خانه / تاپ / ۱۵ وسیله آشپزی که آشپزخانه شما به آن احتیاج دارد (قسمت اول)
لوازم آشپزخانه شاخص

۱۵ وسیله آشپزی که آشپزخانه شما به آن احتیاج دارد (قسمت اول)

در آشپزخانه داشتن ابزار مناسب برای هر کاری باعث می‌شود که راحت‌تر، ساده‌تر و هوشمندانه تر کار و آشپزی کنید. این ابزار و تجهیزات زندگی شما را ساده تر کرده و باعث می‌شوند که با راحتی تمام آشپزی کنید. لازم نیست که بصورت روزانه از همه تجهیزات مورد نیازتان باشد تا همه را یکجا بخرید بلکه به ترتیب اولویت‌هایتان و به مرور زمان می‌توانید این ابزار را به آشپزخانه اضافه کنید. با این ابزار شما می‌توانید در آشپزخانه و به راحتی هر غذایی را درست کنید و از تهیه و میل کردن آن لذت ببرید. با مجله فیدیلیو همراه باشید تا با هم به معرفی کارآمدترین لوازم آشپزخانه بپردازیم.

۱-سینی فر sheet pan

در مجموعه لوازم آشپزخانه کاربری این سینی‌ها بسیار زیاد است، تنوری کردن سبزیجات، پختن گوشت، برشته کردن یا بو دادن آجیل و البته پختن کوکی تنها بخشی از کارایی سینی فر است.

۲- توری خنک کنندهcoolong racks

توری خنک کننده مصارفی بیش تر از سرد کردن کیک و کوکی دارد. می‌توان این توری را روی سینی فر گذاشت و بعد از آن مواردی مثل گوشت و میتبال (کوفته قلقلی) سرخ شده را روی آن تنوری کرد و باعث شد که چربی اضافه این خوراکی‌ها از آن ها خارج شوند.

 

۳- تابه ساته (یا تابه در دار saute pan)

خوش دست ترین در میان تمام لوازم آشپزخانه ، دیواره‌های بلند این تابه بسیار مناسب برای ساته کردن هر چیزی است (برای همین اسمش را تابه ساته گذاشته اند.) این تابه مناسب مخلوط کردن پاستا و سس نیز هست.

۴- وک wok

سرخ کردن و مخلوط کردن همزمان مواد یکی از مهمترین کاربری‌های وک و از روش‌های آماده سازی سریع غذا است. یک وک نچسب ابزاری فوق العاده برای هر آشپز خانگی و حرفه‌ای است.

۵- تابه نچسب

هر خانه داری نیاز به یک تابه نچسب برای آماده سازی صبحانه دارد. تخم مرغ و پنکیک را می‌توان به خوبی در این تابه‌ها و با خیالی آسوده از نچسبیدن آماده کرد. فقط حواستان باشد که از ابزار نوک تیز و مقاوم روی سطح حساس این تابه ها استفاده نکنید.

۶- تابه گریل

تمام ایام سال را با گریل کردن سبزیجات روی تابع گریل جشن بگیرید. این تابع‌ها معمولا آنقدر بزرگ هستند که بتوان پروتئین و سبزیجات را همزمان روی آن‌ها گریل کرد. از خوبی‌های دیگر این تابه‌ها آن است که به راحتی می‌توان مستقیما آن‌ها را از روی گاز داخل فر گذاشت.

برای تهیه ابزار تخصصی آشپزخانه به مطلب فروشگاه اینترنتی kitline مراجعه کنید.

فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه KitLine

 

۷- ظروف مخصوص پخت و پز

بهترین ظرف برای تهیه لازانیا، ماکارونی و حتی ته چین. هم قابل استفاده بر روی گاز (بسته به نشکن بودن ظرف شما دارد) و هم قابل برای پخت در فر.

۸- تابه چدنی

این اسب باری تا آخر عمر برای شما دوام خواهد داشت. تابع چدنی به خوبی گرما را در خود نگه می‌دارد و می‌توان آن را مستقیم از روی گاز به داخل فر برد. هر کاری که دوست دارید با این تابه انجام دهید از سرخ کردن، درست کردن تخم مرغ، ساته کردن سبزیجات تا درست کردن کوکو.

۹- قابلمه

ابزاری که در آشپزخانه ایرانی کاربرد زیادی دارد، از دم کردن برنج تا آب پز کردن سبزیجات، پاستا و … .

۱۰- سس پن (آب گردان)

این قابلمه کوچک کاربری زیادی دارد مانند گرم کردن شیر، آب کردن شکلات، تهیه سس های گرم.

 

لوازم آشپزخانه تیز و سریع

۱۱-چاقوی سرآشپز

شاید ماندگارترین و گران ترین در مجمعه لوازم آشپزخانه. شما ۹۰% چاقوکاری آشپزخانه خود را می‌توانید با یک چاقوی سرآشپز انجام دهید پس بهتر است یک چاقوی سرآشپز خوب و تیز و گران قیمت بخرید که تا آخر عمر همراه شما بماند.

۱۲- چاقو اره‌ای

یک چاقوی اره‌ای خوب خیال شما را از بابت بریدن گوجه فرنگی و نان آسوده خواهد کرد.

۱۳- چاقوی تزئینات

یک چاقوی کوچک که تسلط بیشتری روی آن خواهید داشت و به راحتی می‌توانید کارهایی که جزئیات زیادی دارند را انجام دهید.

  • اگر مایل هستید اطلاعات تخصصی در مورد چاقوهای آشپزخانه داشه باشید به مطلب (۸ چاقوی مهم) مراجعه کنید.

۱۴- خشک کن سبزیجات

برای تهیه سالاد به سبزیجات نیاز داریم. قبل از استفاده از سبزیجات هم باید آن‌ها را خوب بشوییم ولی آب این سبزیجات شسته شده به سختی خشک می‌شوند اینجاست که این محصول بینظیر به کار می‌آید. سبزی‌ها را داخلش بریزید و بعد از ۲۰ ثانیه تمام آب سبزیجات گرفته شده و یک دسته سبزی تازه و تمیز و بدون آب در خدمت شما خواهند بود.

۱۵- غذاساز

این غذا ساز نه تنها برای شما سس پستو و بیسکوئیت خرد شده برای دسرهایتان درست می‌کند، تیغه‌هایی دارد که می‌توانند برای شما پنیر، هویچ، سیب زمینی و دیگر موارد را رنده کنند آن هم در ۲ ثانیه!

 

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.