خانه / کافه و رستوران / کافه کارفه کافه‌ای به دور از شلوغی‌های شهر
کافه کارفه

کافه کارفه کافه‌ای به دور از شلوغی‌های شهر

متاسفانه هدف اکثر افرادی که ایده یا سرمایه تاسیس یک کافه یا رستوران را دارند تنها کسب سود و منفعت مالی است و به این حرفه فقط به چشم یک بنگاه تجاری نگاه می‌کنند. این دیدگاه باعث شده که در سطح شهر کافه‌هایی ببینیم که بسیار شبیه به هم و تکراری هستند. آن‌هایی که با کپی برداری، آن هم به شدت ضعیف، از نمونه‌های موفق این عرصه بازگشایی شده‌اند. کم هستند کافه‌هایی که پول تنها هدف و الویت آن‌ها نیست و دغدغه فرهنگی هنری آن‌ها باعث تاسیس مکانی به نام کافه شده است. در این کشف ماه مجله فیدیلیو می‌خواهیم شما را به کافه کارفه ببریم کافه‌ای که قرار است محل تلاقی کار و کافه باشد.

بعدی قبلی

بعدی قبلی

در جست‌و‌جوی کافه کارفه

قطعا اگر آدرس دقیق کافه کارفه ندانید و از قبل برای رفتن به آن برنامه نچیده باشید، گذرتان به اینجا نخواهد افتاد. کافه کارفه در انتهای یک کوچه بن بست و در حوالی خیابان ایرانشهر و پارک هنرمندان قراردارد.

کارفه، کافه نسبتا بزرگی است چرا که در یک خانه بزرگ حیاط دار نسبتا قدیمی تاسیس شده است. شاید دانستن این نکته بد نباشد که مالکین و مدیران کافه کارفه مالک کافه معروف و موفق مسعودیه در عمارت مسعودیه بودند که که متاسفانه با مدیریت غلط مجموعه عمارت مسعودیه کافه به یک تعطیلی ناخواسته کشیده شد و انتظارها برای بازگشایی آن به نتیجه نرسید. تا این که تیم مسعودیه عزم خود را جزم کردند و این بار در محلی کافه خود را راه اندازی کردند که دیگر بخشی زیادی از انرژی و توان خود را صرف سرو کله زدن با مدیریت کارنابلد نکنند.

کارفه عمارتی با صندلی رنگی

سبک و کلاس کاری کافه کارفه و مسعودیه کاملا با هم متفاوت است. یکی سنتی و اصیل و دیگری جدید و مدرن. از درب آبی رنگ کافه کارفه که وارد حیاط با صفای آن می‌شوید در گوشه گوشه محیط المان‌های زیبایی را می توانید بینید که بخشی از دکور کافه هستند. از میز و صندلی‌هایی که در حیاط و ایوان هستند تا آینه، تاقچه و موارد دیگر همگی با طرحی زیبا و رنگی زنده و شاد.

وارد ساختمان کارفه که شوید آرامش اولین حسی است که از آن دریافت می‌کنید و این اتفاق به دلیل استفاده بجا از رنگ‌های ملایم و آرامش بخش در کنار نورپردازی دلپذیر و درکل هارمونی اجزای کافه است. میز و صندلی‌های چوبی با رنگ‌هایی شاد، کمدها و بوفه‌ها و ظروف جدیدی که روی بعضی‌هایشان طرح گلسرخی را می‌توان مشاهده کرد

کارفه ترکیبی است از اسم کار و کافه و هدف از تاسیس این کافه برپایی پاتوقی برای اهالی هنر بوده تا بحث‌ها، جلسات و دورهمی‌های کاری و حتی کارهای روزمره هنری خود را هم به کارفه بیاورند و کار خود را انجام دهند و هم از بودن در کارفه و نوشدین قهوه و خوردن صبحانه و امثال این ها لذت ببرند.

اتفاقات روز فرهنگی در کافه کارفه

این اتفاق را می‌توان از میز و صندلی‌های بزرگ که بیشتر حالت سوشیال یا اجتماعی دارند، از چند میز تحریر یک نفره و موسیقی لایت و آرامش بخش کافه و حتی از چراغ‌های مطالعه آن متوجه شد. کارفه بستری است برای ایونت‌ها و اتفاقات فرهنگی روز.

در همین مدت کم تاسیس کارفه چندین اتفاق فرهنگی هنری در این کافه رخ داده است بعنوان مثال جشن رونمایی و امضای کتاب «چای نعنا» که سفرنامه آقای منصور ضابطیان، مجری تلویزیون، به کشور مراکش بوده و با حضور اهالی هنر و علاقمندان به کتاب ایشان در این کافه برگذار شده است.

بعدی قبلی

بعدی قبلی

عطر چای نعنا در کافه جریان دارد

می‌پسندم:

  • طراحی داخلی و دکور زیبا
  • محیطی برای کالاهای فرهنگی هنری
  • دنج بودن

برای تیم با تجربه کارفه طبیعی است که در ابتدای راه اندازی کافه جدید خود منوی پر و پیمانی آن هم با تعداد زیادی آیتم در نظر نگیرند. کارفه‌ای‌ها سعی کرده‌اند منوی جمع و جور یا بهتر بگوییم مختصر و مفیدی داشته باشند. شاید در منوی کارفه وعده‌های حجیم و سنگین که مناسب وعده ناهار یا شام باشد به چشم نخورد، اما چند مدل صبحانه و ماست و گرانولا و منوی تقریبا کاملی از قهوه‌ها دمنوش‌ها و نوشیدنی‌ها بدون شک نیاز خوراکی شمایی که به کافه کارفه آمده‌اید را بر طرف خواهد کرد.

