خانه / کلینیک غذا / زندگی سالم / راز تهیه سالادهای خوشمزه و مقوی
تهیه سالاد مقوی

راز تهیه سالادهای خوشمزه و مقوی

تهیه سالاد به عنوان وعده‌های غذایی یکی از راه‌های موثر در داشتن تغذیه سالم است. اما شاید سبزیجات ساده به تنهایی نتوانند تمام ویتامین‌ها و انرژی مورد نیاز بدن شما را تامین کنند. افزودن برخی مواد غذایی مقوی به سالاد می‌تواند شما را در این امر یاری کند. با این تفاسیر علاوه بر این که غذای سالمی‌ مصرف می‌کنید ویتامین‌های مورد نیاز بدن خود را نیز تامین می‌کنید. در ادامه این مطلب در بخش زندگی سالم در مجله فیدیلیو همراه ما باشید تا با برخی مواد مغذی که می‌توانید به سالاد خود اضافه کنید آشنا شوید.

بعدی قبلی

تهیه سالاد لوبیا

تهیه سالاد لوبیا با طعم سیر

لوبیا یکی از مواد مغذی است که در هر شرایطی نقش ناجی را در تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن بازی می‌کند. به علاوه این ماده مغذی در ترکیب با سبزیجات دیگر طعم خوبی ایجاد می‌کند. البته اگر تا کنون امتحان نکرده اید بد نیست این بار خودتان امتحان کنید تا اعجاز آن را در ترکیب با سبزیجات در زیر دندان خود حس کنید. انواع مختلف لوبیا را در فر کباب کنید تا طعم دلپذیر آن را تا دنیا دنیاست فراموش نکنید. لوبیاها علاوه بر این که طعم خارق العاده ای دارند سالاد شما را به بهترین شکل ممکن مغذی می‌کنند.

برای کباب کردن لوبیا کافیست آن را فقط به مدت ۱۰ دقیقه در طبقه بالای فر قرار دهید و تا چند روز از طعم خوشمزه آن بهره‌مند شوید. این کار در زمان‌هایی که از نظر وقت در مضیقه هستید به شدت به کارتان می‌آید. برای نگهداری طولانی مدت از لوبیا نیز می‌توانید پس از کباب کردن، آن را در کیسه‌های مخصوص قرار داده و تا ۴ روز به صورت سالم در یخچال نگهداری کنید.

تهیه سالاد تخم مرغ

تهیه سالاد با تخم مرغ

تخم مرغ یکی از مواد مغذی کار راه انداز برای تبدیل سالاد ساده شما به یک وعده غذایی مفید است. مهم نیست که از تخم مرغ پخته یا آب پز یا عسلی و یا حتی نیمرو لذت میبرید. فقط کافیست آن را به هر شکلی که ترجیح می‌دهید تهیه کنید و در سالاد خود بریزید.

تهیه سالاد کارنیتا
سالاد کارنیتا با گوشت ریش ریش

انواع مختلف گوشت می‌تواند ایده خوبی برای تهیه یک سالاد کارنیتای خوشمزه باشد. برای این منظور کافیست مقدار اندکی گوشت پخته را ریش ریش کرده و روی سالاد خود بریزید تا یک سالاد فوق العاده مغذی داشته باشید. بی شک مصرف این سالاد در تمام طول روز شما را سیر نگه می‌دارد. به علاوه می‌توانید هنگام پخت از گوشت بیشتری استفاده کنید و مازاد آن را در ظروف مخصوص نگهداری غذا ریخته و در یخچال قرار دهید تا برای ۳ تا ۵ روز آینده مصرف کنید.

تهیه سالاد توفو

تهیه سالاد توفو

توفو علاوه بر این که یکی از مواد مغذی گیاهی برای افزودن روی سالاد شما خواهد بود، طعم بی نظیری هم دارد. توفوی سرخ شده می‌تواند طعم سوخاری فوق العاده ای به سالاد ببخشد که بی شک به راحتی نمی‌توان از کنار آن عبور کرد. اگرچه مصرف توفو به محض کباب شدن خیلی خوشمزه تر است اما برخی اوقات زمان کافی برای پختن آن در روزهای هفته پیدا نخواهید کرد. بنابراین می‌توانید آن را به مقدار نیاز تهیه کرده و در کیسه‌های مخصوص نگهداری غذا قرار دهید تا یک هفته از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

تهیه سالاد مرغ

سالاد مرغ

سینه مرغ آب پز شده یکی از بهترین و سالم ترین مواد غذایی مقوی است. به علاوه با طعم ملایمی‌که دارد در ترکیب با انواع مختلف سالاد قابل استفاده خواهد بود. فقط کافیست آن را با استفاده از زنجبیل، پوست مرکبات و یا انواع چاشنی‌های گیاهی طعم دار کنید و در سالاد خود بریزید تا یک وعده غذایی خوشمزه و بسیار مغذی داشته باشید. فقط باید توجه داشته باشید رنده کردن و یا ریش ریش کردن مرغ در زمانی که هنوز داغ است خیلی راحت تر خواهد بود.

بنابراین اگر تصمیم به رنده کردن آن دارید بهتر است تا وقتی گوشت هنوز سرد نشده این کار را انجام دهید. در ضمن با قرار دادن مرغ پخته در ظروف یا کیسه‌های مخصوص نگهداری غذا می‌توانید آن را به مدت ۳ تا ۵ روز در یخچال سالم نگهداری کنید.

بعدی قبلی

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.