضافه کنید. خامه را در بالای لیوان بر روی اسکوپ‌های بستنی قراردهید و بلافاصله سرو کنید.

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.