خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / بلوار کشاورز و ۱۰ پاتوق خوراکی و غذا
بلوار کشاورز

بلوار کشاورز و ۱۰ پاتوق خوراکی و غذا

از میدان ولیعصر که به سمت خیابان کارگر حرکت می‌کنیم هیچ خیابان و نماد شهری بیشتر از بلوار کشاورز توجه ما را به خود جلب نمی‌کند. بلواری سرسبز با درخت‌های کهنسال که با نورپردازی خاص شهرداری در شب حس و حال خوبی را به عابران منتقل می‌کند.

بماند که سه چهار ماه سال مگسک‌های سفید این حس و حال را خراب می‌کنند. بلوار کشاورز اما یک بلوار شهری ساده نیست. برای خیلی‌ها محل قدم زدن‌های عصرگاهی و دیدارهای دوستانه است. این بلوار دوست داشتنی خط کشی مخصوص دوچرخه سواری هم دارد که باعث شده تا دوچرخه سواران هم به اینجا بیایند.

از طرفی قرار گرفتن در خیابان منتهی به میدان اصلی و مهم تهران یعنی میدان ولیعصر و بعد از آن ختم شدن به پارک لاله که مهمترین و بزرگترین پارک در مناطق مرکزی تهران است باعث شده تا به اهمیت این بلوار بیشتر اضافه شود.

بخش دیگری از شلوغ و پر رفت و آمد بودن بلوار کشاورز هم به این دلیل است که تمام خیابان‌های شمالی و جنوبی آن به دانشگاه یا موسسه آموزشی و فرهنگی می‌رسند که این موضوع باعث شکل گرفتن کافه‌ها و پاتوق‌های دانشجویی هم شده است.

به دلیل ویژگی‌های خاص این بلوار دوست داشتنی در این گزارش از مجله فیدیلیو به سراغ پاتوق‌های خوراکی و غذا در بلوار کشاورز رفته‌ایم تا با معرفی ۱۰ تا از معروف‌ترین آن‌ها شما را به یک گردش خوشمزه در این محدوده دعوت کنیم.

بلوار کشاورز

رستوران بولوار

1 در بلوار کشاورز علاوه بر هتل اسپیناس که یک هتل نسبتا تازه تاسیس است، هتلی قدیمی به نام هتل بلوار هم وجود دارد که در طبقه همکف آن، رستوران بلوار از مهمان‌ها پذیرایی می‌کند. اهمیت رستوران بلوار این است که در یک محیط بزرگ و با دکوراسیون شیک تدارک دیده و با ارایه غذاهای با کیفیت از مهمان‌ها پذیرایی می‌کند.

محیط این رستوران حتی برای برگزاری جشن‌ها و مهمانی‌ها هم مناسب است. این رستوران قدمتی ۷۰ ساله دارد که آن را به طریقت نو می‌شناسند. چندین سال در خیابان لاله‌زار فعالیت داشته و بعد از آن به هتل بولوار انتقال پیدا کرده است. غذاهای اینجا آنقدر خوشمزه است که خصوصا در ساعت ناهار با شلوغی و معطلی مواجه می‌شوید. در بین همه غذاها هم باقالی پلو و ته چین در بین غذاهای ایرانی و استیک با سس قارچ و جوجه چینی در بین غذاهای فرنگی از دیگر غذاها خوشمزه‌تر است.

در مجموع بین رستوران‌های ایرانی محدوده بلوار کشاورز این رستوران بیشتر از بقیه مورد تایید است. همچنین دیوارهای شیشه‌ای رو به فضای بلوار کشاورز دارد که لذت صرف غذا را برای شما بیشتر می‌کند.

منو، آدرس و نظرات درباره رستوران بولوار را اینجا ببینید

 

بلوار کشاورز

کافه آوانسن پنجره‌ای به بلوار کشاورز

2 در طبقه بالای قدیمی‌ترین سینما بلوار کشاورز کافه‌ای وجود دارد که شاید قدمت آن به اندازه سینما نباشد اما فضای دوست داشتنی‌اش شما را غافلگیر می‌کند. کافه‌ای با یک سالن مستطیل شکل و بزرگ که اگر میزهای سمت راست را انتخاب کنید در واقع صرف چای با نمایی از بالای درخت‌های کهنسال بلوار کشاورز را انتخاب کرده‌اید.

