خانه / با سر آشپز / ۴ پیش‌غذای ساده و سریع برای میهمانی
پیش‌غذای ساده و سریع

۴ پیش‌غذای ساده و سریع برای میهمانی

برپایی یک مهمانی باشکوه خیلی از اوقات کار آسانی نیست مخصوصا زمانی که فرصت و تجربه کافی برای آشپزی نداریم. در این بخش از مجله فیدیلیو قصد داریم تا ۴ پیش‌غذای ساده و سریع و البته خوشمزه را به شما معرفی کنیم. با فیدیلیو همراه باشید.

کوکو سیب‌زمینی با چغندر و ترب‌کوهی

پیش‌غذای ساده و سریع

اگر به اندازه کافی فرصت ندارید، این یک پیش‌غذای ساده و سریع است. ترب‌کوهی که در ایران به نام ترب‌سمنانی هم شناخته می‌شود، گیاهی سرشار از مواد مغذی‌ست که خواص آن بی نهایت است! ترکیب سیب‌زمینی با چغندر و ترب‌کوهی یک پیش‌غذای عالی برای استقبال از یک شب به‌یادماندنی در کنار عزیزانتان است.

طرز تهیه کوکو سیب‌زمینی با چغندر و ترب‌کوهی (۴ عدد کوکو)

زمان کل تقریبی : ۲۵ دقیقه

 مواد لازم:

۲ عدد سیب‌زمینی بزرگ

نصف یک پیاز قرمز متوسط

۱ حبه سیر

۱/۲ قاشق چای‌خوری زیره سبز

۳ قاشق غذاخوری روغن نباتی

۲ عدد چغندر متوسط

۲ قاشق غذاخوری سس ترب‌کوهی (یا انواع سس‌ها)

 طرز تهیه:

ابتدا پوست سیب‌زمینی‌ها را بکنید و با تیغه درشت رنده، رنده کنید تا نوارهای باریکی و یکسانی حاصل شود. بعد آب سیب‌زمینی را بگیرید. پوست پیاز را بکنید و آن را بسیار ریز خردکنید. پوست سیر را بکنید و آن را له کنید. بعد زیره را درون یک ماهی‌تابه بدون روغن کمی تفت دهید. چغندر را پوست بکنید و مانند سیب‌زمینی رنده کنید (به‌صورت نوارهای باریک).

حالا سیب‌زمینی، پیاز و سیر را در یک کاسه بزرگ بریزید. زیره را به آنها اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید. بعد با کمک دست‌هایتان چهار عدد کوکو (به شکل دایره‌های تخت) بسازید. روغن را درون ماهی‌تابه داغ کنید. کوکوها را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی شعله متوسط (رو به ملایم) سرخ کنید. سپس به دقت آنها را برگردانید تا طرف دیگرشان هم سرخ‌شود. اگر نیاز به روغن بیشتری بود، به ماهی‌تابه اضافه کنید.

چغندر و ترب کوهی را رنده کنید و به صورت خام در کنار کوکوها سرو کنید. همچنین می‌توانید از سس ترب‌کوهی به هنگام سرو استفاده‌کنید. (سس ترب کوهی به شکل های مختلف تهیه می‌شود. از جمله می‌توانید آن را به صورت بسیار ریز خردکرده و به همراه نمک و فلفل به ماست اضافه کنید.)

سالاد نودل و فلفل

پیش‌غذای ساده و سریع

این سالاد سریع و آسان واقعا شگفت‌آور است و هنر شما را به نمایش می‌گذارد. این پیش‌غذای خوشمزه می‌تواند برای کسانی که رژیم گیاه‌خواری دارند یک پیشنهاد عالی باشد.

 طرز تهیه سالاد نودل و فلفل برای ۴ نفر

زمان کل تقریبی: ۳۰ دقیقه

مواد لازم:

۲۰۰ گرم نودل

۱ عدد فلفل دلمه‌ای قرمز

۱ عدد فلفل دلمه‌ای زرد

۲ حبه سیر

۲ عدد فلفل قرمز تازه

۲۰۰ گرم ذرت شیرین ( یا۱ عدد کنسرو ۱۹۸ گرمی ذرت شیرین)

۱۰۰ گرم پیازچه

یک مشت پر بادام‌زمینی شور

۳ قاشق غذاخوری روغن نباتی

۲ عدد لیموترش

طرز تهیه:

قسمت داخلی (تخم‌ها) فلفل دلمه‌ای‌ها را خارج کنید. آنها را به صورت نوار‌های باریک برش دهید. پوست سیر را بکنید و به صورت بسیار ریز خرد‌کنید. همچنین فلفل قرمز تند را بسیار ریز خردکنید و تخم‌های آن را خارج کنید. بعد از پخت ذرت (یا کنسرو ذرت) آب آن را تخلیه کنید. پیازچه را کاملا تمیز کنید و خیلی ریز خرد‌کنید. بعد بادام‌زمینی را به اندازه متوسط (نه خیلی ریز نه خیلی درشت) خردکنید.

