خانه / با سر آشپز / غذاهایی که در این زمستان شما را گرم می‌کنند
آشپزی در زمستان

غذاهایی که در این زمستان شما را گرم می‌کنند

پس از یک روز طولانی در محل کار، آشپزی به نظر سخت‌ترین کار خانه است. اما اولین نیاز ما این است که غذا بخوریم. آشپزی در زمستان سخت‌تر هم می‌شود، وقتی با توجه به سردی هوا لزوم استفاده از مواد غذایی گرم بیشتر است؛ ولی متاسفانه بیشتر خوراکی‌هایی که ما به طور معمول استفاده می‌کنیم دارای طبعی سرد هستند. ازجمله مواد غذایی گرم می‌توان به ریحان، پونه، تخم‌مرغ، فلفل دلمه‌ای، اسفناج، زنجبیل، کنجد، پیاز و کلم اشاره کرد؛ و ما می‌خواهیم در این بخش از مجله فیدیلیو چند غذای ساده و خوشمزه، که با این خوراکی‌های گرم و مفید تهیه می‌شوند را به شما معرفی کنیم. بنابراین کلاه آشپزی خود را بر سربگذارید و آماده‌شوید!

کریپس تخم‌مرغ با سوسیس

آشپزی در زمستان

کریپس تخم‌مرغ با سوسیس یک غذای خوشمزه است که به راحتی می‌توان آن را در خانه تهیه ‌کرد. این صبحانه محبوب فرانسوی‌ شروع یک روز تازه است. شما می‌توانید آن را با نوشیدنی‌های مورد علاقه خود و در کنار عزیزانتان میل کنید و از آن لذت ببرید.

طرز تهیه کریپس تخم‌مرغ با سوسیس برای ۶ نفر

زمان کل تقریبی: ۲۵ دقیقه

مواد لازم:

سوسیس مرغ ۴۰۰ گرم

خامه کم چرب۱۰۰ گرم

۱ عدد تخم‌مرغ

۳ قاشق غذاخوری شیر کم چرب

۱/۲ فنجان پیاز خرد شده

۳/۴ فنجان خامه ترش

۴ عدد سفیده تخم‌مرغ

جعفری خرد شده در صورت نیاز

طرز تهیه:

مرحله اول: ابتدا پیازها را خرد کرده و داخل ماهی‌تابه بریزید. بعد سوسیس‌ها را خردکرده و به آن اضافه‌کنید. برای چند دقیقه آنها را بر روی شعله ملایم سرخ کنید.

مرحله دوم: پنیرخامه‌ای و خامه ترش را به محتویات درون ماهی‌تابه اضافه‌کرده و کاملا باهم مخلوط کنید. زمانی که خامه و پنیرکاملا آب شد شعله را خاموش کنید و آن را کنار بگذارید. حالا برای تهیه کریپس‌ها سفیده تخم‌مرغ و شیر را در مخلوط کن بریزید. اجازه‌ دهید دستگاه مخلوط‌کن برای ۱۰ دقیقه آنها را مخلوط کند. بعد ۲ قاشق غذاخوری از ترکیب بدست‌آمده را درون ماهی‌تابه بریزید (که قبلا روغن آن داغ شده‌است) و برای حدود یک دقیقه سرخ کنید تا ترد و قهوه‌ای شوند.

مرحله سوم: حالا کریپس‌ها را با مقدار کافی از سوسیس‌ها پر کنید و داغ نوش جان کنید!

پاستای اسفناج و ریحان

آشپزی در زمستان

به شکل باورنکردنی اعتیادآور است! پاستای اسفناج و ریحان یک غذای خارق‌العاده ایتالیایی‌ست که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. این ترکیب گیاهی سالم از اسفناج و ریحان تهیه می‌شود و غنی از مواد مغذی است. شما می‌توانید برای ناهار و یا شام از آن لذت ببرید.

طرز تهیه پاستای اسفناج و ریحان برای ۵ نفر

زمان کل تقریبی: ۴۰ دقیقه

مواد لازم:

۳۰۰ گرم پاستا پنه

۱ عدد فلفل دلمه‌ای

نمک به میزان لازم

۱ عدد فلفل سبز

۱قاشق چای‌خوری آب لیمو

به اندازه ۲ مشت پر ریحان

۱/۴ فنجان اسفناج

۱/۲ پیاز

فلفل سیاه در صورت نیاز

۱/۴ قاشق چای‌خوری پونه

۴ قاشق غذاخوری روغن

طرز تهیه:

مرحله اول: ابتدا ماهی‌تابه را بر روی شعله متوسط قراردهید. داخل آن روغن بریزید و اجازه دهید تا داغ شود. همزمان اسفناج، پیاز، فلفل‌ دلمه‌ای و ریحان را ریز خرد کنید و فلفل سبز را برش دهید. حالا این مواد را به محتویات ماهی‌تابه اضافه‌ کنید و آنقدر سرخ کنید تا کاملا نرم شوند. بعد آنها را به دستگاه همزن منتقل کرده و آبلیمو را به آنها اضافه کنید. مخلوط کردن را تا جایی ادامه دهید تا یک پوره منسجم به‌دست‌آید. حالا دوباره مواد را به ماهی‌تابه منتقل کنید. شعله را کم کنید و اجازه دهید تا مواد غلیظ شوند.

