خانه / پیشنهاد سردبیر / بهترین کباب ترکی تهران را کجا بخوریم؟

بهترین کباب ترکی تهران را کجا بخوریم؟

کباب ترکی از غذاهایی است که از فرهنگ کشور همسایه یعنی ترکیه وارد ایران شده است اما آنقدر محبوب و خوشمزه است که حالا در هر خیابان و محله‌ای یک مغازه برای فروش آن وجود دارد. این غذا را حتی یک فست فود سالم هم می‌توان به شمار آورد. البته اگر مواد مصرفی آن با کیفیت باشد. اما بهترین کباب ترکی تهران را کجا بخوریم؟

بخشی از خوشمزگی کباب ترکی به این دلیل است که گوشت آن در معرض آتش پخته می‌شود و بخشی دیگر هم به این دلیل است که چون گوشت‌ها به لایه‌های نازکی برش داده می‌شوند، تمام لایه‌ها به خوبی در مجاورت آتش پخته می‌شود و طعم خوبی می‌گیرد.

مخلفات این ساندویچ هم تاثیر زیادی در خوشمزگی آن دارد. مخلفاتی که پای آتش کباب ترکی ریخته شده و به آرامی در کنار همان حرارت پیازها‌ و گوجه‌ها با هم پخته شده و به قول معروف طعمشان به خورد یکدیگر می‌رود. البته این غذا هم مانند همه غذاهایی که از یک فرهنگ دیگر وارد کشور شده است کمی تغییر کرده و به قول معوف ایرانیزه شده است اما همین شکل و نحوه آماده سازی ایرانی هم بسیار خوشمزه است و طرفداران زیادی دارد.

به همین دلیل هم در نظر سنجی فیدیلیو از کاربران اینستاگرام پرسیدیم که بهترین کباب ترکی را در کدام فست فود یا رستوران خورده‌اند تا بتوانیم نتیجه آن را در این گزارش از بخش پیشنهاد‌های ویژه برای شما بیاوریم.

بهترین کباب ترکی

دونر گاردن و بهترین کباب ترکی

1 دونر گاردن یک رستوران نوآور در ارایه انواع کباب ترکی و دونر است که مشابه آن را در کشور نداریم. به این دلیل که از دستگاه‌های پیشرفته برای رستوران خود استفاده کرده‌اند و حتی نان آن‌ها مثل نان‌های معمولی نیست. نانی نازک و بیسکوئیت مانند است که مخلوط دونر بین آن قرار می‌گیرد و هیچ تشابهی به نان باگت که دیگر ساندویچی‌ها از آن برای ساندویچ کباب ترکی استفاده می‌کنند ندارد.

در دونر گاردن دستگاهی برای برش کباب‌ ترکی ها استفاده می‌شود که مانند اره برقی عمل می‌کند و دیگر لازم نیست کارمندان رستوران به صورت دستی و با چاقو این کار را انجام دهند. همچنین گوشت و مواد اولیه آن‌ها بسیار با کیفیت است و در طعم دار کردن این گوشت هم روش مخصوص به خود را دارند که باعث می‌شود یک دونر کاملا متفاوت و خوشمزه را نوش جان کنید.

علاوه بر این در دونر گاردن به مخلفات هم اهمیت زیادی داده می‌شود. چند مدل سس و سبزیجات تازه و طعم دار برای سرو کنار ساندویچ‌هایتان در نظر گرفته شده و سیب زمینی مخصوص ادویه داری هم دارند که بسیار خوش طعم است.

دونر گاردن در خیابان اندرزگو قرار دارد و تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام فیدیلیو نام آن را به عنوان بهترین کباب ترکی تهران نوشته‌اند که باعث شد رتبه اول بهترین کباب ترکی تهران هم به این رستوران اختصاص پیدا کند.

منو، آدرس و نظرات درباره دونر گاردن را اینجا ببینید

 

بهترین کباب ترکی

آپستروف

2 در بین رستوران‌های مختلف که مربوط به ملیت یک کشور باشند، مثلا ایتالیایی، فرانسوی، مکزیکی و … رستوران ایتالیایی بیشتر از رستوران‌های دیگر مورد توجه ما ایرانی‌ها قرار گرفته است. تعداد رستوران‌های فرانسوی و مکزیکی و هندی و چینی هم کم است و آن‌ها مشتری‌های خود را دارند.

