خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / بهترین رستوران های تهران با منو غذای فرانسوی برای دوستداران سوته و استیک
بهترین رستوران‌های تهران با منو غذای فرانسوی

بهترین رستوران های تهران با منو غذای فرانسوی برای دوستداران سوته و استیک

بهترین رستوران های تهران با منو غذای فرانسوی را می‌شناسید؟ شما هم به غذاهای فرانسوی علاقه‌مندین؟ ما به شما می‌گوییم که برای تجربه یک غذای فرانسوی خوشمزه در دل تهران کجا بروید؛ در این مطلب فیدیلیو تصمیم گرفتیم چندی از بهترین رستوران های تهران با منو غذای فرانسوی را به شما معرفی کنیم. امروزه به لطف پیشرفت صنعت، ارتباطات و تکنولوژی تقریبا در هر کشوری رستوران‌هایی با منو غذا خارجی وجود دارند که شایددر میان آنها غذاهای فرانسوی از بالاترین جایگاه برخوردار باشند. پس با معرفی چندی از بهترین رستوران های تهران با منو غذای فرانسوی با ما همراه باشید.

تاریخچه غذای فرانسوی

بهترین رستوران‌های تهران با منو غذای فرانسوی - تاریخچه غذای فرانسوی

تا روزی که توفان باستیل(Bastille) در سال 1789 زمین‌های کشاورزی و مزارع را مورد حمله قرارداد، 70 درصد از شهروندان فرانسه دهقانان و کشاورزان فقیری بودند که رژیم‌های غذایی آنها عمدتا بر اساس غلات و دانه‌ها بود. درواقع نان جزء اصلی رژیم غذایی مردم به حساب می‌آمد. هنگامی که تولید غلات در سال 1788 و 1789بسیار کاهش یافت، نان آنقدر گران شد که فقط طبقه اشراف و ثروتمندان می‌توانستند آن را خرایداری کنند. به همین دلیل وجود نان در سفره اشخاص، نشانه‌دهنده سطح بالای اجتماعی به شمار می‌رفت.

غذا و انقلاب فرانسه

انقلاب کبیر فرانسه و غذا

این گرسنگی جسمی و گرسنگی برای آزادی، مساوات و برادری انگیزه انقلاب فرانسه بود. بنابراین پس از قیام، بسیاری از آشپزها و خدمتگزارانی که کارفرمایان نجیب‌زاده آنها از پاریس گریخته بودند یا اعدام شده بودند، رستوران‌ها را باز کرده و غذاهای عالی را در دسترس مرد عادی قرار دادند. اکنون هرکسی می‌تواست وارد یک رستوران شود، یک وعده غذایی قابل توجه بخورد و بدون سرقت از بانک، بتواند هزینه آن را بپردازد.

غذاهای قرن نوزدهم و هاوت(Haute)

بهترین رستوران‌های تهران با منو غذای فرانسوی - تاریخچه غذای فرانسوی

“ژرژ آگوست اسکوفایر” بنیانگذار غذاهای هوت(آشپزی با کیفیت بالا بر پایه سبک غذاهای سنتی فرانسوی.) یا غذاهای لذیذ فرانسوی به حساب می‌آید. وی در دوران تصدی خود در برخی از هتل‌های بزرگ اروپا و آمریکا در دهه 1880 تا 1890، سیستم brigade  (سیستم سلسله مراتبی کارکنان آشپزخانه در یک رستوران که افراد را به تیم‌های کوچک تقسیم می‌کند، که هر کدام مسئول یک نوع غذا (استارتر، غذای اصلی و غیره) تحت کنترل کلی یک سرآشپز هستند.) را ایجاد کرد. مثلا  Garde mange آشپز مسئول تهیه غذاهای سرد است. یا نشاسته و سبزیجات توسط آشپز Entremettier تهیه می‌شوند.

