خانه / کلینیک غذا / بشقاب سبز / گیاهان سفید و مغذی

گیاهان سفید و مغذی

گیاهان سفید و غیررنگی فواید و مزایای منحصر به فردی دارند که شاید تا کنون از آن‌ها بی خبر بوده اید. با وجودی که سبزیجات رنگی بسیار مفید و مغذی هستند و از بسیاری بیماری‌ها جلوگیری می‌کنند اما با این حال نمی‌توان مغذی بودن سبزیجات را فقط از روی رنگشان قضاوت کرد. سبزیجات رنگی فواید خاص خود را دارند. اما نمی‌توان از نقش ضروری سبزیجات و میوه جات غیر رنگی هم به راحتی عبور کرد. بر اساس تحقیقاتی که در مجله تغذیه منتشر شده است این گیاهان نقش موثری در ایجاد طعم‌های خوشمزه و تامین برخی مواد مورد نیاز بدن ایفا می‌کنند.

دانشمندان معتقدند بسیاری از مواد غذایی مغذی و ترکیبات گیاهی مفید فقط در گیاهان غیر رنگی وجود دارند. در ادامه این مطلب در بخش بشقاب سبز از مجله فیدیلیو همراه ما باشید تا با دلایل مصرف برخی گیاهان و سبزیجات غیر رنگی و فواید آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

بعدی قبلی

گیاهان سفید - پیاز

پیاز یکی از گیاهان سفید و مغذی

پیاز از جمله گیاهانی است که سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی به نام کورسین است. بر اساس تحقیقاتی که دانشمندان ژاپنی انجام داده اند و بر خلاف باور عموم پیاز می‌تواند ریسک ابتلا به بسیاری بیماری‌ها از جمله تب یونجه، اگزما و برخی حساسیت‌های غذایی را کاهش دهد. با وجود این تحقیقات جدید اگر تا کنون تصور می‌کردید پیاز حساسیت‌های بدنی شما را زیاد می‌کند شاید بهتر باشد دوباره امتحان کنید.

گیاهان سفید - شلغم

شلغم آنتی بیوتیک گیاهان سفید

شلغم یکی از گیاهان مفید و مغذی است که از گذشته تا کنون به عنوان آنتی بیوتیک طبیعی مورد توجه عموم قرار دارد. البته این تمام ماجرا نیست. شلغم با توانایی‌های خود در مبارزه با انواع سرطان نیز مشهور است. به علاوه این آنتی بیوتیک گیاهی طبیعی حاوی مقدار زیادی نیترات است که وجود این نیترات ها در بدن می‌تواند به پایین آوردن فشار خون کمک شایانی کند.

گیاهان سفید - گل کلم

گل کلم

گل کلم یکی از گیاهان غیر رنگی و مفید است که در خصوص مبارزه با سرطان در راس دیگر گیاهان قرار می‌گیرد. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است ترکیبات گیاهی حاوی گل کلم در آزمایشگاه سبب از بین رفتن ۷۵% از سلول‌های سرطانی موجود شده اند. بنابراین اگر تا کنون این گیاه سفید و مقوی را در وعده‌های غذایی خود قرار نمی‌دادید بد نیست اکنون تجدید نظری در این رابطه داشته باشید.

گیاهان سفید - سیب زمینی

سیب زمینی منبع پتاسیم گیاهان سفید

سیب زمینی‌ها منابع غنی از پتاسیم هستند. بر اساس تحقیقات اخیر مقدار پتاسیم موجود در سیب زمینی حتی از کلم بروکلی، اسفناج و یا حتی موز هم بیشتر است. همان گونه که می‌دانید پتاسیم نقش مهمی در استحکام بخشی به استخوان‌ها دارد. بنابراین اگر استخوان‌های خود را دوست دارید این گیاه مغذی را به آن‌ها هدیه کنید.

گیاهان سفید - گلابی

گلابی

گلابی از جمله میوه‌هایی است که با فواید بسیار خود از خطر ابتلا به بسیاری بیماری‌ها از جمله دیابت پیشگیری می‌کند. تحقیقات آزمایشگاهی حاکی از آن است که آنتی اکسیدان‌های موجود در گلابی از توانایی جذب سریع هیدروکربن‌ها در بدن جلوگیری می‌کنند. به علاوه این آنتی اکسیدان‌ها کمک شایانی به تنظیم مقدار قند موجود در خون می‌کنند. یک میوه خوشمزه و این همه فایده؟!

گیاهان سفید - سیر

سیر

سیر از دیرباز تا کنون به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی و نیروبخش در علم پزشکی کاربردهای فراوانی داشته است. در واقع می‌توان گفت سیر یکی از گیاهان مفیدی است که به سادگی توانایی جایگزین شدن انواع آنتی بیوتیک‌ها را دارد. بر اساس نتایج تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۴ بر روی فواید سیر انجام گرفته است این گیاه مغذی حتی قابلیت تاثیر بر روی باکتری‌های فوق العاده مقاوم را هم دارد. بی سبب نیست که از دیرباز تاکنون در همه جهان کاربردهای خاص پزشکی خود را داشته است.

بعدی قبلی

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.