خانه / تاپ / رستوران گیلانی بارکو تجربه‌ای کم نظیر از غذای سنتی اصیل با عطر سبزی محلی

رستوران گیلانی بارکو تجربه‌ای کم نظیر از غذای سنتی اصیل با عطر سبزی محلی

این روزها دیگر نیازی نیست برای صرف یک غذای محلی ساعت‌ها رانندگی کرده و به شهر دیگر برویم؛ مثلا در سرتاسر پایتخت رستوران‌های جنوبی، ترکی و گیلکی متعددی وجود دارند که هرکدام غذاهای محلی ویژه شهر خود را سرو می‌کنند. ولی مساله این‌است که تهیه غذاهای محلی به روش ستنی کار راحتی نیست و نیاز به تجربه و مهارت کافی دارد. از این حیث شاید بتوان گفت که رستوران‌های محلی اصیل بسیار محدوداند. اما رستوران گیلانی بارکو یکی از آن حرفه‌ای‌هاست. جایی که می‌توانید طعم اصیل غذای گیلانی را تجربه کنید.

شهرهای شمال کشور به ویژه برای پایتخت نشینان پر از خاطره است. چراکه بسیاری از آنان مسافر همیشگی آن هستند. پس اگر طعم غذاهای محلی گیلانی را تحربه کردید و به آن علاقه‌مند هستید فیدیلیو مژده معرفی یک رستوران خوش نقش و نگار و البته خوشمزه گیلانی را به شما می‌دهد!

بارکو یک روستای زیبا بین لنگه رود و لاهیجان

رستوران گیلانی بارکو وارد سومین سال فعالیت خود شده‌است. بارکو از دو بخش سالن و فضای روباز تشکیل شده که یک پیاده‌رو کوچک و دنج است. وقتی قدم به رستوران می‌گذارید انگار وارد کلبه‌های شمالی شده‌اید. سرتاسر فضای رستوران با آیتم‌هایی که نماد خانه‌های گیلانی است تزئین شده و رنگ آبی فیروزه‌ای که در طراحی آن به کار رفته، زیبایی محیط را دو چندان کرده‌است. جالب است بدانید که رنگ آبی در طراحی سنتی خانه‌های شمالی زیاد به‌کار می‌رود و علت این امر خاصیت دور شدن حشرات به واسطه این رنگ است.

در توصیف فضای رستوران باید بگوییم که حصیر به عنوان سفره بر روی میزها قرار گرفته‌. اشیاء ساده مثل کوزه‌های سفالی، کدو حلوایی، گل‌ شمعدانی، سیر و سبدهای حصیری در قسمت‌های مختلف رستوران و دیوار کاهگلی در یک سمت، به عنوان نماد طراحی گیلانی به چشم می‌خورد. موسیقی گیلانی که در تمام مدت پخش می‌شود، کامل کننده این فضای سراسر گیلانی‌ست و نام شهرهای شمال کشور هم به جای شماره بر روی میزها قرار گرفته‌است.

رستوران گیلانی بارکو، گیلان در دل تهران

ویترهای بارکو اصالتا رشتی هستند و با مهمانان شمالی رستوران با گویش گیلکی صحبت می‌کنند. و از آنجایی که تهیه غذای گیلانی به شکل اصیل آن نیاز به مهارت خاصی دارد، سرآشپز و اکیپ رستوران گیلانی هستند.

تنوع منو رستوران در نوع خود کم نظیر است. در بارکو غذاها به صورت محلی درون گمج (ظرف سنتی شمالی) پخت و سرو می‌شوند که ظاهر زیبایی دارد. سبزی محلی، گردو و انار به عنوان عناصر اصلی آشپزی شمالی در اکثر غذاها وجود دارد. اینجا یک تجربه متفاوت از غذاهای معمول ایرانی، به شکل سنتی و با حفظ ارزش غذایی آنهاست. منو بارکو از اکبر جوجه معروف گرفته تا انواع ماهی شمالی، مثل ماهی سفید و قزل‌آلا، میزا قاسمی (با بادمجان کبابی)، کباب ترش، باقلاقاتوق و اشپل شور (خاویار ماهی سفید) را شامل می‌شود.

شنیدن کی بود مانند خوردن!

از نقاط قوت بارکو این است که تهیه غذاهای گیلانی به صورت اصیل و سنتی آن، به عنوان رکن اصلی رستوران به شمار می‌رود. به همین منظور همه مواد اولیه محلی از شهرهای شمالی کشور تهیه شده و بسیار گران‌تر از تهیه مواد اولیه معمول در تهران است. این علت اصلی گرانی غذاهای بارکو نسبت به رستوران‌های است که غذای ایرانی سرو می‌کنند.