به این ترتیب، با تهیه هر بخش غذا توسط یکی از آشپزها، زمان بسیار کمتری طول می‌کشد تا بشقاب غذا آماده شود؛ تااینکه یک سرآشپز یک بشقاب غذا را از ابتدا تا انتها آماده کند. بنابراین، غذاها سریع‌تر آماده شده و سرو می‌گردند. اما در دهه 1960، روش جدیدی از آشپزی که توسط سرآشپز “پاول بوکوز” و دیگران بوجود آمده‌بود، با عنوان غذاهای نوول (nouvelle) شناخته شد. این روش آشپزی جدید بر طراوت، سبکی و شفافیت طعم تأکید می‌کرد. در این روش جدید، آشپزی  از شر مراحل غیرضروری و پیچیده خلاص شد. همچنین به منظور حفظ بیشتر طعم‌های طبیعی، موادغذایی بیش از حد پخته نمی‌شدند و روش بخارپز نیز رواج پیدا کرد. از طرفی به سس‌های سنگین غلیظ شده با چربی، کره، لیمو و گیاهان تازه داده شد.

درحال حاضر غذاهای فرانسوی بر روی خطی میان سبک هوت و نوول حرکت می‌کند و ظرافت، اصالت عطر و طعم و در یک کلام کیفیت بالا، معرف غذای فرانسه است.

رستوران‌ های فرانسوی فراتر از پاریس

بهترین رستوران‌های تهران با منو غذای فرانسوی - تاریخچه غذای فرانسوی

می‌توان جنگ جهانی اول را شروع غذاهای مدرن فرانسوی برشمرد. بهبود حمل و نقل در نیمه اول قرن بیستم، ثروت و غذاهای منطقه‌ای که قبلاً انحصاری بود را گسترش داد. بعد از جنگ جهانی دوم نیز جانبازارن جنگی، که مناظر باشکوه و غذاهای اروپایی را تجربه کرده بودند، صنعت توریسم را رونق بخشیدند که این نیاز به غذاهای عالی با قیمت مناسب را بالا برد.  تعداد رستوران‌های پاریس به لطف پیشرفت‌ توریسم، افزایش یافت و اروپاییان ثروتمند عازم پاریس شدند تا از غذاهای لذیذ و رستوران‌های لوکس آن لذت ببرند.

برای اولین بار در دهه 1880 بود که یک سوئیسسی به نام “سزار ریتز” با سرآشپز برجسته فرانسوی “آگوست اسکوفایر” در هتل بزرگ “مونت کارلو” همکاری کرد. و این اولین مکان برای ارائه اقامتگاه‌های لوکس و ناهارخوری‌ با غذاهای عالی، همه در زیر یک سقف شد. هتل‌های مجلل و باشکوه دیگر خیلی زود در سراسر اروپا راه‌اندازی شدند. کم کم رستوران‌های فرانسوی مستقل نیز در کل اروپا دیده شدند. در قرن بیستم رستوران فرانسوی دیگر جهانی به نظر می‌رسد. در اسپانیا، ایتالیا، بریتانیا و ایالات متحده یکی پس از دیگری بازگشایی می‌شدند و شهرت و محبوبت غذاهای فرانسوی فراگیر شد.

 

بهترین رستوران های تهران با منو غذای فرانسوی

رستوران روبه رو

بهترین رستوران‌های تهران با منو غذای فرانسوی - روبه رو

اولین رستوران از لیست بهترین رستوران های تهران با منو غذای فرانسوی رستوران روبه روست. روبه رو در حوالی مرزداران بی شک از بهترین‌هاست! فضای رستوران شامل دو بخش سرپوشیده و سرباز است و دارا بودن پارکینگ اختصاصی خیال شما را از بابت جای پارک راحت می‌کند. از ویژگی‌های خوب رستوران روبه رو، حجم کافی غذا در کنار طعم عالی و کیفیت بالاست که قطعا رضایت خاطر مهمانان خود را فراهم می‌کند. منو رستوران شامل آیتم‌های صبحانه و همچنین کافه است و قیمت‌های متناسب با رنج متوسط دارد و هزینه‌ای بابت حق سروییس دریافت نمی‌کند. لذت غذاهای فرانسوی را می‌توانید در رستوران حرفه‌ای روبه رو تجربه کنید.