مرحله دوم: هم زمان یک قابلمه بردارید و درون آن را با آب پر کنید. یک قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید. وقتی آب به جوش آمد پاستا را درون آن بریزید. وقتی پاستا پخته شد آن را خارج کرده و اجازه دهید تا خنک شود.

مرحله سوم: حالا سس اسفناج را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. اطمینان حاصل کنید که پاستا به خوبی با سس پوشیده شده است. پونه، نمک و فلفل را به اندازه دلخواه به آن اضافه کنید و آن را هم بزنید. پاستا را به یک بشقاب منتقل کنید و با چند برگ ریحان تزئین کنید. برای اینکه بیشتر از آن لذت ببرید می‌توانید آن را با نان سیر سرو کنید.

مرغ گریل شده به همراه برنج و نخود تند

آشپزی در زمستان

مرغ گریل شده به همراه برنج و نخود تند یک وعده غذای ساده و کامل و سریع است و همچنین یک پکیج عالی و سرشار از پروتئین. انواع موادغذایی در یک کاسه جمع شده‌اند تا یک شام سالم و سرگرم کننده بسازند. این غذای عجیب و غریب را همراه با با یک نوشیدنی عالی سرو کنید. پس دیگر منتظر نمانید. به خواندن ادامه دهید، هر آنچه برای پخت آن لازم است اینجاست!

طرز تهیه مرغ گریل شده به همراه برنج و نخود تند برای ۲ نفر

زمان کل تقریبی: ۵۵ دقیقه

مواد لازم:

سینه مرغ ۱۰۰ گرم

۱/۲ فنجان نخود پخته شده

۱ عدد فلفل دلمه‌ای قرمز

۱ عدد آووکادو

۱ قاشق چای‌خوری آب لیمو

۱ قاشق غذاخوری سس سویا

۲ قاشق چای‌خوری پودر فلفل سیاه

۱ قاشق چای‌خوری سیر ریز خردشده

۱/۲ قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز

۱/۲ فنجان برنج پخته‌شده

۱/۲ فنجان کلم بنفش

۱/۲ پیاز قرمز نازک بریده شده

۲ قاشق غذا‌خوری روغن زیتون

نمک هیمالیا درصورت نیاز

۱ قاشق چای خوری زنجبیل ریز خردشده

۱ قاشق غذاخوری دانه کنجد سیاه

۱/۲ قاشق چای‌خوری پودر سیر

طرز تهیه:

مرحله اول: برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا، مقدار کمی آب لیمو، نمک هیمالیا و پودر فلفل سیاه را روی مرغ بریزید و برای مدت ۳۰ دقیقه کنار بگذارید.

مرحله دوم: بعد مرغ را در سینی پخت قرارداده و آن را در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد و حدود ۱۵ دقیقه داخل فر بگذارید تا گریل شود (کبابی). وقتی که پخته شد آن را از فر خارج کرده و درون بشقاب بگذارید. (توجه: می‌توانید کمی روغن بر روی مرغ بریزید.)

مرحله سوم: حالا باید نخود تند را آماده کنید . برای این کار یک قابلمه را روی حرارت ملایم قراردهید. وقتی قابلمه داغ شد روغن زیتون را داخل آن بریزید. زمانی که روغن به اندازه کافی داغ شد سیر ریز شده و زنجبیل را به آن اضافه کند و برای چند ثانیه آنها را تفت دهید. بعد نخودی که قبلا پخته شده را به آنها اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا همه نخودها به روغن آغشته شوند.

مرحله چهارم: سس سویا را به همراه نمک هیمالیا، پودر فلفل سیاه، پودر فلفل قرمز و پودر سیر در قابلمه بریزید و باهم مخلوط کنید. زمان پیشنهادی برای پخت نخود حدود ۱۰-۵ دقیقه می‌باشد. سپس آنها را به بشقاب مرغ کبابی منتقل کنید.

مرحله پنجم: در همان تابه، یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون بریزید. کلم بنفش خردشده و فلفل قرمز را به همراه کنجد سیاه به محتویات درون تابه اضافه کنید. به مدت حدود ۴-۲ دقیقه مواد را باهم تفت دهید. سپس آنها را به بشقاب مرغ کبابی و نخود منتقل کنید.

مرحله ششم: حالا آوکادو را نازک ببرید و آن را به بشقاب منتقل کنید.

مرحله هفتم: در نهایت، برنج پخته‌شده را در وسط بشقاب قراردهید و پیاز قرمز را در طرف دیگر بشقاب بچینید. کمی دانه کنجد سیاه و سفید روی آنها بپاشید و بلافاصله میل کنید!

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.