میزهای سمت چپ اما فضای بزرگ‌تر و راحت‌تری را در اختیارتان می‌گذارند. بر سر این میزها جمعیت بیشتری می‌توانند بنشینند و بخاطر فاصله بین آن‌ها فضای خصوصی‌تری را در اختیار دارند که برای جلسه‌ها یا تولدها می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

در کافه آوانسن علاوه بر فضای دوست داشتنی شما با خوراکی‌های خوشمزه‌ای هم رو‌به‌رو می‌شوید. از انواع دمنوش‌ها و آبمیوه‌ها تا غذاهایی که مخصوص آوانسن است. از بین غذاها هم علاوه بر ساندویچ‌ها و سلادهای رایج همه کافه‌ها در آوانسن می‌توانید استیک و شنیسل مرغ هم نوش جان کنید. در مجموع قیمت‌های آوانس هم متعادل است و برای گذراندن یک عصر آرام مشرف به بلوار کشاورز مکان مناسبی است.

منو، آدرس و نظرات درباره کافه آوانسن را اینجا ببینید

 

بلوار کشاورز

شیلا

3 یکی از شعبه‌های رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا در میدان ولیعصر و ضلع جنوب شرقی آن قرار دارد. دقیقا پشت ایستگاه مترو میدان ولیعصر. شیلا فست فودی باسابقه است که مبتکر ارائه هات داگ به سبک جدید است.

هات داگ هایی که شیلا شروع به رواج آن کرد در حقیقت هات داگ هایی به سبک آمریکایی بود و هر روز هم در این زمینه پیشرفت کرد تا جایی که در نظرسنجی خوشمزه‌ترین هات داگ تهران هم رتبه آورد. در واقع اگر کسی بخواهد هات داگ واقعی با نان‌های نرم و شیرین و با سس‌های مخصوص نوش جان کند یکی از رستوران‌هایی که این امکان را به او می‌دهد شعبه‌های شیلا است.

همچنین شیلا در تهیه فرآورده‌های گوشتی خود انحصاری را به کار گرفته که باعث می‌شود سوسیس‌های اینجا را در هیچ جای دیگر نخورید و البته خیالتان از کیفیت بالای آن هم راحت باشد. البته در شیلا علاوه بر چند نوع هات داگ، پیتزا و ساندویج هم سرو می‌شود. اگر به شیلا رفتید سیب زمینی با قارچ و پنیر آن را هم از دست ندهید.

منو، آدرس و نظرات درباره شیلا را اینجا ببینید

 

بلوار کشاورز

کلانا

4 کلانا یک اسنک بار یا خوراکی فروشی است که ساندویچ‌ها، کیک‌ها، دسرها، سالادها و اسنک‌هایی در حجم کم به عنوان میان وعده عرضه می‌کند. فرقی ندارد که شما چه ساعتی به کلانا می‌روید چون همه غذاها ساده  وسبک است و همزمان می‌توانید اسنک مرغ یا نان و پنیر سفارش دهید.

دسرهای شیرین همراه با قهوه و نوشیدنی بخورید یا با یک سالاد سزار به رژیم تان برسید. مجموعه کلانا زیر نظر شرکت نان آوران است و محصولاتشان با نان‌های این مجموعه عرضه می‌شود. در مجموع همه سالادها و اسنک‌ها خوشمزه‌اند و بخاطر ترکیب‌های مدرنی که دارند تجربه جدیدی را برایتان رقم می‌زند.

مثلا اسنک موزارلا و سس پستو یا رپ فلافل و حمص. از نظر قیمت هم تقریبا ارزان محسوب می‌شود چون حجم غذاها و خوراکی‌ها کم است و همه آیتم‌ها به صورت میان وعده عرضه می‌شود. کلانا در مناطق مختلف تهران تعداد زیادی شعبه دارد اما اگر در محدوده بلوار کشاورز و میدان ولیعصر هستید باید به ابتدای بلوار و ظلع شمال غربی میدان بروید.

 

بلوار کشاورز

کافه خروج

5 کافه اگزیت که به کافه خروج هم معروف است، یکی از کافی شاپ‌های معروف حوالی بلوار کشاورز و خیابان فلسطین است. کافه‌ای متفاوت که در پارکینگ یک ساختمان واقع شده و توسط چند جوان خوش فکر و خلاق اداره می‌شود.

