خانه / کلینیک غذا / زندگی سالم / اکسیر جوانی در بشقاب شما
اکسیر جوانی پوست

اکسیر جوانی در بشقاب شما

اکسیر جوانی پوست شاید برای بسیاری از شما بعید و دور از دسترس به نظر برسد. این اکسیر اما در واقع یکی از در دسترس‌ترین چیزهایی است که در کنار خود دارید. هنوز هیچ راه علمی برای عقب بردن زمان وجود ندارد اما بازگرداندن جوانی و زیبایی به پوست شما با چند ترفند ساده تغذیه‌ای به راحتی میسر است. در واقع اکسیر جوانی شما در غذاهایی که مصرف می‌کنید نهفته است. به بیانی دیگر رژیم غذایی که از آن پیروی می‌کنید در ظاهر شما نمودار می‌شود.

هدایت رژیم غذایی به سمت غذاهای سالم و کامل می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی در جوانی پوست شما داشته باشد. از محو کردن خطوط ریز و درشت در چهره گرفته تا شادابی هر چه بیشتر پوست. در ادامه این مطلب در مجله فیدیلیو بخش زندگی سالم همراه ما باشید تا از رازهای جوان ماندن با تغذیه سالم مطلع شوید.

اکسیر جوانی پوست - گریپ فروت

 

جلوگیری از مضرات اشعه آفتاب

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که روزانه مدت زمان زیادی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید شاید بد نباشد تغییراتی در رژیم غذایی خود و افزودن غذاهای غنی از لیکوپن داشته باشید. افزودن برخی مواد غذایی سرشار از لیکوپن از جمله گوجه‌فرنگی و گریپ‌فروت می‌توانند نقش موثری در شادابی پوست شما داشته باشد. طبق نتایج تحقیقاتی که در یکی از نشریات انگلیسی منتشر شده است آنتی اکسیدان‌های موجود در گوجه‌فرنگی می‌توانند در محافظت از پوست در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب و جلوگیری از ایجاد چین و چروک‌ نقش موثری داشته باشند. با این تفاسیر اکسیر جوانی پوست خود را در این مواد غذایی بیابید.

اکسیر جوانی پوست - گردو

 

حفظ خاصیت الاستیکی و طراوت پوست

افزودن مقداری گردوی خورد شده به غلات صبحانه یا سالاد عصرانه علاوه بر تاثیر مثبتی که بر سیستم گوارشی دارد مزایای فراوان دیگری نیز دارد. از جمله مزایای دیگر گردو افزایش تولید کلاژن است. کلاژن فراوان‌ترین پروتئین موجود در بدن است که به سبب غنی بودن در امگا ۳ در طراوت و شادابی، خاصیت الاستیکی و جوان ماندن پوست نقش بسزایی دارد. بنابراین بد نیست از این پس بیشتر از این اکسیر جوانی پوست در وعده‌های غذایی خود بهره ببرید.

اکسیر جوانی پوست - روغن زیتون

جلوگیری از پیری زودرس

تقریبا ۷۵% چربی‌های موجود در روغن‌زیتون را اسیدهای چرب غیراشباع شده تشکیل می‌دهند که نقش موثری در جوان‌سازی پوست دارند. پلی فنول‌های موجود در روغن‌زیتون در از بین بردن رادیکال‌های آزاد بدن تاثیر بسزایی دارند. همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ نیز در آب‌رسانی به پوست نقش موثری دارند. با این تفاسیر فراموش نکنید غذاهای سرشار از امگا۳ از جمله ماهی سالمون، شاه‌ماهی، قزل‌آلا و ساردین را در برنامه غذایی هفتگی خود بگنجانید و از این اکسیر جوانی پوست به مقدار کافی استفاده کنید.

اکسیر جوانی پوست - هویج

از بین بردن آکنه

گنجاندن مواد غذایی غنی از ویتامین A از جمله کلم و هویج در رژیم غذایی در بازسازی سلول‌های پوستی نقش بسزایی دارد. بازسازی و ترمیم سلول‌ها نیز کلید موفقیت شما در جلوگیری از ایجاد چین و چروک و آکنه به شمار می‌روند. بنابراین اگر می‌خواهید پوستی با طراوت و شاداب و بدون لک و آکنه داشته باشید حتما از مواد غذایی حاوی ویتامین A در رژیم غذایی خود بهره ببرید.

