خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / رابطه عشقی دونالد با دونالد
ترامپ و فست فود مک دونالد

رابطه عشقی دونالد با دونالد

ترامپ و فست فود ها به خصوص از نوع مک دونالد دو عضو ناگسستنی هستند. دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بار دیگر با علاقه وافر خود به فست فود تیتر روزنامه‌ها شد. این اتفاق هفته گذشته زمانی رخ داد که مدیر اجرایی کمپین سابق ترامپ و برخی دیگر از کارمندان سابقش از کتاب جدیدشان با نام بگذارید ترامپ ترامپ باقی بماند رونمایی کرده بودند و در این کمپین از منوی شام مک دونالد رییس جمهور پرده برداشته بودند. در ادامه این مطلب در دنیای غذا و نوشیدنی در مجله فیدیلیو ما را همراهی کنید تا از رابطه عمیق ترامپ و فست فود ها مطلع شوید.

کتاب ترامپ و فست فود

ترامپ و فست فود

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بارها به سبب علاقه وافری که به فست فودها دارد نقل محفل خبرنگاران و سایت‌های خبری شده است. هنوز اندک زمانی از ریاست جمهوری اش نمی گذشت که عده ای از خبرنگاران او را در حین غذاخوردن در یک فست فود زنجیره ای دستگیر کردند. چندی پس از این اتفاق نیز با کوپ بستنی خود همه را متعجب کرد و در حالی که برای مهمانان رسمی خود فقط یک کوپ بستنی قرار داده بود خودش مشغول خوردن بستنی دو کوپی خود بود.

به گفته واشینگتون پست که یکی از نسخه‌های کتاب بگذارید ترامپ ترامپ باقی بماند را در اختیار داشت، ترامپ در یکی از وعده های غذایی خود سفارش دو عدد بیگ مک، دو پرس فیله و ماهی و نوعی شکلات ویژه داده بود. البته به گفته یکی از ناشران کتاب، رستوران‌های زنجیره ای مک دونالد این شکلات ویژه را در منوی رستوران‌ها ندارند.

به گفته این ناشر غذای سفارشی ترامپ در این فست فود زنجیره ای حاوی ۲۵۳۰ کالری و ۱۱۴ گرم چربی و ۳۵۳۰ میلی گرم سدیم بوده است که در ادامه به بررسی دقیق هر یک از آیتم‌ها می‌پردازیم. شایان ذکر است به سبب در دسترس نبودن اطلاعات شکلات ویژه در وبسایت رستوران به کیک شکلاتی مک کافی منوی مک دونالد اشاره کردیم. ناگفته نماند اطلاعاتی که در این قسمت مشاهده می‌کنید ارزش غذایی هر یک از سفارشات ترامپ بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت مک دونالد را نشان می‌دهد.

ترامپ و فست فود

ارزش غذایی دو عدد مک برگر

۱۰۸۰ کالری

۵۶ گرم چربی

۹۲ گرم کربوهیدرات

۵۰ گرم پروتئین

۱۹۰۰ میلی گرم سدیم

ارزش غذایی دو پرس فیله و ماهی

۸۲۰ کالری

۴۰ گرم چربی

۷۸ گرم کربوهیدرات

۳۶ گرم پروتئین

۱۳۲۰ میلی گرم سدیم

ارزش غذایی شیک شکلاتی مک کافی با سایز متوسط

۶۳۰ کالری

۱۸ گرم چربی

۱۴ گرم پروتئین

۳۱۰ میلی گرم سدیم

نیاز روزانه افراد به مواد با ارزش غذایی

بر اساس مطالعات دقیقی که دانشمندان انجام داده اند نیاز روزانه یک مرد ۷۱ ساله با فعالیت متوسط در طول روز ۲۲۰۰ کالری است. البته آقای رییس جمهور با همان یک وعده ای که میل کردند از نیاز روزانه معمول فراتر رفتند. به علاوه بر اساس گزارشات انجمن پیوند قلب آمریکا نیاز روزانه بدن به سدیم ۱۵۰۰ میلی گرم است که غذاهای مک دونالد در حدود دو برابر این مقدار سدیم مورد نیاز بدن را شامل می‌شوند.

بر اساس گفته‌های نویسنده کتاب بگذارید ترامپ ترامپ باقی بماند، در حلقه غذاهای مورد علاقه ترامپ ۴ عضو ناگسستنی وجود دارند که عبارتند از : مک دونالد، مرغ سوخاری کنتاکی، پیتزا و نوشابه رژیمی. علاوه بر این که قفسه هواپیمای شخصی او لبریز است از چیپس سیب زمینی، چوب شور، پکیج‌های مختلف اورئو و …

البته به گفته بسیاری از نزدیکان سابق آقای ترامپ، موسیقی حین غذاخوردن و زمان مشخص سرو غذا نیز از اجزای ناگسستنی وعده‌های غذایی ترامپ هستند که برای او به اندازه وظایف ریاست جمهوری اش مهم هستند.

بازخورد علاقه ترامپ و فست فود در جامعه

اما از همه مسائل حاشیه ای که بگذریم، مسئله ای که هم اکنون در این مورد اهمیت زیادی پیدا کرده است بازخورد علاقه رییس جمهور به فست فود ها در جامعه و به خصوص در میان جوانان و نوجوانان است. بر اساس مطالعات دانشمندان کودکان و نوجوانان همیشه دوست دارند عادت های رفتاری افراد مشهور را تقلید کنند. بر این اساس علاقه وافر ترامپ به فست فودها سبب گستردگی این عادت در جامعه خواهد شد. آن هم در این برحه زمانی که تمام دنیا علیه فست فودها جبهه گرفته اند و سعی دارند مردم را از مضرات مصرف این گونه غذاها بیشتر آگاه کنند.

به هر رو باید دید این علاقه رییس جمهور تا کجاها پیش می رود؟ آیا او همچنان عادت های غلط غذایی خود را در پیش می گیرد یا با آن ها به مقابله می پردازد؟ اما آن چه که واضح است در حال حاضر رییس جمهور حرفی از جدایی به میان نمی آورد و همچنان رابطه عاشقانه اش را با مک دونالد حفظ کرده است.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.