خانه / تاپ / از کله پاچه صبحگاهی تا خوراک شامگاهی در رستوران چارگاه

از کله پاچه صبحگاهی تا خوراک شامگاهی در رستوران چارگاه

رستوران‌ها و غذاخوری‌هایی با سبک ایرانی زیر شاخه‌های مختلفی دارند و معمولا به ندرت آن‌ها را در کنار هم می‌توان یافت. مثلا کله پاچه با آش حلیم و این دو با کباب کوبیده به ظاهر هیچ ارتباطی ندارند برای همین هم است در کنار هم دیده نمی‌شوند. ولی حتما برای شما هم پیش آمده که با یک جمع چند نفره قرار صبحانه یا ناهار داشته باشید اما نیمی از گروه موافق کله پاچه باشند و نیمی دیگر طالب حلیم، یا شاید هم قرار ناهار باشد و طرفداران چلوکباب و دیزی با هم برابر باشند و کار تصمیم گیری سخت. درست در همین شرایط است که گردهمایی این خوشمزه‌ها مهم می‌شود و رستورانی مثل رستوران چارگاه تبدیل به یکی از خاص‌ترین رستوران‌های تهران می شود. با مجله فیدیلیو همراه باشید تا با هم سری به این گنجینه غذای ایرانی بزنیم.

سبک ایرونی در فضایی شمرونی

دیوارها و سقف آجری، میزهای فلزی و خمره‌های سفالی، اینجا پر است از المان‌های جذاب و سنتی فرهنگ غذایی ایران. چارگاه یک دورهمی از کهکشانی‌های غذاهای ناب ایرانی است. درست در بدو ورود ظرف‌های مسی پر از غذا، تنور نان پزی، اجاق کله پزی و دیگ بزرگی از آش را می‌توانید مشاهده کنید، اینجا نمایشگاهی از تمام مزه‌ها، عطرها و لذت غذای ایرانی است. انتخاب نام چارگاه برای این رستوران که شبیه به نام چهارگاه بوده ،که یکی از دستگاه‌های موسیقی ایرانی است، بسیار با مسماست.

در اینجا چهار سبک مختلف از ۳ بامداد تا ۱۲ شب چنان خلاقانه کنار هم قرار گرفته‌اند که باعث شده این رستوران همچون یک قطعه اصیل ایرانی خوش بدرخشد. انتخاب مناسب موزیک در کنار دکوری زیبا، فضای جذابی برای چارگاه پدید آورده که باعث شده در سبک خود به یکی از بهترین و کاملترین رستوران‌های ایرانی تهران تبدیل شود.

چارگاه پاتیل آش دیزی کباب

رستوران ایرانی چارگاه مجموعه‌ای از چهار رستوران مختلف زیر یک سقف است. این رستوران از ساعت ۳ صبح و با کله پاتیل شروع به کار می‌کند. همانطور که از نامش مشخص است قرار است در این ساعت صبح در رستوران چارگاه یک دست کله پاچه با سرویس مبسوط میل کنیم، یک پیاله آب گوشت با مغز و دارچین در کنار نان سنگک تازه و نارنج. “فقط آش” دیگر بخش رستوران چارگاه است که از همان صبح زود با آش و حلیم منتظر اهل دلان شب زنده دار یا سحر خیز است. این اتفاق خجسته را نباید دست کم گرفت قدر این دورهمی را زمانی متوجه می‌شوید که نیمی از شما عطش کلپچ دارند و نیمی دیگر تشنه حلیم هستند.

بامداد که تمام می‌شود به ظهرگاه می‌رسیم، جایی که داریان و خان دیزی به پیشواز ما می‌آیند و پذیرای ما هستند. داریان آلبومی است از بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است، غذاهای از سراسر ایران با عطر و بویی جذاب و هوس انگیز. از کشک بادنجان و میزراقاسمی و … برای پیش غذا تا چند مدل پلو مثل آلبالو پلو و شوید پلو تا چلو، خورش و کباب. خان دیزی که دیگر گویای هنر خود است، بهشت دیزی، چند مدل دیزی پر طرفدار با ترشی مخلوط، سبزی تازه، سنگک برشته و غوغایی از طعم مزه در کنار هم. این‌ها مجموعه‌ای از چهار رستوران هستند که در کنار هم چارگاه را به وجود آورده‌اند. اگر مایل به دیدن منوی رستوران چارگاه، قیمت آنها و نظر کاربران در مورد این رستوران هستید به صفحه این رستوران در اپلیکیشن فیدیلیو سری بزنید.

دنیایی از مزه زیر یک سقف

رستوران چارگاه با فضای ایرانی و دلچسب در کنار تنوع بسیار بالا در انواع غذاهای ایرانی از صبح بسیار زود تا شب پذیرای ما شکم دوستان، شکم بازها و شکم گردان است. طبقه دوم با چشم اندازی به یک خانه باغ شمرونی، می‌تواند بهترین ویو برای شمایی باشد که بعد از غذا مشغول خوردن یک لیوان چای یا دمنوش گرم در کنار شیرینی‌های محلی و لذت بخش چارگاه هستید و از اینکه خودروی خود را در پارکینگ اختصاصی چارگاه پارک کرده‌اید خیالتان کاملا راحت است. اینجا جشنواره‌ای از غذاهای خوشمزه است که می توانید دوستان، خانواده و میهمانان خود را به آن برده و به شدت آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهید.

لمزی  و نو کباب در همسایگی چارگاه

داستان غذایی رستوران چارگاه همینجا تمام نمی‌شود و ادامه دارد. اگر یادتان باشد تا همین چند سال پیش در مکان امروزی رستوران چارگاه یکی از بهترین پیتزا فروشی‌های تهران به نام رستوران لمزی قرار داشت. شاید برایتان جالب باشد بدانید که رستوران‌های چارگاه، لمزی و نو کباب متعلق به یک مجموعه غذایی هستند که سیاست واحدی دارد. از رستوران لمزی آن زمان، اکنون یک شعبه بیرون بر باقی مانده که پیتزاهایش همچنان طعم و مزه همان رستوران باشکوه را دارد. شما در رستوران چارگاه هم این امکان را دارید تا از منوی غذایی رستوران لمزی هرچه دلتان می‌خواهد انتخاب کنید و سفارشتان را در فضای جذاب چارگاه میل کنید. انتخاب‌هایی از چندین مدل پیتزای سنگی ایتالیایی، پاستای آلدنته و خوراک‌های جذاب دیگر.

عضو دیگر این خانواده نو کبابِ است، یک نان داغ کباب داغ در یکی از بهترین فود کورت‌های تهران، فود کروت پالادیوم، جایی که انواع کباب‌های ذغالی با بهترین مواد اولیه در کنار چند پیش غذای ایرانی و ماست و دوغ ترکیبی می‌شود از یک وعده غذای بهشتی به سبک ایرانی که قولش را به ما داده‌اند. در نو کباب شما انتخاب‌های جذابی از لول کباب، کباب کوبیده و جوجه کباب دارید، انتخاب‌هایی به شدت خوشمزه و هوس انگیز.

 

برای مشاهده آدرس، منو و نظرات کاربران در مورد رستوران چارگاه به این لینک مراجعه کنید

برای مشاهده آدرس، منو و نظرات کاربران در مورد رستوران نو کباب به این لینک مراجعه کنید

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.