اکسیر جوانی پوست - نان سفید

جلوگیری از التهابات پوستی

زمان‌هایی که از التهاب پوست خود در رنج هستید علائم ناخوشایندی از جمله قرمزی پوست، اگزما و خارش یا پزوریاریس بر چهره شما نمایان می‌شوند. اگرچه این علائم اغلب با محدودکردن مصرف کربوهیدرات‌های فرآوری شده با انسولین اسپایک مانند نان سفید، برنج سفید و غلات شیرین تا حدود زیادی کاهش می‌یابند. البته بد نیست بدانید هیچ ماده غذایی وجود ندارد که بتواند این التهابات را به طور کامل از بین ببرد. اما تغذیه مناسب با استفاده از مواد غذایی مفیدی مانند ماهی‌های روغنی و پلی‌فنول‌ها می‌تواند در کاهش ابتلا به این عوارض کمک شایانی داشته باشد.

اکسیر جوانی پوست - پروتئین

 

از بین بردن چین و چروک‌ها

هیچ شکی نیست که خطوط اخم و لبخند و چین و چروک‌ها به مقدار زیادی به سن ظاهری شما می‌افزایند. اما نگران نباشید. هنوز راه‌های فرار بسیاری برای خلاصی از شر چین و چروک‌ها بدون ملاقات با جراح پلاستیک وجود دارد. برای این منظور باید رژیم غذایی مناسب و حاوی انواع پروتئین‌های بدون چربی و سرشار از سبزیجات در پیش بگیرید و تا حد امکان از مصرف قند بپرهیزید.

اکسیر جوانی پوست - ویتامین C

جلوگیری از ایجاد چربی اضافه

دمای هوا در ماه‌های سرد سال می‌تواند با ایجاد پوسته‌ها و لکه‌های ناخوشایند تاثیر نامطلوبی بر پوست شما به جا بگذارد. یکی از راه‌های مقابله با پوسته شدن پوست استفاده از ویتامین C است. بر اساس نتایج تحقیقاتی که در نشریه آمریکایی مراقبت‌های تغذیه‌ای منتشر شده است، افرادی که در وعده‌های غذایی خود از مواد غذایی غنی از ویتامین C استفاده می‌کنند از چین و چروک‌های کم‌تری برخوردارند. به علاوه این افراد کم‌تر از سایرین دچار خشکی پوست ناشی از بالارفتن سن می‌شوند.

البته لازم به یادآوری نیست که ویتامین C تا چه حد در تامین کلاژن مورد نیاز پوست موثر است. با این تفاسیر بد نیست دفعه بعد که نیاز به یک عصرانه خوشمزه داشتید یک پرتقال خوشمزه پوست بکنید و نوش جان کنید. حتی می‌توانید سالاد خود را با عصاره توت‌فرنگی، فلفل قرمز و گریپ فروت بپوشانید و اکسیر جوانی پوست خود را به بدنتان هدیه کنید.

اکسیر جوانی پوست

اکسیر جوانی پوست و سلامتی

همه ما می‌دانیم که اشعه‌های ماورای بنفش چه تاثیرات مضری بر سلامتی پوست باقی می‌گذارند. اما این تمام ماجرا نیست. در کنار مضراتی که این اشعه‌ها بر سلامتی پوست می‌گذارند فواید بی شماری نیز دارند. با مصرف مواد غذایی غنی از بتا کاروتن از جمله هویج، اسفناج و سیب‌زمینی شیرین از فواید این اشعه‌ها بدون برخورداری از مضرات آن استفاده کنید و به اکسیر جوانی پوست خود دست یابید. به گفته دکتر بیلی یکی از دراماتولوژیست‌های مرکز مراقبت از پوست، این اشعه‌ها به پوست شما درخشش و سلامتی‌ هدیه می‌کنند و با خواص ضد عفونی‌کننده خود از بروز بسیاری بیماری‌ها از جمله آنفلانزا و سرماخوردگی جلوگیری می‌کنند.

بنابراین با مصرف این مواد غذایی پوست خود را از فواید آفتاب بهره‌مند سازید و اکسیر جوانی را در کنار خود داشته باشید.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.