خانه / تاپ / دسر بستنی خنک گیاهی برای داغ‌ترین روزهای تابستانی شما
دسر بستنی خنک

دسر بستنی خنک گیاهی برای داغ‌ترین روزهای تابستانی شما

دسر بستنی خنک و تابستان داغ در این گرمای وصف ناپذیر امسال که همه را شوکه کرده است انگار پیوندی ناگسستنی به هم خورده‌اند. بدون تردید زمانی که خسته و گرمازده به منزل می‌رسید حتی کوچک‌ترین تمایلی به هیچ یک از غذاهای موجود در منزل ندارید. در این شرایط هیچ چیز مانند یک دسر بستنی خنک نمی تواند خستگی و گرما را از وجود شما بیرون کند. در ادامه این مطلب از مجله فیدیلیو در بخش زندگی سالم همراه ما باشید تا با دستور تهیه یک دسر بستنی خنک و سالم آشنا شوید.

دسر بستنی خنک و سالم

امسال نیز به رسم هر ساله تمامی برندهای تولیدی بستنی به مناسبت فرا رسیدن تابستان رنگ و بوی تازه ای به محصولات خود داده‌اند. از انواع بستنی‌های مختلف یخی گرفته تا لواشکی و اسکیمو و این اواخر هم بستنی گز و … که در تمام سوپر مارکت‌ها به وفور یافت می‌شوند. اما با نگاهی اجمالی به محتویاتشان و مشاهده مقدار کالری و چربی و قند موجود در آن‌ها از خرید خود پشیمان خواهید شد. البته به این شرط که برچسب محتویات روی جلد هم حقیقت را بگویند که بعید است.

در این شرایط تهیه مقداری دسر بستنی خنک از نوع کم شکر و سالم در خانه می‌تواند موفقیت بزرگی در رژیم غذایی روزانه شما باشد. حداقل از محتویات مصرف شده در آن مطمئن خواهید بود. علاوه بر آن اگر از شکر کمتری استفاده کنید بی‌شک خوراکی سالم تری به بدن خود می‌رسانید. در ادامه این مطلب دستور تهیه نوعی دسر بستنی خنک، مقوی،خامه ای و کم شیرین برایتان آماده کرده‌ایم. به علاوه این دسر بستنی خنک گیاهی هم است و برای مهمانان گیاه خوار شما گزینه خوبی خواهد بود.

دسر بستنی خنک

دستور تهیه بستنی خانگی سالم و مغذی

مواد لازم

  • شیر نارگیل ۶۸۰ گرم
  • شربت سکنجبین یا هر شربت دلخواه یک سوم فنجان یا به میزان لازم
  • عصاره نعناع ۱ قاشق چای خوری یا به میزان لازم
  • شکلات تلخ تکه شده ۸۵ گرم

زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه

زمان کل: ۳ ساعت و ۱۰ دقیقه

طرز تهیه

مواد را از قبل خنک کنید تا زودتر فریز شوند.

  1. شیر نارگیل را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا کاملا یک نواخت شود.
  2. سپس عصاره نعناع و شربت را به مخلوط اضافه کرده و خوب میکس کنید تا کاملا با هم آمیخته شوند.
  3. اکنون مخلوط آماده را در بستنی ساز بریزید و دستورالعمل پشت آن را برای تهیه بستنی دنبال کنید.
  4. سپس تکه های شکلات را به آن اضافه کنید و به مدت دو ساعت مواد را در فریزر قرار دهید.
  5. بستنی گیاهی شما آماده است. می توانید آن را سرو کنید.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.