خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / ۱۰ ایده ساندویچ خانگی هیجان انگیز برای فصل مدرسه
ساندویچ خانگی شاخص

۱۰ ایده ساندویچ خانگی هیجان انگیز برای فصل مدرسه

ساندویچ خانگی سرد یکی از رایج‌ترین خوراکی‌هایی است محصلین با خود به مدرسه می‌برند. ساندویچ‌هایی که قرار است وظیفه سوخت رسانی به ذهن‌های خسته و خواب آلود فرزندانمان به عهده داشته باشند. اکثر این ساندویچ‌ها محتوای تکراری و یکنواختی دارند و همین امر باعث می‌شود که اکثر دانش آموزان از این ساندویچ‌ خانگی استقبال نکنند. با تنوع بالایی که این روزها هایپر و سوپر مارکت‌ها به وجود آورده‌اند می‌توان انتخاب‌های جذاب و متنوعی را برای تغذیه فرزندان تهیه و تدارک دید که به امید خوردن آن منتظر زنگ تفریح باشند.

این ساندویچ‌های خوشمزه، سالم و خلاقانه تمام خانواده را راضی نگه خواهد داشت و تضمین خواهد کرد که شما در مسیر رسیدن به مدرسه و محل کار از گشنگی تلف نشوید. از رسپی‌هایی برای گیاهخواران تا عاشقان گوشت و همچنین ایده‌های جدید در استفاده از مواد اولیه خوشمزه باعث می‌شود این وعده تا جای ممکن هیجان انگیزتر شود، پس با مجله فیدیلیو همراه باشید تا با این ۱۰ دستور تهیه ساندویچ خانگی خوشمزه آشنا شوید.

۱- ساندویچ خانگی چیکن والدروف

این ساندویچ سرد ساده مملو از مزه، بافت و رنگ است. شما عاشق ترکیب مرغ با سیب ترش قطعه قطعه، تکه‌های کرفس ترد، گردو و کشمش به همراه ترکیب سس خردل و مایونز خواهید شد. اگر از مرغ دودی یا مرغ بریان استفاده کنید ساندویچتان خوشمزه تر خواهد شد. این ترکیب در میان نان تست که مقداری غلات هم داخلش داشته باشد فوق العاده می شود.

برای تهیه مواد اولیه ساندویچ چیکن والدرف کلیک کنید

۲-ساندویچ سالامی، موزارلا و فلفل قرمز کبابی

این ساندویچ عجیب و غریب ایتالیایی با پنیر موتزرولای تازه، سالامی خوشمزه، فلفل قرمز شیرین کبابی، برگ ریحون تازه و روغن زیتون بو دار تهیه می‌شود. این مواد اولیه را لایه لایه و درون یک نان ساندویچی تپل و ترد تصور کنید. قطعا این ساندویچ یک میان وعده جذاب، رضایت بخش و کامل برای ناهار مدرسه یا سر کار شما خواهد بود.

روغن زیتونی که در این ساندویچ خانگی استفاده می‌کنید بسیار مهم است. مهم است که مزه‌ای میوه‌ای و کیفیت بالایی داشته باشد و بهتر است روی بخش داخلی نانتان هم کمی روغن زیتون بپاچید. اگر بگذارید مزه‌های این ساندویچ در هم بیامیزند نتیجه این خواهد شد که ساندویچ شما از اینی که هست خوشمزه‌تر می‌شود.

۳- ساندویچ کاپریس با گوجه فرنگی، پنیر موتزرولا و ریحون تازه

تنها ۵ دقیقه زمان کافیست تا این ساندویچ اصیل و کلاسیک ایتالیایی رو تهیه کنید. تصور این ترکیبات درون یک نان ساندویچ ترد و برشته آب از دهان آدم راه می اندازد. برش های نسبتا کلفت پنیر موتزرولا، گوجه فرنگی تازه، روغن زیتون فرا بکر، سرکه بالزامیک و یک مشت ریحون تازه در نهایت به یک ساندویج بسیار جذاب تبدیل می‌شود. این یک ساندویچ ایتالیایی مناسب برای ناهار گیاه خواران  بوده و به سادگی هم تهیه می شود.

۴- ساندویچ سالاد میگو

میگوی پخته شده (آب پز یا تفت داده شده) به همراه سس مایونز کرمی و نمک و فلفل، این مواد لازم برای یک ساندویچ کمی لوکس و خوشمزه است که به همراه نان باگت یا نان پیتا و طعم تازه کاهو به یک ستاره غذایی تبدیل می‌شود. اگه از سالاد میگویتان چیزی باقی ماند می‌توانید آن را درون گوجه فرنگی خالی شده یا تخم مرغ آبپز بگذارید و بعنوان یک اشتها آور جذاب از آن لذت ببرید.

