خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / ستاره بسکتبال و جنگ با بازنشستگی
شکیل اونیل

ستاره بسکتبال و جنگ با بازنشستگی

شکیل اونیل هم مانند همه افرادی که رژیم غذایی می‌گیرند انگیزه های خاص خود را برای داشتن تغذیه سالم در این راه دارد. شکیل اونیل ستاره سابق بسکتبال آمریکا که گذشته از فیزیک خشن و غول آسای خود یکی از خوش اخلاق ترین بازیکنان لیگ بود پس از بازنشستگی در سال ۲۰۱۲ و کنار گذاشتن تمرین­‌های سخت روزانه اکنون مدتی است که دچار اضافه وزن شده است. این بسکتبالیست آمریکایی که چندی پیش در تبلیغات مسابقه پرتابی که برند معروف اورئو برای طرفدارانش برگذار کرده بود حضور پیدا کرده است، هدفش را از رژیم سفت و سخت خود داشتن بدن عضلانی عنوان کرده است.

اونیل همچنین گفته می‌خواهد برای یک بار هم که شده دوباره بدون خجالت کشیدن از اندامش به خود نگاه کند. او می­‌گوید اکنون خیلی به این هدف نزدیک شده است و شاید تا چند ماه آینده بتواند به این هدف برسد.‌ در ادامه این مطلب در دنیای غذا و نوشیدنی از مجله فیدیلیو همراه ما باشید تا با اهداف شکیل و رژیم غذایی او بیشتر آشنا شوید.

شکیل اونیل

رژیم غذایی شکیل اونیل

شکیل بازنشسته که تا کنون ۶ بار قهرمان ان بی ای (NBA) شده است، اکنون به مدت چند ماه است که  در رژیم غذایی متشکل از مرغ، ماهی و سالاد به سر می­برد. او می‌گوید در طول روز ۶ وعده غذایی کوچک می­‌خورد و حدود ۳۰ دقیقه نرمش می­‌کند و سپس وزنه می‌­زند و سینه و پشت کار می­‌کند. همچنین او می­‌گوید در حال حاضر بیشترین قسمت بدنش که نیاز به تمرین دارد پاهایش هستند چون هنوز به خاطر بازی کمی ضعیف هستند و تاکنون به طور جدی نتوانسته روی آن‌ها کار کند.

اونیل در حال حاضر برنج و سودا و حتی ساندویچ های مورد علاقه خود ( کباب ترکی) را نیز ترک کرده است. او حتی روزهای خوشمزه ای که در مک دونالد یا خانه وافل داشت را  به کل از زندگیش حذف کرده است. او می­‌گوید می­‌خواهد بدنی قوی، عضلانی و بزرگ مانند بدن سازهای حرفه ای داشته باشد به طوری که تمام ماهیچه‌های بدنش نمایان باشد.

شکیل اونیل و لتسیا

آماده کردن وعده‌های غذایی

خوشبختانه این ستاره مشهور دنیای ورزش فعلا هیجانی برای صرف غذا در رستوران ندارد. به گفته خودش هیچ وعده ای را بیرون از منزل نمی‌خورد و ترجیح می‌­دهد غذای خود را در منزل صرف کند تا آرامش بیشتری داشته باشد. البته اگر فکر می­‌کنید او خودش وعده های غذایی خود را آماده می­‌کند سخت در اشتباه هستید. او حتی به نامزدش لتیسیا روله هم اجازه آشپزی نمی‌­دهد. طبق صحبت­های شکیل نامزدش اوایل درصدد آشپزی بوده است. اما با این توجیه اونیل که ملکه انگلیس هیچ وقت غذای خود را آماده نمی‌کند او هم از این کار صرف نظر کرده است. گویا شکیل خود و خانواده اش را هم سنگ با ملکه انگلیس می پندارد.

البته اونیل در مصاحبه ای که چندی پیش با یکی از شبکه های خبری داشت گفته نامزدش لتسا خیلی سخت کار می­‌کند و نمی­‌خواهد که بار اضافه ای بر دوش او باشد. چون این نوع کار کردن در آمریکا برای یک زن بسیار سخت است و نمی‌خواهد وقتی نامزدش خسته از سر کار بر می­‌گردد تازه مجبور به آشپزی باشد. او می­‌گوید ما به حد کافی وسع مالی داریم که بتوانیم یک آشپز استخدام کنیم. به این می گویند مرد واقعی زندگی!

قد بلند و هزار دردسر

اونیل سال گذشته با عکسی که در کنار ژیمناست المپیکی سیمون بایلز در شبکه های اجتماعی از آن‌ها منتشر شده، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. نکته جالب توجه در این عکس تفاوت قدی آشکار شکیل با ۱٫۷  فوت (۲٫۱۶ متر) و سیمون با ۴٫۹ فوت (۱٫۴۹ متر) بود که نظرها را به خود معطوف کرده بود. اونیل بعد از دیداری که با این ورزشکار المپیک جهانی داشت او را بی نظیر، خوش رو و خوش برخورد خوانده است.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.