خانه / پیشنهادهای ویژه / بهترین سالاد سزار تهران را در این رستوران ها بخورید

بهترین سالاد سزار تهران را در این رستوران ها بخورید

سالاد سزار این روزها به محبوب‌ترین سالاد در بین مردم تبدیل شده است. به طوری که همه کافه‌ها و رستوران‌ها آن را در منو خود قرار داده‌اند. اما این سالاد را شاید بتوان پرماجراترین سالاد سال‌های اخیر دانست. چرا که دعواهای زیادی در بین مردم و صاحبان رستوران بر سر آن است.

یک نفر می‌گوید گوجه فرنگی نباید در ترکیباتش باشد. یک نفر می‌گوید مرغ آن باید گریل باشد نه سوخاری. بعضی سرآشپزها اصرار زیادی دارند که اصالت این سالاد در استفاده از کاهو رسمی است و عده‌ای هم می‌گویند سالاد، سالاد است دیگر! چه فرقی دارد کاهویش پیچ باشد یا رسمی، ژاپنی باشد یا بنفش.

دعوا دیگر بر سر اصالت سالاد سزار است. افسانه‌هایی درباره این که  اولین نفر چه کسی آن را ساخته و چرا اسمش  سزار است. البته این دعوا سر و صدای کمتری دارد و بیشتر در بین آن‌هایی شنیده می‌شود که ادعایی در آشپزی و اطلاعات غذایی دارند.

اما شاید بتوان گفت اصلی ترین دعوا بر سر ترکیب سس سالاد سزار است. به اندازه‌ای که بعضی‌ها می‌گویند هر سبزیجاتی را که می‌خواهید با هم قاطی کنید، اما تا وقتی سس سزار اصلی را کنار آن سرو نکرده‌اید اسمش را سالاد سزار نگذارید. حالا این‌که سس سزار اصلی چه ترکیبی دارد هم خدا می‌داند. مثلا استفاده از ماهی آنچوی و سس ووستشیر و … که احتمالا اسم این‌ها را بار اول است می‌شنوید.

با این حال هیچ‌کدام از این بحث‌ها ذره‌ای از محبوبیت سالاد سزار کم نکرده و هر روز هم جای خودش را در بین مردم بیشتر باز می‌کند. تا جایی که بیشتر از هزار نفر در نظر سنجی اینستاگرامی فیدیلیو شرکت کردند و به سالاد سزار محبوبشان رای دادند. در این گزارش از مجله فیدیلیو نتیجه این نظر سنجی را به شما اعلام می‌کنیم. 5 رستوران اول به رای شما آورده شده و سه رستوران اخر هم  پیشنهاد از طرف تیم فیدیلیو است که به انتخاب‌هایتان برای یک سالاد سزار خوشمزه تنوع دهد.

بعدی قبلی

سالاد سزار سنسو

سنسو اولین رستورانی است که در نظرسنجی فیدیلیو بیشترین رای را آورده. تقریبا هفتاد درصد آرا به سالاد سزار این رستوران اختصاص دارد. تا اندازه‌ای که بعضی افراد در کامنت‌شان با تعصب زیادی از سالاد سزار سنسو نام بردند و از جمله‌هایی مثل فقط سنسو سنسو عالی هست و …. استفاده کرده‌اند. اما مگر این سالاد چه ویژگی دارد که محبوب شده است؟

مهمترین ویژگی آن حجم زیاد سالاد و فیله مرغ سوخاری است که به جای مرغ گریل استفاده می‌کنند. این فیله سوخاری مغزدار است، از نوع پنیری!! که با هر بار گاز زدن به آن پنیر آب شده را حس می‌کنید. پس همین ویژگی کافی است تا  سالاد را سفارش دهید. حالا هر اسمی که می‌خواهد داشته باشد.

قیمت سالاد سزار رستوران سنسو 24 هزارتومان است. یادتان باشد همیشه قبل از رفتن به سنسو رزرو کنید چرا که به علت شلوغی در حالت رزرو هم باید معطل بشوید و اگر رزرو نکرده باشید زمان انتظارتان خیلی بیشتر خواهد شد.

آدرس این رستوران را از اینجا ببینید.

وتوس

رستوران وتوس در دارآباد رتبه دوم نظر سنجی فیدیلیو را به خود اختصاص داده است. اینجا یک رستوران ایتالیایی است که بخاطر حفظ کیفیت در مجموع مشتری‌هایش را راضی نگه داشته است. اما امتیازی که باعث شده تا در نظر سنجی رتبه دوم را بیاورد، سس سزار خوش‌طعم آن است. همان سس‌ای که وتوس اعتقاد دارد طعم اصلی سس سزار را ارائه می‌کند.

