خانه / با سر آشپز / فوت و فن های پخت پیتزا و همه آنچه که لازم است بدانید

فوت و فن های پخت پیتزا و همه آنچه که لازم است بدانید

ساخت این تکه استثنایی (با پنیر کشدار) بسیار آسان‌تر از تصور شماست؛ فقط کافی‌ست فوت و فن های پخت پیتزا را در  فیدیلیو  دنبال کنید. با ما همراه باشید تا نکته هایی برای پخت پیتزا عالی و خوشمزه را باهم یاد بگیریم. همچنین می‌توانید طرز تهیه پیتزا خانگی با طعمی به یاد ماندنی را در مجله فیدیلیو بخوانید.

سفارش پیتزا را فراموش کنید

فوت و فن های پخت پیتزا

نه، برداشتن تلفن اولین قدم برای رسیدن به یک پیتزا با کیفیت نیست. شما می‌توانید آن خمیر ترد و پنیر کشدارد را در خانه به دست‌آورید، زمانی که از  این فوت و فن های پخت پیتزا پیروی کنید. چرا که همین الان مواد و ابزار مناسب را در اختیار دارید _ اما کمی تغییرات در چگونگی استفاده از آنها می‌تواند همه تفاوت‌ها را ایجاد کند.

مطمئن باشید که فر داغ است

فوت و فن های پخت پیتزا ، اطمینان حاصل کنید که فر داغ است

اگر شما از یک فر استاندارد استفاده می‌کنید باید از آن انتظار داشته‌باشید که دمای آن به بیش از ۲۸۰ درجه سانتی‌گراد برسد. همچنین مهم است: شما به یک دستگاه پخت‌و‌پز نیاز دارید که گرم شود و گرم بماند. استفاده از سنگ پیتزا، سینی پخت پیتزا یا گذاشتن پیتزا به طور مستقیم بر روی سطح میله‌ای فلزی فر فرقی نمی‌کند، اگر زمان کافی برای گرم کردن آن از قبل، درنظر گرفته‌باشید.

از خمیر سرد استفاده نکنید

فوت و فن های پخت پیتزا، استفاده از خمیر در دمای اتاق

یکی از فوت و فن های پخت پیتزا خوشمزه و همچنین تهیه خمیر پیتزا عالی این است که خمیر را ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت قبل از پخت، از فریزر خارج کنید تا دمای خمیر به دمای اتاق برسند. این به آرام شدن گلوتن‌ها کمک خواهدکرد و به شما امکان می‌دهد خمیر پیتزا را به راحتی به شکل دلخواه درآوردید. بدون تلاش زیاد، زیرا ورز دادن زیاد خمیر باعث سفت شدن آن می‌شود.

از پارو پیتزا یا سینی فر استفاده کنید

سریع‌ترین راه برای ترد و کرپسی شدن پیتزا پخت مستقیم آن را بر روی ملیه‌های داغ داخل فر است. اما چگونه می‌توان پیتزا را بر روی سنگ پیتزا داغ قرارداد؟ پارو پیتزا را وارد کنید؛ این از افتادن خمیر سبک و مواد روی آن در اثر لزرش دست جلوگیری می‌کند. روی آن مقداری آرد بپاشید و به آرامی پیتزا را درون فر قراردهید. مبتدیان می‌تواند پیتزا را بر روی یک کاغذ پوستی درست کرده و پیتزا را به همراه آن داخل فر قراردهند.

خمیر را پهن کنید – آن را رول نکنید

نکته‌هایی برای پخت پیتزا، باز کردن خمیر به اندازه مناسب

زمانی که خمیر شما در دمای اتاق استراحت کرد و گرم شد، بسیار کشسان و الاستیک خواهد شد. شما می‌خواهید آن را به همین شکل نگه دارید، پس استفاده از وردنه را فراموش کنید. وردنه پف خمیر را از بین ‌برده و آن را مثل مقوا می‌کند. درعوض توپ خمیر را بر روی پارو پیتزا آغشته به آرد قرارداده، انگشتانتان را خم کنید و به آرامی آن را از مرکز تا لبه‌ها بکشید تا یک دایره ایجاد شود. با دستان خود به لبه‌ها فرم دهید. خمیر را تا جایی بکشید که یک دایره بزرگ و نازک ایجاد شود. نگران ایجاد یک حلقه کاملا گرد نباشید.