رستوران ترکیه‌ای هم چنین وضعیتی دارد و با این که چند سال پیش تعدادی رستوران ترکیه‌ای و حتی زنجیره‌ای در تهران شروع به کار کردند اما نتوانستند آن طور که باید و شاید مشتری‌های خود را پیدا کنند. حالا چند وقتی است که رستوران آپستروف در شهرک غرب کار خود را با ارائه غذاهای ترکی استابولی اصیل آغاز کرده و آنقدر مشتری‌‌های پروپاقرصی پیدا کرده که اگر بخواهید به اینجا بروید حتما باید از قبل رزرو کنید.

منو آپستروف محدود به دونر کباب و رپ است که با برنج یا به طور جداگانه سرو می‌شود. همچین دسرهای ترکی مانند باقلوا و کادایف دارد که بعد از غذا با چای ترکی سرو می‌شود.

ویژگی که آپستروف را به یک رستوران ترکیه‌ای تمام عیار تبدیل کرده است بهره‌گیری از تخصص  یک سرآشپز ترک است که غذاها را با دقت خاصی تهیه می‌کند. در آپستروف تجربه رفتن به استانبول و خوردن غذا در یک رستوران محلی کشور ترکیه برایتان زنده می‌شود و یک خاطره خوب در ذهنتان ماندگار خواهد شد.

منو، آدرس و نظرات درباره آپستروف را اینجا ببینید

 

بهترین کباب ترکی

نشاط

3 ساندویچ نشاط که بخاطر پرفروش بودن کباب ترکی آن به کباب ترکی نشاط معروف است، یک پاتوق قدیمی دونر در تهران است. صف‌های طولانی ماشین و جمعیت زیادی که مقابل آن وجود دارد خصوصا در آخر هفته و روزهای تعطیل، دلیل دیگری بر پرطرفدار بودن ساندویچ‌های اینجا و تبدیل شدنش به بهترین کباب ترکی است.

ویژگی‌ که نشاط را معروف کرده است حجم زیاد ساندویچ کباب ترکی آن است. ساندویچ بزرگ و پرملاتی که با مقدار زیادی کباب ترکی و مخلفات ساندویچ مثل پیاز و جعفری  و گوجه و … پر شده است.

به همین دلیل هم تعداد زیادی از کامنت‌های نظر سنجی اینستاگرامی فیدیلیو به این ساندویچی اختصاص پیدا کرد اما واقعیتی هم درباره کباب ترکی نشاط وجود دارد که بد نیست به آن اشاره کنیم.

این رستوران در سال‌های قبل و خصوصا اواخر دهه ۸۰ کیفیت خیلی خوبی داشت و در کنار خوشمزگی ساندویچ‌هایش یکی از پاتوق‌های اصلی دونر خوردن در تهران بود. اما اینجا هم مانند همه رستوران‌هایی که بعد از مدتی کیفیت کارشان افت پیدا می‌کند، در حال حاضر آن کیفیت قبلی را ندارد و بیشتر بخاطر نوشتالژی بودن آن مشتری‌هایی به اینجا می‌روند تا ببینند طعم کباب ترکی قدیمی را هنوز در نشاط پیدا می‌کنند یا نه .

منو، آدرس و نظرات درباره نشاط را اینجا ببینید

 

بهترین کباب ترکی

بهروز و پدرخوانده

4 بهروز و پدرخوانده هر دو در خیابان ملاصدرا  قرار دارند. البته این پدرخوانده را با پیتزا پدرخوانده معروف نباید اشتباه بگیرید چون اینجا یک ساندویچی بدون جای نشستن است و با پیتزا پدرخوانده فرق دارد.

این دو ساندویچی از قدیمی‌های دونر و همبرگر هستند. تا اندازه‌ای که خیابان شیخ بهایی در خیابان ملاصدرا را به پاتوق ساندویچی تهران تبدیل کرده‌اند و همیشه شلوغ و پر از مشتری‌اند. از نظر قدمت شاید بتوان بهروز و پدرخوانده را رقیب‌های قدیمی به حساب آورد.

اما هر کدام مشتری هایی دارند که هنوز هم در خیابان ستارخان و در خیابان شیخ بهایی برای دونرهای این دو رستورن صف می‌بندند و از نظرشان بهترین دونر را در همین رستوران‌ها می‌توانند بخورند. مشتری‌هایی که در نظرسنجی اینستاگرامی فیدیلیو هم از بهروز و پدرخوانده به عنوان بهترین دونرهای تهران نام برده و دیگران را به تجربه طعم ساندویچ‌های اینجا دعوت کرده‌اند.

