خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / برنج سیاه محصول جدید ممنوعه تاکوبل
برنج سیاه تاکوبل

برنج سیاه محصول جدید ممنوعه تاکوبل

برنج سیاه یکی از غذاهای ممنوعه تاکوبل است که به تازگی به منوی تاکو و بوریتوهای این رستوران های زنجیره ای اضافه شده است. از آن جا که قبلا برنج سیاه در انحصار خانواده سلطنتی چین قرار داشت و فقط آن‌ها می‌توانستند از آن استفاده کنند، برخی برنج سیاه را برنج ممنوعه نیز می‌نامند. البته این غذای ممنوعه در حال حاضر فقط در یکی از شعبه‌های تاکوبل به صورت امتحانی و برای مدت محدود یک هفته ای به فروش رسیده است. محتویات برنج ممنوعه همانند تاکوهای ساده این فروشگاه هستند با این تفاوت که در این محصول جدید از ورقه‌های آووکادوی سرخ شده و سس ممنوعه جدید که از پرتقال تهیه می‌شود نیز به کار رفته است.

در ادامه این مطلب از دنیای غذا و نوشیدنی در مجله فیدیلیو همراه ما باشید.

محتویات دیگر این غذا که در تاکوهای قبلی نیز وجود داشتند عبارتند از: لوبیا، کاهو، خامه ترش، گوجه فرنگی ورقه شده به همراه بیف یا مرغ رنده شده و یا مرغ گریل شده و یا استیک. البته اصل این غذا با مرغ رنده شده سرو می‌شود اما با گوشت‌های دیگر نیز طعم فوق العاده ای خواهد داشت. به علاوه می‌توانید این محتویات را به جای تاکو با بوریتو نیز سفارش دهید. تاکوبل دلیل اضافه کردن برنج سیاه را به محصولات سابق خود، در مغذی بودن بیشتر این برنج نسبت به برنج سفید و قهوه ای عنوان کرده است. با وجودی که این برنج هنوز در بین عموم به عنوان یک غذای خوشمزه رواج پیدا نکرده است اما تاکوبل با این اقدام خود را طرفدار سلامتی بیشتر انسان‌ها اعلام کرده است.

برنج سیاه تاکوبل

برنج سیاه در کنار ظروف جدید تاکوبل 

علاوه بر این تاکوبل با اضافه کردن این محصول ممنوعه ظرف‌های جدیدی را نیز برای آن در نظر گرفته است که از کاغذهای سنگین درست شده اند ( مانند ظروفی که چیپوتل برای محصولاتش استفاده می‌کند). این ظروف جدید با ظروف کاغذی مشکی که تاکوبل تا کنون استفاده می‌کرده فرق دارند. در واقع ظروف جدید بسیار کاربردی تر و زیباتر ساخته شده اند و شکل تغییر ناپذیرتری دارند. بیشتر شبیه به ظروف سالاد و یا سوپ‌هایی هستند که در رستوران‌های لوکس استفاده می‌شوند فقط با این تفاوت که جنس سرامیکی ندارند.

غذای ممنوعه جدید تاکوبل از ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۷ در شعبه پارک وی کالیفرنیا عرضه شده و قرار بود تا ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷ نیز همچنان در منوی این فروشگاه قرار داشته باشد. به نظر می‌رسد هر کاسه تاکو یا بوریتوی ممنوعه همراه با بیف در این فروشگاه به قیمت ۳٫۴۴ دلار و همراه با مرغ یا استیک به قیمت ۳٫۹۹ دلار به فروش رسیده است. علاوه بر این هر بوریتو یا تاکوی ممنوعه به همراه تاکوی دوریتو و تاکوی کرانچی و یک نوشیدنی با سایز متوسط نیز به قیمت ۵ دلار فوخته می‌شود. با این همه تغییرات به نظر می‌رسد تاکوبل این بار به کیفیت محصولات خود توجه بیشتری نشان داده است. اما برای نظر قطعی باید ببینیم محصول بعدی آن‌ها چه طور و چگونه خواهد بود.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.