 

برای تهیه مواد اولیه میگو کلیک کنید

۵- ساندویچ تست تایلندی با کره بادام زمینی، سس تایلندی و گشنیز

غنی از پروتئین و سرشار از مزه، این ساندویچ خلاقانه را باید مزه کنید تا آن را باور کنید و به احتمال زیاد به یکی از محبوب‌ترین ساندویچ خانگی های شما تبدیل خواهد شد. پایه این ساندویچ همان تست کره بادام زمینی است که رنگ و بویی تایلندی به خود گرفته است، آن هم با آب لیموی تازه، سس تایلندی، برگ‌های گشنیز تازه و مقداری عسل برای تنظیم کردن مزه‌ها. دو عدد نان تست بدون نان رویی برای ناهارتان تهیه کرده تا یک وعده غذایی شگفت آور را تجربه کنید، یک ناهار سریع، ساده و البته خوشمزه.

۶- ساندویچ سلمون دودی با کروسان

سلمون دودی با کروسان از لذیذ‌ترین طعم‌های دریایی است که در جهان طرفداران زیادی دارد. فیله ماهی سالمون ورقه ای دودی شده با خاویار طعم و تازگی فوق‌العاده محصولی از کشور اروپایی یعنی نروژ می‌باشد و برای دوست داران این نوع ماهی اسلایس ۱۰۰ گرمی آن پیشنهادی بی نظیر و وسوسه کننده است.

 

۷-ساندویچ سالاد مرغ کاری

چرا به یک ساندویچ مرغ سرد و بی روح بسنده کنیم وقتی می‌توانیم یک مزه جدید و جذاب داشته باشیم؟ این ساندویچ مرغ کاری خوشمزه و قوی یک عالمه مزه مختلف و جدید داره و البته کالری کمتری به نسبت ساندویچ‌های آماده دیگر. ماست یونانی کم چرب، سس تایلندی تند، ادویه‌های هندی با هویج و زنجبیل رنده شده و مقداری کرنبری یا کشمش برای شیرین کردن ساندویچ این مواد اولیه یکی از خوشمزه‌ترین ساندویچ ‌ای خانگی است. می توانید از نان لواش، پیتا یا سیمیت استفاده کنید برای اینکه یک وعده هیجان انگیز داشته باشید.

۸- ساندویچ کلاب بوقلمون

ساندویچ کلاب یا کلاب ساندویچ بیشتر ما را یاد ساندویچ‌های سه گوش آماده در سوپر مارکت‌ها می‌اندازد اما ساندویچی که ما در مجله فیدیلیو به شما آموزش می‌دهیم کاملا سالم و خانگی است. می‌توانید از گوشت بوقلمون دودی یا حتی ژامبون بوقلمون استفاده کنید، برای نان از نان تست ساده یا جو و برای زنده کردن مزه ها از یک بیکن گوشت ترد و نمکی و برای بافت هم از سبزیجات تازه و ترد. اگر در مزه‌ها ماجراجو هستید پیشنهاد می‌کنیم کمی مربای زرشک یا آلبالو هم به ساندویچتان اضافه کنید تازه مزه شور و شیرین خوبی را تجربه کنید. این ساندویچ یک پیشنهاد جذاب برای یک ناهار خانگی سریع و یک میان وعده جذاب است.

۹- ساندویچ کنسرو ماهی تن و پنیر پارمیسان

مزه قوی و تند و تیز پنیر پارمیسان و یک خردل مرغوب مزه‌های این ساندویچ خانگی ماهی تن و مایونز را احیا و آن را از یک ساندویچ معمولی به یک اتفاق خوشمزه تبدیل می‌کند. سبزیجات ترد مثل فلفل دلمه‌ای و پیاز به این ساندویچ بافت و مزه بیشتری می‌دهند. بهتر است این ساندویچ را در نان‌های گرد و گندمی سرو کنید و از آن لذت کافی را ببرید.

۱۰-ساندویچ پینر فتا و خیار

بدون شک نوستالژیک‌ترین ساندویچ خانگی دوران مدرسه. وقتی به دنبال یک غذای سبک و سالم برای وعده ناهار می‌گردید، این ساندویچ خیار و پنیر یک انتخاب حرفه‌ای و ساده خواهند بود. تنها چهار ماده اولیه لازم است تا این ساندویچ عصرانه و به سبک انگلیسی اصیل را تهیه کنید. خیار ترد و تازه، نان تست شده (یا هر نانی که راحت هستید)، پنیر فتا و یک مشت نعنای تازه تا حس تازگی را به دهان شما منتقل کند.

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.