هر چند که این کافه فضای نسبتا بزرگی دارد اما با این حال در بیشتر مواقع برای خالی شدن میز باید در حیاط کافه منتظر بمانید. طراحی داخلی کافه هم بسیار ساده و با میز و صندلی‌های چوبی ۲ تا ۴ نفره است. منوی کافه انتخاب‌های هیجان‌انگیزی پیش روی شما قرار می دهد. در منوی این کافه انواع نوشیدنی گرم و سرد از قهوه و چای و دمنوش گرفته تا هات چاکلت و شیک و عرقیجات سنتی موجود است و شما می‌توانید از میان این نوشیدنی‌ها فراخور حال و ذائقه‌تان انتخاب کنید. در مورد کافه اگزیت اینجا بیشتر بخوانید.

همچنین انواع غذا مانند رست بیف، انواع ساندویچ، چیپس و پنیر، پنینی و … در کنار سوپ‌های خوش طعم و سالاد سزار و فصل در منوی این کافه موجود است. خبر خوب برای صبحانه خورها هم این است که کافه اگزیت صبحانه مفصلی برای شما تدارک دیده است که شامل انواع املت، صبحانه سرد، گرم و وافل و کرپ می‌شود. پس اگر به کافه‌های مختلف رفته‌اید اما تجربه نشستن در پارکینگ یک خانه قدیمی را ندارید به کافه اگزیت بروید.

منو، آدرس و نظرات درباره کافه خروج را اینجا ببینید

 

بلوار کشاورز

قنادی بیتر سوییت

6 در بلوار کشاورز یک مجتمع مسکونی و قدیمی به نام برج سامان وجود دارد که از سه برج بلند تشکیل شده است. اما این برج‌ها شور و حال خاصی ندارند و مثل بعضی برج‌های اسکان یا ونک پارک یا آ اس پ پر از فروشگاه و مغازه نیستند. حالا چند وقتی است که کافه قنادی بیتر سوئیت در پایین یکی از این برج‌ها باز شده است تا رنگ و بویی خوشمزه به این فضا دهد.

کافه قنادی‌ای که شیرینی‌های مدرن و کیک‌های دکوراتیو ارا‌ئه می‌کند و در طبقه بالا با فضای خاصی که به وجود آورده و با استفاده از تجهیزات روز کافه، مشتری‌ها را به صرف قهوه همراه با کیک‌ و شیرینی‌های خاص دعوت می‌کند. بنابراین اگر هوس خوردن شیربنی تازه همراه با نوشیدنی و کمی معاشرت با دوستان در فضای کافه داشتید این محل می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

منو، آدرس و نظرات درباره بیتر سوئیت را اینجا ببینید

 

مرغ سوخاری سیکا

سیکا

7 سیکا یک فست فود است که غذاهای آن از سایر فست‌فودهای بلوار کشاورز با کیفیت تر و خوشمزه‌تر است. مخصوصا سوخاری‌هایش که در نظر سنجی بهترین سوخاری تهران هم رای آورده است. فضای بزرگی در دو طبقه دارد و سرعت سرویس‌دهی شان هم بالاست. به علاوه تیم دلیوری قوی که با تعداد پیک‌های زیادی که دارد سفارش‌ها را در اسرع وقت به دست مشتری می‌رساند.

سیکا در تقاطع بلوار کشاورز و خیابان قدس قرار دارد و برای صرف یک وعده ناهار یا شام پس از تفریح در پارک لاله و گشتن در بلوار کشاورز انتخاب خوبی است. البته منو سیکار فقط محدود به سوخاری نیست و از انواع برگر و پیتزا هم تشکیل شده است. حتی پاستا آلفردو هم در سیکا ارائه می‌شود تا برای هر سلیقه‌ای که به این رستوران مراجعه می‌کند پاسخ گو باشد.

منو، آدرس و نظرات درباره سیکا را اینجا ببینید

 

اغذیه فرد بلوار کشاورز

اغذیه فرد بلوار

8 یکی از قدیمی ترین پاتوق‌های بلوار کشاوز اغذیه بلوار است. اغذیه‌ای که پر از ساندویچ‌ها و غذاهای خاص و قدیمی است. بندری و خوراک لوبیا، سوپ جو و ساندویچ جگر و در مجموع هر چه از یک اغذیه فروشی تمام عیار می‌خواهید را در اینجا می‌توانید پیدا کنید.

اغذیه فرد بلوار از قدیمی‌ترین مغازه‌‌های این راسته است. مغازه‌ای کوچک با تعداد محدودی صندلی که بیشتر فضای آن به یخچال و گاز برای آماده سازی ساندویچ‌ها اختصاص دارد. همه ساندویچ‌های اینجا خوشمزه است. خصوصا جگر و بندری آن. از لوبیا و سوپ جو هم نمیشه گذشت. وقتی از بلوار ساندویچ می‌گیرید کافی است عرض خیابان را طی کرده و در یکی از صندلی‌های روبه‌رویتان در بلوار کشاورز نشسته و ساندویچ‌ها را نوش جان کنید.

