خانه / ورود غیر حرفه‌ای‌ها ممنوع / چگونه برای اتوبوس‌ سیار محصولات غذایی بازاریابی و تبلیغ کنیم؟
اتوبوس سیار مواد غذایی

چگونه برای اتوبوس‌ سیار محصولات غذایی بازاریابی و تبلیغ کنیم؟

اتوبوس سیار مواد غذایی یکی از کسب و کارهای نوین در حوزه صنایع غذایی است که در چند سال گذشته محبوبیت بسیاری در میان مردم پیدا کرده است. امروزه بسیاری از کسب و کارهای مربوط به صنایع غذایی به سرمایه‌گذاری در زمینه فروش سیار روی آورده‌اند. در واقع ایجاد یک برنامه بازاریابی فروش سیار غذا، که شما را از سایر رقبا متمایز نشان دهد اهمیت بسزایی در هموارسازی مسیر موفقیت شما دارد. اما بازاریابی این کسب و کارهای تازه نیز فوت و فن‌های خاص خود رادارند.

در بخش ورود غیرحرفه‌ای‌ها ممنوع از مجله فیدیلیو همراه ما باشید تا با بازاریابی اتوبوس سیار مواد غذایی بیشتر آشنا شوید.

محل پارک اتوبوس سیار مواد غذایی

با داشتن یک اتوبوس سیار مواد غذایی، در واقع شما به یک بازار بسیار بزرگ و منعطف دسترسی خواهید داشت که توسط آن به سادگی محصولات غذایی خود را به مردم معرفی کرده و البته میزان تمایل آن‌ها را نسبت به محصولات خود در مکان‌های مختلف می‌سنجید. برای این منظور وسیله فروش سیار خود را در یکی از پرازدحام‌ترین محل‌های شهر پارک کنید. اما به یاد داشته باشید هر از چندگاهی محل فروش خود را تغییر دهید تا افراد بیشتری قادر به خرید از شما باشند.

یکی از اصول بازاریابی فروش سیار موادغذایی جابجایی و کسب تجربه در مکان‌ها و مناطق مختلف است. معمولا در مکان‌های تفریحی ازجمله پارک یا بازارهای بزرگ یا جشنواره‌هایی که در فضای آزاد برگزار می‌شود مشتریان زیادی خواهید یافت. البته پیش از هر چیز از کسب مجوزهای قانونی برای پارک اتوبوس سیار مواد غذایی خود اطمینان حاصل یابید.

شبکه‌های اجتماعی

فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، گوگل پلاس و بسیاری دیگر از شبکه‌های اجتماعی از جمله موارد مناسب برای بازاریابی اتوبوس سیار مواد غذایی هستند. در واقع با این قبیل از برنامه‌ها مشتریان خود را از مکان‌هایی که در آن حضور به عمل می‌آورید مطلع خواهید ساخت. مواردی از قبیل تغییرات منو و ارایه تخفیف‌های خاص نیز از طریق همین شبکه‌ها به مشتریان شما منتقل می‌شوند. از آنجا که روزانه افراد زیادی از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند ایجاد نظرسنجی‌های مختلف از مشتریان و کسب نظرات آن‌ها نیز برای شما ساده‌تر خواهد شد.

به علاوه در این شبکه‌ها به طور مستقیم با مشتریان خود در ارتباط هستید، بنابراین دریافت نظرات و دیدگاه‌های آن‌ها و همچنین پاسخ‌گویی نیز به سادگی میسر خواهد شد.

تبلیغات اتوبوس سیار مواد غذایی

تبلیغات رسانه‌ای

اگر چه فضای مجازی امروزه تاثیر زیادی در کسب و کارهای مختلف دارد، اما شما هنوز نیازمند تبلیغات و اطلاع رسانی کسب و کار خود در فضای نشریات و روزنامه‌ها هستید. به ویژه برای مشتریانی که از فضای مجازی استفاده نمی‌کنند ازجمله افراد مسن. بنابراین استفاده از روش‌های تبلیغاتی سنتی را هم فراموش نکنید. بنابراین در نشریات و روزنامه‌های محلی مختلف به تبلیغ و بازاریابی اتوبوس‌ سیار محصولات غذایی خود بپردازید. حتی می‌توانید برگه‌های تبلیغاتی را در میان افراد توزیع کنید.

ارائه محصولات ویژه

به علت محدودیت رستوران سیار شاید امکان ارائه یک منوی کامل و طولانی از غذاهای خوشمزه نداشته باشید. اگرچه این موضوع در ابتدا محدودیت به نظر می‌رسد اما می‌توانید از آن به نفع خود بهره ببرید. درست است که لیست منوی شما محدود است، اما در عوض می‌توانید انرژی و تمرکز خود را صرف چند غذای ویژه و خاص کنید. همچنین اگر می‌خواهید از رقبای دیگرتان پیشی بگیرید، در رستوران سیار خود غذایی مخصوص به خود ارائه دهید که دیگر رقبایتان آن را نداشته باشند.

