خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / ۱۰ پاتوق بستنی فروشی برای عشاق بستنی

۱۰ پاتوق بستنی فروشی برای عشاق بستنی

تعریف بستنی بسیار ساده است، ممد حیات و مفرح ذات. بستنی یک دسر خوشمزه است که در سرما و گرما غم و شادی می‌چسبد. بستنی نشاط آور است و به راحتی آدم را از گرفتگی و افسردگی نجات می‌دهد. اما یک سوال پیش می‌آید که بستنی چیست و ما چقدر بستنی و انواع مختلف را می‌شناسیم؟ بستنی چند مدل دارد و کدام به ذائقه ما بیش تر خوش می‌آید؟ اگر می‌خواهید به جواب این سوال‌ها برسید با مجله فیدیلیو همراه باشید تا ۱۰ بستنی فروشی خوب و پرطرفدار در ۵ سبک مختلف به شما معرفی کنیم.

بستنی ستنی زعفرانی

۱- اکبر مشتی ملایری

شهرت و آوازه این بستنی فروشی کاری کرده کارستان. در کتاب معروف گردشگری به نام Lonely Planet نسخه ایران به توریست‌هایی این توصیه را کرده تا لذت چشیدن طعم ناب و اصیل بستنی سنتی زعفرانی را در بستنی فروشی اکبر مشتی ملایری از دست ندهد. بستنی های اکبر مشتی انصافا خوشمزه پر طعفران و پر مغز هستند که هرجایی نمی‌توان شبیه آن را مزه کرد.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات بستنی فروشی اکبرمشتی اینجا را کلیک یا لمس کنید

بستنی مجارستانی

 

۲- بستنی چیمنی 

 

چیمنی در زبان انگلیسی به معنی دودکش است و این چیمنی یک بستنی یا بهتر بگوییم یک نان بستنی و شیرینی بوده که متعلق به کشور مجارستان است. این نون بستنی در مجارستان و اکثر کشورهای اروپایی آن محدوده مثل چک و اتریش بسیار پرطرفدار است و مردم یا آن را با بستنی سافت سرو میل می‌کنند یا بعنوان یک نان لطیف و لذیذ و خوشمزه با یک فنجان قهوه.

کمتر محله‌ای در شهر پراگ و بوداپست و امثال این‌ها یافت می‌شود که مغازه چیمنی فروشی نداشته باشد. آقای احتشام صاحب امتیاز و مالک برند چیمنی در ایران، اولین بار در سفری که به اروپا داشت با این پدیده خوشمزه و محبوب آشنا می‌شود و پس از یک تحقیق میدانی و برنامه ریزی دقیق، رسپی اصیل و دستگاه‌های مخصوص این نان بستنی را از اروپا وارد می‌کند و اولین شعبه از برند خوشمزه چیمنی را در اوایل زمستان سال ۹۶ و در محله پاسداران تهران افتتاح می‌کند.

در همین مدت کم بستنی چیمنی در شبکه‌های اجتماعی و میان عشاق بستنی چنان سرو صدا کرده که تعداد شعب آن به ۶ رسیده و هر روز تعدادی درخواست برای اخذ نمایندگی آن به دفتر این برند ارسال می‌شود.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات بستنی چیمنی اینجا را کلیک یا لمس کنید

بستنی ایتالیایی، جلاتو یا ژلاتو

 

۳- بستنی سن مارکو

بستنی فروشی سن مارکو در محله قیطریه یکی از معروف‌ترین‌ها و شاید قدیمی ترین جلاتو فروشی تهران باشد. در ایران صف یک مغازه خوراکی فروشی تا حد بسیاری نشان دهنده محبوبیت و معروفیت آن در شهر است. طعم‌های جدید و بافت خاص بستنی‌های سن مارکو باعث شده همه آن‌هایی که عاشق بستنی هستند حتما سری به آن بزنند و طعم‌های بستنی پسته‌ای و موهیتو و … آن را مزه کنند. طعم های جدید خاص و متنوع از ویژگی همیشگی بستنی فروشی سن مارکو است.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات بستنی فروشی سن مارکو اینجا را کلیک یا لمس کنید

۴- بستنی عمو بیوک

عمو بیوک اسم یک راننده رالی حرفه‌ای است که بستنی فروشی‌اش در ستارخان بسیار معروف است. شاید عمو بیوک برای بسیاری در تهران کشف نشده باشد اما اهالی ستارخان و اطراف آن به خوبی عمو بیوک را می‌شناسند. اگر شما به این بستنی فروشی بیایید و درخواست ۴ اسکوپ بستنی ایتالیایی آن هم از نوع قیفی کنید به شما این هشدار را می‌دهند که این تعداد اسکوپ روی یک قیف به راحتی جا نمی‌شود! عمو بیوک به جرات بزرگرتین اسکوپ‌های بستنی ایتالیایی را در تهران سرو می‌کند. بستنی‌های میوه‌ای خوشمزه از معجون ترش هوس انگیز تا شکلات تلخ محبوب و طعم‌های جدید ذغالی و سوهان و … .

