خانه / ورود غیر حرفه‌ای‌ها ممنوع / مدیریت کامیون سیار تهیه غذا
کامیون سیار تهیه غذا

مدیریت کامیون سیار تهیه غذا

کامیون سیار تهیه غذا یکی از کسب و کارهای جدید امروزی است که با توجه به دغدغه‌های کم‌تری که نسبت به راه‌اندازی رستوران دارد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته‌است. اما باید بدانید در این نوع کسب و کار توصیف و شرح عملکرد ساختار مدیریتی و تعیین وظایف و مسئولیت‌های طرفین به خصوص اگر دارای شرکای تجاری هستید از اهمیت بسزایی برخوردار است. به‌علاوه تعیین مسؤلیت‌ها در ابتدای کار شما را از بسیاری سردرگمی‌‌های آتی می‌رهاند.

برای استخدام کارکنان مناسب و تقسیم بهتر و صحیح‌تر وظایف نیز می‌توان از افراد رزومه کاری دریافت کرد و با توجه به تجربه کاری و مسئولیت‌هایی که تاکنون داشته‌اند، وظایفی را بر عهده آنان محول نمود. همچنین مواردی از قبیل اطلاعات مربوط به مالکیت شرکت، حقوق کارکنان، سود حاصل از فعالیت و فرصت‌های شغلی نیز باید به صورت واضح شرح داده شوند. در ادامه این مطلب در مجله فیدیلیو بخش ورود غیرحرفه‌ای‌ها ممنوع همراه ما باشید تا با نکات کلیدی در مدیریت کامیون سیار تهیه غذا بیشتر آشنا شوید.

کامیون سیار تهیه غذا

چارت کاری کامیون سیار تهیه غذا

از جمله روش‌هایی که توسط آن می‌توان ساختار سازمانی کسب و کار را به دقت به تصویر کشید ترسیم چارت کاری است. ترسیم چارت کاری مسئولیت‌های افراد را در هر جایگاهی که قرار داشته باشند به تصویر می‌کشد. از محل فعالیت آشپز در آشپزخانه گرفته تا جایگاه مسئول هماهنگی امور همگی در این چارت کاری مشخص می‌شوند. چنانچه قصد فعالیت طولانی مدت در کامیون سیار تهیه غذا را نیز دارید، توسط این چارت می‌توانید مشتریان خود را از نقاط مثبت کسب و کارتان بیشتر مطلع کنید.

در واقع این چارت معرفی‌نامه‌ای از شما و همکارانتان نزد مشتریان است که می‌تواند فرصت‌های مناسبی در جذب ایده برای شما ایجاد کند. به طور قطع انجام هر نوع فعالیتی به تنهایی با دشواری‌های زیادی مواجه خواهد بود. اکنون شما در جایگاه مدیر و فردی که مسئولیت سازماندهی این کسب و کار را بر عهده دارد باید با تمامی‌ این دشواری‌ها روبه‌رو شوید. البته مشورت با افراد باتجربه و ماهر در این صنعت را نیز فراموش نکنید.

 تجزیه و تحلیل بازار

از جمله نکات کلیدی که باید در  سازماندهی و مدیریت کامیون تهیه غذا قرار گیرند تجزیه و تحلیل بازار است. در واقع آنالیز بازار در برنامه کسب و کار شما، مسئولیت جزئیات مهم را بر عهده دارد. قبل از تجزیه و تحلیل این بخش تحقیقات گسترده­‌ای انجام دهید تا توصیف بهتری از شرایط بازار در اختیار داشته باشید. اختصاص بخشی از سرمایه به تجزیه و تحلیل بازار نه تنها هزینه به حساب نمی‌آید بلکه مانع هدر رفتن سرمایه شده و گام مثبتی در افزایش سرمایه شما خواهد داشت.

نکات کلیدی در تجزیه و تحلیل بازار 

  • توصیف  صنعت غذایی با توجه به گرایشات کنونی، نرخ رشد و مشتریان عمده.
  • توجه به میانگین سنی مشتریان، منطقه جغرافیایی، وضعیت اجتماعی-اقتصادی بازار مقصد. (توجه به هر نکته‌ای که کسب و کارتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد اهمیت پیدا می‌کند)
  • شناسایی ملزومات بازار مقصد علاوه بر تمایلات فصلی موثر در کسب و کار.
  • تعیین میزان رشد بازار مقصد.
  • شناسایی راه‌هایی برای تخصیص سهم عمده بازار مقصد به کسب و کار شما.
  • شناسایی سایر رقبا و تثبیت جایگاه کامیون سیار تهیه غذا به عنوان حریف ماندنی در بازار کنونی و آینده.
  • تعیین موانع ابتدایی در راه‌اندازی کامیون تهیه غذا
  • آشنایی با قوانین دولتی مربوطه و راه‌های قانونی کسب و کار کامیون تهیه غذا

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.