خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / بهترین کافه‌ها و رستوران‌ های ونک |‌۱۰ پاتوق خوشمزه برای شکم‌بازان
میدان ونک

بهترین کافه‌ها و رستوران‌ های ونک |‌۱۰ پاتوق خوشمزه برای شکم‌بازان

دلایل مختلفی برای اهمیت میدان ونک وجود دارد. از مراکز دانشگاهی و آموزشی و بیشترین تمرکز شرکت‌ها و مراکز تجاری – اداری در محدوده ونک گرفته تا رستوران های ونک و وجود شعبه‌‌ای از دادگاه خانواده و چندین بیمارستان و مرکز مهم پزشکی. به میدان ونک که می‌رسیم انگار کل شهر را در اینجا می‌بینیم. خصوصا صبح‌ها و عصرها که بیشترین جمعیت کارمندی و دانشجویی از این میدان عبور می‌کنند.

از طرفی میدان ونک نقطه‌ای است که می‌توان آن را محل تلاقی شمال و جنوب و شرق و غرب تهران دانست. مهمترین میدانی که در مسیر راه آهن تا تجریش قرار دارد و مهمترین میدانی که شرق تهران را به غرب وصل می‌کند. در چهار طرف میدان ونک هم پایانه‌های تاکسی و اتوبوس وجود دارد که مسافران را به هر مقصدی که داشته باشند می‌رساند. حالا این میدان مهم و شاهراه تهران که جمعیت زیادی از شهر هر روز در آن رفت و آمد می‌کنند پاتوق‌های خوراکی و غذا خوبی هم دارد که در این مطلب از مجله فیدیلیو می‌خواهیم ۱۰ تا از کافه‌ها و رستوران های ونک را به شما معرفی کنیم. پس با ما و مطلب معروف‌ترین کافه‌ها و رستوران های ونک همراه باشید.

میدان ونک

سام کافه میدان ونک

1 سام کافه را می‌توان بهترین و استانداردترین کافه حال حاضر دانست. کافه‌ای که با همه کافه‌های دیگر چه از نظر طراحی دکور، کیفیت‌ قهوه‌های مصرفی، نحوه سفارش گیری و سرویس دهی به مشتری، خوراکی‌ها و غذاها، نحوه مدیریت و بسیاری مسائل دیگر تفاوت دارد. در واقع با یک بار رفتن به سام کافه متوجه همه این مسایل نمی‌شوید اما اگر چند بار به سام بروید دیگر نمی‌توانید در کافه‌های دیگر وقت بگذرانید.

ویژگی مهم سام کافه این است که همه چیز در آن منحصر به فرد است و فقط مخصوص سام است. از کیک‌های دست ساز تا سالادهایی که ترکیب سبزیجات آن در رستوران‌های دیگر وجود ندارد گرفته، تا کروسان‌ها و سیمیت‌هایی که مواد داخل آن فقط مختص به خودشان است.

یعنی شاید در منو دیگر کافه‌ها هم سیمیت بوقلمون را ببینید اما هیچکدام نمی‌توانند این ساندیچ را به خوشمزگی سام کافه ارائه دهند. مراحل فرآوری دانه قهوه در سام کافه هم توسط دستگاه‌ها و کارشناس‌های خودشان طی می‌شود و به همین دلیل طعم قهوه اینجا را هیچ کافه دیگری ندارد.

تا اندازه‌ای که برخی کافه‌ها از فروشگاه سام استور قهوه مصرفی خود را تهیه می‌کنند. سام کافه در خیابان فرشته، شهرک غرب و خیابان خدامی در میدان ونک شعبه دارد که البته شعبه میدان ونک آن از منحصر به فرد ترین معماری را در بین کافه‌های تهران دارد.

سالنی تما شیشه‌ای با ارتفاع زیاد به حالت نیمه معلق که با پرده‌های بلند سفید و آباژورهای متعدد دکور شده. قرار گرفتن در این فضا در هر ساعتی از روز که باشید انرژی خاصی را به شما منتقل می‌کند. اما بهترین زمان آن ترکیب نور طبیعی هنگام غروب با نور مصنوعی آباژورهای خاص سام کافه است که حالتی رویارویی را در این فضای تمام شیشه‌ای ایجاد می‌کند.

منو، آدرس و نظرات درباره سام کافه

میدان ونک

ساندویچ بهروز و پدر خوانده

2 بهروز و پدرخوانده هر دو در خیابان ملاصدرا  قرار دارند. خیابانی که از میدان ونک به اتوبان چمران وصل می‌شود و اصلی‌ترین خیابان غرب میدان ونک است. البته این پدرخوانده را با پیتزا پدرخوانده معروف نباید اشتباه بگیرید چون اینجا یک ساندویچی بدون جای نشستن است و با پیتزا پدرخوانده فرق دارد.