جزئیات دیگر این سالاد مرغ گریل، گوجه گیلاسی و زیتون سیاه است. یک ویژگی مثبت آن هم استفاده از پنیر پارمزان رنده شده به جای پودر پنیر است. چرا که باعث می‌شود طعم زنده‌تری از پنیر منتقل شود و لذت خوردن آن را دو چندان می‌کند. قیمت سالاد سزار در این رستوران هم 18 هزار و دویست تومان است.

آدرس این رستوران را از اینجا ببینید.

روکو

سالاد سزار رستوران ایتالیایی زنجیره‌ای روکو با 4 شعبه‌ای که در شرق و شمال تهران دارد در نظر سنجی فیدیلیو رتبه سوم را آورده است. رستوران روکو از زمانی که متوجه شد سالاد سزار با فیله سوخاری در بین مردم محبوبیت دارد، آن را هم در کنار سالاد سزا با مرغ گریل به منو اضافه کرد تا به این ترتیب به سلیقه مشتری‌هایش احترام بذارد.

ویژگی مثبت سالاد سزار روکو حجم زیاد آن و همینطور تناسب میزان مرغ با حجم کاهو است. سس مخصوصی هم همراه آن سرو می‌شود که همه مشتری‌ها از آن راضی هستند.  قیمت سالاد سزار در این رستوران با فیله سوخاری که مغز پنیر دارد 28 هزار و پانصد تومان و با مرغ گریل26 هزار تومان است.

آدرس این رستوران را از اینجا ببینید.

میخوش

رستوران میخوش از رستوران‌های قدیمی تهران است که به مرور زمان منو و تعداد شعبه‌های آن گسترش پیدا کرد. این رستوران از ابتدا به پیتزا میخوش معروف شد و همه آن را بخاطر پیتزاهای ضخیم و پرپنیرش دوست دارند. اما در کنار پیتزا ساندویچ‌ها و غذاهای پرسی‌اش هم طرفدار دارد که باعث شده امروز این رستوران 4 شعبه در غرب و شمال غرب تهران داشته باشد.

در سالاد سزار میخوش هم از فیله سوخاری به جای فیله گریل استفاده می‌شود اما این فیله مثل رستوران سنسو و روکو مغز پنیر ندارد. همینطور گوجه گیلاسی، زیتون سیاه و پودر پنیر پارمزان از دیگر ترکیبات این سالاد در رستوران میخوش است که به قیمت 20 هزار تومان عرضه می‌شود.

آدرس این رستوران را از اینجا ببینید.

پومانی

پومانی یک رستوران ایتالیایی تازه تاسیس در محدوده خیابان ستارخان است که به دلیل کیفیت غذا، تیم جوانی که آن را مدیریت می‌کنند و همینطور دکوراسیون جذابش توانسته در مدت کوتاهی مشتری‌های ثابت خود را پیدا کند. سالاد سزار این رستوران هم در نظر سنجی فیدیلیو رتبه پنجم را آورده است.

این سالاد سزار هم با فیله سوخاری سرو می‌شود. احتمالا دلیل انتخاب فیله سوخاری به جای فیله گریل از طرف سرآشپز پومانی هم همان دلیلی است که روکو و سنسو به آن اهمیت داده اند. این سالاد سزار با پنیر پارمزان رنده شده و بدون گوجه سرو می‌شود. قیمت آن هم 19  هزار تومان است.

آدرس این رستوران را از اینجا ببینید.

سالاد سزار

زیگزاک

یکی از پیشنهادهای تیم فیدیلیو به شما رستوران زیگزاک در سعادت است. نه فقط سالاد سزار بلکه همه آیتم‌های منو از پیتزا و ساندویچ و حتی صبحانه‌های این رستوران بسیار هیجان انگیزاند و همه مشتری ها از آن به عنوان یک تجربه هیجان انگیز یاد می‌کنند. خصوصا پیتزای میت لاوزر که اطراف خمیر آن با سوسیس انگشتی پوشانده شده است.

سالاد سزار در زیگزاک با مرغ گریل سرو می‌شود. همراه با نان‌های کروتان ادویه دار، زیتون سیاه، کنجد و پودر پنیر پارمزان. قیمت آن هم 17 هزار تومان است که نسبت به رستوران‌های دیگر قیمت مناسب‌تری دارد.

آدرس این رستوران را از اینجا ببینید.

کالوک

رستوران کالوک از رستوران‌هایی است که توسط سرآشپز رنجبر  که از سرآشپز‌های معروف ایران است افتتاح شده. این رستوران منو ایتالیایی دارد و استیک فیله مینیون آن که با سس آلبالو سرو می‌شود بسیار پرطرفدار است.

