خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / ۱۰ آش و حلیم معروف تهران ویژه افطار
آش و حلیم

۱۰ آش و حلیم معروف تهران ویژه افطار

با شروع ماه رمضان تب خرید و فروش آش و حلیم بالا می‌گیرد. اتحادیه کباب برای سازماندهی عاملین فروش تدابیر خاصی اعمال می‌کند. کبابی‌ها و آش فروشی‌های قدیمی به این فکر می‌کنند که چه کارهایی انجام دهند تا سرعت سرویس‌ دهی‌شان بالا رود و مشتری‌ها کمتر در صف منتظر بمانند. در کنار آن هم افرادی به طور غیررسمی شروع به پختن و فروش آش، حلیم و شله‌زرد می‌کنند. به همین خاطر است که در هر کوچه و خیابانی که قدم می‌گذاریم تعداد زیادی گزینه برای خرید آش و حلیم می‌بینیم.

البته این حال و هوا مخصوص ماه رمضان است و در روز‌های دیگر جز در مغازه‌هایی که مخصوص فروش آش و حلیم هستند دیده نمی‌شود. با این حال رو‌زبه‌روز هم بر تعداد این مغازه‌ها افزوده می‌شود. حالا دیگر در هر منطقه‌ای تقریبا یکی از این غذافروشی‌ها وجود دارد که در همه ایام سال غذاهای سنتی و به خصوص آش و حلیم می‌فروشند. در این مطلب از مجله فیدیلیو ۱۰ آش و حلیم معروف تهران را معرفی می‌کنیم که در زمان افطار صف طولانی جلوشان بسته می‌شود و مشتری‌های زیادی دارند.

 

۱ – آش و حلیم سیدمهدی و پسران

 

آش و حلیم

 

قدیمی‌ترین و معروف‌ترین  آش فروشی تهران که پاتوق خیلی از جوانان ساکن شمال شهر است، آش سیدمهدی در میدان تجریش است. خصوصا این که در جوار امامزاده صالح و بازار تجریش هم هست و باعث می‌شود که در تمام سال شلوغ باشد. تقریبا همه کسانی که برای زیارت یا خرید به تجریش می‌آیند تا از سیدمهدی حلیم یا آشی نخورند به خانه نمی‌روند.

البته خیلی ها اعتقاد دارند سیدمهدی سال‌های اخیر از لحاظ کیفی افت کرده و فقط نان اسمش را می‌خورد ولی هنوز هم خیلی‌ها آن را بهترین آش فروشی تهران می‌دانند. آش رشته و حلیم‌های سید مهدی خیلی بیشتر از سایر گزینه‌های آن توضیه می‌شود، خصوصاً حلیم‌هایش.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات درباره آش و حلیم سیدمهدی و پسران
میتوانید بر روی نام مچموعه کلیک کنید تا وارد صفحه رستوران در اپلیکیشن یا وب سایت شوید.

۲ – حلیم مجید

آش و حلیم

اکثر کسانی که طعم حلیم های رستوران مجید را چشیده اند بدون هیچ تردیدی در این موضوع اتفاق نظر دارند که بهترین حلیم های تهران را این رستوران دارد. حلیم هایی واقعاً خوشمزه در کنار ادویه جات و چاشنی‌هایی که آن را لذیذ تر می‌کند. جلوی مجید همیشه صف است و برای خوردن بهترین حلیم تهران باید آستانه تحمل خود را بالا ببرید. حلیم هایی پرملات، غلیظ و سنگین که می‌تواند افطاری‌ای بینظیر و پرانرژی برایتان باشد.

حلیمی که صرفا با گوشت تازه بره تهیه میشود و طبیعتاً قیمتش نسبت به سایر حلیم فروشی‌ها بالاتر است. باز هم تاکید میکنیم که اگر می‌خواهید از طعم یک حلیم واقعاً خوشمزه لذت ببرید مسیر خود را به سمت اختیاریه کج کنید و جلوی مجید صف بیاستید! حتی اگر مجبور شوید تا میدان اختیاریه در صف بایستید. چرا که در نهایت بهترین و پرملات‌ترین حلیم تهران را خواهید خورد.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات درباره حلیم مجید میتوانید بر روی نام مچموعه کلیک کنید تا وارد صفحه رستوران در اپلیکیشن یا وب سایت شوید.

۳ – آش و حلیم دارچین

 

آش و حلیم

هر موقع در حال گذر از خیابان ستارخان بودید و متوجه جمعیتی شدید که جلوی یک آش فروشی صف ایستاده اند، مطئن شوید به دارچین رسیده‌اید. رستورانی نامی و کاربلد که به بی رقیب‌ترین آش فروشی غرب تهران تبدیل شده است. حلیم‌های این رستوران به اندازه آش‌هایش معروف هستند حتی خیلی‌ها حلیم‌های آن را بهتر می‌دانند ولی هر چه که هست وقتی وارد دارچین شدید برای شما فرقی نمی‌کند که آش می‌خواهید یا حلیم، شما با خوشمزه‌ترین وعده غذایی آن روزتان مواجه خواهید شد.