 

برای مشاهده منو غذاهای فرانسوی، نظرات و آدرس رستوران رو ب رو بر روی نام رستوران کلیک کنید

رستوران لئون (سام سنتر)

بهترین رستوران‌های تهران با منو غذای فرانسوی - لئون

رستوران لئون(سام سنتر) در خیابان ولیعصر بالاتر از پارک وی قرارگرفته است. تراس لئون چشم‌انداز زیبایی از شمال شهر و کوه‌های اطراف را _به ویژه در شب_به نمایش می‌گذارد. . صرف یک غذای خوش عطر و خوش طعم در کنار تماشای آرامش شهر در شب فوق‌العاده است! علاوه بر این باید گفت که منو کامل صبحانه با آیتم‌های متنوع در میان مهمانان لئون جایگاه ویژه‌ای دارد. لئون یک رستوران لوکس با قمیت‌های نسبتا بالاست؛ اما غذاهای خوشمزه و باکیفیت در کنار آرامش دلچسب آن، شما را برای رفتن به آنجا راضی می‌کند. “استیک ترامونتو” از پرطرفدارترین‌های این رستوران که طعم استیک را برای همیشه در ذهن‌ها ثبت می‌کند!

 

برای مشاهده منو غذاهای فرانسوی، نظرات و آدرس رستوران لئون (سام سنتر) بر روی نام رستوران کلیک کنید

رستوران ترامونتو

بهترین رستوران‌های تهران با منو غذای فرانسوی -ترامونتو

رستوران ترامونتو نیز رتبه خوبی در میان بهترین رستوران‌های تهران با منو غذای فرانسوی دارد؛ چراکه محیط دلنشین آن برای جمع‌های خانوادگی‌عالی‌ست و طعم اصیل استیک آن خاطره‌ایست که از ترامونتو به یادگار خواهید برد. البته استاف قارچ تند را هم نباید فراموش کرد؛ این یک پیش‌غذای همه چیز تموم است! تنوع بالا منو و طعم بی‌نظیر غذاها به راحتی می‌تواند یک شب خوشمزه را برای شما رقم بزند. اینجا برای طرفداران غذاهای دریایی و سالاد نیز انتخاب‌های زیادی وجود دارد. رستوران ترامونتو حوالی میدان ونک واقع شده و هر روز هفته از ساعت 7 صبخ تا 12 شب آماده پذیرایی از مهمانان خود است.

 

برای مشاهده منو غذاهای فرانسوی، نظرات و آدرس رستوران ترامونتو بر روی نام رستوران کلیک کنید

رستوران ناپولی

بهترین رستوران‌های تهران با منو غذای فرانسوی - ناپولی

قیطریه از مقاصد شکم‌گردی معروف تهران با انواع رستوران‌هاست که البته اغلب آنها در زمره رستوران‌هاس لوکس قراردارند. اما رستوران ناپولی یکی از رستوران‌های این منطقه است که با داشتن فضایی گرم، آرام و قیمت‌های مناسب مهمانان همیشگی زیادی دارد. ناپولی یکی از بهترین رستوران های تهران با منو غذای فرانسوی است و فضای دنج ناپولی برای قرارهای دو نفره جای مناسبی‌ست. استیک‌های حرفه‌ای و سایر غذای ناپلی در تنور سنگی بدون استفاده از روغن تهیه می‌شوند و این یکی از نقاط قوت آن به حساب می‌آید.

