خانه / مدیران کافه و رستوران / ترندهای جدید صنعت رستوران‌داری در سال ۲۰۲۲ 
صنعت رستوران‌داری در سال ۲۰۲۲ 

ترندهای جدید صنعت رستوران‌داری در سال ۲۰۲۲ 

مدت زمان مطالعه این مقاله :  ۵ دقیقه

رستوران‌داری یک کسب‌وکار محبوب و سودآور در سراسر دنیا است . همزمان یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین مشاغل دنیای امروز نیز محسوب می‌شود. این صنعت با تغییرات مداوم و چالش‌های مختلف روبرو است و تحت تاثیر روندهای مختلف قرار می‌گیرد. مالکان رستوران‌ها‌ هر ساله باید تصمیم بگیرند که چگونه باید با چالش‌هایی مثل تغییر اولویت‌های مشتریان، کمبود نیروی کار و غیره مقابله کنند.برای مثال، شیوع ویروس کرونا و قرنطینه‌های بلندمدت باعث شد رستوران‌دارها به فکر روش‌های جدید برای جذب بیشتر مشتریان و حفظ کسب‌و‌کار خود بیافتند. در این مطلب قصد داریم به بررسی ترندهای جدید صنعت رستوران‌داری در سال ۲۰۲۲ و تاثیر آن‌ها روی نحوه اداره این کسب‌وکار بپردازیم. بنابراین تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. 

منو ابزاری قدرتمند 

ترندهای جدید صنعت رستوران‌داری

منوی رستوران صرفا فهرستی از غذا و نوشیدنی‌ و قیمت آن‌ها نیست. بلکه ابزاری قدرتمند برای جذب مشتری میباشد. نکته سنجی و ریزبینی در انتخاب منو میتواند میزان جذب مشتری را دو چندان نماید. برای داشتن یک منوی جذاب پیشنهاد میکنیم حتما نکات زیر رو با دقت رعایت کنید.

   – استفاده از وعده های سالم در منو

در سال های اخیر تعداد افرادی که  وعده های سالم را به فست فود ترجیح می‌دهند، افزایش پیدا کرده است. این افراد برای غذاهای گیاهی، ارگانیک و بدون گلوتن ارزش بیشتری قائل هستند . از این رو اضافه کردن این آیتم‌ها به منو به جذب مشتریان بیشتر و پیشی گرفتن از رقبا کمک می‌کند. گنجاندن این نوع وعده های سالم در منو باعث می‌شود مشتریان احساس کنند صاحب رستوران به تمامی سلایق در انتخاب منو توجه داشته و در نتیجه احتمال افزایش مشتریان دائمی بیشتر خواهد شد.

   – کاهش دادن آیتم‌های منو و تخصصی کردن آن‌ها

در گذشته رستوران‌هایی که منوی آن‌ها بسیار متنوع و شامل غذاهای مختلف بود و هر سلیقه‌ای را راضی می‌کرد، طرفداران زیادی داشتند. بر اساس ترندهای جدید صنعت رستوران‌داری، کاهش دادن آیتم‌های منو این فرصت را در اختیار آشپز قرار می‌دهد تا غذاهای باکیفیت‌ تری را برای مشتری آماده کند. علاوه بر این، با کاهش تعداد آیتم‌های منو مدیریت مواد اولیه راحت‌تر می‌شود و میزان پسماند کاهش می‌یابد. این موضوع نه تنها به نفع محیط زیست است، بلکه در نهایت سود رستوران را افزایش می‌دهد. 

 

ارسال غذا و پرداخت های اعتباری

ترندهای جدید صنعت رستوران‌داری

  با شیوع همه گیری کرونا،دیگر تمامی رستوران ها برای ارائه خدمات خوداقدام به فراهم کردن شرایطی جهت ارسال سفارش و پرداخت برای مشتریان خود نمودند.دربسیاری از موارد این اقدامات باعث جذب بیشتر مشتریان شد.

استفاده از روبات های مخصوص ارسال سفارش یا بهره گیری از روش های به روز پرداخت ،از جمله مواردی بود که در کشورهای پیشرفته میزان فروش و سودآوری را افزایش داد. 

 

تقویت رابطه با مشتریان

ترندهای جدید صنعت رستوران‌داری

اگرچه جذب مشتریان جدید اهمیت زیادی دارد اما ایجاد رابطه با مشتریان فعلی و حفظ آن‌ها، کلید موفقیت بلند مدت است. در حقیقت، هزینه جذب یک مشتری جدید 5 برابر حفظ یک مشتری قبلی است. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد افزایش ۵ درصدی مشتریان دائمی می‌تواند درآمد رستوران را تا ۹۰ درصد افزایش دهد. بنابراین مالک رستوران باید مطمئن شود بهترین تجربه را برای مشتریان فراهم می‌کند و استانداردهای رستوران خود را حفظ کرده تا مشتریان هر بار تجربه مطلوب یکسانی داشته باشند. گاهی حتی فقط یک تجربه بد برای از دست دادن مشتری کافی است. کارمندان باید از دستورالعمل‌های مشخصی پیروی کنند و همیشه رضایت مشتری را در اولویت قرار دهند. همچنین، بهتر است به‌طور منظم تحت آموزش و ارزیابی قرار بگیرند تا عملکردشان به مرور زمان ضعیف نشود. 

