خانه / دسته‌بندی نشده / جنگل‌ها سرمایه‌های ملی ما
حفاظت از جنگل ها

جنگل‌ها سرمایه‌های ملی ما

حفاظت از جنگل ها یکی از مسئولیت‌های اصلی جوامع امروزی به شمار می‌روند. جنگل‌ها یکی از منابع مهم و ضروی و از ثروت‌های اصلی هر کشوری هستند که علاوه بر فواید بسیاری که دارند نقش عمده ای در بقای انسان‌ها و تمامی‌ موجودات دیگر روی زمین ایفا می‌کنند. از بین بردن گازهای سمی‌ و آلودگی‌های هوا از جمله ویروس‌ها، میکروب‌ها، گرد و غبار و دود، پیشگیری از وقوع سیل و طوفان، جلوگیری از بادهای شدید و بسیاری موارد دیگر از جمله فواید این سرمایه‌های عظیم ملی هستند که شاید بدون آن‌ها زندگی بر روی این کره خاکی به سادگی امکان پذیر نباشد.

اما نکته مهم حفظ این سرمایه‌های ارزشمند برای نسل‌های آینده است چرا که آیندگان نیز همانند ما حق زندگی کردن و لذت بردن از  زیبایی‌های زندگی دارند. در این میان نقش ما و شما در حفاظت از این سرمایه‌ها بسیار پر رنگ تر و قوی تر است. در ادامه این مطلب از مجله فیدیلیو در بخش سوشیال بار ما را همراهی کنید.

حفاظت از جنگل ها

حفاظت از جنگل ها با حمایت روزانه

همان گونه که گفتیم جنگل‌ها یکی از ثروت‌های جهانی و متعلق به همه مردم دنیا هستند و حفاظت از جنگل ها یکی از وظایف اصلی همه ماست. اما با مصرف بی رویه از منابع تجدید ناپذیر ملی از طریق ما انسان‌ها به راحتی در شرف از بین رفتن هستند. در همین راستا و در جهت حفظ و ارزش گذاری به جنگل‌ها و سرمایه‌های ملی برخی شرکت‌های تولیدی سعی در کاهش استفاده از منابع طبیعی و به حداقل رساندن استفاده در جهت تداوم و بقای آن‌ها دارند. عده ای نیز طرح جایگزین سازی را در پیش گرفته اند.

یکی از کارخانجات معروفی که گام مثبتی در ایفای نقش حفاظت از جنگل‌ها برداشته است شرکت معروف لبنیات روزانه است. در پستی که جدیدا در صفحه اینستاگرام رسمی ‌این برند معروف منتشر شده است، خبرهای خوبی به چشم می‌خورد.

شرکت روزانه برای بسته بندی محصولات خود از پاکت‌های تتراپک استفاده می‌کند که منابع آن از جنگل‌های حفاظت شده FSC تامین می‌شوند. FSC یا شورای حمایت یک سازمان بین المللی غیر انتفاعی است که در حدود ۲۰ سال از تاسیس آن می‌گذرد و هدف اصلی آن حفاظت از منابع جنگلی است.

حفاظت از جنگل ها

 شورای حفاظت از جنگل‌ها ( FSC)

بد نیست بدانید طرح جنگل‌های حفاظت شده چند وقتی است که در همه دنیا در حال اجرا است. در این طرح سازمان FSC (شورای حفاظت از جنگل‌ها) به ازای هر درختی که بریده می‌شود چندین درخت دیگر می‌کارد ولی به طریقی که به حیوانات و محیط زیست آن‌ها هم آسیبی نرسد. بدین ترتیب می‌توان مطمئن بود که جنگل‌هایی که به سرعت در حال ویرانی هستند جایگزین‌هایی دارند که برای نسل‌های آینده ما حتما مفید واقع خواهند شد.

شرکت روزانه با این اقدام مثبت سعی در ایفای نقش خود در حفاظت از سرمایه‌های ملی و تشویق و ترغیب عموم به مشارکت در این گام مثبت دارد. بیایید ما هم وظایف خود را در این زمینه جدی بگیریم و با کاهش استفاده از منابع و ثروت‌های ملی نقشی هر چند کوچک در این اقدام داشته باشیم.

جنگل‌ها سرمایه‌های جهانی همه مردم دنیا هستند. در حفظ و نگهداری آن‌ها بکوشیم.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.