اما کالوک هم جزو رستوران‌هایی است که سالاد سزارش را با دو نوع مرغ گریل و سوخاری سرو می‌کند و قیمت هر دو 25 هزار تومان است. سالادی که گوجه گیلاسی، پودر پنیر پارمزان و تکه‌های نان تست سوخاری شده آن را همراهی می‌کند.

آدرس این رستوران را از اینجا ببینید.

ورتا

ورتا یک کافه رستوران ایتالیایی در محدوده اتوبان ستاری است که در ماه‌های آخر سال 95 با ویژگی‌های منحصر به فردی افتتاح شد. ویژگی‌هایی از جمله مدیریت خانوادگی، سرآشپز با تجربه، استفاده از مواد اولیه با کیفیت و طراحی دکور آرامش بخش.

سبک کار سرآشپز ورتا بر پایه رعایت اصول استاندارد است تا هم کیفیت نهایی خوب باشد و هم سطح رستوران  مطابق با استانداردهای جهانی باشد. به همین دلیل هم از معدود رستوران‌هایی است که در سس سالاد سزار از ماهی آنچوی استفاده می‌کند تا به طعم اصلی برسد. همینطور استفاده از مرغ گریل و پنیر پارمزان رنده شده از دیگر مواردی است که به سالاد سزار اصالت می‌دهد و در ورتا رعایت می‌شود. قیمت این سالاد 17 هزار و پانصد تومان است.

آدرس این رستوران را از اینجا ببینید.

بعدی قبلی

درباره آوا فوشریان

من علاقه زیادی به کافه و رستوران دارم. نه صرفا بخاطر غذا و خوراکی. بلکه به دلیل دور هم بودن و اتفاق های خوبی که تو اینجور جاها برام میفته. انرژی زیادی هم برای تجربه طعم ها و مکان های جدید دارم. همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم.

4 نظرها

  1. درود بنظرم گنجاندن نام هایی مثل وتوس (به عنوان رتبه دوم!!) از اعتبار سایت کم میکنه. با کیفیت بی نظیر سزار سنسو کاملا موافقم و هنوز رو دستش ندیدم، برای همین تصمیم گرفتیم مطابق لیست شما وتوس رو هم تجربه کنیم که صادقانه بگم سزارش کاملا معمولی و غذای دیگه اش بقدری افتضاح بود و گوشتش بو میداد که نتونستیم بخوریم! ضمن اینکه زیگزاگ هم اخیرا رفتیم تجربه شخصیمو برای دوستان میگم: در برخورد با مشتری استاندارد بالا و پرسنل بسیار مودبی داره ولی برخلاف چیزی که درج کردین پیتزا و سزارش کاملا کاملا معمولیه و هیچ چیز هیجان انگیزی درش یافت نمیشه! من نمیدونم اینکه نوشتین همه مشتری ها از آن به عنوان یک تجربه هیجان انگیز یاد می‌کنن احتمالا تابحال غذای خوب نخوردن!

    • سلام ممنون از درج نظرتون.
      اول:‌این مطلب بر اساس یک نظرسنجی که در اینستاگرام فیدیلیو صورت گرفته نوشته شده است و رتبه بندی ها نیز بر اساس آرای کاربران است نه فیدیلیو.
      دوم: به شکل کلی بحث بر سر طعم غذا مقدار زیادی به ذائقه افراد باز می گردد. در بین کامنت هایی که از زیگزاگ در سایت ما درج شده است شاید شما دومین نفری بوده باشیده که نسبت به این موضوع انتقاد دارید درحالی که تمامی کاربران که تعداد بالایی هم دارند راضی هستند. در نتیجه تضارب آرا نمی تونه دال بر این موضوع باشد که دیگران تا بحال غذای خوب نخوردن!

      • سلام و عرض ادب خدمت شما و کاربران محترم سایت، از اونجایی که صفت خوب بودن یک امر نسبی محسوب میشه به عقیده من در ارتباط با غذا از 2 راه قابل تعریف هست: یکی همونطور که خودتون فرمودید ذائقه شخصی افراد، که در این مورد با وجود تفاوت های بسیار نظر همه قابل احترام هست. یکی هم از راه مقایسه که منظور بنده همین بود و در نهایت احترام هنوز هم بر اون تاکید دارم که …. قابل ذکر هست که بنده برای یک شب گشت و گذار و صرف غذا طبیعتا به تنهایی رستوران و.. نمیرم! و به اتفاق همراهانم بدون هیچگونه تاثیرپذیری از یکدیگر در این دو مورد اخیر (وتوس و زیگزاگ) هم نظر بودیم. به هر حال از این فرصت تبادل نظر کمال تشکر رو دارم موفق