دارچین بیشتر برای خرید بیرون بر مناسب است تا حضور در رستوران، لذا توصیه می کنیم که نوش جان کردن محصولات دارچین را در خانه به حضور در رستوران ترجیح دهید. قیمت های دارچین هم کاملاً به صرفه و مناسب است.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات درباره آش و حلیم دارچین میتوانید بر روی نام مچموعه کلیک کنید تا وارد صفحه رستوران در اپلیکیشن یا وب سایت شوید.

۴ – معنوی

 

آش و حلیم

حاج علی معنوی یکی از نام‌های آشنا در حوزه رستوران‌داری و طبخ آش و حلیم در تهران است.  همین نام و سابقه خوب، برندی شده است تا شعبه اصلی خود در محله پیروزی در شرق تهران را به شعبات متعددی در نقاط مختلف تهران گسترش دهد. حلیم و آش معنوی با بیش از ۴۰ سال سابقه جزو قدیمی ترین آش سرا‌های تهران به حساب می آید که گذر زمان تاثیری روی کیفیت غذاهایش نداشته وهمچنان مشتری‌ها را راضی به خانه هایشان راهی میکند.

برای سکانان شرق تهران هیچ آش و حلیمی بهتر از معنوی وجود ندارد و می‌شود گفت روی آن تعصب دارند. به همین دلیل هم ایستادن در صف طولانی حلیم معنوی برایشان خسته کننده نیست.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات درباره حلیم معنوی میتوانید بر روی نام مچموعه کلیک کنید تا وارد صفحه رستوران در اپلیکیشن یا وب سایت شوید.

 

۵ – آش و حلیم نیکو صفت

 

 

آش و حلیم

 

بدون شک نیکو صفت در میدان انقلاب معروف ترین و محبوب ترین آش سرای تهران است. رستورانی که سال های متمادی مشتریانِ عشق آش خود را از هر نقطه تهران به میدان انقلاب می‌کشد و تغییر مکانِ اجباری اش هم هیچ تاثیری در تعداد مشتری و محبوبیتش نداشت. نیکوصفت به خاطر محبوبیتی که دارد در اکثر روزها و  عصر‌ها به شدت شلوغ است و باید پیِ یک صف طولانی را به تن خود بمالید.

ولی مطمئن باشید ارزش حتی ساعت‌ها ایستادن در صف را دارد. آش شله قلمکار و آش رشته نیکو صفت معروف‌تر از حلیم‌های آن است و در کنار یک بربری داغ، افطاری‌ای فوق‌العاده برای شما خواهد ساخت. نیکو صفت شعبه دیگری ندارد و در تهران تک است. در این رستوران باید عجله را چاشنی کار خود کنید وگرنه خیلی زود آش‌ها تمام میشود و دست خالی باید به خانه بازگردید.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات درباره آش و حلیم نیکو صفت میتوانید بر روی نام مچموعه کلیک کنید تا وارد صفحه رستوران در اپلیکیشن یا وب سایت شوید.

 

۶ – حلیم کبابی غدیر

 

آش و حلیم

کبابی غدیر یک کبابی خیلی قدیمی و معروف در خیابان ستارخان است که در همه سال‌های فعالیتش بهترین و بی‌رقیب‌ترین کبابی این محدوده بوده است. همیشه جلو این کبابی صف است. خصوصا صبح‌های جمعه و برای حلیم‌های مخصوصش. حلیم‌هایی که فقط صبح‌های جمعه دارد اما در ماه رمضن روال عوض می‌شود و هر روز در زمان افطار عرضه می‌شود.

بنابراین اگر در خیابان ستارخان پیچ تهران ویلا را رد کردید و به صف‌ طولانی‌ای رسیدید بدانید که این صف برای حلیم‌های غدیر است. کباب‌های آن هم بسیار خوشمزه است اما  در زمان افطار کمتر عرضه می‌شود. در حقیقت زمان فروش حلیم که به پایان رسید سفارش‌های انبوه کباب شروع می‌شود. بسیاری از مشتری‌ها از روز‌های قبل برای مراسم‌های افطاری‌ و مهمانی‌های شام‌ کباب‌های اینجا را سفارش می‌دهند تا با غذای خوشمزه‌ای از مهمانان خود پذیرایی کرده باشند.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات درباره حلیم کبابی غدیر میتوانید بر روی نام مچموعه کلیک کنید تا وارد صفحه رستوران در اپلیکیشن یا وب سایت شوید.

 

۷ – حلیم صبا

 

آش و حلیم

حلیم صبا در خیابان اقدسیه هم یکی دیگر از حلیم فروشی‌های معروف تهران است. البته اینجا فقط حلیم فروشی نیست. بلکه بهترین و معروف‌ترین  آش و حلیم در منطقه شمال شرقی تهران است. مغازه آن هم قدیمی و باسابقه است. به طوری که در همه ایام سال پاتوق آش خوردن است. خصوصا روزهای جمعه برای حلیم صبحگاهی بسیار شلوغ می‌شود.

