خانه / با سر آشپز / طرز تهیه پاستاهای مختلف
تهیه پاستای تازه

طرز تهیه پاستاهای مختلف

تهیه پاستا شگردهای خاص خود را دارد که شاید تاکنون در مورد آن نمی‌دانستید. در مطالب قبلی مجله فیدیلیو شما را با انواع پاستا و شکل‌های مختلف آن آشنا کردیم. اما هنوز مطالب زیادی در ارتباط با پاستا موجود است که شاید تا کنون از آن‌ها بی خبر بوده باشید. در این مطلب از مجله فیدیلیو سعی کردیم شما را با انواع روش‌های آماده سازی ابتدایی این کربوهیدرات‌های خوشمزه و رنگ‌های مختلف آن آشنا کنیم که امیدوارم مفید واقع شود.

تهیه پاستای تازه

درست کردن پاستای آب کش و پاستای تازه

پاستای آب کش از آرد سبوس، برنج و آب تهیه ‌می‌شود. این محتویات با خمیر ترکیب ‌می‌شوند و بعد در قالب‌ها فشرده ‌می‌شوند و به شکل‌های مختلف در ‌می‌آیند. وقتی خمیر شکل داده شد مرحله خشک شدن پاستا از راه ‌می‌رسد که سبب جدا شدن رطوبت از خمیر ‌می‌شود. از آن جا که نودل‌های خشک شده هیچ رطوبتی ندارند عمر بیشتری نسبت به پاستاهای تازه دارند و در صورتی که بسته‌های آن باز نشده باشند ‌می‌توانند تا دو سال هم سالم بمانند.

به علاوه از پاستاهای خشک ‌می‌توانید به صورت سفت نیز در غذاهای خود استفاده کنید در حالی که پاستاهای تازه پس از طبخ جنس نرم تری دارند. به همین سبب پاستاهای خشک عموما در غذاهایی مانند سوپ، خوراک گوشت و غذاهای سس دار مناسب تر هستند. چون جنس زبر آن‌ها در ترکیب با مواد دیگر کمی‌ نرم ‌می‌شود و خوشمزه تر است.

پاستای تازه عموما از آرد سفید تهیه ‌می‌شود و به جای آب به آن تخم مرغ اضافه ‌می‌شود تا طعم بهتری داشته باشد. این نودل‌ها  به صورت تازه در منزل و با کمک دستگاه پاستاساز تهیه ‌می‌شوند. پاستاهای تازه شکل داده شده را پس از تهیه خشک ‌می‌کنند. سپس در زمان مصرف دوباره با آب پز کردن، آن‌ها را مانند پاستاهای خشک آب دار ‌می‌کنند. از آن جا که پاستای تازه نرم تر از پاستای خشک است بهتر است بعد از طبخ با سس‌های خوشایند، روغن زیتون، یا پنیر خامه ای سرو شود. نگران نباشید جنس نرم نودل‌های تازه در صورت ترکیب با این مواد غالب نمی‌شود.

تفاوت رنگ‌های پاستاها

پاستاها نیز مانند انواع نان در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف موجودند. شما ‌می‌توانید نوع پاستای مصرفی خود را انتخاب کنید. مانند پاستای سفید یا پاستای گندم کامل. حتی امروزه پاستاهای سه رنگ نیز در بازار موجودند که ‌می‌توانند به لیست انتخاب‌های شما اضافه شوند. بسیاری از نودل‌هایی که امروزه در فروشگاه‌ها موجودند یکی از این سه رنگ هستند. اما چگونه باید نوع پاستای مورد نیاز خود را تهیه کنیم؟ با مجله فیدیلیو همراه ما باشید تا از این تفاوت‌ها مطلع شوید.

بعدی قبلی

پاستای سفید

پاستای سفید

این نوع پاستا اغلب از آرد سبوس دار گندم تهیه ‌می‌شود و با رنگ سفید خود با هر نوع غذا و سس جور در ‌می‌آید.

پاستای گندم

 

پاستای گندم

این نوع پاستا از آرد گندم کامل تهیه ‌می‌شود و بیشتر به سببب غنی بودن از لحاظ مقدار پروتئین مصرف ‌می‌شود. این نوع پاستا فواید بیشتری نسبت به نوع سفید آن دارد و برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

پاستای سه رنگ

پاستای سه رنگ

این نوع پاستا ترکیبی از نودل‌های سفید، سبز و قرمز است و با رنگ‌های جذابی که دارد برای استفاده در انواع سالاد و غذاهای کودکان شما مفید واقع ‌می‌شود.

برای تنوع بخشیدن به طعم آن ‌می‌توانید این نوع پاستا را با مواد دیگری از جمله اسفناج و گوجه فرنگی استفاده کنید.

بعدی قبلی

طرز تهیه پاستا

طبخ و تهیه پاستا

زمانی که در حال تهیه غذایی از پاستا هستید نکته مهم تطابق مواد مختلفی است که ‌می‌خواهید در غذای خود استفاده کنید. مانند انواع سس‌ها، سبزیجات، غذاهای دریایی و … . از آن جا که پاستا را ‌می‌توانید به محض طبخ با انواع مواد استفاده کنید به راحتی ‌می‌توانید پاستای آماده را در غذاهای دیگر خود و در ترکیب با مواد مختلف استفاده کنید. برای این که از طعم پاستای خود نهایت لذت را ببرید به مواردی که در این مطلب جمع آوری کرده ایم توجه کنید تا یک پاستای خوش طعم و خوشمزه داشته باشید.

نکات ضروری در تهیه پاستا

  • برای هر ۵۰۰ گرم پاستا ۴ تا ۶ لیوان آب استفاده کنید.
  • برای تهیه پاستا ابتدا آب را بجوشانید و سپس پاستا را در آب در حال جوش بریزید.
  • برای جلوگیری از چسبیدن رشته‌های پاستا به همدیگر از یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در آب در حال جوش استفاده کنید.
  • زمانی که پاستا را در قابلمه آب جوش ریختید برای جلوگیری از چسبیدن آن‌ها به هم هرازگاهی با یک قاشق چوبی پاستاها را به هم بزنید.
  • برای این که متوجه شوید پاستاها به اندازه کافی آماده شده اند یا خیر چند تا از آن‌ها را از آب در آورده و امتحان کنید. اگر به اندازه کافی پخته بودند فورا بقیه آن را نیز آب کش کنید.
  • بعد از خالی کردن پاستاها در آب کش حتما روی آن‌ها آب سرد بریزید تا از پختن بیش از حد و نرم تر شدن آن جلوگیری کنید.

 

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.