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات بستنی فروشی عموبیوک اینجا را کلیک یا لمس کنید

 

ماست بستنی

۵-یوگوبری

ماست بستنی هم یکی از پدیده های نسبتا جدید از انواع بستنی است. برند یوگوبری هم یکی از اولین‌ها در عرصه ماست بستنی است که مدعی است بستنی‌ رژیمی سرو می‌شود. بستنی‌هایی با کمترین میزان کالری، چربی و قند. ماست بستنی طعمی خواص اما دلچسب دارد و شما در یوگوبری می‌توانید طعم‌های جدیدی از مسات یخ زده یا ماست بستنی را تجربه کنید و به همراه بستنی خود انواع تاپینگ از میوه‌های تازه تا خشکبار و شکلات‌های مختلف را اضافه کنید و لذت بیشتری از بستنی خود ببرید. ماست بستنی به دلیل کم کالری بودن بازار رو به رشدی دارد و در آینده خبرهای بیشتری از آن خواهید شنید. یوگوبری یک برند زنجیره است که شما در نقاط مختلف می توانید از طعم و مزه خوب آن لذت ببرید.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات بستنی فروشی یوگوبری اینجا را کلیک یا لمس کنید

۶-بستنی سال سال

اگر به بام تهران رفته باشید حتما در ورودی آن چشمتان به این مسات بستنی فروشی افتاده است. این برند بستنی که متعلق به بابک بختیاری ،بنیانگذار بستنی آیس پک، است بعنوان یکی از پیشگامان ماست بستنی در ایران به حساب می‌آید. از ویژگی های ماست بستنی فروشی‌ها این است سلف سرویس هستند. یعنی هر کیلو بستنی قیمتی مشخص دارد و شما یک ظرف بر میدارد و دیگر ریش و قیچی دست خودتان است. هر قدر که دوست دارید ماست بستنی بریزید و از آن لذت ببرید.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات رستوران بستنی فروشی سال سال اینجا را کلیک یا لمس کنید

بستنی رولی

۷- بن رول

 

رول بستنی‌ها جدیدترین ورژن از انواع بستنی هستند که در تهران یافت می‌شوند. همانطور که از اسم این بستنی فروشی هم مشخص است بن رول جایی است که بستنی رولی به شما می‌دهد. بستنی که روی صفحه‌ای سرد و جلوی چشم شما با میوه‌ها و شکلات‌های مختلف تهیه می‌شود. تهیه این بستنی جلوی چشم شما اتفاق می افتد و شلوغی شعبه خیابان ۳۰ تیر بن رول نشان از جذابیت این نوع بستنی برای مشتریان دارد.

 

۸-رول بستنی کاردک

تهیه و سرو رول بستنی بخشی از جذابیت آن است. یعنی شما قبل از این که این بستنی‌های خوشمزه را مزه کنید از روش جذاب آماده سازی آن لذت می‌برید. صحنه‌ای که آقای بستنی ساز با دو کاردک به جمع و پهن کردن بستنی و ترکیب مواد بستنی و میوه‌ها و شکلات‌های خوشمزه مشغول به یک اتفاق جذاب تبدیل شده که علاوه بر مشتریان مردمی که از آن حوالی هم می‌گذرند بایستند و شاهد این اتفاق خوشمزه باشند. رول بستنی کاردک در مجتمع مگامال هم از مکان‌هایی است که شما از لحاظ بصری لذت می‌برید و هم مزه دلچسب یک رول بستنی خوشمزه را می چشید.

بستنی یخی (پاپسیکل)

۹- بستنی فروشی و قهوه ریبار

بستنی چوبی ریبار از اولین برندهای ایرانی است که بستنی یخی یا به اصطلاح پاپسیکل را به مشتریان ارائه داد. یک بستنی چوبی دست ساز خوشمزه با طعم‌هایی جدید مثل بستنی بیسکوئیت مادر و چای لاهیجان، انار گلپر و … و البته با تزئینات زیبا و جذاب و هوس انگیز. بستنی هایی جذاب با مواد تازه و البته با دورچین های زیبا و جذاب لذتی را به شما منتقل می کند که برای تجربه دوباره آن باز هم به این بستنی فروشی سر بزنید.گزارش کاملی از ازین بستنی فروشی را می توانید در اینجا بخوانید.

پ.ن. زمان نگارش این گزارش کافه بستنی ریبار در حال یک جابه‌جایی به فضایی بهتر در محدوده خیابان فرشته است.

۱۰-بستنی ایلیو

بستنی ایلیو از پاتوق‌های جدید و نسبتا لوکس بستنی خوری است که در محدوده خیابان فرشته شروع به فعالیت کرده است. در بستنی فروشی ایلیو چندین مدل بستنی مثل جلاتو، سافت جلاتو و از همه مهم‌تر بستنی چوبی یا پاپسیکل هم سرو می‌شود. بستنی‌های دست سازی که طعم و مزه و شکل و ظاهر بسیار جذاب و خوبی دارند و طعم‌های طبیعی آن همیشه بعنوان یک محرک شما را مجبور به مزه کردن این طعم‌های شیری و خامه‌ای و شکلاتی می‌کند.

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.

2 نظرها

  1. در این میان اسم کارگاه ژلاتو را جا انداختین. بین جاهایی که ژلاتو دارن، اول کارگاه ژلاتو هست، بعد ایلیو و بعد از این دو سن‌مارکو. البته ایلیو وقتی رفت طبقه بالای بوتیک مال ملل فروش کمی داشت و بستنی‌هاش دیگه تازه نبود، ولی الان که جاش را آورده بَرِ خیابان دوباره خوب شده.

    • منم با نظر شما در مورد کارگاه جلاتو موافقم، یعنی جلاتویی بهتر از جلاتوهای کارگاه جلاتو اصلا ندیدم و خیلی عجیبه که اسمش توی این لیست نیست