در این صورت رستوران سیار شما تبدیل به محلی می‌شود که مشتریان ویژه خود را دارد. به علاوه ارائه نوعی دسر خاص در برخی روزهای مشخص هفته نیز می‌تواند در این زمینه مفید واقع شود.

همکاری با دیگر رقبا

شاید این ایده در نظر اول کمی‌ عجیب باشد، اما برای برخی از کسب و کارها می‌تواند یک راهکار مفید و موفقی باشد. برخی از مناطق شهری مرکز بسیاری از فروشنده‌های سیار هستند. شما می‌توانید اتوبوس سیار مواد غذایی خود را کنار آن‌ها پارک کنید! این فروشندگان سیار که از پیش شناخته شده هستند مشتریان خاص خود را نیز دارند. بنابراین مشتریان آن‌ها بدون تردید در دفعات بعدی با شما روبه‌رو خواهند شد و نسبت به محصولاتتان کنجکاو می‌شوند. اگر محصولات خوبی ارائه دهید در آینده‌ای نه چندان دور مشتریان خاص خود را پیدا خواهید کرد.

همچنین شما می‌توانید به یک اتوبوس سیار مواد غذایی دیگر ملحق شوید. از محیط پیرامون به نفع کسب و کارتان و بازاریابی آن استفاده کنید. برای مثال اگر شما غذایی با طعم خوب و دلپذیر درست می‌کنید می‌توانید با یک فروشنده دسرهای خوب در کنار هم به همکاری بپردازید.

هدایای تبلیغاتی اتوبوس سیار مواد غذایی

کالاهای تبلیغاتی

کالاهای تبلیغاتی می‌توانند یک راهکار بسیار خوب برای تبلیغ و در نهایت توسعه کسب و کار شما در صنعت غذایی باشند. این کالاهای کوچک می‌توانند در افزایش آگاهی مردم از کسب و کار و برند شما نقش موثری داشته باشند. به طور معمول کالاهایی مانند انواع ساک‌های تبلیغاتی یا لیوان‌های مسافرتی و همچنین تی‌شرت‌های زیبا که با لوگوی شما مزین شده باشند تبلیغات خوبی به شمار می‌روند.

کیترینگ اتوبوس سیار مواد غذایی

ایجاد کیترینگ

کسب و کارهای مرتبط با کیترینگ یکی از سودآورترین شغل‌ها به حساب می‌آیند. خصوصا اگر در محل‌های بزرگ و در فضای باز شکل بگیرند. شما می‌توانید محصولات غذایی خود را در اداره‌ها و یا عروسی‌ها و مهمانی‌های بزرگ به فروش برسانید. قبول مسئولیت در این‌گونه مراسم منجر به فروش بسیار بالاتری از محصولات شما می‌شوند. بازاریابی فروش در هتل‌ها، همایش‌ها و مقاصد توریستی نیز از دیگر اهداف سودمندی هستند که می‌توانند نقش مثبتی در فروش بیشتر محصولات شما داشته باشند.

برای این منظور باید از سیستم بازاریابی استفاده کنید و  با مجاب کردن مدیران فروش کسب‌ و کارهای مرتبط، یک شبکه تجاری بسازید.

گسترش روابط با مشتریان

مهم‌ترین عامل برای موفقیت در کسب و کار شما ایجاد روابط بهینه با مشتریانتان است. سعی کنید با جامعه مشتریان خود یک رابطه دو طرفه ایجاد کنید. با آن‌ها گفتگو کنید و در مورد موضوعات مختلفی از جمله موسیقی، ورزش و یا رویدادهای دیگر به بحث بنشینید. با این شیوه می‌توانید روابط نزدیک‌تری با آن‌ها ایجاد کنید. از جمله موارد دیگری که افراد علاقه بسیاری به شنیدن آن دارند روند راه‌اندازی کسب و کار شما است. با بازگو کردن روایت خود و فراز و نشیب‌هایی که سپری کرده‌اید نام خود را برای مشتریانتان جاودانه سازید.

همچنین سعی کنید در فستیوال‌های مختلفی که مورد توجه مشتریانتان قرار دارند شرکت کنید. از دیگر کارهایی که می‌توانید در کنار کسب و کار خود انجام دهید پرداختن به امور عام المنفعه و خیره است. مشارکت در خیریه‌ها، موسسات مربوط به درمان کودکان سرطانی، کمک رسانی به فقرا و حتی امدادرسانی به مناطق محروم یا آسیب‌دیده می‌توانند نقش مثبتی در کسب و کار شما ایجاد کنند و درهای خیر و برکت را به روی شما باز کنند. همچنین برای این منظور می‌توانید یک صندوق ویژه کمک‌های مردمی‌ هم در کنار صندوق خود قرار دهید.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.