خانه / اخبار / قهرمان پیتزای جهان با دست پُر به ایران می آید

قهرمان پیتزای جهان با دست پُر به ایران می آید

از ایتالیا کشوری که مهد غذا نام گرفته است؛ شاید بتوان با عنوان بهشت غذایی یاد کرد. به همین دلیل است که سالانه شاهد برگزاری جشنواره های غذایی زیادی در این کشور هستیم. ماکارونی یا اسپاگتی یا پاستای لذیذی که حداقل ماهی یکبار در سفره ایرانی ها طنازی میکند را میتوان به ایتالیا نسبت داد یا همین پیتزایی که هوش و حواس را از سرما ایرانیها میبرد اولین بار در ایتالیا بود که طبخ شد؛ البته نه به شکل امروزی آن. غذای ایتالیایی جایگاه خاصی در فرهنگ ایرانی کسب کرده، اما شاید بتوان گفت که این جایگاه تا به امروز نتوانسته اصالت ایتالیایی را به خوبی درک کند، چرا که اکثر ما ایرانیها با ناآگهی از شیوه متفاوت پخت پیتزای آمریکایی و ایتالیایی، تفاوت این دو را در ضخامت آن خلاصه میکنیم. شاید اگر به ایتالیا سفر کنیم و یکی از آن پیتزاهای معروفشان را سفارش دهیم، تفاوت طعم و مزه آن با شیوه طبخ ایرانیشان را به خوبی بتوانیم از هم تمیز دهیم. اما آیا پیتزای ایتالیایی درا یتالیا هم به همین شیوه که در ایران طبخ میشود سرو میشود؟ و رستوران دارها و سرآشپزهای ایرانی تا چه اندازه با طبخ اصیل این غذا پذیرای ما میشوند؟ شرکت ایرایتالی که شرکتی است در برشای ایتالیا و با هدف توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی شرکتها، گروهها و تاجران ایتالیایی با شرکتهای ایرانی تاسیس شده است در نظر دارد تا با دعوت از جورجو ساباتینی Giorgio Sabbatini یکی از برترین سرآشپزهای ایتالیا که دارنده مقام قهرمانی اروپا در سال ۲۰۱۱ و همچنین قهرمانی جهان در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ در طبخ پیتزای اصیل ایتالیایی است طعم دیگری از پیتزای ایتالیایی را به ایران آورد.

 

برای اینکه با این چهره سرشناس بیشتر آشنا شوید، بد نیست سری به رستوران های «لاویت» بزنید. جورجو ساباتینی یکی از اعضای موسس برند «لاویت» است که با اضافه کردن ۱۰ گونه گوجه به طبخ پیتزای مارگاریتا، این مقام را بدست آورد. شرکت ایریتالی در نظر دارد برای نخستین بار در ایران با برگزاری پنلی سه روزه شامل سمینار و ورک شاپ با محوریت حوزه صنعت رستوران داری و گردشگری، کارگاه آموزشی طبخ پیتزا برای علاقمندان و سرآشپزان برگزار کند که با ارائه گواهینامه معتبر اروپایی همراه است. هدف از این سمینار را می توان انتقال مفاهیم عمیق تری از فرهنگ غذایی ایتالیا، خصوصا پیتزا و همچنین تجربه اندوزی و ایجاد فضای کسب و کار خلاصه کرد. این گردهمایی ۳ روزه که با نیم نگاهی به راه اندازی کسب و کارهای جدید روی طعم، مزه و دستور تهیه انواع پیتزاهای ایتالیایی تمرکز دارد، پذیرای علاقمندان به حرفه آشپزی، متخصصان صنایع غذایی، رستورانداران، سرآشپزان و حتی خانم های خانه دار می باشد.

همچن شرکت ایرایتالی در راستای اهداف خیرخواهانه اش، بخشی از درآمد حاصل از این رویداد را در مدت ۱ ماه به هزینه های درمانی چند کودک تحت پوشش یکی از خیریه ها اختصاص خواهد داد.
برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کلاس ها و همچنین حضور در ضیافت شام به سایت :

www.itenzo.ir

جورجو ساباتینی یکی از اعضای موسس برند «لاویت» است که با اضافه کردن ۱۰ گونه گوجه به طبخ پیتزای مارگاریتا، این مقام را بدست آورد.

درباره مهتاب برازنده