فقط یک لایه نازک از سس گوجه‌فرنگی اضافه کنید

ترفندهای پخت پیتزا ، استفاده از یک لایه نازک سس گوجه

درغیر این صورت نان شما خیس می‌شود. گوجه‌فرنگی باید تازه، خرد شده و نازک بوده و آب درون آن کاملا تخلیه شده باشد. اگر از گوجه گیلاسی یا گوجه انگوری استفاده می‌کنید، آنها را دو نصف کرده و به آرامی فشار دهید تا آب اضافی آنها خارج شود. قبل از استفاده، قطعه‌های گوجه‌فرنگی را به آرامی به داخل یک آبکش فشار دهید تا آب آن گرفته شود.

از پنیر موزارلا تازه صرفه‌نظر کنید

فوت و فن پخت پیتزا

بله این خوشمزه است. اما موزارلا حاوی مقدار زیادی آب است و غذای شما را به یک گودال شیر تبدیل می‌کند! پنیر پیتزا کشدار یا استفاده از موزارلا کم چرب یک گزینه عالی‌ست. همچنین اگر واقعا می‌خواهید از پنیر‌های تازه و متنوع استفاده کنید گوتا را جایگزین کنید.

مواد روی پیتزا را از قبل بپزید.

فوت و فن های پخت پیتزا ، پختن مواد روی پیتزا از قبل

بیشتر سبزیجات در چند دقیقه پخت نهایی پیتزا درون فر، نرم و ترد نخواهند شد. سبزیجاتی مثل بروکلی، کلم اسفناج و برگ چغندر را قبل از افزودن به پیتزا سرخ کنید تا آب آنها گرفته شود. همین قانون برای بادمجان، کدو و همچنین گوشت‌های خام و چرب نیز صادق است؛ سوسیس ایتالیایی و بیکن نیز باید کاملا پخته شوند. البته استثنائاتی وجود دارد: گوشت‌های تهیه‌شده به شکل پپرونی و ژامبون‌ها و برخی سبزیجات تازه و ریز خرد شده مانند فلفل و پیاز خام نیز نیازی به پخت قبلی ندارند.

نان پیتزا را با روغن زیتون چرب کنید

فوت و فن های پخت پیتزا ، چرب کرن خمیر پیتزا قبل از پخت

چرب کردن لبه‌های خمیر پیتزا را درست قبل از قراردادن آن درون فر و بلافاصله بعد از خارج کردن پیتزا انجام دهید. به این ترتیب از رنگ‌، تردی و طعم بسیار خوبی برخوردار خواهد شد.

چرخش و پختی عالی

ترفندهای پخت پیتزا ، چرخش سینی پتزا درون فر

زمانی که پیتزا درون فر است (همانطور که نان در حال پخت است) آن را بچرخانید تا تمام قسمت‌های پیتزا به طور یکنواخت بپزد. بعد آن را به توری‌های پخت منتقل کنید. این بهتر از سینی مسطح است زیرا از مرطوب شدن کف نان براثر بخار جلوگیری کرده و نان پیتزا را کریپسی و ترد نگه می‌دارد.

گیاهان لطیف و نازک را در مرحله آخر اضافه کنید

ترفندهای پخت پیتزا ، اضافه کردن سبزی های تازه در مرحله پایانی

آخرین مورد از فوت و فن‌های پخت پیتزا این است که بعد از پخت کامل آن، بهترین زمان برای اضافه کردن سبزیجات تازه و نرم مانند ریحان، جعفری و پیازچه است و باعث طعم بهتر و رنگ زیباتری پیتزا می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

قرار شام به صرف پیتزا، یک بازی دو سر برد
زیگ زاگ و تحولی در دیزاین پیتزا
پیتزا با لهجه اسپانیایی

 

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.