خانه / کافه و رستوران / با کرنلیا بدون ویزا به یونان بروید
رستوران یونانی کرنلیا

با کرنلیا بدون ویزا به یونان بروید

بدون تعارف باید یک حقیقت غذایی را بپذیریم که ما ایرانی‌ها ذائقه ماجراجویی نداریم. این موضوع را می‌توان از تکراری بودن منوی بسیاری از رستوران‌ها مشاهده کرد. منوهایی که پر است از پیتزا، برگر، پاستا و استیک آن هم از میان هزاران طعم و مزه که جهانی هستند و هم برای ما دلچسب و لذیذ خواهند بود. در شلوغی رستوران‌های شهر کمتر رستورانی است که ریسک کند و تمرکز خود را روی یک سبک غذایی جدید بگذارد. در این گزارش از کشف ماه مجله فیدیلیو سری زده‌ایم به رستوران یونانی کرنلیا رستورانی که طعم واقعی یونان را می‌دهد.

کرنلیا داستان بامزه یونانی

بعدی قبلی

رستوران یونانی کرنلیا

رستوران یونانی کرنلیا

بعدی قبلی

می‌پسندم:

فضا و محیطی یونانی

منویی وفادار به غذاهای یونانی

وجود آشپزی یونانی

در دنیا غذا و آشپزی بیشمار مکتب و سبک غذایی معروف و پر طرفدار داریم. از غذای ژاپنی، چینی، هندی، عربی و … بگیر تا انواع غذای اروپایی و امریکایی و از این بیشمار غذای متنوع و خوشمزه ما تنها خودمان را به کباب کوبیده، خورش قیمه و قرمه سبزی و چند غذای پرطرفدار دیگر محدود کرده‌ایم. انتخاب یک غذا و طعم جدید به قدری برایمان سخت شده است که کمتر چالش امتحان یک جای ناشناخته را می‌پذیریم.

به تازگی رستورانی در نزدیکی پارک آب و آتش افتتاح شده که از بسیاری جهات با دیگر رستوران‌های فرنگی متفاوت است. همانطور که از اسم این رستوران مشخص است سبک این رستوران یونانی است و آن هم یونانی اصیل. حالا از چه لحاظ اصیل؟ از این بابت که انگار تکه‌ای از یونان را جدا کرده باشند و با خود به تهران بیاورند.

از پنجره‌های چوبی آبی لاجوردی، میزهایی با رویه سنگی و صندلی‌های چوبی، حتی بشقاب‌ها، لیوان‌ها و کارد و چنگال‌ها هم از خود یونان برای کرنلیا تهیه شده است. رستوران یونانی کرنلیا برای این اصیل بودن پای را فراتر گذاشته و حتی آشپز و خالق این طعم‌های دلچسب را هم از یونان آورده است.

بله خانم کرنلیا، که اسم این رستوران هم به نام ایشان است، یک آشپز، یک خانم و یک کدبانوی یونانی هستند که در شهر «پاتراس» رستوران خود را داشته است. رستورانی که اکثر مواد اولیه آن را از باغ خودشان تامین می‌کرده‌اند تا غذاها در حد اعلایی طعم اصیل و محلی خود را داشته باشند. اتفاقی که متاسفانه در ایران به ندرت و شاید اصلا شاهد آن نباشیم.

کرنلیا یعنی ماجراجویی در  غذاهای یونانی

کشور یونان به المان های بیشماری معرف است از جمله زیتون و مزه‌هایش است، به طعم‌ها و خوراک‌های مدیترانه‌ای و جالب اینجاست که ذائقه ما ایرانی‌ها و یونانی‌ها بسیار به هم نزدیک است. گوشت و بادنجان و ماهی و گوجه فرنگی و نان و پنیر بخش اصلی غذای یونانی را تشکیل می‌دهد. غذاهای یونانی برای اکثر مردم دنیا شناخته شده است اما ما شاید تنها اسم سالاد یونانی به گوشمان خورده باشد، تازه سالاد یونانی هم که در اکثر رستوران‌های ایران سرو می‌شود چیزی دور از نمونه واقعی خود است.

کرنیلیا یک رستوران با حال و هوای یونان است که سالنی U شکل دارد و در طبقه دوم مجموعه غذایی سیاوش، در ابتدای بوستان آب و آتش شروع به کار کرده است.

