خانه / پیشنهاد سردبیر / ۸ اصل از آداب معاشرت برای آن‌هایی که کارهایشان را در کافی شاپ انجام می‌دهند

۸ اصل از آداب معاشرت برای آن‌هایی که کارهایشان را در کافی شاپ انجام می‌دهند

کافی شاپ مورد علاقه شما “دفتر کار دومتان” نیست. در حقیقیت اینجا کسب و کار شخص دیگری است که شما برای مدتی از آن استفاده می کنید. چه شما از کافه، با توجه به نوع کسب و کارتان، به عنوان دفتر کار موقتتان استفاده می‌کنید – یا فقط چند ساعت از روز را برای نوشتن یک گزارش در آن سپری می کنید- بسیار مهم است که این ۸ قانون اولیه آداب و معاشرت پایبند باشید. با مجله فیدیلیو همراه باشید.

۱- دست در جیب هایتان کنید و غذا و نوشیدنی سفارش دهید

از وقتی که وارد کافه شدید، هر دو یا سه ساعت چیزی برای نوشیدن و یا میل کردن سفارش بدهید. کافی شاپ ها (حتی در حالت های زنجیره ای و بزرگ مثل استارباکس، لمیز و …) باید از پس هزینه قبوض، اجاره، اینترنت، هزینه های جانبی و … بربیایند. اگر شما هزینه زمان بودنتان در کافه را نپردازید ممکن است آن ها مجبور شوند با بالا بردن قیمت ها کم و کاستشان را جبران کنند. هرگز با ساندویچ به ساندویچی نروید و در این مورد غذای خود را به کافه نبرید این یک بی ادبی کامل است.

۲- آثار جرمتان را تا جای ممکن کم کنید

کافه اتاق نشیمن شما نیست، برای همین نباید میزی ۴ نفره را با لپ تاپ، کیف و کاغذهایتان پر کنید. فضا برای دیگر میهمانان و مشتریان هم بگذارید. فقط یک میز و صندلی کوچک را اشغال کنید حتی اگر با کسی قرار ملاقات دارید.

۳- پریز برق را با دیگران تقسیم کنید

اگر بیشتر از یک پریز برق لازم دارید (برای موبایل، تبلت، لپ تاپ و …) یک سه راهی برق به همراه داشته باشید. زمانی که کافی شاپ شلوغ است سوکت های خالی سه راهی را با دیگر مشتریان به اشتراک بگذارید.

۴- توی دلتان صحبت کنید

وقتی در کافی شاپ با موبایلتان صحبت می کنید مراقب باشید و صدایتان را پایین نگه دارید. اگر می خواهید آنقدر بلند صحبت کنید که صدایتان بلند تر از صدای دستگاه اسپرسو ساز یا همه مشتریان دیگر باشد، لطفا برای ادامه مکالمه به بیرون از کافی شاپ بروید. همیشه زمان شنیدن موسیقی و یا صحبت کردن با اسکایپ از هدفون استفاده کنید.

۵- عشق و محبتتان را به اشتراک بگذارید

اگر بصورت روتین و برای چندین ساعت روزانه از کافی شاپ استفاده می کنید، بهتر است یک تنوعی بدهید و هر روز یک کافه را انتخاب کنید. هر چقدر هم که مهربان باشید و خوش رو مالکین کافه ها دوست ندارند شما بخشی از دکور ثابت آن ها باشید و کافه آن ها را به دفتر کار همیشگیتان تبدیل کنید (آن هم بدون پرداخت اجاره)

۶- مراقب وسایلتان باشید

وظیفه کسی نیست که مراقب وسایل شخصی شما باشد زمانی که به دست شویی می روید، پس از خدمه کافه که آن هم در زمان شلوغی نخواهید که مراقب وسایل شما باشند. در عوض، یک قفل لپ تاپ بخرید، وسایل با ارزشتان را همراه خودتان داشته باشید و یا از یک مشتری دیگر بخواهید که برای لحظاتی که شما نیستید چشمانش به وسایل شما باشد.

۷- حد خودتان را بدانید

محدودیت در استفاده از اینترنت یکی از آن‌هاست. سعی نکنید فایل های سنگین و سریال های طولانی را با اینترنت کافی شاپ دانلود کنید. چون هم کار پسندیده ای نیست و هم باعث می شود سرعت دسترسی به اینترنت برای دیگر مشتریان پایین بیاید.

۸- خوب انعام بدهید

اگر اغلب از یک کافی شاپ خاص استفاده می کنید، بطور مرتب به پرسنل آن انعام بدهید، حتی اگر یک لیوان چای سفارش داده اید. این کار باعث می شود آن ها شما را بخاطر بسپارند و شما به مشتری محبوبشان تبدیل شوید و در نتیجه هوای شما را بیشتر داشته باشند.

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.