هزینه تامین مواد اولیه تاثیر زیادی در قیمت تمام شده غذاها دارد. مثلا برای تهیه “شامی رودباری” نیاز به استفاده از نوعی سبزی خاص به نام “پلنگ مشک” هست که فقط در کوه‌های رودبار پیدا می‌شود. همچنین شامی رودباری با روغن زیتون بکر سرو می‌شود. یکی دیگر از دلایل گرانی غذا در بارکو عدم استفاده از انوع افزودنی‌های خوراکی مثل جوش شیرین، رنگ غذا و جوهر لیمو و استفاده از روغن سرخ کردنی بدون پالم و تعویض متوالی روغن است.

در نهایت باید گفت که استفاده از برنج هاشمی ۱۰۰درصد ایرانی، سبزی‌های محلی شمالی مانند چوچاق، ترشه واش و خالواش و رب انار گیلانی (از جنگل‌های شمال) و رب ازگیل، غذاهایی می‌سازد که فقط باید امتحان کنید؛

عطر سبزی محلی طعم زندگی!

” گمج کباب” غذای ویژه سرآشپز و همچنین محبوب‌ترین غذای رستوران است. به این صورت که هر کبابی را که مایلید انتخاب می‌کنید. بعد این کباب در ظرف سفالی گمج با پیاز، رب انار و گردو پخته و لعاب‌دار شده و به دو صورت ترش و معمولی سرو می‌شود. “ماهی شکم‌پر” و “جوجه مخصوص لونگی” بارکو از دیگر غذاهای پرطرفدار اینجاست. ماهی به صورت تازه و غیر فریزی طبخ شده و به همراه سبزی محلی و رب انار سرو می‌شود.

زیتون پرورده اینجا عاشقان زیادی دارد چرا که خاص گیلان است. “کال کباب” و “بادمجان پرورده کبابی” هم از پیش غذاهای محبوب به‌شمار می‌رود. همه این غذاهای خوشمزه را می‌توانید به همراه دوغ مخصوص بارکو که با گل سرخ و “درار” سرو می‌شود، میل کنید.

همچنین آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل می‌توانید از یک خورش جدید گیلانی مثل اناربیج، غورابیج، چغرتمه یا سیر قلیه لذت ببرید.

اینجا غذا به سبک سنتی است نه صنعتی

تلاش مجموعه رستوران گیلانی بارکو همواره این است که غذای گیلانی را با طعم سنتی و خانگی آن به مردم بشناسانند. به جرات می‌توان گفت که بارکو قابل رقابت با بهترین رستوران‌های گیلانی در پایتخت و همچنین شمال کشور است. طعم عالی و کیفیت بالای غذاهای رستوران گیلانی بارکو شما را بیش از یک بار مهمان خود خواهدکرد!

شعبه دوم رستوران بارکو به زودی در جردن افتتاح خواهد شد. اتفاق خوبی که در شعبه جردن باید منتظر آن باشیم اضافه شدن منو صبحانه است. صبحانه ایرانی و به طور خاص گیلانی؛

دو خبر خوب دیگر: یک اینکه سیستم “پوز آف” قرار است به زودی در رستوران بارکو راه‌اندازی شود. این یک سیستم نوین و جذاب است که با فروشگاه‌ها، شهربازی‌ها، رستوران‌ها و سایر مراکز خدماتی کار می‌کند. به این صورت که 100 پولی که پرداخت می‌کنید توسط پوز آف به کارت بانکی شما واریز می‌شود. بنابراین با رفتن به رستوران بارکو، به اندازه کل مبلغ فاکتور غذای خود اعتبار دریافت می‌کنید و می‌توانید آن را در خریدهای بعدی از بارکو یا سایر فروشگاه‌ها و مراکز متصل به سیستم پوز آف خرج کنید. این یعنی یک خرید رایگان!

دوم اینکه به تازگی چند غذای مرسوم ایرانی مانند خورش قیمه، خورش قرمه، زرشک پلو با مرغ، جوجه کباب و غیره به صورت بیرون‌بر به منوی غذا اضافه شده‎ که با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل اسنپ فود، ریحون، چنگال و غیره می‌توانید آنها را سفارش دهید.

 

برای مشاهده منو، نظرات و آدرس درباره‌ی رستوران بارکو بر روی نام رستوران کلیک کنید

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.