 

برای مشاهده منو غذاهای فرانسوی، نظرات و آدرس رستوران ناپولی بر روی نام رستوران کلیک کنید

رستوران طهران پاریس

بهترین رستوران‌های تهران با منو غذای فرانسوی - طهران پاریس

رستوران‌ها و کافه‌های حرفه‌ای در سعادت آباد کم نیستند؛ اما اگر به دنبال یک رستوران با منو غذای فرانسوی اصیل هستید طهران پاریس قطعا یکی از بهترین‌ انتخاب‌هاست. محیط شیک و آرام، کیفیت خوب غذا، سرویس دهی عالی و  پرسنل خوش برخورد و حرفه ای همگی عواملی هستند که طهران پاریس را نه فقط در میان مردم بلکه در بین هنرمندان به یک رستوران محبوب تبدیل کرده‌است. اینجا می‌توانید در کنار صرف غذاهای خوشمزه‌ای مثل استیک، شاه میگو و سوپ سبزیجات از موسیقی زنده هم لذت ببرید. در ضمن اگر برای شام مهمان طهران پاریس هستید ویو زیبای شهر در شب را از دست ندهید.

 

برای مشاهده منو غذاهای فرانسوی، نظرات و آدرس رستوران طهران پاریس بر روی نام رستوران کلیک کنید

کافه رستوران فرین

بهترین رستوران‌های تهران با منو غذای فرانسوی - فرین

از دیگر رستوران‌های سعادت آباد که برای صرف یک غذای فرانسوی لذیذ می‌توانید روی آن حساب کنید کافه رستوران فرین است. ظرفیت رستوران حدود 100 نفر در دو طبقه است. انواع سوپ، سالاد و خوراک را می‌توانید در منو غذای فرانسوی آن ببینید . بعد از صرف غذا هم با انواع شک، دسر قهوه و چای از خودتان پذیرایی کنید! این رستوران دارای پارکینگ اختصاصی‌ست و امکان برگزاری جشن‌ها و همچنین قرارهای کاری در اینجا وجود دارد. اما شاید مهمترین ویژگی فرین  امکان تماشای بخش زیادی از آشپزخانه در تلویزیون است که تمام مدت در حال پخش است.

 

برای مشاهده منو غذاهای فرانسوی، نظرات و آدرس کافه رستوران فرین بر روی نام رستوران کلیک کنید

رستوران آنتروکوت

بهترین رستوران‌های تهران با منو غذای فرانسوی - آنتروکوت

بهترین رستوران‌های تهران با منو غذای فرانسوی همیشه جز گران‌ترین و لوکس‌ترین رستوران‌ها بوده‌اند. آنتروکوت در خیابان شیراز هم از این قاعده مستثنا نیست.  طراحی فضای رستوران و منو غنی از انواع غذاهای فرانسوی به ویژه غذاهای دریایی متنوع، آنتروکوت را به یک رستوران فرانسوی تمام عیار تبدیل کرده‌است. محیط گرم و در عین حال شیک رستوران فضایی کاملا اروپایی دارد. اگرچه آنتروکوت پارکیک اختصاصی ندارد اما نگران جای پارک نباشید در بیرون از رستوران اغلب فضای کافی برای پارک خودرو وجود دارد.

 

برای مشاهده منو غذاهای فرانسوی، نظرات و آدرس رستوران آنتروکوت بر روی نام رستوران کلیک کنید

کافه رستوران کاوانی

بهترین رستوران‌های تهران با منو غذای فرانسوی - کاوانی

با اینکه کمتر از یک سال از راه‌اندازی کافه رستوران کاوانی می‌گذرد، اما این رستوران با محیط شیک، مدرن و  همچنین مدیریت حرفه‌ای آن خیلی زود جای خود را در بین رستوران های سطح بالای سعادت آباد پیدا کرد. از جمله غذاهای فرانسوی این رستوران می‌توان به ماهی سالمون، قزل‌آلا و سوته گوشت اشاره کرد که همگی با مواد اولیه مرغوب و رسپی عالی تهیه شده‌اند. از دیگر گزینه‌هایی که می‌توانید روی کافه رستوران کاوانی حساب کنید منو صبحانه است. صرف صبحانه و فضای دل‌انگیز بالکن کاوانی بهانه خوبی برای شروع یک روز تازه است.

 

برای مشاهده منو غذاهای فرانسوی، نظرات و آدرس کافه رستوران کاوانی بر روی نام رستوران کلیک کنید

 

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.