کیک‌ها و نان‌های این کافه حال و هوای خانگی دارد و بیش‌تر آیتم‌های منو مثل کروسان، کیک و … را خودشان در کافه تهیه می‌کند. یک دستگاه بزرگ ماالشعیر شمس هم در گوشه کافه به چشم می‌خورد که احتمالا بتوان ماالشعیرهای بشکه‌ای و در لیوان‌های بزرگ هم سفارش داد و در کنار اسنک‌ها و میان وعدهای کافه از آن لذت برد.

بعدی قبلی

بعدی قبلی

بوتیک کافه کارفه

نمی‌پسندم:

لزوم هماهنگی پیش از سر زدن به کافه

منوی نسبتا خلوت

کافه از پاتوق‌های اصلی هنرمندان است و گاها بحث‌های کاری و هنری که پایانی برای شان نیست به درازا می‌انجامد و شاید این اتفاق مورد نظر بسیاری از کافه داران نباشد. چرا که در ورودیه برخی از کافه‌ها می‌توان این تابلو را مشاهده کرد که حداکثر مدت استفاده از میزها برای مثال یک ساعت و حتی در برخی اماکن شلوغ به ۲۰ دقیقه هم کاهش یافته است.

کافه کارفه با موقعیت مکانی بسیار دنج و آرامی دارد و با فضای بزرگ خود و حس و انرژی مثبتی که در آن جاری است برای شما محدودیتی ندارد و قطعا به زودی به پاتوقی برای اهالی این عرصه و البته کافه گردها و گافه بازها تبدیل خواهد شد. البته فراموش نکنید که قبل از رفتن به این کافه با آن‌ها تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.

3 نظرها

  1. ساکن بن بست بیژن

    سلام
    کافه دنج…
    محل دنج…
    شما در واقع محل دنج زندگیه مارو تبدیل کردید به یه مکان شلوغ و پر رفت و آمد. ما دیگه نمیتونیم جای پارک حتی برای خودمون جلوی در خونمون داشته بشیم چه برسه برای مهمانانمون. آخر هفته ها که رسما ماشین رو از جاش تکون نمیدیم که مبادا هنگام برگشت بدون جای پارک بمونیم.
    واقعا گناه ما چیه که سر کوچمون پارکه، هم شلوغیه اونو تحمل میکنیم هم ترافیک مشتریان شمارو داخل بن بست
    مدیریت محترم کافه لطفا فکری بحال پارکینگ مشتریان کافه نازنینتون بفرمایید
    دوستان عزیزی که قصد اومدن به کافه رو دارید لطفا کمی ما اهالی رو دریابید.
    ساکن بن بست بیژن

  2. من و تعدادی از دوستانم این کافه را برای دیدن بازی فوتبال ایران وپرتغال انتخاب کردیم.متاسفانه در کافه با برخورد نامناسبی مواجه شدیم .
    مسوولین کافه اعلام کردند که از ساعت ۹ به بعد سفارشی نمی گیرند و فقط ۲ پک سرد (پک سرد شامل یک لیوان مائالشعیر و چند عدد خیار و هویچ و سس پنیر و چند عدد بادام زمینی بود .) به مبلغ ۳۵٫۰۰۰ و گرم (شامل یک لیوان ماءالشعیر و پوره سیب زمینی و پنیر بود ) به مبلغ ۴۰٫۰۰۰ تومان برای تایم فوتبال دارند که این پک ها از لحاظ مواد و قیمت هیچ همخوانی نداشته و فاجعه بودند . پس از اعتراض در روز بعد اعلام نمودند که کافه هزینه ورودی در نظر گرفته که این هزینه بر روی پک ها اعمال شده است بدون اینکه به مشتری اعلام شود در هنگام رزرو کافه .
    این کافه کاملا غیر اخلاقی برخورد نموده و حق مشتری را رعایت نمی کند .با توجه به وجود کافه های بسیار بهتر در سطح شهر نه دیگه به این کافه خواهم آمد و نه به دوستان معرفی می کنم و به دیگران هم پیشنهاد می کنم که این کافه را انتخاب نکنند .

  3. سلام من از طریق اینستاگرام با کافه کارفه آشناشدم انتهای یک کوچه بدون تابلو ، که حس خوبی برای یک ناشناس ندارد یک حس مبهم که چرا کافه به این زیبایی تابلو ندارد ، در بسته و زنگ ! زدن برای ورود به کافه که عجیب بود انگاری وارد سیستم جاسوسی عده ای هنرمند بخواهی بشوی ، حیاط بسیار زیبا با دکوراسیونی خیلی خاص که حس آمیختگی رنگ و هنر و سلیقه و خانه ای به زیبایی تاریخ ، هر آ ن حس میکنی خانمی شبیه به شمس پهلوی از پله هایش پایین خواهد آمد و گویی منزلی از اشرافیت قدیم به یادگار مانده اما طبقه اول و دومش بسیار زیبا ولی حس سردی در تمام این ساختمان موج میزند شاید سردی این حس بر میگردد به محیط نیمه تاریکش و یا شاید به برخورد مودبانه و همراه با غرور صاحبانش ، حس کافه ندارد حس ورود به یک مهمانی باکلاس است که انگاری تو لباس ناجوری به تن کرده ای ……………. و منو تقریبا دو برابر قیمت های کافی شاپ های خوب لمیز و ویونا با کیفیتی پایین تر و حجم کمتر ، و اما من با اینکه عاشق محیطش شدم ولی حس رفتن مجدد به این مکان زیبا را ندارم همه چیز زیبایی نیست ….