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، یک اشتباه کوچک توسط یک کارمند می‌تواند به قیمت از دست دادن یک مشتری جدید یا حتی همیشگی تمام شود. شما میتوانید در مقاله اقدامات انضباطی و بهبود کیفیت خدمات در رستوران  با روش های مناسب برای جلوگیری از بی نظمی و نارضایتی بیشتر آشنا شوید.

 

استفاده بهینه از داده‌ها 

 

ترندهای جدید صنعت رستوران‌داری

چند سالی است که انقلاب داده‌ها در سراسر جهان رخ داده و تمامی صنایع تاثیرات آن را احساس کرده‌اند. با این‌حال، ترندهای جدید صنعت رستوران‌داری با سرعت کمتری در حال سازگاری با این تغییرات هستند و بیشتر رستوران‌دارها نمی‌دانند داده‌های مربوط به مشتریان چه مزایایی دارد. تغییرات در رفتار مشتری در چند سال اخیر، داده‌ها را به یکی از مهم‌ترین ابزار موفقیت رستوران تبدیل کرده است. رستوران‌هایی که داده‌های مربوط به مشتریان خود را جمع‌آوری نمی‌کنند اطلاعات مفیدی را که می‌توانند تاثیر قابل توجهی در افزایش فروش داشته باشند، از دست می‌دهند.

جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های مهم درباره مشتریان، از جمله تعداد و الگوی غذا خوردن در رستوران، کل مبلغ پرداخت شده، ترجیحات غذایی و سایر اطلاعات به صاحبان رستوران کمک می‌کند درک عمیقی از مشتریان خود به‌دست آورند. آن‌ها به کمک این داده‌ها می‌توانند تجربه بهتری را برای مشتریان خود فراهم کنند. این اطلاعات همچنین به صاحبان رستوران اجازه می‌دهد تا مشتریان را تقسیم بندی کنند و با ایجاد پروفایل‌های شخصی یک رابطه قوی با آن‌ها شکل دهند. این شخصی‌سازی مبتنی بر داده به مشتریان انگیزه می‌دهد تا به رستوران وفادار بمانند و آن را به دیگران توصیه کنند.

 

بهره گیری از اتوماسیون

 ترندهای جدید صنعت رستوران‌داری

 

اتوماسیون در بیشتر صنایع بسیار پرکاربرد و محبوب است و در حال حاضر به ‌آرامی پتانسیل خود را در روند صنعت رستوران‌داری نشان می‌دهد. رستوران‌داران شروع به درک این موضوع کرده‌اند که اتوماسیون می‌تواند به انقلابی کردن عملیات آنها در جنبه‌های مختلف کسب‌وکارشان، از فرآیندهای آشپزخانه گرفته تا تجربه مشتری و حتی بازاریابی کمک کند. برای مثال، سرآشپزهای روبات یا دستگاه‌های سرو خودکار همگی بخشی از اتوماسیون در جدیدترین ترند صنعت رستوران‌داری هستند. آن‌ها عملیات روزانه رستوران را بهینه کرده و در زمان، هزینه و نیروی کار صرفه‌جویی می‌کنند. 

تقویت حضور آنلاین 

 

ترندهای جدید صنعت رستوران‌داری

در دورانی که مردم برای پیدا کردن هر چیزی به اینترنت مراجعه می‌کنند حضور در پلتفرم‌‌های مختلف از جمله اینستاگرام، توئیتر و سایر رسانه‌های اجتماعی ضروری است. این پلتفرم‌ها به افزایش تعداد مشتریان جدید کمک کرده و فضایی فراهم می‌کنند تا آن‌ها نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را به‌راحتی با مالک رستوران و سایر مشتریان به‌اشتراک بگذارند. شما به راحتی میتوانید با مدیریت صحیح نظرات منفی ، حتی مشتریان معترض را به مشتریان همیشگی خود مبدل کنید.راه‌اندازی یک حساب شبکه اجتماعی یا وب‌سایت با طراحی جذاب برای بسیاری از رستوران‌ها یک سرمایه‌گذاری قابل ‌توجه است ولی همزمان مزایای زیادی به همراه دارد.پلتفرم‌های سفارش آنلاین غذا نیز برای هر رستورانی ضروری هستند و نقش مهمی در افزایش تعداد مشتریان و بهبود تجربه خرید آن‌ها ایفا می‌کنند.  

سخن نهایی

صنعت رستوران‌داری همیشه پویا و در حال تغییر بوده است. طی دو سال گذشته، ترندهای جدید صنعت رستوران‌داری دستخوش تغییرات بیشتری شد که بخش زیادی از آن را می‌توان به پیشرفت فناوری و شیوع کرونا نسبت داد. جای تردید نیست که کیفیت خدمات و غذا برای جذب مشتری ضروری است. با وجود این، با توجه به رقابت شدید در این صنعت و زندگی مدرن امروزی، صاحبان رستوران باید از آخرین روندها آگاه باشند و خلاقیت به خرج دهند تا بتوانند مشتریان خود را حفظ کنند. 

 

 

درباره safoora makhmalbaf