خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / آووکادوی ۲٫۳۷ کیلویی رکورد گینس را از آن خود کرد
سنگین‌ترین آووکادوی جهان

آووکادوی ۲٫۳۷ کیلویی رکورد گینس را از آن خود کرد

سنگین‌ترین آووکادوی جهان در هاوایی کشف شد و رکورد گینس را از آن خود کرد. آووکادو از میوه‌هایی است که مصرف آن در چند سال گذشته رواج فراوانی در سراسر دنیا پیدا کرده است. احتمالا طرفداران این میوه مغذی سبز رنگ با دیدن این هیولای ۲٫۳۷ کیلویی که به تازگی توسط پاملا ونگ شهروند آمریکایی تبار پیدا شده است هیجان‌زده می‌شوند. برای این که تصور بهتری از این سایز آووکادو داشته باشید بهتر است بدانید آووکادوهای معمولی تقریبا ۱۷۰ گرم هستند. این بدان معنی است که این میوه عظیم الجثه رکورد وزن ۱۴ برابری آووکادو را از آن خود کرده است.

در ادامه این مطلب در بخش دنیای غذا و نوشیدنی در مجله فیدیلیو همراه ما باشید.

سنگین‌ترین آووکادوی جهان

سنگین‌ترین آووکادوی جهان آووکادوی نوع Daily 11 است. این آووکادو یکی از اعضای خانواده آووکادوهاست که از انواع دیگر آن مقداری سنگین‌تر است. اما آووکادویی که پاملا پیدا کرده است دقیقا با ابعاد سر خودش برابری می‌کند. پاملا این گیاه عظیم را زمانی که برای برداشتن روزنامه صبحش از خانه خود در هاوایی خارج شده بود پیدا کرده است. این میوه از درختی افتاده که به نظر می‌رسد ۴۰ سال قدمت دارد. طبق قوانین محلی هاوایی زمانی که میوه از درختی به فضای عمومی بیافتد یابنده آن می‌تواند صاحب آن باشد.

پاملا می‌گوید با دیدن این آووکادو از ابعاد آن شگفت‌زده شده است. او پس از به اشتراک گذاری اخبار این آووکادو و مشاهده داستان آن که حسابی وایرال شده بود بسیار خوشحال شده است. از این که اطلاعات این گیاه باعظمت را در اختیار مردم جهان قرار داده‌ام هیجان زده هستم. با گسترش داستان آووکادو در سراسر جهان تمام دوستان و آشنایانم از نقاط مختلف دنیا تماس گرفتند و تبریک گفتند. من فکر می‌کنم اغلب مردم دنیا سایز یک آووکادوی معمولی را می‌شناسند بنابراین با دیدن ابعاد این آووکادو به شگفتی آن پی می‌برند.

سنگین‌ترین آووکادوی جهان

سرنوشت آووکادوی گینس

پس از این که این میوه بزرگ در حضور شاهدان وزن شد، پاملا آن را با برخی دوستانش در کافه‌ای محلی به نام فلورین قسمت کرد. او می‌گوید این میوه طعم فوق‌العاده‌ای داشته است و او به همراه ۱۰ نفر از دوستانش حتی ¼ آن را هم نتوانستند صرف کنند. بقیه میوه برای مشتریان دیگر کافه باقی مانده است. پاملا همچنین می‌گوید:

زمانی که از گینس ایمیلی مبنی بر تایید رکورد آووکادو به عنوان بزرگ‌ترین آووکادوی جهان دریافت کردم از خوشحالی گریه می‌کردم. در حالی که در پوست خود نمی‌گنجیدم این اخبار را با بقیه به اشتراک گذاشتم و برای تمامی افرادی که در این راه به یاری من آمده بودند ایمیل تشکر فرستادم. من به خوبی می‌دانم که آووکادوهای بسیار بزرگ‌تری نیز در جهان وجود دارند که فقط باید کشف شوند. با این وجود هم اکنون بسیاری از افراد من را با نام خانم آووکادو خطاب می‌کنند.

رکورد سنگین‌ترین آووکادو در ۸ سال گذشته به آووکادویی ۲٫۱۹ کیلویی اختصاص داشت که توسط گابریل رامیرز در ونروئلا کشف شده بود. حالا باید منتظر باشیم ببینیم آووکادوی پملا چند سال رکوردها را از آن خود می‌کند.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.