شاید برایتان جالب باشد که منوی غذایی ایرانی و یونانی مشترکاتی هم دارد، مثل دلمه، کوفته و ماست و خیار البته که در نام گذاری و تلفظ تفاوت‌های اندکی دارند. منوی رستوران یونانی کرنلیا پر است از غذاهای خوشمزه یونانی و اسم‌های بیشماری که نام بردنشان بسیار سخت است. غذاهایی مثل «باجاری سالاتا» یا « موسخاری می کی دونیا» تنها نمونه هایی از این منوی پر پیمان هستند.

رستوران یونانی کرنلیا به شما مزه می‌دهد

بعدی قبلی

رستوران یونانی کرنلیا

رستوران یونانی کرنلیا

رستوران یونانی کرنلیا

بعدی قبلی

 نمی‌پسندم:

حجم کم غذا

نداشتن قهوه یونانی

به محض اینکه وارد کرنلیا شوید و روی صندلی‌های چوبی‌اش لم دهید یک نفر به پیشواز شما می‌آید و قبل از اینکه منوها را به شما بدهد یک نکته بسیار بسیار مهم را به شما گوش زد می کند.

« غذاهای ما در پرس‌های بسیار کوچک سرو می‌شود.» این جمله‌ای که است که شاید برای شما جای سوال داشته باشد که چقدر کوچک؟ Mezze یا مزه کلمه‌ای است که در فرهنگ غذایی یونانی زیاد به گوشتان می‌خورد. این مزه همان پیش غذا است و اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم باید بگوییم که در این رستوران سعی بر آن بوده که شما چندین مدل غذا و پیش غذای مختلف را امتحان کنید و سفارشات به صورت یک سینی مزه برای شما سرو شود. اگر فکر می‌کنید که با انتخاب تنها یک گزینه از غذای اصلی سیر می‌شوید سخت در اشتباه خواهید بود.

جادوی مزه در هیمن حوالی

رستوران یونانی کرنلیا

منوی کرنلیا به چندین بخش تقسیم می‌شود، خوراک‌های گیاهی مثل فتا ساقاناکی ( پنیر فتای یونانی که داخل خمیر نازکی پیچیده شده و به همراه عسل و سیاه دانه سرو می‌شود)، کنار غذاها، خوراک‌های گوشتی، ماهی، دیپ‌ها و سالادها، پای‌ها و در آخر کوفته‌ها و دلمه‌ها. توضیح کامل این منو بسیار سخت و زمان بر است و باید دل را به دریای یونانی زد و تا می‌توان از آن چشید تا این اسم‌های ناشناخته را درک کرد.

در اکثر این خوراک‌ها مشترکاتی پیدا می‌شود که به روش جدیدی برای ما ایرانی‌ها ترکیب، طبخ و سرو می‌شوند و شاید برای هر ذائقه‌ای خوشایند نباشد اما در کل قابل قبول و لذیذ است. قیمت‌ آیتم‌های منو هم چیزی بین ۵ تا ۲۴ هزار تومان است. مدیران رستوران یونانی کورلنیا هم می‌دانند که کسی با یک پرس غذای آن‌ها سیر نمی‌شود و برای شما چاره‌ای اندیشیده‌اند. منوهای ۲ و ۴ نفره‌ای که شامل ۱۰، ۱۲ مدل از انواع خوراک‌های طبخ شده توسط خانم کرنلیا که با تخفیف و قیمت نسبتا معقول‌تری ارائه می‌شود. قیمت این پکیج ها چیزی بین ۱۳۰ تا ۲۴۰ هراز تومان است.

بدون ویزا به یونان سفر کنید

بعدی قبلی

رستوران یونانی کرنلیا

رستوران یونانی کرنلیا

بعدی قبلی

رستوران یونانی کرنلیا بدون شک رستورانی برای ماجراجویی در طعم و مزه است. این رستوران پلی است به سوی فرهنگ و غذاهای خوشمزه یونانی، یعنی با مبلغی در حدود ۵۰ هزار تومان می‌توانید یک تجربه خوب از سفری غذایی به یونان داشته باشید. توصیه ما به شما علاقمندان غذا و رستوران‌گردی این است که حتما این رستوران را مزه کنید تا تجربه‌ای از طعم‌های اصیل یونانی داشته باشید و چه بهتر که دسته جمعی این اتفاق را رقم بزنید و ناخونکی هم به غذای دوستانتان بزنید و غذای مختلفی را بچشید.

برای اطلاع از منو و آدرس رستوران یونانی کرنلیا اینجا کلیک کنید

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.