حالا یک ظرف بزرگ آب را به جوش آورید. نودل را درون آن بریزید و برای۱۰-۱۵دقیقه بجوشانید تا رشته‌ها نرم شوند. بعد آنها را از آب خارج کنید و درون ظرف آب سرد قرار دهید تا آماده استفاده شوند. در مرحله بعد یک قاشق غذاخوری روغن داخل ماهی‌تابه بریزید. بعد فلفل دلمه‌ای ، سیر و فلفل قرمز را به ماهی‌تابه اضافه‌کنید. برای ۲ دقیقه مواد را با هم تفت دهید تا زمانی که فلفل دلمه‌ای‌ها کمی نرم شوند.

رشته‌ها را از آب خارج کنید. آن را به محتویات ماهی تابه اضافه کنید. سپس ذرت و پیازچه را اضافه کرده و باهم مخلوط کنید. حالا همه مواد حاصل را به ظرف سرو منتقل کنید. باقی‌مانده روغن و آب لیمو را روی آنها بریزید و کاملا باهم مخلوط کنید تا همه‌ی مواد آغشته به آب لیمو و روغن شوند. در پایان بادام زمینی شور، نمک و فلفل سیاه و سایر ادویه‌های دلخواهتان را بر روی آنها بپاشید.

 سوپ بروکلی

پیش‌غذای ساده و سریع

سوپ بروکلی و پنیر یکی از غذاهای سریع و دوست‌داشتنی برای هر موقع از سال است. این یک پیش‌غذای ایده‌آل در کنار شام با سالاد و نان فرانسوی است. همچنین می‌توانید سوپ بروکلی را به عنوان یک وعده‌غذایی سبک برای ناهار یا شام سرو کنید.

طرز تهیه سوپ بروکلی برای ۳نفر

زمان کل تقریبی: ۲۰ دقیقه

 مواد لازم:

یک حبه سیر

۲ عدد ساقه کرفس

۴۰۰ گرم بروکلی

۵۰ گرم نعنا تازه

روغن زیتون

۱ لیتر آب مرغ

پنیر ریکوتا

طرز تهیه:

پوست سیر را بکنید و آن را به صورت خیلی ریز خردکنید. بروکلی و کرفس را تمیز کرده و آنها را در اندازه متوسط خردکنید. بعد برگ‌های نعنا را انتخاب و آنها را به صورت کاملا ریز خردکنید. چند برگ جوان و شاداب نعنا را برای تزئین کنار بگذارید.

سپس روغن را درون قابلمه داغ کنید. بعد سیر و کرفس را به آن اضافه کرده و به مدت ۲-۳ دقیقه تفت دهید تا نرم شوند. سپس بروکلی و آب مرغ را اضافه کنید. پختن را برای ۵ دقیقه دیگر ادامه‌دهید. سپس نعنا را اضافه کنید. زمانی که سبزیجات نرم شدند آنها را به ظرف اصلی منتقل کنید. ادویه‌جات (نمک، فلفل و …) را به آن اضافه کنید. بعد پنیر ریکوتا را روی آن قرارداده و با برگ‌های نعنایی که کنار گذاشته بودید، آن را تزئین کنید.

هوموس ساده

پیش‌غذای ساده و سریع

نخود – عنصراصلی تشکیل دهنده این غذا- برای ما بسیار مفید است. نخود دارای مقدار زیادی پروتئین و فیبر و بیش از ده ماده مغذی، از جمله مقدار قابل توجهی مس است، که برای حفظ پوست و موی ما بسیار ضروریست. این پیش‌غذای ساده و سریع و البته مقوی را می‌توان با سبزیجات خام و انواع نان‌ها سرو کرد.

طرز تهیه هوموس ساده برای ۱۰ نفر

زمان تقریبی کل: ۱۰ دقیقه

مواد لازم:

۴۰۰ گرم نخود پخته‌شده (یا یک کنسرو ۴۰۰ گرمی نخود)

۱ یک حبه سیر کوچک

۱ قاشق غذاخوری پودر کنجد

۱ عدد لیموترش

روغن زیتون باکیفیت بالا

طرز تهیه:

ابتدا بعد از پخت نخود، آب را خارج کنید (یا آب موجود در قوطی کنسرو نخود را تخلیه کنید.). سیر را پوست بکنید و به آن اضافه کنید. بعد با استفاده از گوشت‌کوب آنها را کاملا له کنید تا یک ترکیب یکنواخت به‌دست بیاید. حالا پودر کنجد را اضافه کنید.  بعد آب لیموترش را به خوبی بگیرید و روی آنها بچکانید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید. ادویه (دلخواه) و نمک دریا اضافه کنید. بعد به کمک یک کفگیر یا قاشق بزرگ آن را هم بزنید، به طوری که محتویات ظرف کاملا صاف و همگن شوند. برای مزه بیشتر می‌توانید به آن آب لیموترش بشتر اضافه کنید. در صورت لزوم چند قطره آب روی آن بپاشید و مجددا هم بزنید تا نرم‌تر شود.

در نهایت هوموس را به ظرف سرو منتقل کرده و آن را با برش‌هایی از سبزیجات خام و ترد مثل هویچ، خیار، فلفل دلمه‌ای، تربچه و همچنین انواع نان‌ها سرو کنید.

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.