خانه / رستوران آگهی / می لاکوی تکه‌ای از گیلان زیبا

می لاکوی تکه‌ای از گیلان زیبا

غذا و فرهنگ غذایی گیلان یکی از غنی و متنوع‌ترین‌ها هم از لحاظ پیشینه و هم طعم و مزه است. محبوبیت غذاهای گیلانی باعث شده تا اکثر رستوران‌ها در منوی خود حداقل یک یا دو آیتم را به غذای گیلکی اختصاص دهند، اما غذاهای بسیار خوشمزه و پر طرفدار گیلانی فقط به میرزاقاسمی و کباب ترش ختم نمی‌شود. متاسفانه کم هستند رستوران‌هایی که تخصصی غذاهای متنوع شمالی سرو کنند پس برای یافتن طعم ناب گیلکی در تهران باید به دنبال یک رستوران خوب گشت. با مجله فیدیلیو همراه باشید تا شما را با رستوران می لاکوی آشنا کنیم جایی که در حد اعلایی بوی گیلان را می‌دهد و متنوع‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای گیلانی را می‌توان در آن یافت.

بعدی قبلی
رستوران می لاکوی
رستوران می لاکوی
بعدی قبلی

سفر به گیلان قدیم در رستوران می لاکوی

عابرانی که مسیرشان از خیابان اراک در محدوده کریمخان می‌گذرد چند ماهیست شاهد یک اتفاق جدید و خوب در آن منطقه هستند. مغازه‌ای در این خیابان افتتاح شده است که حتی از ظاهر آن هم بوی گیلان به مشام می‌رسد. بله اولین چیزی که باعث جلب توجه رستوران گیلانی می لاکوی می‌شود طراحی زیبای و نمای بیرونی آن است. درب چوبی قدیمی ایوانی مشرف به خیابان که روی آن چند میز و صندلی چوبی با رومیزی زیبا قرار دارد.

به محض ورود به رستوران طراحی چشم نواز آن که تلفیقی از سنتی گیلکی و کلاسیک است و شنیدن موسیقی محلی در کنار بوی خوراک‌های گیلانی همگی مانند یک ماشین زمان عمل می‌کنند و شما را به رشت ۴۰، ۵۰ سال پیش می‌برند. از میز صندلی‌ها تا تابلوها و بشقاب‌های گل سرخی آویخته به دیوار. از چیدمان وسایل تا تیرهای چوبی که در سقف می لاکوی مشاهده می‌کنید، انگار که وارد تکه‌ای از گیلان شده‌اید.

ظاهر رستوران گیلانی میلاکوی شبیه خانه‌های محلی گیلانی است. با ایوانی کوچک مشرف بر خیابان و چند میز و صندلی. ساختمان این رستوران بنایی قدیمی است که برای مدت زیادی از آن استفاده نشده و حال و هوای قدیمی خود را حفظ کرده است. داخل رستوران که شوید انگار به یک خانه کلاسیک گیلانی وارد شده‌اید. خانه‌ای با میز و صندلی و کمدهای قدیمی چوبی که بر دیوارهایش نشانه‌های گیلان را می توان مشاهده کرد. ظروف گل سرخی که به دیوار آویزان است بیشتر شما را یاد گذشته ها خواهد انداخت.

بعدی قبلی
رستوران می لاکوی
بعدی قبلی

از مرغ لونگی تا ماهی مالاته و کال کباب

با مشاهده منوی غذایی می لاکوی تازه متوجه می‌شوید غذاهای خوشمزه گیلانی فقط به میرزاقاسمی، باقالاقاتوق و کباب ترش محدود نمی‌شود. غذای گیلانی به جرات متنوع‌ترین غذای ایرانی است. منوی رستوران می لاکوی شامل چندین بخش از جمله کته کباب‌ها، کباب‌های ویژه، کته خورش‌های محلی روز، ماهی و پیش خوراک‌ها می‌شود.

انتخاب یک وعده غذا از میان این منوی مبسوط و متنوع و خوشمزه بسیار کار سختی است. پس بهتر است زمانی که دست جمعی به می لاکوی می‌آیید تا جای ممکن غذاهای مختلف سفارش دهید تا لذت کامل از عطر و طعم‌های شمالی را ببرید. اگر بخواهیم از غذاهای خاص و محبوب این رستوران به شما بگوییم می‌توانیم به “پلا کباب اصل رشتی” اشاره کنیم که ترکیبی از کباب راسته و لول کباب لذیذ شمالی به همراه کته و ته دیگ سیب زمینی و کره محلی است. اگر دوست‌دار غذاهای متفاوت هستید و ذائقه تنوع طلبی دارید حتما جوجه شالی و جوجه جنگلی را امتحان کنید. اگر هم از علاقمندان به غذاهای دریایی هستید ماهی مالاته سالمون رو مزه کنید.

فرهنگ غذایی شمالی پیش خوراک‌ها و غذاهایی دارد که همراه ماهی و غذای اصلی سرو می‌شوند که البته بهتر است بگوییم این‌ها چاشنی‌های غذای شمالی هستند. شاید معروف‌ترین آن‌ها میرزاقاسمی باشد اما ماهی دودی کال کباب و امثال این‌ها مواردی هستند که بسیار خوشمزه بوده و خوشبختانه در منوی می لاکوی هم یافت می‌شود.

به صرف چای و رشته خوشکار در حیاط پشتی

می لاکوی چند میز و صندلی هم در حیات جمع و جور و باصفای کوچکش دارد که بسیار حال و هوای روستایی دارد. با شالی و سیرهای آویخته، با حصیر و دیگر المان‌های محلی. از ورودی و طراحی داخلی و غذا و پیش غذا و موزیک و … همه چیز در می لاکوی عطر و طعم و حس و حال گیلان را تداعی می‌کند. بهتر است بگویم رستوران می لاکوی شبیه به گیلان نیست بلکه‌ دقیقا تکه‌ای از گیلان در دل پایتخت است. پس اگر اهل گیلان هستید و دلتان برای دیارتان تنگ شده، اگر علاقمند به گیلان و غذاهای گیلانی هستید اگر لذت غذایی برای شما چیزی فراتر از سیر شدن است و هزاران اگر دیگر، فرصت تجربه یک وعده غذای لذیذ با عطر و بوی گیلکی را به همراه دوستان و خانواده در رستوران می لاکوی از دست ندهید.

برای اطلاع از منو و آدرس رستوران می لاکوی اینجا کلیک کنید