حلیم صبا هم از نظر کیفی و طعم مانند حلیم سیدمهدی و نیکوصفت است. اما همچنان بهترین حلیم با اختلاف زیادی حلیم مجید است.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات درباره حلیم صبا میتوانید بر روی نام مچموعه کلیک کنید تا وارد صفحه رستوران در اپلیکیشن یا وب سایت شوید.

 

۸ – حلیم ناصر

 

آش و حلیم

یکی دیگر از کبابی‌های معروف که برای حلیم‌های آن صف طولانی تشکیل می‌شود در خیابان پاسداران قرار دارد. حلیم‌های ناصر در روزهای جمعه در مواقع عادی و در همه عصرها در ماه رمضان اهالی پاسداران را در صف خود منتظر نگه می‌دارد تا یکی از خوشمزه‌ترین طعم‌ها را به آن‌ها هدیه دهد.

کبابی ناصر در عین حال بهترین کباب‌های محدوده پاسداران را هم دارد. جوجه‌کباب‌ و کوبیده آن بسیار معروف است و پای ثابت مهمانی‌های اهالی منطقه پاسداران. البته کمی سطح قیمت کباب‌هایش از کبابی‌های دیگر بالاتر است که آن هم بخاطر گوشت باکیفیتی است که استفاده می‌کنند.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات درباره حلیم ناصر میتوانید بر روی نام مچموعه کلیک کنید تا وارد صفحه رستوران در اپلیکیشن یا وب سایت شوید.

 

۹ – بورانی

 

آش و حلیم

بورانی یک غذافروشی تازه تاسیس در خیابان سهروردی است که غذاهایی از همه جای ایران را در محیط کوچک و گرم خود مهیا کرده است. غذاهای خانگی با عطر و طعم اصیل. نکته جالب این غذافروشی این است که خانوادگی اداره می‌شود. دستور غذاها از مادر خانواده است و با همکاری پدر و پسر آماده می‌شوند. بورانی در تمام ایام سال آش آبادانی و آش دوغ را در منو خود دارد. آش‌هایی که آبادان  و اردبیل را به تهران آورده و با خوردن آن‌ها تمام خاطرات این شهرها تداعی می‌شود.

حالا بورانی به مناسبت ماه رمضان حلیم و شله‌زرد هم به منو‌اش اضافه کرده. حلیمی خوش‌طعم و درجه یک با بافت نرم که لذت خوردنش را دوچندان می‌کند. البته بورانی شامی بابلی هم دارد که برای افطار گزینه سبک و مقوی‌ای هست. اگر برای شام هم به دنبال خوشمزه‌ترین غذا هستید حالا که به بورانی آمده‌اید کلم پلو مخصوص شیرازی را از دست ندهید. چرا که مادر خانواده اصالتا شیرازی است و دستور این غذا را از قدیم به یادگار دارد.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات درباره حلیم بورانی میتوانید بر روی نام مچموعه کلیک کنید تا وارد صفحه رستوران در اپلیکیشن یا وب سایت شوید.

 

۱۰ – غذاسرای شیراز

آش و حلیم

یکی دیگر از غذافروشی‌هایی که با ارایه غذاهای خانگی و متنوع محبوب شده است غذاسرای شیراز در خیابان خواجه عبدالله است. جایی که غذاهای خوشمزه و ساده خانگی را دارد. منویی شامل انواع کوفته و کتلت، کشک بادمجان و میرزاقاسمی و همه غذاهای نوستالژیکی که به دلیل مشغله‌های امروزی کمتر آن‌ها را می‌خوریم.

این غذافروشی در ایام ماه رمضان و در ساعات نزدیک به افطار هم بسیار شلوغ می‌شود و با ارایه حلیم و آش و شله‌زرد به مشتری‌ها سرویس می‌دهد.

 

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات درباره غذاسرای شیراز میتوانید بر روی نام مچموعه کلیک کنید تا وارد صفحه رستوران در اپلیکیشن یا وب سایت شوید.

 

درباره آوا فوشریان

من علاقه زیادی به کافه و رستوران دارم. نه صرفا بخاطر غذا و خوراکی. بلکه به دلیل دور هم بودن و اتفاق های خوبی که تو اینجور جاها برام میفته. انرژی زیادی هم برای تجربه طعم ها و مکان های جدید دارم. همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم.

3 نظرها

  1. هلیم درسته نه حلیم! از شما بعیده

  2. از همه جا نام بردین اما از بهترین حلیم تهران که هنوز با گوشت بوقلمون تهیه میشه و بیش از ۵٠ سال قدمت داره نام نبردین. حلیم “خیرخواه” تو خیابون اسکندرى شمالى از قدیمیترین و بهترین حلیم هاى تهرانه و هروقت که امتحانش کنین هنوز همون طعم و کیفیت حلیمهاى زمان بچیگیمونو میده،اینم وبسایتشون : http://www.halimkheirkhah.com/index.html