این دو ساندویچی از قدیمی‌های دونر و همبرگر هستند. تا اندازه‌ای که خیابان شیخ بهایی در خیابان ملاصدرا را به پاتوق ساندویچی تهران تبدیل کرده‌اند و همیشه شلوغ و پر از مشتری‌اند. از نظر قدمت شاید بتوان بهروز و پدرخوانده را رقیب‌های قدیمی حساب آورد.

اما هر کدام مشتری‌هایی دارند که هنوز هم در خیابان شیخ بهایی برای دونرهای این دو رستورن صف می‌بندند و از نظرشان بهترین دونر را در همین رستوران‌ها می‌توانند بخورند. مشتری‌هایی که در نظرسنجی اینستاگرامی فیدیلیو هم از بهروز و پدرخوانده به عنوان بهترین دونرهای تهران نام برده و دیگران را به تجربه طعم ساندویچ‌های اینجا دعوت کرده‌اند.

منو، آدرس و نظرات درباره ساندویچ بهروز 

منو، آدرس و نظرات درباره ساندویچ پدر

میدان ونک

میدان ونک و بستنی منصور

3 از هر کسی که بپرسید خوشمزه‌ترین بستنی سنتی تهران را در کجا خورده است یا نام اکبر مشتی تجریش را می‌شنوید و یا نام منصور در خیابان ملاصدرا را. گاهی یک رستوران یا پاتوق خوراکی آنقدر معروف است که نوشتن درباره اش کار سختی است. به این دلیل که تقریبا همه از هر سنی که باشند یک بار هم که شده به اینجا رفته‌اند و طعم بستنی سنتی‌های پر از مغز و پر از خامه یا فالوده‌های بی‌نظیرش را چشیده‌اند. درواقع توصیف بستنی منصور می‌تواند یادآوری اسم آن و به دنبالش یادآوری خاطراتمان از طعم خوبش باشد.

حالا اگر در میدان ونک هستید و خیلی وقت است که دلتنگ بستنی سنتی به همان شیوه و آداب قدیم هستید کافی است ابتدای خیابان ملاصدرا تاکسی سوار شوید و کمی جلوتر مقابل بستنی منصور پیاده شوید. البته با پای پیاده هم راه طولانی ندارید و با کمتر از ده دقیقه قدم زدن خود را مقابل تابلو سبز و قدیمی بستنی منصور می‌بینید.

آدرس : خیابان ملاصدرا بعد از چهاراه شیراز پلاک ۹۳

میدان ونک

هه لو برگر

4 هه لو برگر در میدان شیخ بهایی قرار دارد. میدانی که از دو خیابان خدامی و ملاصدرا در میدان ونک به آن راه پیدا می‌کنید و مراکز مهمی چون دانشگاه الزهرا، باشگاه سئول و فدراسیون فوتبال هم در حوالی آن قرار دارد.

در این میدان به دلیل نزدیکی به دانشگاه و چند مرکز جراحی و یک مرکز خرید، کافه‌ها و رستوران‌های زیادی مدام در حال باز شدن و تعطیل شدن هستند. برگر فروشی‌های مختلفی هم مانند آوانت و هوم برگر هم در آن قرار دارند. اما در بین این‌ها هه لو برگر با اینکه تازه تاسیس است جایگاه بهتری نسبت به دیگر برگر فروشی‌ها پیدا کرده است.

یک برگر فروشی کوچک و جمع و جور با ۲۰ نفر ظرفیت که علاوه بر برگر؛ پاستا، گریل و استیک و همینطور انواع پنینی را هم سرو می‌کند. البته اسم واقعی اینجا کافه برگر هه لو است چرا که انواع نوشیدنی و قهوه را هم سرو می‌کند و در مجموع سعی کرده تمام نیازهای مشتری را با منو کامل خود پاسخگو باشد. به هر حال هه لو برگر را می توان یکی دیگر از رستوران های ونک بحساب آورد.