منو، آدرس و نظرات درباره بهروز را اینجا ببینید

منو، آدرس و نظرات درباره پدر خوانده را اینجا ببینید

 

بهترین کباب ترکی

امیر

5 امیر گریل یک رستوران ایتالیایی در خیابان قنبرزاده است. این رستوران کارکنان قدیمی و خیلی جالبی دارد. گارسون‌هایی خوش اخلاق و خوش سر زبان که شوخی‌هایشان با مشتری ها هنگام سفارش گرفتن لبخند را به لب می‌آورد.

فضای رستوران امیر  از چند مبل بزرگ در انتهای سالن و چند میز کوجک در ابتدای ورودی سالن تشکیل شده است که در مجموع سالن بزرگی محسوب نمی‌شود و گاهی برای خالی شدن میزها باید منتظر بمانید. اما منو امیر شاید جالب ترین بخش این رستوران باشد. پاستاها و پیتزاهای ایتالیایی اصیل که در حجم زیاد و به اندازه دو نفر سرو می‌شود بخشی از این منو است.

بعد از آن ساندویچ‌ها  و گریل ها است. استیک های مخصوص امیر که با سس‌ها و دورچین ‌های هیجان انگیز سرو می‌شود. اما عجیب ترین بخش این منو قرار گرفتن ساندویچ دونر در بین تعداد زیادی پیتزا و پاستا و منو ایتالیایی است.

البته تعجب شما زمانی بیشتر می‌شود که بهترین کباب ترکی را در یک رستوران ایتالیایی بخورید و شاید اگر برای دیگران هم تعریف کنید حرف شما را باور نکنند. پس حتما به رستوران امیر سر بزنید و  از بهترین دونر تهران کنار یک پاستا آلفردو و سالاد سزار لذت ببرید.

         منو، آدرس و نظرات درباره امیر را اینجا ببینید

 

بهترین کباب ترکی

ترک دنر

6 ترک دنر یک رستوران زنجیره‌ای در نقاط مختلف تهران است که انواع مختلفی از دنر را سرو می‌کند. در تمام شعب این رستوران استندهای بزرگ دونر در چند طعم و مزه بیرون مغازه وجود دارد که مشتری‌ها از نزدیک و طبق رسم همه دنر فروشی‌ها غذای مورد علاقه شان را انتخاب می‌کنند و سفارش می‌دهند.

ترک دونر با ارائه دونرهای متنوع در طعم هایی مثل بوقلمون ، استیک بره ، سبزینه گوشت ، سبزینه مرغ ، گوشت معمولی و … و همینطور با داشتن شعبه‌های متعدد سعی کرده است تا این غذا را بیشتر از قبل معرفی کند و برای دوستداران کباب ترکی انتخاب‌های خوشمزه ای ارائه کند.

به همین دلیل هم کاربران اینستاگرام فیدیلیو در کامنت‌ها از ترک دونر تعریف کرده و نوشته‌اند که غذاهای اینجا  را دوست دارند و البته بین همه شعبه‌ها، شعبه مطهری آن را بیشتر از دیگر شعبه‌ها توصیه کرده‌اند.

منو، آدرس و نظرات درباره ترک دنر مطهری را اینجا ببینید

[et_bloom_inline optin_id=optin_4]

درباره آوا فوشریان

من علاقه زیادی به کافه و رستوران دارم. نه صرفا بخاطر غذا و خوراکی. بلکه به دلیل دور هم بودن و اتفاق های خوبی که تو اینجور جاها برام میفته. انرژی زیادی هم برای تجربه طعم ها و مکان های جدید دارم. همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم.

یک نظر

  1. شهراد شاهانی

    دونر گاردن اندرزگو یکی از بهترین کباب ترکی هایی است که من تا به حال خوردم. قبل از اون مشتری نشاط و امیر بودم ولی از وقتی دونر گاردن رو آزمایش کردم، حتی یک دفعه هم نزدیک بقیه جاها نشدم. آدرسش یک مقداری سخت پیدا میشه توی اندرزگو کوچه اشکستان پور جنوبیه. ولی طعنم غذاش عالیه. شب های پنجشنبه و جمعه رسما باید یک ساعت توی صف باشی ولی یک طعم ویژه ای از دونر داره که حتی توی خود استانبول هم نمونه اش وجود نداره