خانه / کلینیک غذا / بشقاب سبز / آشنایی با کاربردهای عجیب پوست موز
خواص پوست موز

آشنایی با کاربردهای عجیب پوست موز

خواص پوست موز که تا به امروز در کشور هندوستان طرفداران بسیاری داشته است اکنون بر همه جهانیان آشکار شده است. بدون تردید همه شما تاکنون در خصوص خواص موز اطلاعات بسیاری کسب کرده‌اید. اما شاید تاکنون نمی‌دانستید که این میوه غنی از پتاسیم در پوست خود نیز خواص فراوانی دارد. به احتمال زیاد از این خبر شگفت‌زده می‌شوید اما پوست موز تنها در فیلم‌های کمدی کاربرد ندارد بلکه نوشیدنی‌های صبحانه شما را نیز مغذی می‌سازد.

در حالی که کشورهای مختلفی در سراسر جهان از جمله هندوستان سال‌هاست که در خصوص خواص پوست موز سخن می‌گویند، در کشورهای دیگر البته با اندکی تاخیر خواص این ماده مفید را به تازگی دریافته‌اند. پوست موز می‌تواند هم به صورت پخته و هم به صورت سرخ شده مصرف شود. اما اگر در ترکیب با نوشیدنی‌ها در مخلوط‌کن قرار بگیرد انرژی فوق‌العاده‌ای برای نوشیدنی شما به وجود می‌آورد. در ادامه این مطلب در بخش بشقاب سبز از مجله فیدیلیو همراه ما باشید تا با خواص جادویی پوست موز بیشتر آشنا شوید.

خواص پوست موز

خواص پوست موز

پوست موز لیست بلند بالایی از خواص مغذی را در خود جای داده است. این ماده مفید، غنی از ویتامین A و لوتئین است که ایجاد لکه‌های پوستی و چین و چروک‌های ناشی از بالارفتن سن را به تاخیر می‌اندازد و در وضوح بینایی تاثیر شایانی دارد. اگر صبح خود را با حالت بدی شروع کرده‌اید و به بیانی دیگر از دنده چپ بیدار شده‌اید نگران نباشید پوست موز به کمک شما می‌آید. پوست موز حاوی تریپتوفان است.

تریپتوفان نوعی اسید آمینه است که در تقویت اعصاب نقش موثری دارد. به علاوه وقتی سخن از پتاسیم به میان باشد موز همه نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند. البته بد نیست بدانید پوست موز نیز از این منبع مغذی بی‌بهره نیست.   پتاسیم یکی از مواد مورد نیاز بدن است که در تعادل مناسب الکترولیت‌ها تاثیر شایانی دارد و به همین سبب از سکته قلبی جلوگیری می‌کند. به علاوه در سفید شدن دندان‌ها نیز موثر است.

اگر با این همه خواص گوناگون هنوز متقاعد نشده‌اید بد نیست بدانید پوست موز در کنترل اشتها و کاهش وزن نیز نقش بسزایی دارد. هم‌چنین این پوسته‌های مفید غنی از فیبر نیز هستند که در روند گوارش و اشباع شما هم تاثیر فراوانی دارند. اما از همه این‌ها که بگذریم بهترین نکته در خصوص استفاده از پوست موز بیرون راندن آن از چرخه دفن زباله است. زباله‌های ارگانیک از جمله پوست میوه‌جات و سبزیجات و دانه‌های قهوه و محصولاتی از این قبیل اغلب از دیگر زباله‌ها سنگین‌تر هستند.

بنابراین بد نیست تجدید نظری در خصوص استفاده از این ماده مفید داشته باشید. لطفی در حق بدن خود و کره خاکی زمین کنید و اسموتی خوشمزه صبحانه خود را با پوست موز مغذی‌تر کنید.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.