منو، آدرس و نظرات درباره کافه برگر هه لو را اینجا ببینید

میدان ونک

کنزو

5 یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین رستوران‌های تهران برای سرو سوشی و انواع سلمن و غذاهای ژاپنی است. کنزو همچنین لوکس ترین و گران ترین رستوران ژاپنی در تهران است که سرو و آماده سازی خاص غذاها بر سر میز یکی از جذابیت‌های آن است. با اینکه در حال حاضر شوسی فروشی‌های زیادی در فودکورت‌هایم مختلف به راه افتاده اما کنزو با همه آن‌ها یک تفاوت اصلی دارد و آن هم ارایه غذای اصیل ژاپنی است. کنزو که یکی از بهترین رستوران های ونک است در نظر سنجی بهترین غذای دریایی تهران هم از طرف کاربران اینستاگرام فیدیلیو پیشنهاد شده است.

از آنجایی که سوشی به دلیل داشتن مواد خام و ماهی خام و سرو با سس سویا مزه چندان مطبوعی برای ما ایرانی‌ها ندارد خیلی از رستوران‌ها سعی می‌کنند تا با نزدیک کردن طعم آن به ذائقه ایرانی فروش خود را بالاتر ببرند. اما کنروز این طور نیست  و آنقدر روی اصول غذاهایش را آماده می‌کند که اگر مهمان‌های ژاپنی هم به آنجا بروند از تجربه چنین طعم و کیفیتی غافلگیر می‌شوند. این نکته را هم بدانید که کنزو از گران‌ترین رستوران‌ های ونک و تهران به شمار می‌رود و برای هر نفر مبلغی بالاتر از صد هزارتومان را باید در نظر بگیرید.

منو، آدرس و نظرات درباره کنزو

میدان ونک

لمیز

6 جدیدترین شعبه کافی شاپ‌های زنجیره‌ای لمیز این بار در میدان ونک و رو‌به‌روی خیابان خدامی باز شده است. از آنجایی که لمیز در بین شهروندان تهرانی بسیار پرطرفدار است شاید بتوان گفت جای خالی‌اش در میدان ونک حس می‌شد و تاسیس این شعبه اتفاق خوبی برای میدان ونک به شمار می‌رود.

خصوصا اینکه تا قبل از لمیز درست در نزدیکی میدان هیچ کافه بزرگ و درست حسابی وجود نداشت که برای گپ‌های کوتاه عصرگاهی یا برای کسانی که بعد از انجام امور اداری یا خرید می‌خواهند با نوشیدن چای یا قهوه خستگی خود را در کنند مکان مناسبی باشد.

حالا لمیز در همین اولیل تاسیس هم جای خود را در بین رهگذران میدان ونک باز کرده و تقریبا مانند همه شعبه‌های دیگرش در تمام طول روز شلوغ و پر طرفدار است.

منو، آدرس و نظرات درباره لمیز شعبه ونک

میدان ونک

شیرینی گاندی

7 اگر جند دقیقه در میدان ونک راه بروید امکان ندارد کسی را با جعبه‌ شیرینی متعلق به شیرینی گاندی نبینید. شیرینی فروشی قدیمی و با اصالتی که در ابتدای خیابان گاندی قرار دارد و بهترین شیرینی‌های این منطقه را تامین می‌کند.

با اینکه شیرینی گاندی شلوغ است اما همه چیز ان روی نظم است و پرسنل قدیمی و خوش اخلاقش به امور مشتری‌ها به خوبی رسیدگی می‌کنند. شیرینی‌های تر، دانمارکی داغ و پیراشکی‌های داغی که در  حدود ۱۱/۱۲ ظهر آماده می‌کند و بوی آن خیابان گاندی را پر می‌کند از پر طرفدارترین آیتم‌های اینجاست.

ضمن اینکه کیک‌های سفارشی گاندی هم بسیار معروف است و یکی از شیرینی‌ فروشی‌هایی است که برای مهمانی‌ها و مراسم عده زیادی به آن سفارش کیک می‌دهند.

منو، آدرس و نظرات درباره شیرینی گاندی

میدان ونک

کلانا

8 کلانا یک اسنک بار یا خوراکی فروشی است که ساندویچ‌ها، کیک‌ها، دسرها، سالادها و اسنک‌هایی در حجم کم به عنوان میان وعده عرضه می‌کند. فرقی ندارد که شما چه ساعتی به کلانا می‌روید چون همه غذاها ساده  وسبک است و همزمان می‌توانید اسنک مرغ یا نان و پنیر سفارش دهید.

دسرهای شیرین همراه با قهوه و نوشیدنی بخورید یا با یک سالاد سزار به رژیم تان برسید. مجموعه کلانا زیر نظر شرکت نان آوران است و محصولاتشان با نان‌های این مجموعه عرضه می‌شود. در مجموع همه سالادها و اسنک‌ها خوشمزه‌اند و بخاطر ترکیب‌های مدرنی که دارند تجربه جدیدی را برایتان رقم می‌زند.