منو، آدرس و نظرات درباره اغذیه بلوار را اینجا ببینید

 

ایل کافه

ایل کافه

9 ایل کافه در ابتدای خیابان فلسطین فقط یک کافه نیست. اگر چند روز پشت سر هم و در  بعداظهر‌ها به اینجا بروید متوجه تفاوت آن با کافه‌های دیگر می‌شوید. مهمترین ویژگی‌اش فضای راحت، صمیمی و بزرگ است.

از آنجایی که رفتار پرسنل بیشترین تاثیر را در صمیمیت کافه دارد، شما در ایل کافه اصلا احساس تنهایی نمی‌کنید و اگر جمعتان خصوصی باشد حریم خودتان را دارید. ایل کافه باریستاها و قهوه‌های تخصصی دارد. تا جایی که اگر جرات تجربه طعم‌های جدید را دارید کافی است انتخاب نوشیدنی‌تان را به باریستا واگذار کنید.

از قهوه‌های اینجا که بگذریم، منو اسموتی و شیک شما را هیجان زده می‌کند. شیک‌ها و اسموتی‌هایی که در لیوان‌های بزرگ سرو می‌شود و احتمالا برای تمام کردن آن نیاز به کمک داشته باشید.

البته سرو آیتم‌ها در مقیاس زیاد فقط مخصوص نوشیدنی‌ها نیست و غذاها و خوراکی‌ها هم بسیار حجیم هستند. پاستاها و سیب زمینی پنیر ایل کافه دو نفر را کاملا سیر می‌کند و البته بسیار خوشمزه است. از تقاطع خیابان فلسطین و بلوار کشاورز تا ایل کافه کمتر از ۵۰ قدم راه است. پس اگر در این بلوار خوش آب و هوا بودید لذت معاشرت با بچه‌های ایل کافه را از دست ندهید.

منو، آدرس و نظرات درباره ایل کافه را اینجا ببینید

 

سیم کافه

سیم کافه

10 اینجا یک کافه پر از بازی و سرگرمی است. سیم کافه با برپایی برنامه و ایونت‌های ویژه سعی دارد تا کافه خود را به پاتوقی برای افرادی با علاقه‌مندی‌های مشترک تبدیل کند. به محض ورود اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می‌کند وجود یک عدد پیکان قراضه له شده است که بصورت یک مکعب درآمده و بعنوان یک میز دکوری از آن استفاده می‌کند.

اکثر مسابقات فوتبال مهم در سیم کافه پخش می‌شود. اگر در زمان پخش فوتبال آنجا باشید فکر می‌کنید دسته جمعی به خانه یکی از دوستان رفته‌اید، همان حال و هوا و همان کل کل‌ها و شوخی و خنده ها. اینجا بیش‌تر جمع رفاقتی و دوستانه است تا خشک و رسمی.

اگر فوتبال نباشد این جمع مشغول بازی هستند. در سیم کافه بازی‌های زیادی وجود دارد تا علاوه بر معاشرت با دوستان سرتان نیز گرم باشد. همچنین بستری هم هست برای مسابقات مافیا و دیگر بازی‌های گروهی مانند «منوپولی».قبلا در همین بخش مطلبی داشتیم درباره ۱۰ کافه‌ای که می‌توان در آن بازی کرد در مورد سیم‌کافه و تمام اتفاقاتی که آنجا می‌افتد نیز جداگانه یک نقد مفصل داشتیم.

منو سیم کافه هم علاوه بر قهوه‌های خوب و غذاهای با کیفیت، یک ویژگی منحصر به فرد دارد.  منو به علاوه یک که باعث می شود در صورت تمایل شما هزار تومان به مبلغ فاکتور اضافه شده و از طرف سیم کافه به خیریه پرداخت شود.

منو، آدرس و نظرات درباره سیم کافه را اینجا ببینید

[et_bloom_inline optin_id=optin_4]

درباره آوا فوشریان

من علاقه زیادی به کافه و رستوران دارم. نه صرفا بخاطر غذا و خوراکی. بلکه به دلیل دور هم بودن و اتفاق های خوبی که تو اینجور جاها برام میفته. انرژی زیادی هم برای تجربه طعم ها و مکان های جدید دارم. همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم.

یک نظر

  1. سفره خانه سنتی آهون ابتدای خیابان فلسطین فراموش شد.
    تصحیح کنید.