مثلا اسنک موزارلا و سس پستو یا رپ فلافل و حمص. از نظر قیمت هم تقریبا ارزان محسوب می‌شود چون حجم غذاها و خوراکی‌ها کم است و همه آیتم‌ها به صورت میان وعده عرضه می‌شود. کلانا در مناطق مختلف تهران تعداد زیادی شعبه دارد اما اگر در میدان ونک هستید یک شعبه آن در ضلع جنوب غربی میدان و یک شعبه آن در شمال میدان رو‌به ‌روی خیابان خدامی قرار دارد.

منو، آدرس و نظرات درباره کلانا

رستوران های ونک

برادران

9 آشپزخانه برادران پاتوق جوان‌ها و دانشجوهایی است که شیفته املت‌ها و عدسی‌های صبحانه آن هستند. لقمه‌های نان شیرمال با خامه و مربا آن را دوست دارند و دلشان برای شربت تخم شربتی برادران می‌تپد. برادران یک رستوران کوچک و تازه تاسیس است که تعدادی جوان خوش ذوق آن را اداره می‌کنند و با ارایه غذاهای خوشمزه در هر وعده غذایی مشتری‌های زیادی را به آنجا می‌کشانند.

اگر صبح روزهای تعطیل به میدان شیخ بهایی بروید حتما صفی را در ضلع شمال شرقی میدان می‌بینید که مخصوص املت بیکن و نیمرو و عدسی‌های برادران تشکیل شده. در ظهر هم با سیب زمینی تنوری، پاستا آلفردو و پیتزا بیکن‌هایش مشتری‌ها را سر پا نگه می‌دارد تا میزها خالی شوند و بتوانند غذای خود را نوش جان کنند. محبوبیت برادران آنقدر زیاد است که کمبود میز و صندلی و انتظار در صف مشتری‌ها را خسته نمی‌کند چون می‌دانند که خوشمزه‌ترین غذا را خواهند خورد و علاوه بر آن با بهترین برخورد به آن‌ها سرویس داده خواهد شد.

منو، آدرس و نظرات درباره برادران

رستوران های ونک

عالی قاپو یکی از معروف‌ترین رستوران های ونک

10 اگر در حوالی میدان ونک وقت زیادی برای صرف غذا داشتید و هوس یک سفره‌خانه سنتی تمام عیار را کردید بهتر است به عالی قاپو سر بزنید. سفره‌خانه‌ای قدیمی و اصیل که خاطره جمعی مشترکی را در خود جای داده و کیفیت آن هنوز هم مثل قبل خوب است. اینجا هم یکی از معروف‌ترین رستوران های ونک بحساب می‌آید.

عالی قاپو از سفره‌خانه‌هایی است که بهترین موسیقی زنده را در خود اجرا می‌کند و طراحی داخلی آن هم یکی از بهترین طراحی داخلی‌ها در بین سفره‌خانه‌های سنتی است. ویژگی مثبت دیگر عالی قاپو این است که بهترین و کاملترین میز اردور و سالاد بار را دارد.

در بین غذاها هم علاوه بر کباب‌هاب درجه یک ایرانی، خورشت فسنجان، ته چین و ماهی هم دیده می‌شود. عالی قاپو بسیار شلوغ است و حتما باید با رزرو قبلی به آن مراجعه کنید. ضمن اینکه قیمت‌های آن برای شام حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان گرانتر از ناهار است و در مجموع هم رستوران سطح بالایی محسوب می‌شود. به طور تقریبی برای هر نفر با احتساب یک نوع کباب و سالاد و نوششیدنی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان باید در نظر بگیرید.

منو، آدرس و نظرات درباره عالی قاپو

 

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

درباره آوا فوشریان

من علاقه زیادی به کافه و رستوران دارم. نه صرفا بخاطر غذا و خوراکی. بلکه به دلیل دور هم بودن و اتفاق های خوبی که تو اینجور جاها برام میفته. انرژی زیادی هم برای تجربه طعم ها و مکان های جدید دارم. همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم.

یک نظر

  1. بستنی منصور، از وقتی یادم میاد میرم اونجا برای بستنی سنتی اش
    دقیقا توی هر فصلی باشه ، من یکی می روم یک بستنی سنتی می خورم
    چه توی اوج گرما چه توی اوج سرما
    نکته جالبی که توی این سالها در ماه رمضون دیدم اینه که قبل از اذان مغرب (توی هر فصلی) دم بستنی فروشی صف درست شده، و بلافاصله تا اذان میشه، جمعیت که سرازیر میشه به سمت بستنی منصور